1.511 visninger
|
Oprettet:
kr 4500 eller aflivning {{forumTopicSubject}}
Er jeg den eneste der syntes det er groft når man finder annoncer på netter hvor de sætter en hund til en høj pris og skriver at hvis ikke den bliver købt så bliver den aflivet?
De skriver typisk at prisen er på grund af racens integritet men det syntes jeg er noget vrøvl. En afliving koster omkring de kr 1000 så burde man ikke bare give sin hund væk til at ordentligt hjem?Hvis man altså har holdt af den og ikke bare set den som en pengemaskine..
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
Eller andre gratis afskaffelses metoder..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Men det er ret typisk herinde synes jeg, at man ser det absolut værste i folk, ligesom at al avl uden tavle, nærmest pr definition er et spørgsmål om penge osv.
Jeg undres da osse over at man tror man får så meget for en "genbrugshund",men jeg tvivler nu på det er fordi folk er onde mennesker. Jeg tror bare de mangler lidt realitetssans
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Hvis man skal af med sin hund og vil den det godt, så kan man give den væk for et symbolsk beløb... Men mange skal lige tjene lidt penge også....
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Hvad mener de forøvrigt med racens integritet ? Hvordan hænger det sammen med prisen.?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Men når det så er sagt har jeg en hund gående herhjemme som ikke havde været her den dag i dag hvis ikke jeg havde sagt ja til hende. Jeg blev ringet op og havde i løbet af 5 min sagt at jeg nok skulle hente hende, for aflives skulle hun ikke. Tiden var bestilt hos dyrlægen til dagen efter.
Jeg sagde altså ja til en hund uden at kende hende og uden at have set hende.
Jeg vil dog så sige at hun var gratis, steriliseret Schæfertæve med DKK stamtavle. Havde hun kostet noget havde jeg dog bare betalt og hentet hende.
jan 2012
Og er man i pengenød, er det da mere logisk at tage imod 1000 kr, end at bruge dem på aflivning.. (hvis man da også tænker på hundens bedste)
Ved godt det var en hård udmelding, men de ting jeg har hørt folk gør ved uønskede hunde af den ene eller anden grund, de dog i samme dystre kaliber..
Men der skal vel nok være en eller anden der redder den lille vuf..
jan 2007
Ja, der findes folk der gør alt fra at binde kræet i en skov til... ja langt værre ting. Men det er trods alt meget få mennesker der gør den slags, så hvad med at gå ud fra at folk ikke er nogen onde onde nogen, til der er grund til at tro andet.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Der tager du desværre fejl :o(
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
jan 2012
En ting er at prissætte en hund temmelig højt for at sortere de useriøse fra, men det er noget andet at true med at aflive hvis de ikke får det fulde beløb for hunden..
Og må desværre være tilhænger af TrustNoOne's svar.. Jeg arbejder som frivillig på et dyreinternat, og der hører man desværre lidt for mange triste historier.. Så der sker flere af denne slags end man tror..
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2007
Ditte -hvis man mener at prisen kan skille dårlige købere fra, så er man vel ikke villig til at sælge til en som ikke har pengene.
-og det er jo faktisk at have hundens bedste i tankerne. Osse selvom jeg ikke er enig i at prisen er afgørende for købers seriøsitet.
Nu var det blot et eksempel, der kan jo være mange andre grunde til at man mener en så høj pris er korrekt.
Jeg bryder mig heller ikke om annoncer med test ala "ellers bliver den aflivet"
en derfra og til at dømme annoncørerne som dyreplagere, uden anden grund end at de vil sælge dyrt eller aflive, synes jeg altså der er et godt stykke vej.
jan 2012
Hun satte prisen højt for at sortere de useriøse købere fra, og da hun blev kontaktet, og der kom en forbi og så dem, solgte hun dem til en meget beskeden pris..
Jeg tror bare ikke denne person er af den type, da de truer med aflivning.. Hos mig lyder det bare ikke til, at være en person med hundens bedste i tankerne.. Det lyder nærmere, som en der bare gerne vil have sine penge hjem for hunden, og ellers skal den bare aflives.. (og der tror jeg bare personligt ikke, at personen vil ofre pengene på det.. Så kan det jo diskuteres, hvorledes det ellers kan gøres gratis)
Tror bare at vi to har forskellige meninger om dette tilfælde, og det skal vi skam begge have lov til.. Så tror desværre ikke vi kan komme til enighed om dette..
jan 2012
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
kr 4500 eller aflivning