{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 ting, du aldrig må give din hund.
  • #1   11. nov 2012 Siden virker ikke?

  • #2   11. nov 2012 http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/ting-aldrig-maa-give.html

    Der manglede et l til sidst


  • #3   11. nov 2012 Undskylder mange gange :-).

  • #4   11. nov 2012 Troede ellers tomat var godt??

  • #5   11. nov 2012 Undre mig over det samme som Mette...

  • #6   11. nov 2012 Jeg troede også tomat var godt, & Chilli har også fået det et par gange i sommers, uden der er sket noget ved det. Men det er åbenbart ikke godt for dem..

  • #7   11. nov 2012 Tomat er godt. Det er selve planten og umodne tomater hunden ikke har godt af.

  • #8   11. nov 2012 tomatplanter generelt er giftige.

  • #9   11. nov 2012 Tomater godt, tomatplanter skidt
    Gulerødder godt, gulerodstoppe skidt
    Kartofler godt, kartoffelplanter og grønne kartofler skidt
    Æbler godt, kernehuse med kerner skidt
    Fortsæt selv listen...:-)


  • #10   11. nov 2012 10 ting du aldrig må give din hund:

    Jeg har et spørgsmål.
    For et par måneder siden,gav jeg Verner hvidløg(skar det i små stykker)hver anden dag,for at styrke immunforsvaret,og for at undgå loppe/lus dråber i nakken.
    Var til dyrlæge,vedr.vaccination,og dyrlægen sagde at,hvidløg er giftigt for hunde.Jeg stoler på min dyrlæge,men er der noget om snakken ???

    hilsen
    vibeke


  • #11   11. nov 2012 Rie
    Jasmina får da altid en hel gulerod, det kan vel ikke passe at man skal skære toppen af dem? smiley

    Verner m.
    Hvidløg er giftige ja (-:


  • #12   11. nov 2012 monica h

    Du godeste,jeg har da læst et sted,at hvidløg var godt mod loppe/lus,og styrkede imunforsvaret.
    Han har mopseallergi i højre forpote.Mon hvidløg har forstærket det ??

    Det ryster mig lidt,det der med hvidløg.
    Jeg vil "stå på hovedet for hans helbred"

    venlig hilsen
    vibeke


  • #13   11. nov 2012 har også hørt at hvidløg er godt i små mængder, forebygger sygdomme osv.
    Jeg aner ikke om det er sandt, men tør ikke tage chancen. (-:

    Ville komme meget bag på mig, hvis det kunne forstærke allergi, så jeg synes ikke du skal bebrejde dig selv noget som helst ;), tror vi alle har givet vores hund noget, hvor vi senere fik at vide det var giftigt (:


  • #14   11. nov 2012 Monica;

    Gulerodstoppe, som det der grønne dingleværk, der er over jorden - det ER giftigt smiley - altså ikke den øverste del af roden, men TOPPEN:-)


  • #15   11. nov 2012 JEg har aldrig hørt at æblekerne skulle være farligt for hundende, så har jeg da et alvorligt problem, mine elsker at drøne ud i haven for at se om der er æbler der er faldet ned og hasselnøderne er totalt umuligt at undgå i haven da vi har træer rundt om hele grunden.

    Vil så sige at de aldrig har haft problemer med noget af det.


  • #16   11. nov 2012 Hvidløg skal doseres omhyggeligt da det kan give blodmangel hvis hunden får for meget.

    Så en smule hvidløg er ikke skadeligt .. Men kun en smule :o)


  • #17   11. nov 2012 Altså det med hvidløg, er meget afhænigt af hvor man kigger, for der findes da hvidløgsflager til hunde som til heste, som netop er forebyggende imod flåter, lopper og styrker imunforsvaret, hos alle dyr.. Det er så vidt jeg ved rigtig meget hvidløg der skal til før den for forgiftning.. Plus nogle foderproducenter bruger det i tørfoderet..

