{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Kedeligt ... {{forumTopicSubject}}

Sidder og venter på at mit spor får noget alder - det er langt ude på landet og der er kun en smal asfaltve jherude, ellers kun marker.
En mand kommer gående med to beagle-lignende hunde i hver sin snor. Snorene er vel 1,5 meter lange hver.

Jeg følger ham de ca 100 meter fra jeg får øje på ham og til han er nede ved min bil - han går forbi og en fem minutter senere kommer han tilbage og jeg kan igen se ham indtil vejen drejer.

Hundene går i alt den tid og snuser lidt, stopper lidt op, snuser lidt igen ... og det er sådan set det.

Seriøst ... Hvor spændene kan det lige være ? Og så siger man, at vi er hårde ved vores ipo hunde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kedeligt ...
  • #1   4. okt 2012 Hvad mener du med spændene? Får dine aldrig en almindelig gåtur?

  • #2   4. okt 2012 Som jeg læser det er det kedeligt for mandens hunde... smiley

  • #3   4. okt 2012 Haha ja lyder godt nok lidt kedeligt smiley
    Hvor længe skal du vente til i kan gå spor?

    Der kunne da godt lige komme lidt action så tiden måske kunne gå lidt hurtigere smiley


  • #4   4. okt 2012 Anika - årh ja smiley Jeg læste det lige som hun kedede sig til sporet var klar smiley

  • #5   4. okt 2012 En sjælden gang går jeg med mine hunde - normalt løber jeg og de er så med. Egentlig lufteture gør jeg ikke ret meget i.

    Men de der to hunde i hver sin korte line ? Sådan ville jeg aldrig bære mig ad. Enten er de i flex eller også løse.

    Det andet må være drøntrist - de går jo hele tiden i samme tempo og intet sker.


  • #6   4. okt 2012 Jeg må indrømme, at jeg heller intet saliggørende finder i 4 daglige gåture op og ned af en vej med hunden i line.

    Der er bare ikke den store adspredelse i toiletbesøg - som det jo ret beset begrænser sig til at være for de hunde....



  • #7   4. okt 2012 Altså jeg vil da mene mine hunde får den rigtig motivation og spændende gåtur de fortjener.
    Vi går på en mark, hvor de kan spænde og farer rundt som "idioter" hvis det er det de vil, men Aussie vil gerne lege med frisbee, så den har vi også med af og til.

    Andre dage går vi hen til søen hvor de også løber fri, og kan bade hvis de har lyst, og så er vi i skoven (i snor), og mange andre ting, .. Jeg går ikke bare med mine i snor dag ud og dag ind, og aldrig samme rute ..

    Min Aussie er dog nogle dage med nede og hente ungerne fra SFO, og der er han i snor hele tiden, men det er bare kan jeg intet galt se i, når det "bare" er en ekstra gåtur han får der smiley


  • #8   4. okt 2012 Man kender jo ikke noget til baggrunden for denne mand, man ved jo ikke om han lufter for naboen som er sent på arbejde eller andet i den dur, eller om det kun lige er en kort luftetur inden han skal køre!

  • #9   4. okt 2012 Undrer mig tit over .... at nogen tror , at det de selv gør ...altid er det eneste rigtige....

    Jeg går tit tur med mine hunde... ca. 5 gange om dagen.. ( ca ½ time ad gangen ) ,,, og 2-3 gange , er det " gå pænt " tur.

    Jeg må indrømme , at jeg slet ikke lægger mærke til , hvordan andre " går tur " med DERES hunde...... for der interesserer mig ikke... og det rager ikke mig.... smiley


  • #10   4. okt 2012 At det ikke rager en - hvis et menneske aldrig skeler til hvad andre gør, så vil det aldrig have en mulighed for at udvikle sig, ej heller skabe sin egen holdning og sine erfaringer.

    Uden andre at sammenligne med, kan man ikke tage stilling til sit eget.


  • #11   4. okt 2012 Holy smoke - er der en liste over ting som man godt må skrive om herinde smiley

    Nej jeg aner ikke om manden med hundene er hundelufter for hverken nabo, genbo eller tidligere samlever. Jeg ved ikke om hundene lider af en sjælden sygdom som gør, at deres ben ryger af hvis pulsen kommer over 80. Jeg ved ikke om han var på vej til en times svømning i den lokale hundesvømmehal ...

