{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Udstilling {{forumTopicSubject}}

Chloe fik SL og 1 plads idag, og en fin bedømmelse:

Hoved: Racetyprisk præg - Tydeligt stop
Snudelængde: Tilpas længde/bredde
Bid: Saksebid - Fint i forhold til hundens alder
Næse/læber: Sort
Øjne: Racetypiske Runde
Ører: Racetypiske - God ansatte og båret
Hals: Tør
krop: Under udvikling
Ryg: Lige
Bryst: Tilpas dybde/længde
Forstilling: Paralelle
Bagstilling: Gode vinkler
Pels: Korrekt struktur - Fin farve, Velplejet
Hale: Racetypisk - korrekt ansat og båret
Poter: Racetypisk - Harepoter
Bevægelser: Racetypisk korrekt - Frie
Temperament: Opmærksom - Kærlig - Glad
Helhedsindtryk: GOD RACEREPRÆSENTANT

Bemærkninger: En særdeles lovende race repræsenterende baby


Som hun havde fået sin bedømmelse, afsluttede hun med at lægge en ordentlig dej, knap så charmerende smiley

Er så stolt af min lille pige, og skønt med så gode resultater når det er ens eget opdræt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling
  • #1   21. okt 2012 Iiih, stort tillykke smiley

    Var det ikke dig jeg stod ved siden af, da vi var inde til BIS ? Var der med min lille Cotonhvalp smiley


  • #2   21. okt 2012 Tak smiley Det var kæresten der stod med hende, lagde godt mærke til din smukke hvalp, du gik da videre der gjorde du ikke?
    Jeg skulle så lige diskutere med en gammel mand bagefter der troede hans hund var bedre end alle andres..


  • #3   21. okt 2012 Åh, det er så typisk, der er altid en der vil diskutere smiley

    Jo, hun blev BIS 1, så var både overrasket og super glad smiley

    Var bare så betaget af jeres smukke pige..


  • #4   21. okt 2012 Ja, men flabet at han fulgte efter mig hele vejen ned til toiletterne for at prale med hans hund, som så ikke engang kunne finde ud af at gå i ringen...

    Så så jeg rigtigt, stort tillykke med det, hun er virkelig også en smuk hvalp smiley

    Tak, der var også mange henne og spørge hvor vi havde købt hende, og som så spurgte om vi skulle have hvalpe igen da jeg dagde det var eget opdræt, det bliver man da noget stolt af smiley


  • #5   21. okt 2012 Hahaha, sikke da et fjols, han har bare været jaloux på jeres smukke pige smiley

    Og tusind tak, er også rigtig glad for hende, hun er så mild og fuld af narrestreger..

    Du har skam også noget at være stolt af, syntes at hun er exeptionelt (staves?) smuk smiley


  • #6   21. okt 2012 Ej hvor flot! Og så af ejet opdræt smiley
    Tillykke til jer.


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #7   21. okt 2012 Tillykke smiley Jeg undre mig lidt over poterne, de skal da ikke være harepoter ?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #9   21. okt 2012 Jamen så er jeg ikke forkert på den, har da aldrig set en Poms med harepoter, det har tipperne , ikke Poms .

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #11   21. okt 2012 Ja FCI standard. Jeg går udfra at uanset hvem der afholder en udstilling, så dømmes der efter FCI standarden ?

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #13   21. okt 2012 Joh,hvad skulle de ellers dømme efter, eller hvad skal opdrætter avle efter ?

  • #14   21. okt 2012 Ang poter:
    Der kan man få racetypisk, for spredte, for stejle, harepoter, så det hun fik var godt.

    Min hvalp er 3,5 mdr. stadig under udvikling, hun har fået så gode resultater, racetypisk i alle de rubrikker hvor det kan understreges, så der er vel ingen grund til at sidde og diskutere hvordan hun skal se ud, jeg har haft dommer på, og oprettede kun denne fordi jeg er stolt af min lille Pomser pige smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #15   21. okt 2012 Ørnfeldt; klar du er stolt, det har du al mulig grund til smiley Jeg læste bare din hvalp´s kritik, og så det med harepoter smiley

  • #16   21. okt 2012 Only God Can Judge Me
    Ja, misundelig er en rigtig grim ting, hans veninde var også helt vild med Chloe, og stod og roste hende (hun er opdrætter), og fedt at høre fra en anden stor opdrætter også at hun synes Chloe var rigtig godt præget smiley

    Hun er rigtig smuk smiley

    Kan godt forstå du er glad for din lille pige, håber også vi ses til mange flere udstillinger smiley



    Celina
    Takker smiley


  • #17   21. okt 2012 Charlotte
    Poterne var helt perfekte, men i vores har vi ikke en rubrik der hedder katte poter men istedet hare poter, så det må nok være det samme, aner det ikke, så meget er jeg ikke inde i det.
    Men inden udstilling sad jeg og kiggede på pomsere ved Madam Mim og Soffies, og fulgte madam Mim´s beskrivelse af hvordan man gør hunden klar til udstilling, dog klippede/trimmede jeg ikke, vi må nemlig ikke klippe i DRU smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #18   21. okt 2012 jeg ved slet ikke hvad I har det med rubrikker, men kan man så ikke skrive racetypiske , og ikke harepoter, som jo ikke er racetypiske ?

