{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Hundedækken? {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig spekuleret over om hunde fryser når det rammer minus grader derude, regnvejr, snevejr og storm (det er jo vintertid)

er det pylret og ligger det i hundens natur at kunne bevæge sig rundt i sne og minus grader... Slædehunde findes jo..
men vores hund er "bare" en Labrador blanding.. Griner;)) Håber i ikke synes mit spørgsmål er useriøst - for de sælger jo hundedækkener på nettet:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundedækken?
  • #3   9. nov 2012 Altså hvis den fryser skal den have noget på.

Herhjemme har Goofy allerede en trøje på nu og vi har et tykt varmt dækken til når det bliver koldere. Han har i flere tykkelser.
    Tazz får på nu når han har været i vandet og så når det bliver koldere (fros)
    Nanna har et til de meget kolde vinterdage når vi går lange ture der kan hun godt fryse lidt. Men ellers har hun aldrig på

• #4   9. nov 2012 Momo fryser rigtig meget, så hun har fået trøje på. Det har hjulpet rigtig meget smiley

profilbillede
  • #5   9. nov 2012 Vil umiddelbart ikke tro det er nødvendigt til den type hund
    Men der er forskel på hunde og hvis den fryser skal den have dækken på

Herhjemme har vi en engelsk bulldog og en chihuahua og ingen af dem bruger/har brugt dækken

• #6   9. nov 2012 Jeg mener også kun en hund skal have dækken på, hvis den fryser.
    Min tæve som er DSG er meget kuldeskær, hvis det blæser meget og der er sne, får hun dækken på, ellers ikke.

• #7   9. nov 2012 De fleste hunde opholder sig normalt indendøre i stuevarmen, så kald mig Mads, om de ikke fryser, når de kommer ud i kulden. Det gør jeg nemlig, hvis jeg ikke har overtøj på.

Det ville sikkert være anderledes, hvis de udelukkende opholdt sig udendørs, for så ville pelsen indrette sig efter årstiden, men det er alligevel begrænset, hvor meget en korthårspels kan tilpasse sig.

Så jo, mine to hunde har et varmt, vandafvisende dækken på, når vi går ud om vinteren. Leder p.t. efter regnfrakker til dem, især til Lhasa Apsoen, da hendes pels suger vand som en svamp, selv om hun er kortklippet.

• #8   9. nov 2012 Ja vores de har en hundelem de kan benytte, og den er åben døgnet rundt, men min DSG hun fryser nu, selvom hun leger i haven, og tisser der ude også.

• #9   9. nov 2012 En hund skal kun have dækken på hvis den fryser, og det vil du kunne se om din hund gør, når det bliver koldt smiley

Især små hvalpe kan godt være ekstra ubeskyttet mod kulden, da deres pels ikke er færdig smiley

Min hund er uden underuld, så hun har dækken på til de kolde dage, ja faktisk allerede nu, når vi er til agility og det regner og er blæsende. Men din hund har en helt anden pels, så jeg ville helt bestemt lige vurdere det, inden du går ud og køber et dækken, som den egentlig ikke har brug for smiley

• #12   9. nov 2012 Mine har et regndækken hver. Og den ene er en jagthund, men gider ikke have våde hunde ind tre gange om dagen, det regner jo hele tiden lige nu:/ den lille har desuden et der er lidt varmere til når det bliver koldere i vejret.

• #13   9. nov 2012 Mine piger har dækken på ude. smiley

• #14   9. nov 2012 jackline har dækne på, men det pga hun sætter for meget pels. hun har det så varmt inden for og vi bor på anden sal, så hun kan ikke finde et køligt rum, som da vi boede i række hus.

Min gamle hund frøs om vinteren, korthåret. hun havde også dækken på regnvej i efteråret, og nægtede at gå ud, uden dækken hvis der var for koldt, det samme gjorde hendes mor og det havde haft dobberman i sin tid, som aldrig frøs

Kommentér på:
Hundedækken?

Annonce