    Jeg konstaterer bare at JEG synes det er en drøntrist måde for en hund at komme ud på den måde.

    Hvis du er så ligeglad, Bitten, så hop dog over tråden istedet for at sidde og lade dig "irritere" over min utidige interesse og kommenteren på min oplevelse smiley


  • #12   4. okt 2012 Mine whipper elsker at gå tur, det går bare derud af i forholdsvis højt tempo og der bliver ikke snuset meget undervejs.

    Xingu finder det hamrende kedeligt, efter et kvarters tid viser hun det på bedste gravhundemaner ved, at benene næsten ikke kan bære hende, hun sakker bagud og kan slet ikke følge med.
    Det forunderlige er, at bliver hun sluppet af snoren, så ligger hun pludselig forrest og indhenter os i løbet af nul komma fem, hvis hun lige har været på en afstikker i krat eller lignende smiley

    Hun er sjældent med på lange gåture, en tur på engen, hvor hun kan stå på hovedet i muse- og mosegrisehuller giver meget mere mening i hendes verden smiley


  • #13   4. okt 2012 - Martine -
    (Emnets ejer)

    Jeg er såmænd ikke " irriteret ".... :).....

    Jeg skriver hvad jeg mener og at jeg ikke går så højt op i , hvad andre gør......og da jeg egentlig ikke ved af hvilken grund folk gør som de gør....kan jeg da ikke synes det er forkert.

    Men du må da meget undskylde , at jeg ikke råber Hurraaa over dit indlæg... og ikke giver dig ret...... Jeg troede godt man måtte skrive sin mening i en offentlig tråd.

    Men du beder mig om at hoppe over tråden.. ( det er nu lidt for sent )...... men jeg forlader da gerne tråden , hvis jeg er uønsket i DIN tråd......... SORRY....


  • #14   4. okt 2012 Tja og hvis hundene havde være løse eller i flexline så havde tråden handlet om hvor uansvarlig manden var. Sådan at have dem løse eller i flexline ved en offentlig vej smiley Det er sørme ikke nemt at være hundeejer nu om dage.

  • #15   4. okt 2012 Synes også det lyder ret kedeligt. Albert er med ude og løbe, for lige at få pulsen op og vedligeholde konditionen. Tisseturene foregår når jeg tuller med barnevognen og der er han for det meste fri til at spæne rundt, snuse og hoppe i søen i ny og næ.
    Så laver vi så meget andet ved siden af. Han bliver alligevel ikke træt af løbe, cykel eller gåtur, der skal andre ting til.


  • #17   4. okt 2012 Jeg mener også, at en hund bør have mulighed for at løbe frit i deres eget tempo- gerne en gang om dagen, men helt at afskære helt almindelig gåture?? Vi har alle forskellige hunde, forskellige liv og bor forskellige steder.. Jeg gad godt se samtlige folk slippe deres hunde løse i byerne, for "så keder de sig ikke"...

    En helt almindelig gåtur i snor behøver ikke at være kedeligt for hunden.... Hellere 3 "kedelige" gåture om dagen end en hund, der bare bliver lukket ud i haven.. Det er i mine øjne langt værre....


  • #18   4. okt 2012 <i>men jeg forlader da gerne tråden , hvis jeg er uønsket i DIN tråd......... SORRY....</i>

    Og det skriver jeg hvorhenne ???

    Du er sq noget selv-iscenesat ....


  • #19   4. okt 2012 Jeg må nok sige at jeg synes helt klart at det er bedre at hunden er i snor og ikke fri hvis man ikke har 110% styr på sin hund..!

    Cito er i snor så snart der kommer mennesker eller når vi træner gå plads eller sådan... ellers er han fri, han bader og ja alt det han vil...

    men igen man skal ha styr 110% på sin hund..!


  • #20   4. okt 2012 Maria A -

    Jeg for min side, kan ikke se, at det at traske frem og tilbage på et fortorv i en kort snor, skulle være så enormt meget mere interessant end at blive lukket i haven. Men der findes jo heldigvis alternativer til både have og kedelige lufteture.