  • #19   21. okt 2012 Kan ikke rigtig svare på dommerens beskrivelse, men racetypiske er også understreget i rubrikken smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #20   21. okt 2012 Okay ;), og I dømmer efter FCI standard ?

  • #22   21. okt 2012 Charlotte
    Ja smiley

    Maj-Britt
    Nu er jeg ikke stor opdrætter, som tjener penge på en del kuld, jeg og kæresten fik 1 kuld, fordi vi ville have 1 hvalp fra vores tæve.

    Og poterne er som de skal være på en Poms, jeg kunne udover at sammenligne billeder på nettet også lige sammenligne med en poms fra Soffie´s opdræt.


  • #23   21. okt 2012 Og det var på udstillingen

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #25   21. okt 2012 Ørnfeldt ; jeg synes du skulle få din racerep til at få ændret ordlyden i Poms bedømmelses skemaet det er forkert at der står racetypiske= harepoter, racetypikse =runde øjne . Der skal står kattepoter, og mandel formet øjne smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #26   21. okt 2012 Åh, er det samme skema for alle racer ?

  • #29   21. okt 2012 Maj-Britt
    Jeg aner heller ikke hvorfor hun har streget under der, men der er også streg under racetypisk, så jeg gik ud fra at de bare bruger harepoter på samme måde som DKK bruger ordet kattepoter, for havde hendes poter været stik modsat af hvad de skulle være, havde jeg ikke fået undrestreget racetypisk.
    Jeg har skam fint styr på hvordan pomsen skal se ud, men som beskrevet før, så kan jeg da ikke vide om DRU bruger ordet harepoter som værende det samme som kattepoter, det er min første udstilling ever jeg har været på.


    Charlotte
    Ja, men var oppe i baby klasse og der var flere racer, de bruger samme skema og skriver så racens navn på toppen


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #30   21. okt 2012 Ørnfeldt, netop derfor skal du gå til din Racerep, I DKK har vi ikke skema, men hvis en Poms, elelr en Chi har harepoter, sså er det en fejl, og synd hvis din hvalp, som IKKE har harepoter blir dømt ned på det , altså at den ikke har harepoter .

  • #32   21. okt 2012 Charlotte
    Ja, det har du ret i, skal på udstilling igen om 20 dage, så må jeg lige tage den der smiley

    Maj-Britt
    Chloe har heller ikke runde øjne, men mandelformede som hun skal ha, men når nu jeg kommer på udstilling i næste md. så kan jeg lige sammenligne papirerne, og derefter snakke med racerepræsentanten smiley


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #33   21. okt 2012 Rigtig god ide, synes ikke det kan være rigtigt at hvis man støder ind i en dommer, som ikke kender racen, måske dømmer ned hvis hunden ikke har harepoter, da det jo er en fejl, kattepoter er små samlet poter, harepoter er lange poter smiley

  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #35   21. okt 2012 (link fjernet)

    fandt dette, ikke så god en artikel, men gir alligevel et billede. Tror nu godt I må klippe mellem trædepuderne, så får poten et skarper look .


  • #36   21. okt 2012 Billedet er zoomet, og vinklen er ikke den bedste, men man kan da se hende smiley

    profilbillede
  • #38   21. okt 2012 Tak smiley
    De næste 20 dage skal hun bare lige ringtrænes lidt mere og jeg skal øve mig i at sætte pelsen helt korrekt smiley


  • #40   21. okt 2012 Ej, i har underlag at gå på, det har vi ikke smiley

    Fin lille pomser smiley


  • #41   21. okt 2012 Heldigvis er min vant til trægulve, så det var ikke det der skræmte mig smiley

  • #43   21. okt 2012 Ja, helt enig, sorte hunde er næsten umulige at tage gode billeder af, men de er smukke smiley

    Jeg håber på at se flere pomsere på næste udstilling, for dem var der desværre ikke mange af i går, og det var ærgeligt synes jeg smiley


  • #45   21. okt 2012 Er det ikke en DKK? Så kan jeg jo ikke udstille Chloe smiley

  • #47   21. okt 2012 Det er rigtigt, men det er konkurrencen i at der er flere af samme race at kæmpe imod jeg tænkte smiley

  • #48   21. okt 2012 Det er samme "bedømmelses" skema de bruger til ALLE hundene,, i ALLE racerne.. i DRU.. det er hammer ærgerligt..


