{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Pernille81
Pernille81
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Hjælp til valg af ny hund {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Vi er en familie på fire, som forår/sommer 2013 tænker at købe ny hund. Der søges god indspark til hvilken hund.

Om os: Vi bor i rækkehus med have tæt på masser af natur og strand. Ungerne er 3 år og stille og rolige. Vi elsker alle hunde og har tidligere haft jack russell terrie og cairn terrie.

Vi har selv tænkt en hundrace ala dansk svensk gårdhund.
Den må ikke være for stor og ikke være for lille. Vi vil gerne have en hund, der vil med ud på en rask gåtur. Men det vigtigste er, at hunden har et roligt sind og er en god børnehund. Vi har masser af tid til den og den skal ikke være ret meget alene hjemme om dagen.

HVAD KAN I ANBEFALE OG HVORFOR?

VH Pernille

Ps Hvis nogle synes indlægget virker bekendt, så har jeg af en eller anden grund slettet mit tidligere indlæg ved et uheld og prøver igen...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af ny hund
  • #1   19. okt 2012 Jeg vil foreslog en Golden Retriever.
    Jeg har selv en , kig på min profil.
    Golden Retriever er rigtig gode til familie hjem. De er stille og rolige.
    Min Golden er ihvertifald rigtig dejlig af sind.

• #2   19. okt 2012 Cecilie, de skriver at den ikke må være for stor. En golden er en stor hund

• Pernille81
    Pernille81 Tilmeldt:
    feb 2012

#4   19. okt 2012 Vi ELSKEDE at have vore jack russel terrie. en fantastisk hund. Men jeg tror, den har for meget krudt til at sætte ind til knapt fire årige tvillinger. Det er i hvertfald den tvivl der gør, at vi undersøger for andre racer.

en border terrie ser hamrende sød ud! Men jeg kender ikke til racens sind

• Pernille81
    Pernille81 Tilmeldt:
    feb 2012

#6   19. okt 2012 "Dansk svensk gårdhund lyder da rigtig godt... Hvilke indvendinger har I til den race?
    Hvis I får en hvalp, og I lærer børnene at være hundevenlige, så vil hvalpen vokse op og blive børnevenlig..
    Men hvis I med "børnevenlig" mener en hund, som børn kan gøre "alt" med, så skal I nok hellere anskaffe en tøjhund.. "

Vi er i "åben" fasen... Og undersøger mulighederne.
    Lidt spydig kommentar med en tøjhund, synes jeg... Det er da fair nok, at man søger en børnevenlig hund og skriver det?

• Pernille81
    Pernille81 Tilmeldt:
    feb 2012

#8   19. okt 2012 Trine P: Det lyder spændende. Jeg vil vildt gerne gå til hundetræning (læs det SKAL vores nye hund) og synes agility er fantastisk

• #10   19. okt 2012 Jeg synes DSG´en lyder som et godt bud. Men husk tavlen, ellers ender i højst sansynligt med en blanding. Ikke at der er noget galt med en blanding, men man aner ikke hvad man står med. Og jeg tænker at det er meget rart at vide hvad man går ind til, især når man har børn. smiley

• #11   19. okt 2012 Jack russel terrier er nok også en lidt strid banan, som familiehund, men der er andre terriertyper.. som parson russel terrier, westie osv, men dværgschnauzer kunne også være et bud.

• #12   19. okt 2012 Jeg tænker en labrador :-).. evt en formel 1'er, som jo fås i rimelig små størrelser. Kanon familiehund.

• #13   19. okt 2012 Nu er en DSG jo ikke en "stille" hund. Ville betegne dem med samme energi niveau som en JRT.

Hvis I gider at børste en hund en gang om måneden så er en sheltie også en god størrelse og med et temperament som gør at den er god til børn. Den er rolig indenfor, passer sig til energiniveauet i huset og vil meget gerne ud og løbe en tur.

Jeg har mange bekendte med små børn der har sheltier, og når de vokser op med børnene som 8 ugers så er de bedste legekammerater smiley Men som sagt, så skal den børstes 1 gang om måneden, og tæver har "mindre" pels end hanner, hvis det skulle være et problem.

Hvis man skal vælge en terrier til jer ville jeg sige Border Terrier, men da skal man så huske på at der er udgifter til trimning, hvis man ikke kan selv.

• #14   19. okt 2012 Hvad med en Petit Basset Griffon Vendeen?

• Pernille81
    Pernille81 Tilmeldt:
    feb 2012

#15   21. okt 2012 Tak for gode forslag smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af ny hund

Annonce