    Og iøvrigt - så taler jeg ikke om at lufte sin hund i en by, hvor det at lade den fare løs rundt ikke er ret hensynsfuldt .. jeg taler om en mand på landet - der går ad en smal asfaltvej med stort set ingen trafk, langs nogle marker ..

    Beklager, men der mener jeg ikke der skal ret meget fantasi til for at gøre det bare en smule mere attraktivt for sin hund.

    Mine hunde er iøvrigt helt afskåret fra almindelige gåture ..


  • #21   4. okt 2012 <i>Jeg må nok sige at jeg synes helt klart at det er bedre at hunden er i snor og ikke fri hvis man ikke har 110% styr på sin hund..!</i>

    Det tror jeg ikke du kan blive uenig med ret mange om smiley


  • #22   4. okt 2012 Man kan jo håbe at de får anden stimulering og at det kort og godt bare var en kort tissetur.


  • #23   4. okt 2012 Tja, jeg syntes ikke at man skal "dømme" folk og deres hundeluftevaner, når ikke man kender personerne.

    Noge vil sikkert også mene at Bella aldrig bliver luftet og aldrig kommer på eventyr, men jeg har meget skiftende arbejdstider og går pt. sygemeldt pga. en operation i håndledet, så jeg lufter hund på meget meget skæve tidspunkter. Turene varierer også enormt meget mht. tid osv., alt efter om jeg skal ud af døren kort tid efter turen, om vi er på vej i skoven etc.....

    Så ja, nogle gange bliver Bellas ture også kun en kort tur på 10-15 minutter, på fortorvet i snor, hvor hun kun dufter til lygtepæle. Men eftersom jeg selv ved hvad jeg laver af aktiviteter med Bella ud over det, så kan jeg altså heller ikke hisse mig op over, hvis jeg ser en med en anden hund der er ude på en kort tur smiley Jeg har ikke noget fast skema der hedder "to timer i skoven hver onsdag og fredag klokken 14" eller lignende.

    Hvis folk har sådan et skema og de syntes at det er fedt og deres hunde trives, så fred være med det. Det passer bare ikke ind i min hverdag smiley



  • #24   4. okt 2012 vores hunde er heller ikke dem der bliver "gået" mest og hvis de gør er det som regl op i den skov der ligger forenden af vejen. Men okay nu har jeg jo så også Nova der er af den overbevisning at hendes poter bestemt ikke er lavet til at gå tur på asfalt. Hun ligner en der bliver mishandlet i den helt store stil når man endelig får hende hevet med;-) Men jeg vil hellere gøre som martine ud og lave noget med dem også får de en lille tur morgen og lang tur på stranden eller lign. om aftenen.

  • #25   4. okt 2012 Hehe... sikke en hyggetråd smiley

    Mine vapsere har det vist lige omvendt af en brugshund med mange drifter... De gider træne kortvarigt og så er der ikke så meget mere at komme efter på det punkt smiley

    Men en gåtur med lidt sjat-tisseri, finde lidt harehømmere og ellers bare betragte verden omkring én... Se DET er lykken smiley

    Og stå/sidde ved den lille sø og betragte ænderne... DET er livet smiley

    Godt der er hunderacer til os alle og til vores forskellige behov smiley


    profilbillede
  • #26   4. okt 2012 lise.... gir dig fuldstændig ret.....

  • #27   4. okt 2012 Lise -

    Uanset race, så kan de fleste vel lide at bevæge sig i mere end ét tempo ? Jeg har selv en corso, og hun har da et andet behov end mallerne .. men sætte en snor på hende og trække hende frem og tilbage på fortorvet, er ikke hendes ide om underholdning.


  • #28   4. okt 2012 Martine: Jeg var ellers overbevist om, at din generelle holdning til hunde, der går i snor keder sig?

    Men ellers kan jeg kun melde mig uenig med dig.. Mange hunde kan faktisk godt lide at traske rundt i et stille og roligt tempo og snuse til ting.. De møder mange nye dufte, som de undersøger, og det er også en del af det at være hund.. Nogle hunderacer foretrækker det bare mere end andre, ligesom nogle hunderacer har behov for meget mere stimulering og aktivering i et højt tempo..