  • #18   11. nov 2012 Zabrina; Tror ikke der er grund til bekymring i forhold til at spise æbler. Det er så mikroskopiske mængder af blåsyre der er til stede i en æblekerne (ved jeg), og så vidt jeg ved passerer kernerne delvist ufordøjede gennem systemet - dvs giften bliver delvist inde i kernerne, hvis de ikke bliver knust (tror jeg):-)

    Velvidende alt dette, gnafler Trøffel hele æbler sommeren og efteråret igennem! - og føler ikke vi lever livet farligt:-)


  • #19   11. nov 2012 BATDOG;

    Vidunderligt at andre end mig smider "RC-vindrue-kortet" smiley - Når du nu har gjort det, så smider jeg lige mit "dyrlægerne-er-uenige-om-vindruer-kortet"

    Jeg fandt ud af det med RC for 4-5 år siden, da jeg undersøgte det nærmere, efter Trøffel havde spist 4-500 gram rosiner, og halvdelen af dyrlægerne, jeg ringede til, sagde "A-hva", da jeg sagde, det var giftigt - 2 mente det var giftigt og 2 mente det ikke var.

    Så vidt så godt. Da jeg så fandt ud af, at RC smed vindruer i flere fodertyper, blev jeg blot ekstra forvirret.

    Dengang fik Trøffel en "bræk-sprøjte", som nok hedder noget andet i dyrlæge-sprog - og hvis hun spiste den samme mængde rosiner eller druer i dag, ville jeg også smutte til dyrlægen.


  • #20   11. nov 2012 Amen til det - men så er det godt at HG kan opdatere os, så vi kan opdatere dyrlægerne- Havde det ikke været for HG, havde jeg ikke -her den anden dag- bedt min dyrlæge undersøge, om der ikke fandtes en anden slags medicin end Eltroxin. (der var flere herinde der gav hunden anden medicin, så vidste det fandtes)

  • #21   11. nov 2012 Jeg bruger hvidløgskapsler. Felix får en hver dag både for at styrke immunforsvaret men også mod lopper og flåter. Det er jeg blevet anbefalet af flere der har westie fordi det er en race der er kendt for at få allergi og hudproblemer så derfor kan de giftige loppemidler starte hudproblemerne.

    Dengang min mormor havde hund (en del år siden nu) den fik næsten hver aften en flødebolle fordi den så godt ku li dem. Men da hun så fandt ud af chokolade var giftigt stoppede hun selvfølgelig med at give den det. Den blev da stadig 13 år gammel og var en blanding mellem lab og kleiner münsterlænder


  • #22   11. nov 2012 Præcis Batdog. Ku nu heller aldrig finde på at give min hund chokolade. Var også ret skeptisk over for det i starten. Vil dog aldrig skære et hvidløg til ham.

  • #23   11. nov 2012 Altså skeptisk over for det med om jeg sku give ham hvidløgskapsler eller fortsætte med Bayvantic/Advantage

  • #24   12. nov 2012 Jeg har købt en chokolade der er lavet til hunde og Chilli elsker den, så hun har fået en julekalender med små hunde-chokolader i :-).
    - Tror nu heller ikke det er ALLE hunde der ikke kan tåle de ting der står på listen da der står 10 ting, du aldig skal give din hund, tænker jeg at det må være mange hunde der ikke kan tåle disse ting, men at der selvfølgelig altid vil være nogen undtagelser :-). Håber alligevel i kunne bruge mit opslag til noget smiley god dag til alle!


    profilbillede
  • #25   12. nov 2012 Selvfølgelig Camilla, det er altid rart lige at få det opfrisket.;-) Men ja det vil nok altid være forskelligt fra hund til hund, lige som nogle hunde ikke kan tåle havre, svin eller hva den nu lige er der får dem til at slå ud.. Og det er ikke kun rc der bruger vindruer i deres foder, det gør kingsmoore og natural delicius også. Kingsmoore bruger også hvidløg.

Kommentér på:
10 ting, du aldrig må give din hund.

Annonce