{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Kender I en Pet Controller {{forumTopicSubject}}

Min veninde har af en kendt svensk opdrætter fået en slags spray (rød dåse) der hedder Pet Controller. Den fungerer på den måde at hvis hunden eks gøer så trykker man på den og den siger en psssst lyd, den har hjulpet hende meget hurtigt og nu undre jeg om nogen herinde har erfaring med den. Jeg kender min veninde godt nok til at vide at den ikke skader hunden, men hendes hunde JRT er mere skrape end min er, derfor søger jeg jeres erfaringer da jeg ikke vil købe noget der kan give ham traumaer.
Jeg ved godt at træning , træning og atter træning hjælper og dette er en "let" løsning men hvis man kan løse det problem let så jeg vi konsentrerer os på at træne andet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I en Pet Controller
  • #1   28. sep 2012 Det virker fordi hunden flytter fokus til den nye lyd. Man kan gøre mange andre ting, i stedet for at rende rundt med en sprayflaske.

• #2   28. sep 2012 Jeg har den, bruger den hvis f.eks. jeg syntes der bliver leget lige voldsomt nok i haven

• #3   28. sep 2012 Ok, tak, men den skader ikke ?
    Flatrunner hvor kan man købe den , jeg kan ikke finde den nogensteder.
    Marlene, ja det gør jeg også idag, jeg ville bruge den herhjemme når han gøer ved vinduerne ( vi har hele vægge af vinduer flere steder) men jeg render oppe og nede for at stoppe det så jeg håbede at denne måske kunne gøre mit liv i den retning lidt lettere smiley

• #4   28. sep 2012 Jeg vil også gerne høre mere om den. Jeg har ikke de store muligheder for at aflede Kia i bilen uden det bliver farligt at føre bilen så sådan een er netop hvad jeg søger.

Pt. kører jeg med ørepropper. Jeg ville sådan ønske at hun stopper med at larme da hun så vil komme med hver gang jeg skal nogen steder frem for nu hvor man skal være oplagt til at høre på hende hele vejen.

• #5   28. sep 2012 Jeg kan skaffe den til dig, men vi skal bare lige være sikker på det er den samme, for den hedder ikke pet controller men pet corrector

profilbillede
  • #6   28. sep 2012 Det er denne jeg mener. smiley
    Du må gerne skaffe dem, jeg kommer nemlig ikke til Sverige lige med det samme smiley
    Ved du hvad den ca koster ? mener den findes i 2 strl men den lille rækker nok til mig smiley Porto betaler jeg selvfølgelig også .
    Sanne, super god ide at kunne bruge den i bilen også, min kan også være belastende når vi kører. smiley

• #7   28. sep 2012 Uhh også gerne til mig. Skal nok betale for den og porto på forhånd

• #8   28. sep 2012 sender dig en pb

• #9   28. sep 2012 Super tak.
    Forøvrigt så beøver min veninde bare vise dåsen nu ( efter 1 uges brug) og der bliver stille smiley

• #10   28. sep 2012 Ellers kan den fås på petplanet.co.uk, bare til orientering. Du kan også læse brugernes erfaringer med den.

• #11   28. sep 2012 Jeg har brugt en sodavandsflaske med småsten i, som jeg rasler med, det virker fint som afledning.
    Xingu stopper omgående, når der rasles også selvom hun spæner rundt i den anden ende af haven.

Indenfor har hun i starten fået en godbid, så snart hun holdt sin mund, nu får hun en engang imellem, men hun gøer efterhånden stort set kun, hvis der kommer nogle ind på matriklen.

• #12   28. sep 2012 Ok tak. Min veninde brugte et pilleglas ( er jo plastik idag) og det virkede også fint , jeg vil bare gerne have en ting han ikke forbinder med andet.

• #13   28. sep 2012 Og så er der mig, totalt gammeldags der står og hopper og brøler som en anden abe når hunden skal afledes... smiley

Det lyder meget smart, det der. Hvordan bruger man det? Altså, dur det når hunden er langt væk, eller er lyden ikke specielt høj?

• #14   28. sep 2012 Søster , ja det er helt yt smiley Jeg ved faktisk ikke hvor langt den kan høres , måske kan Flatrunner hjælpe .

• #15   28. sep 2012 jeg har selv en anden model, og den kan høres langt, jeg er lidt itvivl om den røde lyder lige så højt, min er som et af de horn man har med til f.eks. sportskampe

Men jeg er ret sikker på at den kan høres forholdsvis langt, for den går i andre toner, som er lidt skringre for hunden, og derved afleder deres opmærksomhed fra det de er igang med

• #16   28. sep 2012 der lidt information her

http://www.petcorrector.com/

• #17   28. sep 2012 Søster - Du er fuldstændig yt smiley

Plasticflaske med sten, har jeg brugt i en menneskealder.
    Da jeg havde 4 gravhunde var det ofte nødvendigt med afledning og naboerne var temmelig imponerede over, at de aldrig hørte mig gale efter hundene, men at de bare holdt kæft og kom spænende ind, så snart terassedøren blev åbnet.

