959 visninger
|
Oprettet:
Aktivering/træning {{forumTopicSubject}}
Jeg har Diesel på 8 mdr, som på det nærmeste driver os til vanvid ;(
Han er så meget teenager at han intet fatter pt !!!
Hvordan og hvad kan vi gøre for at gøre hans teenager tid til at holde ud for os alle ??
Jeg mangler nogle ideer til, at trætte ham med mentalt, fysisk har vi opgivet, 1½ times motion og træning, gi'r os kun 10 min med træt hund !
Eks. på det mental aktivering han får : Foder gemt i haven, foderbold, Kong med guf,
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
Spor trætter utroligt godt, så det kan anbefales.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Dog har jeg ikke mødt en så svær at "mætte" både mentalt og fysisk...
( stakkels hormon forstyrrede bæst )
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
En foderbold og lign. trætter ikke engang min lille selskabshund
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Hvad med nogle tricks?
Min Aussie går omkuld hvis jeg indlære et nyt trick, han arbejder også hårdt for at forstå hvad jeg vil have ham til.
Eller hvad med frossen marvben?
Foder/godbidder i et gammelt viskestykke?
apr 2007
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Udover det: ZigZak, Rulle, "Bang du er død", Ipo-træning, Spor, genstandstræning, Finde te-poser, Danse.................
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
apr 2007
Ved virkelig ikke hvor længe vi gider fortsætte med ham, han er krop umulig ALTID, møg ulydig og fatter virkelig intet..
Hva dælen gør vi ??
Er så sikker på han har DAMP .. Har seriøst overvejet at få ham aflivet, da vi hverken kan ha gæster eller tage i byen pga ham
( skal lige siges at alt efterhånden er prøvet, adfærdsbehandlere og dyrlæge har været med på sidelinjen siden hans 5. mdr)
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Håber virkelig i finder en løsning!
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Fuldstændig som vi mennesker gør.
Håber meget, at I overvejer en omplacering før I overvejer aflivning. Det kunne jo være han var en guldgrube for en aktiv hundefører, der trænede en masse med ham.
apr 2007
Som Diesel er i adfærd er han meget svær at have inde og i min verden, findes der ingen lykkelige hundegårdshunde, når de er opvokset indendøre..
Men helt givet op, har vi ikke endnu, han skal kemimsk kastreres i næste uge, i håb om det er hormoner der driver ham !
Men kommer det der til at han ikke skal være her mere, bliver han puttet!
aug 2006
Jeg bliver sgu ked af at læse det, du skriver. Hunden er så ung og tingene er allerede så problematiske.
Jeg synes det er en grim tanke at han vil blive aflivet, hvis det egentlig bare handler om, at I passer dårligt sammen.
apr 2007
Hmm ja hva laver han af ulykker.. Alt hvad han kan komme til, når vi ikke er hjemme, så det kan vi ikke gøre meget ved, ud over self at fjerne alt han kan ødelægge !
Problemet er han uro når vi er hjemme, han piver/klynker/gøer konstant og hvivler rundt.. Han bliver bedt om at lægge sig 1 mio gang daglig og lige så mange gange må vi hen og lægge ham ! Han hænger konstant i hovedet på Kenzo eller kattene..
Vi prøvede at aflede ham, det virkede ikke, så nu er det konsekvent i kurven, hver gang han tåger rundt efter de andre..
apr 2007
Jeg nægter pure at sende en " betændt byld" i omløb, vi knuselsker det bette dumme kræ, har virkelig forsøgt alt, og prøver stadig !! Lykkedes det med Diesel, lykkedes det her..
Jeg tror på ( efter at have læst en del) at der er hunde der har DAMP/ADHD..
Min dyrlæge gransker pt, omkring det, som begge adfærdsbehandlere, rådfører sig med andre !
aug 2006
Sådan er det foregået her i flere måneder i unghundeperioden med alle tre schæfere, jeg har haft.
Det kan jo være, at det ikke handler om mængden af kræfter, der lægges i, men arten af den.
apr 2007
For vi ved ikke hvor vi skal søge mere hjælp for at tackle ham ! Han er vores 5. hund, så er ikke helt uden erfaring, manden har været træner i 9 år, adfærdbehandleren har vi brugt rigtig mange penge på, uden der er kommet noget brugbart, dyrlægen foreslog selv DAMP osv.. han skejer så meget ud, at han skal opleves !
Dét er hamrende sørgeligt/trist og frustrerende, vi vil jo nødig af med ham, men når det er sagt så har vi jo altså også et liv, samt de andre dyr i husstanden også skal kunne være til!
apr 2007
Og nej, tro mig vi er sltså ikke sarte, det er ikke normal teenager opførsel, overhovedet, han er virkelig ekstrem, ville du ville komme og tilbringe, bare 2 timer sammen med ham og jeg ved du vil give mig ret! Dyrlæge, adfærds dims, træner, trænings partnere osv er enig med os i, at det er alt andet end normal adfærd
apr 2007
apr 2007
Der bliver ikke bygget en hundegård! Det hverken kan eller vil jeg gøre brug af eller diskutere da det er så meget imod vores principper at vi aldrig ville kunne acceptere, at han skulle stå der!
apr 2007
apr 2007
At han skal ligge i sin kurv, er simpelthen af den simple grund, at det er hans plads. Han skal ligge deri, mens vi spiser, for at vi kan holde ud at være der ! han kan ikke lukkes i, f.eks gangen, da han partere alt hvad han kan nå, der i blandt vægge og døre!
At ignorere Diesel i håb om han selv ligger sig, er som at købe en mio villa i håb om den store lotto gevinst, altså noget der er dømt til at kulminere....
en tror simpelthen, som foreslået lidt længere oppe, at jeg vil skrue bissen endnu mere på og forlange endnu mere af ham, for han skal kunne køres psykisk træt, så træt at trætheden overmander ham
Aktivering/træning