fældning bordercollie/aussie mix {{forumTopicSubject}}
Jeg har en blanding deraf, hun er godt 4 år og ellers sund og rask.
vi har været til dyrelægen for nylig med et lille sår som skulle behandles hvor hun fik en sprøjte med antibiotika.
Dog oplever jeg i løbet af den sidste måned at hun fælder ekstremt, det er rigtig meget, og så meget at hun faktisk ser helt tyndplæset ud.
jeg har skiftet til kingsmoor med fiskeolie for 14 dage siden fordi jeg tænkte at det ville være godt med et foder som var lidt mere rigt på protien osv, men det virker ikke til at have skabt nogen ændring i pelsen.
Dyrelægen kommenterede ikke på pelsen da vi var der , men fortalte af hun så dejlig ud, så jeg kom fra det ret hurtigt, men nu er jeg lidt bekymret igen.
er der nogen af jer med en hyrdehund som også fælder rigtig meget i denne tid og syns i der er oget at bekymre sig om?
Jeg havde en husky før may, hun fældede totter ved denne til og det var ret normalt, men jeg kan ikke finde noget på nettet om BC der gør det samme.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Hun plejer at blive rigtig rigtig grim og tør i pelsen og få skæl, men efter lidt tid, er pelsen fin og blød igen
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Har hun haft hvalpe? Er hun blevet steriliseret? behandlet med nyt forebyggende loppemiddel?
Hvis hun biver unormalt tyndpelset, eller hvis det vare ved ud over normal fældningsperiode, så må der ses på det hos dyrlægen..
Ellers slå ro i sindet og se om ikke det bare er vinterpelsen der er på vej?
fældning bordercollie/aussie mix