De kunne åbenbart ikke høre flasken, men det kunne hundene smiley

Jordnødden - jeg forstår godt du vil have noget hunden ikke forbinder med andet, så skal du bare huske, hvor du lægger den eller have flere.

Effekten forsvinder, hvis du ikke afleder straks, så det duer ikke at skulle spæne huset rundt.

Jeg har kun haft en gravhund, der var ligeglad med flasken, hende gav jeg istedet et fløjtesignal for "dæk".
    Damen kunne ikke finde ud af at ligge ned og gø samtidigt smiley
    Når hun havde ligget nogle sekunder, kaldte jeg hende ind med fløjten, men det larmer lidt mere og jeg rendte stort set altid rundt med en fløjte om halsen herhjemme.

• #18   28. sep 2012 Jeg prøvede faktisk også det der med at sitte/dække når hunden gøer. Watson begyndte bare at sitte/dække før han gik i gang med at gø. Han er utroligt svær at vinde over, for han er som et virkeligt kvikt, men flabet, barn... Det er kun fedt at have kloge hunde, hvis de bruger den intelligens til noget godt.. Det der med at vende mod den mørke side.. Det er godt nok langhåret i længden.

• #19   28. sep 2012 Ihh fandt den her: (link fjernet)

Så nu er den bestilt

• #21   28. sep 2012 Palle , hvad er ked hund ???
    Forøvrigt var jeg også lidt spændt på udviklingen i tråden da hjælpemidler ikke er i høj kurs herinde smiley men jeg blev positivt overrasket så nu skal den prøves, også selv om det kun er for at gøre min hverdag lettere, så længe den ikke skader og det gør den ikke.

• #22   28. sep 2012 Den erstatter jo ikke træning - den bryder hundens nuværende adfærd, så du som træner har mulighed for at aflede den med noget konstruktivt.

For mig personligt tror jeg ikke at et tågehorn er løsningen. Jeg har kun én hund, og han kan afbrydes med "hey, skal du have mad?" eller "AAAH!" (jeg aner ikke hvordan man staver til den lyd, men i kender den godt). Så får han ros for at stoppe med det han er i gang med.

Men.. har man en eller en flok der kører så højt op at de intet "hører".. Så giver det vel fin mening.. og det samme vil jeg sige om strintet med vandet. Bare det ikke står alene.

• #23   28. sep 2012 Søster, jeg har kun 1 hund men kan denne hjælpe med at løse et problem uden at skade hunden og samtidigt gøre hverdagen lettere for mig så jeg kan bruge min tid på at træne udenfor med min hund så syntes jeg det er er super løsning. Hjælpemidler behøver ikke altid være dårlige.

• #25   28. sep 2012 Af dem der skriver her i tråden, eller? Jeg har selv haft (men ikke brugt) et citronella halsbånd, så det ville være underligt hvis du havde fået sådan en reaktion af mig.

• #27   28. sep 2012 Palle du har ikke fået skæld af mig, jeg syntes hjælpemidler er ok så længe de ikke skader hunden og gør vores liv som ejere lidt lettere smiley Jeg ville ikke bruge din løsning til min, han er så lille og elsker vand, og jeg tør ikke risikerer at han bliver bange for vand, han er nemlig ikke så selvsikker smiley men fungerer det for dig.. super.

• #29   28. sep 2012 Palle nej de behøver ikke komme nu, jeg har lige bestilt den smiley
    OK jeg var bare bange for vand delen men det behøver jeg ikke være kan jeg forstå, fordelen ved denne jeg har købt er at jeg ikke skal tørre vand op hhihi

• #30   28. sep 2012 fandt du den billigere end hos mig ?

• #31   28. sep 2012 Ej den skal da virkelig prøves. Har en hund der går amok i bilen når han finder ud af hvor vi skal hen (træning, stranden, skoven mm) eller når vi bare kører i gennem skoven eller en række træer

• #32   28. sep 2012 Flatrunner nej jeg havde bestilt den hos dig da jeg opdagede mit kort lå i pungen i bilen som først kom hjem nu, så jeg bestiller nogle ting hos dig i morgen, jeg har ikke søgt efter den andre steder, man støtter ved HG vennnerne smiley så gem lige en til mig til imorgen, jeg kan se at min tråd har giver dig lidt salg smiley

Kommentér på:
Kender I en Pet Controller

Annonce