Hjælp til valg af ny hund {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vi er en familie på fire, som forår/sommer 2013 tænker at købe ny hund. Der søges god indspark til hvilken hund.
Om os: Vi bor i rækkehus med have tæt på masser af natur og strand. Ungerne er 3 år og stille og rolige. Vi elsker alle hunde og har tidligere haft jack russell terrie og cairn terrie.
Vi har selv tænkt en hundrace ala dansk svensk gårdhund.
Den må ikke være for stor og ikke være for lille. Vi vil gerne have en hund, der vil med ud på en rask gåtur. Men det vigtigste er, at hunden har et roligt sind og er en god børnehund. Vi har masser af tid til den og den skal ikke være ret meget alene hjemme om dagen.
HVAD KAN I ANBEFALE OG HVORFOR?
VH Pernille
Ps Hvis nogle synes indlægget virker bekendt, så har jeg af en eller anden grund slettet mit tidligere indlæg ved et uheld og prøver igen...
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 25
Jeg har selv en , kig på min profil.
Golden Retriever er rigtig gode til familie hjem. De er stille og rolige.
Min Golden er ihvertifald rigtig dejlig af sind.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
feb 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
en border terrie ser hamrende sød ud! Men jeg kender ikke til racens sind
feb 2012
Hvis I får en hvalp, og I lærer børnene at være hundevenlige, så vil hvalpen vokse op og blive børnevenlig..
Men hvis I med "børnevenlig" mener en hund, som børn kan gøre "alt" med, så skal I nok hellere anskaffe en tøjhund.. "
Vi er i "åben" fasen... Og undersøger mulighederne.
Lidt spydig kommentar med en tøjhund, synes jeg... Det er da fair nok, at man søger en børnevenlig hund og skriver det?
feb 2012
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Hvis I gider at børste en hund en gang om måneden så er en sheltie også en god størrelse og med et temperament som gør at den er god til børn. Den er rolig indenfor, passer sig til energiniveauet i huset og vil meget gerne ud og løbe en tur.
Jeg har mange bekendte med små børn der har sheltier, og når de vokser op med børnene som 8 ugers så er de bedste legekammerater Men som sagt, så skal den børstes 1 gang om måneden, og tæver har "mindre" pels end hanner, hvis det skulle være et problem.
Hvis man skal vælge en terrier til jer ville jeg sige Border Terrier, men da skal man så huske på at der er udgifter til trimning, hvis man ikke kan selv.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
feb 2012
Hjælp til valg af ny hund