    Og jeg synes det er helt okay.. Så længer den/de også får lov til at kunne løbe frit og bevæge sig jævnligt og blive mentalt stimuleret (hundetræning, spor mm.)


  • #29   4. okt 2012 Martine:

    Selvfølgelig findes der hunde der trækkes frem tilbage på fortovet... og der findes hunde som aldrig kommer udenfor ejers have/grundstykke... og disse har jeg rigtigt ondt af...
    Men stadig, forskellige hunde, forskellige behov.. Måske jeg misser din pointe?
    Manden du beskriver går måske denne tur hver morgen... og tager så til strand, ind i byen og alle mulige andre steder og til træning hver tirsdag... men man behøver vel ikke træne dagligt og bruge alle gåturene til dette? (altså medmindre man ønsker det) smiley
    Tror det er lidt svært at forklare MIN pointe så det giver mening...


  • #30   4. okt 2012 Maria - Nej, bestemt ikke.

    Men længden på snoren bør ikke være absolut minimum, når man skal ud at gå en tur med sin hund udenfor byerne. Her vil en lang line - evt en flex - da give hunden langt større frihed, end sølle 1½ meter.
    Bare der jeg vil hen.

    Mht luftning - jamen det er jo ikke fordi jeg har en regel, der siger at INGEN lufteture her på stedet !!!
    Mine hunde bruger bare meget af deres tid på træningspladserne, de løber en del med mig i skoven .. så egentlige lufteture frem og tilbage på fortorvet er en sjældenhed. De ryger i haven inden de skal i seng ... og det er ligesom det.



  • #31   4. okt 2012 Tænker også at nogle racer bedre kan slå sig til tåls med ensformige gåture.
    Her i byen bor der en mand, jeg tror ikke han laver møj andet end at gå med denne her arme gravhund. Men så tror jeg heller aldrig den her hund oplever andet en at gå den samme 15 min tur igen og igen og igen. Jeg tænker at det må være rystende kedsommeligt.
    Personligt gør jeg det meget lidt i almindelige gåture med snor. Finder gerne et sted hvor jeg kan slippe dem, så kan de løbe og snuse på deres egne principper i deres eget tempo. Det er langt mere behageligt for alle parter.
    Men det meste af tiden bliver de kort tisset af, og så træner jeg en times tid med hver hund. Det bliver til et par timer om ugen.
    Vil slet ikke tænke på hvor mange timers snoldet gåtur der skulle til for at erstatte 1 times intensiv træning med søge arbejde og hele pivtøjet.


  • #32   4. okt 2012 Måske var de 2 beagler alibi for at gå en tur forbi en bil, der holder midt ude i ingen ting.
    Man bliver af og til kikket mærkeligt på når man venter på at et spor ældes.
    Prøv at sid stille midt i en skov på regnvejrsdag.


  • #34   4. okt 2012 At manden laver nok så meget med hundene gør ikke, at den gåtur, der er beskrevet lyder mindre dræbende kedelig for de hunde... Og det er vel dybest set, det eneste man kan forholde sig til, når det er det eneste, man har set....

  • #35   4. okt 2012 Mine gå ture med hundene foregår oftest hvor jeg kan slippe dem løs.
    Men med Emmi er en tur iført snor altså nødvendig mindst en gang om dagen.
    Hun skal stadig lære, og går der for længe imellem snor turene glemmer hun det simpelthen.

    Jeg vil lige sige at ikke alle hunde kan slippes løs, heller ikke selvom det er ude midt i ingen ting. Da jeg var barn havde vi en Karelsk bjørnehund, den måtte under ingen omstændigheder slippes løs af snoren. Den løb og løb og en enkelt gang kom den først hjem efter 12 timer. Han havde det fint med lange ture iført snor..


  • #36   4. okt 2012 Lise -

    Jeg ser din pointe - og jeg er da bestemt enig i, at ikke alle gåturene skal være ilagt små overraskelser, og at det engang imellem "bare" skal være en gåtur. Ingen tvivl der.

    Det, der gør at jeg reagerer her er, at omgivelserne bestemt indbød til lidt større udfoldelser end 2x 1½ meter line. Havde han gået med dem i flex eller lange liner havde jeg ikke tænkt over det - andet end at "nå, endnu en, der ikke kan kalde hundene til sig" .. måske ..

