{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

slikker på alt {{forumTopicSubject}}

altså nu er det ikke noget der er et problem som sådan men ville lige høre om nogle her har oplevet det samme ?

Vores lille rosa har en tossede ide med at slikke på alt både fliser ,græs ,gulvtæppe ,tæpper og sofaen hvis man ikke siger noget til hende når hun gør det kan hun blive ved i evigheder hvis man stopper hende fortsætter hendes tunge med at slikke bare ud i luften til man igen siger stop

hun kan os side på gulvet eller i sofaen og bare vaske luften
hun har altid gjort det og gør det flere gaange om dagen

nogle der har været ude for det før ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slikker på alt
  • #1   1. nov 2012 Pelle gør det nogengange hvis der er et eller andet, der irriterer ham, som han ikke kan nå... fx hvis det er ved at være et par dage siden, at han har fået renset sin næsefold..
    Så tjek hendes krop fra top til tå, det kan jo være, der er noget der irriterer et sted og med den lille fold hun render rundt med, kan det sagtens være der den er gal smiley

    Det kan også bare være en dårlig vane, som hun har fået fordi hun keder sig - nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det ser ud med aktivering hjemme ved jer, men øget træning, både lydighed, sporarbejde og motion kan gøre meget ved en dårlig vane smiley

    Pelle gør fx kun når han ikke har fået nok "sjov" i løbet af dagen, det er tydeligt at mærke på ham, når han har for meget krudt smiley


  • #2   1. nov 2012 jeg har tænkt om der ku være noget der genere hende men hun har ikke den der fold ved næsen kun en lille revne som altid er fin og ren når jeg tjekker efter

    jeg syntes heller ikke der er nogle forskel når hun er snottede eller ej det havde jeg ellers os tænkt

    vi bor i hus med have og har 3 unger med krut i røven og så går vi med hende og spiller fodbold med hende så tror ikke hun mangler aktivite

    hun boede i lejlighed inden vi fik hende for ½ år siden og de fortalte at hun gjord det der med at slikke på alt der var ikke have der hvor hun boede så ved ikke hvordan hun havde det der med kedsomhed måske det startede som kedsomhed og så er blevet en dårlig vane

    har talt med manden om at få tjekkede hendes næse men ved ikke om det er lige til for en dyrlæge

    Tak for svaret det er meget rart at vide det ikke kun er rosa der gør sådan :O)


  • #3   2. nov 2012 Gåture og leg er også en god start, men måske noget mere hjernearbejde vil mindske hendes evige slikken? smiley
    - for meget "vild" leg øger også mængden af stresshormon i kroppen, som kan blive siddende i op til et døgn, hvilket heller ikke er optimalt, man ser det ofte ved hunde, som fx har leget for meget apport smiley

    Både mops og terrier er rigtig glade for hjernegymnastik, så i stedet for almindelig leg hvor hun bare løber rundt og tumler, tror jeg helt sikkert noget mere udfordrende vil glæde hende smiley
    - Det kan være en af ungerne vil gå til barn og hund træning med hende?

    Mops er generelt også rigtig glade for at dele myssere ud, så det er noget som ligger til racen (hun ligner jo overvejende en mops med ru pels) smiley

    Men ja, få hende tjekket ved dyrlægen, det er en god start smiley


  • #4   2. nov 2012 tak smiley
    Hvad ku hjernegymnastik være for noget ?
    det er jo bare alm leg med boldt og reb vi gør og vi gør meget af det og syntes endlig nu jeg tænker over det at hun tit slutter leg af med at gå og skille på gulvet til hun lige som er giret ned igen

    er der nogel der kender nogle stader at gå til hunde træning evt hund barn



  • #5   2. nov 2012 Så kan det sagtens være, at hun slikker stress ud smiley

    Jamen det kan være at lære hende nye tricks, smide godbidder i græsset som hun så snuser sig frem til... Der er også en masse legetøj som er godt, du får lige et par links
    http://www.maxizoo.dk/classic-small-7-cm-rod.html
    (link fjernet)
    Der findes et utal af varianter, det var bare hvad jeg lige hurtigt kunne finde smiley

    Her er nogle links til nogle gode aktiveringslege
    (link fjernet)
    (link fjernet)

    Du kan google det med træningssteder, det kommer jo an på hvor du bor henne smiley

    Håber I finder ud af det smiley


Kommentér på:
slikker på alt

Annonce