{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Knap så pæn pels efter fødsel {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. smiley

Min mops har haft et kuld hvalpe i august. Hun plejer at have en rigtig fin og blød pels - men er nu blevet mørkere og ru efter fødslen - er det noget andre kender til?

Jeg giver hende vitamin piller og hun får fiskeolie for at styrke hende lidt igen.

Jeg tænker at pelsen måske bare har forandret sig lidt efter fødslen - det er jo også de færreste af os 2 benede som ser normal ud efter en fødsel smiley

Ej spøj til side - har i oplevet noget lignende? Eller har i nogle tricks?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knap så pæn pels efter fødsel
  • #2   16. nov 2012 Det er helt normalt at pelsen bliver forandret (til det knap så ønskelige) efter en tæve har født. Hænger også sammen med at moderen diger hvalpene. Umiddelbart lyder det som om du gør det rigtige, fiskeolien er især godt for pelsen. Husk dog at du ikke opnår det optimale resultat, medmindre du holder ca. 3-4 ugers pause mellem hver flaske. Det hænger sammen med at hunde tilvænner sig olien, og dermed ophører effekten - indtil man efter en pause giver deres krop et nyt "skud". smiley Tillykke med hvalpene, og held og lykke med det hele (også med pelsen). smiley

• #3   16. nov 2012 Dejligt at høre at det er ganske normalt smiley Hendes figur er heldigvis helt tip top allerede smiley Men ja, de ser da lidt sørgelige ud efter en gang fødsel. Tak for tips smiley

• #4   16. nov 2012 Velbekomme.. smiley

• #5   16. nov 2012 Hmmm... min cavaliertæve fik hvalpe for 10-11 uger siden. Bare betegnelsen "knap så pæn" kunne gøre det ;o) He he...

Hendes fine hale, som før havde en lang tyk fane er nu reduceret til en rottehale med spredte hår og resten af kroppen er også kun sparsomt dækket ;o)

Men ja, som de andre skrive - meget normalt!! Under drægtihed og særlig diegivning har kroppen meget andet at tænke på, end at producere pels og den store ændring i hormonerne betyder også rigtig meget.

• #6   16. nov 2012 Louise:

prøv med et foderskift til evt ziwipeak og giv gerne rå fisk og ligeså animastrath ...du må prøve dig lidt frem smiley

• #7   16. nov 2012 ja jeg har også et fugleskræmsel her
    Fanny ligner noget radioaktivt nedfald

• #8   17. nov 2012 Hihi.. Ja, pæne er de ikke rigtige efter en omgang fødsel smiley Det er første gang at vi har haft et kuld hvalpe, så jeg havde ingen idé om at pelsen kunne ændre sig efter smiley Men det har helt bestemt været oplevelsen værd! smiley

Hun er blevet meget tyndpelset efter oplevelsen, men hendes kropsbygning er allerede rigtig fin igen - ikke flere hængepatter smiley

• #9   17. nov 2012 Hej smiley Fionas mor havde også en trist pels efter fødsel, men fik alaska fiskeolie som styrker deres imumforsvar osv. Og efter et kort stykke tid var hun fin blød og lækker igen. Ps. Mine 2 får altid et pump i deres aftensmad smiley :-) smiley og de har begge lækker og meget blød pels smiley :-) smiley så mon ikke det også lykkes for din igen smiley :-)

Kommentér på:
Knap så pæn pels efter fødsel

Annonce