    Og som jeg har skrevet længere oppe - jeg er ikke i nærheden af at råbe "DYREMISHANDLING" eller at hoppe ud af min bil næste gang jeg ser ham og indvie ham i hvordan han kan aktivere sine hunde på en laaangt bedre måde.

    Jeg <i>undrer</i> mig .. meget .. for jeg synes det er topmålet af kedelige omgang med sine hunde, at lade dem hænge for enden af hver sin korte snor.

    Men de nærmere omstændigheder om valget af line og luftetur kender jeg ikke ... måske skulle jeg spørge ham næste gang jeg render ind i ham smiley

    House - måske. Men det tror jeg nu ikke. "Min" bonde havde lige været forbi og sige hej og klappe Iroc, som han altid sniger sig til når han ser min bil smiley


  • #37   4. okt 2012 Men det var vel meget godt, at de ikke rendte løs og ødelagde dit spor smiley

    En stille og rolig trissetur er vel bedre end ingenting, og hvis de traskede roligt afsted og snuste lidt, har de sikkert hygget sig ok smiley


  • #38   4. okt 2012 <i>At manden laver nok så meget med hundene gør ikke, at den gåtur, der er beskrevet lyder dræbende kedelig for de hunde... Og det er vel dybest set, det eneste man kan forholde sig til, når det er det eneste, man har set....</i>

    smiley


  • #39   4. okt 2012 Miemiv -

    Måske har de - måske har de ikke.

    At sporene bliver overrendt kan nu være en fordel smiley


  • #40   4. okt 2012 Ok smiley

  • #41   4. okt 2012 Hmm... Når jeg går tur med Viska er hun for det meste løs. Og medmindre det er en dejlig stor mark der indbyder til leg, eller hvis enten jeg eller ducati lægger op til noget spændende, ja så går hun altså indenfor et par meter ved siden af mig og snuser. Dvs vi kan sagtens gå et par km hvor hun i princippet bare kunne have snor på uden at hendes frihed ville blive begrænset. Det er mit indtryk at hun nyder at gå og snuse, og jeg bilder mig selv ind at det er godt for hende at kunne tage afslappede ture. Med hende vælger jeg gerne nye steder at gå fremfor steder hvor hun kan gå løs. Derfor kan man også se mig og hende på kedelige landeveje hvor hun bare går og snuser i et adstadigt tempo med en 2 meters slap line på smiley det kan under ingen omstændigheder stå alene - men jeg tror bestemt ikke hun keder sig! Keder hun sig går hun nemlig plads for at se om man kan lokke lidt leg eller godbidder ud af sin mor smiley

  • #42   4. okt 2012 *CH*

    Ok men hvis : "det er vel dybest set, det eneste man kan forholde sig til, når det er det eneste, man har set.... " det er sådan, så burde man vel undlade at forholde sig til det smiley
    Her i tråden forholder man sig jo til det man har set - og går ud fra at det er hvad gør sig gældende for gåture i disse hundes liv... uden at vide om det er rigtigt eller ej..
    Man kan jo også forholde sig til det ved at gøre gældende at det ikke er sådan... ikke sandt :)?


  • #43   4. okt 2012 Aj beklager - men NU bliver det sq lige en tand for navlepillende efter min mening.

    Jeg har forholdt mig til den tur jeg har set - ikke til hvordan hundene ellers lever deres liv.

    Hvis man kun må forholde sig til noget, man kender den indgående historie bag, så tror jeg der bliver ret stille herinde,.

    Seriøst .. nu er det kommet en smule for langt ud ...


  • #44   4. okt 2012 Det er jeg da ked af at du synes, Martine... jeg har masser af smiley i mit indlæg og det er ikke så alvorligt ment...
    Men det kunne være mig du havde set på din tur... og jeg ville da være ked at at du dømte mine hundes gåture for kedeligt grundet 5-10 minutters iagtagen...:)

    Men nok om det.... og igen... godt der er hunderacer nok til at vi alle kan få en der passer til vores behov smiley



  • #45   4. okt 2012 Lise -

    Jeg opponerer på ingen måde over din ordlyd - det er mere indholdet, jeg undrer mig over smiley



  • #46   4. okt 2012 Lise - der dømmes jo ikke for gåturE. Men for DEN sekvens af DEN gåtur.