  • #50   21. okt 2012 nej desværre, der er da nogle smukke Pomsere, men når vi rykker op i klasse, så gør de også, så vi skal helt op i åben klasse, før jeg møder dem jeg så i går, og vi er jo først lige i baby, så der er lang vej

    Men må man tage sin hund med på DKK udstilling uden at udstille den, når det er en anden klub man er medlem af? Tænker kunne være spændende at få nogle andre øjne på hende, og få ros/kritik ?


  • #51   21. okt 2012 Ørnfeldt - Vi kommer ihvertfald med til Nyborg, så håber da vi ses der smiley

    Er det ok for dig at jeg skriver Cindy's kritik herind, eller? smiley


  • #52   21. okt 2012 Jeg har også meldt mig til Nyborg, og vil også med til jule udstillingen smiley

    Det må du gerne smiley


  • #53   21. okt 2012 Jamen så ses vi jo hele 2 gange mere, vil nemlig også gerne med til de 2 sidste smiley

    Her er Cindy's kritik.. Hun fik 1pr SL

    Hoved: Racetypisk præg, Tydeligt stop, Feminin

    Snudelænge: Tilpas længde/bredde

    Bid: Saksebid, Fint i forhold til hundens alder

    Næse/læber: Sort

    Øjne: Racetypiske, Runde

    Ører: Racetypiske, Godt ansatte og båret, Tilpas længde

    Hals: Tør

    Krop: Under udvikling, Korrekt bygget

    Ryg: Lige,Stærk

    Bryst: Tilpas dybde/længde

    Forstilling: Parallelle

    Bagstilling: Tilpas muskulatur, gode vinkler

    Pels: Korrekt struktur, fin farve, velplejet

    Hale: Racetypisk, korrekt ansat og båret

    Poter: Racetypisk

    Bevægelser: Racetypisk korrekt, frie, kraftfulde

    Temperament: Opmærksom, kærlig, glad

    Helhedsindtryk: GOD RACEREPRÆSENTANT

    Bemærkninger: Eine ganz fröhliche hündin die ihren Ausstellungs weg sicherbeschreiben Prima Wird ! <- Med stort udråbstegn


  • #54   21. okt 2012 hej Cloe og familie ja, tak for igår var hyggeligt, og forstår godt du synes der kunne være flere pomsere lad os se om ikke der kommer flere på juleudstillingen, der ses vi ihvertfald igen...og endnu engang TILLYKKE med lille-pigen. hun er altså bare så smuk. smiley

    profilbillede
  • #55   21. okt 2012 stort tillykke med den lille prinsesse.. og top nice afslutning med dejen.. ben there - og det eneste man kan gøre er at grine og samle op. *lol*

    lige for at træde lidt i det med harepoterne. så ser en hare pote sådan her ud. slet ikke som på din lille pige. så det er en fejl dommeren har lavet..



    profilbillede
  • #56   21. okt 2012 et andet eks på harepoter. (hos jappen lader vi oven i købe håret imellem tærerne vokse langt så de får lange snabeltøfler. jo længere jo finere



    profilbillede
  • #57   21. okt 2012 Only God Can Judge Me
    Super flot resultat, men hun er altså også smuk smiley


    Rødtop
    Takker, og det var super hyggeligt i lige kom og hilste på i går, ser frem til jule udstillingen smiley


    Hundemutter
    Jeg vil også lige brokke mig over det og øjnene, vil ikke have fejl på min hund som ikke er der smiley


  • #58   21. okt 2012 Ørnfeldt - Jeg forstår ikke hvorfor de har sat streg under runde på din, som de andre siger, det skal lige gøres opmærksom på, for på papiret er der jo flere at vælge mellem, deriblandt Mandelformede, så jeg ville også klage når der er streget under det forkerte smiley

  • #59   21. okt 2012 Ja, det vil jeg også gøre, jeg synes det er træls at have 2 ting på sedlen som ikke stemmer overens med hvordan hun ser ud smiley

  • #61   21. okt 2012 Krumme
    Nej, det har hun ikke


  • #62   21. okt 2012 Spammer lige din tråd med et billede smiley

    profilbillede
  • #63   21. okt 2012 og et i fuld format af hende - ikk ta dig af mig, mit nr havde vendt sig smiley

    profilbillede
  • #64   21. okt 2012 Der var skønheden jo, det er i orden du lægger billeder ind af hende smiley

Kommentér på:
Udstilling

Annonce