{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Advarsel hvalpesyge Jylland {{forumTopicSubject}}

Så lige denne idag og vil advare jer andre der bor herovre i det mørke smiley
Man kan jo spørge sig selv om det er de forbandende hundehandler der slæber alt med over grænsen for at tjene lidt lette penge, eller om det er en tilfældighed.
http://www.bt.dk/danmark/doedelig-hvalpesygdom-florerer-i-jylland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel hvalpesyge Jylland
  • #1   22. okt 2012 Uff.. stakkels hunde

• #2   22. okt 2012 F****************ck, smitter det også hunde?!?! jeg arbejder på en minkfarm, hvor vi mistænker hvalpesyge, og er igang med at snakke med dyrlægen.

Skal vidst lige have tjekket Tess' vacciner.
    Men, nu skriver de "hvis hvalpen får den" vil det sige at min voksen hund ikke kan få det? :-s
    Jeg ved at de "gamle" tæver på farmen ikke kan få det, men det er jo nok fordi de ER vaccineret - eller?

• #3   22. okt 2012 Sidder lige og læser lidt om hvalpesyge - der står intet om hvem der bliver ramt, men
    "Hvalpesyge hos mink skyldes et morbillivirus. Det er det samme virus der giver hundesyge og hvalpesyge hos ræv. Det er samme type virus, der giver sælpest og mæslinger."

• #4   22. okt 2012 Kan hvalpe syge ramme voksne hunde. Hvilke vac. bruges imod det ? Min har div. vac. :Men kræver denne sygdom en speciel vac ?

• #5   22. okt 2012 det var hvalpesyge der i starten af 40'erne var grund i at lundehunden som race blev næsten udryddet.... ingen var vaccineret fordi man pga. 2. verdenskrig ikke kunne skaffe vaccinen....de var især hvalpe og unge hunde der gik til.
    det var en epidemi der startede i nordnorge og det var kun en syg hund der kom til øen hvor de fleste af landets(verdens) lundehunde levede og da epidemien var ebbet ud var der kun en overlevende tæve tilbage.
    Fra faktaboksen .... skriver direkte af...dvs. på norsk.
    valpesyke (eng. canine distemper) er en fryktet og alvorlig sykdom blandt hunder. Det er en smittsom sykdom forårsaket av et paramyxovirus. paramyxovirus er en gruppe af sygdomsfremkallende (patogene) virus som også forårsager meslinger hes mennesker. omtrent en uke etter smitte får hunden feber med nedsatt matlyst og vitalitet, samt utflod fra øyne og nese. uten behandling vil hunden utvikle hoste og deare, og det ender ofte med døden på grunn av lungebetennelse. i dag vaksinerer de fleste hundeejere i norge hundene mot sykdommen , som er sjelden i norge i dag. uten vacciene er overlevelsen dårlig og særligt valper kan ofte dø eller få varige men af viruset. før effektiv vaksinering ble utbredt, var valpesyke alle hundeeiers store skrekk.

• #6   22. okt 2012 Katrine, Undskyld jeg syntes jeg kiggede , men åbenbart ikke godt nok smiley

• #7   22. okt 2012 Fint nok tråden lige kommer igen . Jeg havde nemlig ikke set den smiley

• #8   23. okt 2012 Halløjsa
    Jeg har lige ringet til min dyrlæge, som forsikrede, at når hunden har fået sine regelmæssige vacciner, så er de dækket mod hvalpesyge smiley

• #9   23. okt 2012 Tak Anja, skulle netop til at ringe til dyrlægen smiley

• #10   23. okt 2012 Rikke og Anne - You're welcome smiley

• #11   23. okt 2012 I følge fødevarestyrelsen smitter det også til kaniner og ildere, så sørg for at de er vaccineret - i morgen vil jeg forhøre mig ad hos to dyreklinikker i Silkeborg m.h.t vaccination til kanin. (hvis det kunne have interesse)

Kommentér på:
Advarsel hvalpesyge Jylland

Annonce