    Og den lyder røvsyg - og nej, sådan gad jeg heller ikke at lufte hund.


  • #47   4. okt 2012 CH:

    Så din hund får aldrig lov at gå og snuse i 2 x 100 meter på en gåtur? hvor den tilfældigvis (måske i en by eller en skov) har snor på?


  • #48   4. okt 2012 Lise - hvordan er det relevant?

    HVIS den gør, så er den del af turen i mine øjne røvsyg...

    (og folk, der kender min hund ved, at det er et noget hypotetisk spørgsmål, for den kan ved Gud ikke finde ud af at gå pænt i en line)


  • #49   4. okt 2012 Jeg luftede faktisk engang en beagle. NØJ det gik langsomt. Vi gik både i skov og ved landevej og jeg havde lang snor på. Men det eneste den gjorde var bare at gå med næsen i jorden i det aller mest langsommelige tempo. Jeg tror den havde en fest, selvom det udefra nok så røvsygt ud.

    Der er jo forskel på, hvad hunde synes er sjovt smiley


  • #50   4. okt 2012 Det var ikke beagles .. det var blandinger.

    Ja, tråden er efterhånden kørt så langt ud i gedeknepperi, så du må selv lede efter relevansen af ovenstående sætning smiley


  • #51   4. okt 2012 Det må det have været .. jeg er ved at være derhenne, hvor jeg opgiver og beklager at jeg nogensinde oprettede en SÅ ligegyldig tråd .. eller noget smiley :D smiley smiley

  • #52   4. okt 2012 Ja, du har overset noget - dit indlæg har været postet tidligere med forklaring fra min side også.

    Men skidt nu med det .. dine indlæg er præcis som alle andres, mere end velkomne smiley :D smiley smiley


  • #53   4. okt 2012 I øvrigt: jeg plejer at bruge tiden sporene får alder på at gå lidt lydighed, lave felt eller lave et eller andet med pigerne. smiley

  • #54   4. okt 2012 De ligegyldige tråde er de bedste!!! smiley

  • #55   4. okt 2012 Jeg er igang med Mænd der hader kvinder smiley

    Jeg læser altid når jeg venter .. engang faldt jeg i søvn, og mine spor kom til at ligge 3½ time smiley :D smiley

    Nu bruger jeg nedtælling i min iphone .. man kan jo gå hen og blive søvnig smiley


  • #56   4. okt 2012 Nu som medløber: ja smiley hvad skulle vi gøre uden dem ?

  • #57   4. okt 2012 Kaffe er svaret smiley

    Der er ingen steder i hele verden at kaffen er bedre end når man venter på sporet....


  • #58   4. okt 2012 Nu som - smiley

  • #59   4. okt 2012 Ville ikke kunne leve uden smiley

    Bortset fra det så sker det sjældent jeg at jeg går tur med mine i snor... De trækker bare så jeg får lange arme, så hellere lade dem rende løse, meget bedre for hundene som spurter rundt som idioter og meget bedre for mine arme smiley


  • #60   4. okt 2012 Det nemmeste er at alliere sig med den jagtglade nabo, som så lægger sporene om formiddagen, så de er klar til at blive gået i løbet af eftermiddagen smiley

    Jeg ville aldrig orke at vente de 3-4 timer et schweiss spor mindst skal ligge.


  • #61   4. okt 2012 - Martine -
    (Emnets ejer)

    Siden du nu siger at Alle andres indlæg er mere end velkomne ( i din ligegyldige tråd ).... så dukker jeg da lige op igen...... for...
    Hold da kæft .... hvor må dine hunde sidde og kede sig i din bil.... mens du ligger og snorker i 3½ time....... ...... ku' ik' la' vær'......... *GG*


  • #62   4. okt 2012 Det er os med IPO-hunde - vi ynder at lade hundene kede sig i bilen smiley

  • #63   4. okt 2012 NITTIB -

    *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

    Good one smiley :D


  • #64   4. okt 2012 Måske Martines hunde ligefrem satte pris på en lur fra det hårde arbejde, hvem ved smiley

Kommentér på:
Kedeligt ...

Annonce