Spørgsmål om stamtavle Spørgsmål om stamtavle
Lige et dumt spørgsmål. Men jeg ved ikke bedre
Jeg har for nyligt købt en hvalp. Den har ikke stamtalve, og jeg købte hvalpen fuldt viden om den ikke havde tavle.
Hvalpens forældre har begge tavle, men det var en ældre dame der havde hvalpen, og hun har fornyligt meldt sig ud af sin klub.
Da jeg købte hvalpen fik jeg en kopi af forældrens stamtavle.
Men nu tænker jeg så... Hvis begge forældre har stmtavle, og jeg selv melder mig ind i en klub. Kan jeg så godt få tavle på min hvalp nu hvor jeg har forældrenes...
Mvh.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Hvor har forældrene stamtavle?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.082
aug 2012
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
okt 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 180
jeg ahr oplevet det samme for papillon.
hvor købte du hvalpen og havd hed ejeren? skriv gerne pb. jeg har nemlig snakket med foreningerne, og hvis det er hende jeg tænker på, så er hun smidt ud af foreningerne pga overavl og for mange dyr.
men skriv en PB så kan jeg hjælpe dig videre, jeg står selv i samme situation
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Det skulle da lige være i nogle af de efter min mening, mindre seriøse og alternative stambogsklubber.
okt 2012
jo det kan man nemlig!! jeg ahr fået på min og hende købte jeg uden.
DHL-HUND har lavet min stambog. og de er meget seriøse
aug 2012
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
Hvordan kan du få lavet tavle på din hund, når andre ikke kan????
aug 2012
okt 2012
jeg ved ikke hvorfor andre ikke kan.
men jeg har send toplysnignerne ind og fortalt dem at sælger ikke havde gidet bruge tid på stamtavle. og derfor sagde de at jeg skulle sende oplysningerne om mor og far og hvalp og så lavede de den til mig
aug 2012
okt 2012
maj-britt JA DET GJORDE DE SÅ
okt 2012
jeg gjorde det på den måde og så er det sådan det er gjordt.
aug 2012
okt 2012
jeg siger ikke at ALT kan få tavle i DHL
jeg siger at fordi de kontaktede sælger som erkendte det avr en fejl fra hendes side af så kunne dte lade sig gøre.
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
Er ked af du står i den situation, men det er desværre virkeligheden for mange fordi man sagtens kan avle på hvad som helst og så kopiere nogle stamtavler og påstå at det er dem der er forældre, og mange falder i og køber fordi man så kan få tavle på senere hen...sådan er virkeligheden bare ikke, desværre
Og det er jo en enorm sikkerhed i tavlerne at det bliver gjort fra start, når hunden chippes og forældre dyrene er tjekket for at de er dem de er.
aug 2012
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 160 Svar: 484
Jeg går meget op i dyr, og har længe studeret hvilken race jeg vil have. Jeg arbejder som veternærsygeplejerske som dagligt.
Da jeg kom ud til min hvalp, var det en klump i maven.. uden at komme af komme med dealjer så havde det hele taget overhånd for ejeren med for mange hunde og mangel på bedre.
Jeg har altid vidst at når jeg skulle have hund, skulle den komme fra det rigtige sted, Men da jeg så min nye kærlighed, skar de i min hjerte, og han skulle bare VÆK derfra hurtigst muligt!!
Han kom med hjem med det samme, og jeg har aldrig fortrundt det i et sekundt.
Men jeg har ikke ladet mit besøg gå i glemmebogen. Jeg er gået videre med den.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
okt 2008
Bortset fra stedet har jeg fået en fantastisk hund. Han er en drøm, men vi træner også meget...
aug 2012
okt 2008
jan 2008
I DKK bliver der både registreret om forældrene er avlsgodkendte, herefter skal kuldet registreres og ejerskifte med stamtavlen foretages... det er jo ikke bare sådan lige at give lidt oplysninger mundtlig til en eller anden og få et stykke papir.
Resultater skal registreres på formelle formularer, hanhunde ejer skal underskrive dokumentation for at det er den hanhund der er brugt til parring osv osv.
Lene C: kan du ikke selv se at der er stor forskel i værdien af en stamtavle når der ikke er større kontrol af de oplysninger der bliver givet? Og at der ikke er større krav til overhoved at få stamtavle på din hvalp end bare at give lidt oplysninger og vupti så er der tavle på?
Derudover vil jeg personligt kun blive endnu mere opmærksom på hvad det er for et opdræt, hvis jeg ved at begge forældre har stamtavle men hvalpene ikke har. For hvad er årsagen til det??
Jeg ville bestemt undersøge meget nøje om det er fordi forældrene ikke er blevet avlsgodkendte! Eller om det er fordi opdrættet ikke længere er velkommen i de mere seriøse stambogsklubber. Mine alarm-klokker ville i hvert fald bimle løs!
Og når der er så mange hunde og hvis hun ofte har hvalpe, så ville jeg melde hende til skat, for at fange hende på pengepungen. Og hvis det er desiderede dårlige vilkår hundene går i, så melde hende til dyrenes beskyttelse også.
apr 2011
At DHL laver tavler som Lene beskriver fortæller bare, at de tavler ikek er det papir værd de er skrevet på, det er det mest useriøse jeg har hørt længe, men vil man lade sig narre, jamen så værsgo`, det er da snyd så vandet driver.
jan 2008
Der er en sikker måde at stoppe sådanne fabrikker: Ingen køber der!
Sådan.
apr 2011
okt 2012
vi har også meldt hende for dårlige forhold. men fik besked tilbage om at de var obs på det og ikke kunne gøre mere før politiet gad hjælpe til. så det fik vi intet ud af.
helt enig i at det er dumt at støtte hvalpefabrikkerne. jeg købte min af en som havde fået paret tæven med hendes hanhund. hun havde så også fortrudt da hun fandt ud af det. men da var det forsent.
Spørgsmål om stamtavle