{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg ville høre om der var nogle der kunne henvise mig til et sted hvor man kan få fat i en sort og hvid broget fransk bulldog?
jeg har støvet rundt på nette i flere dage nu, og har også været omkring bulldogklubben, og endda været i kontakt med flere opdrætter. her fandt jeg dog ud af at jeg skulle give 12000 for en fransk bulldog, hvilket jeg ikke helt kan få skrabt sammen. så jeg ville blive glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, da jeg er blevet total forelsket i den dejlige race.
Stamtavle er total ligegyldig, da jeg ikke vil avle eller på udstilling, jeg ligger mest vægt på at hvalpen kommer fra et godt hjem, og i øvrigt at den er sund og rask. for når det kommer til stykket er det jo ikke stamtavlen man skal gå tur med... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog
  • #1   24. jul 2006 stamtavlen er din eneste garanti for at det er en sund hund..... og da det er en udsat race er det meget vigtigt med stambog

  • #2   24. jul 2006 har du tjekket den blå avis? du skal bare huske at være forsigtig! du kan risikere, som nogle af os andre første gangs købere, at komme til at købe fra en hundehandler. vi har været heldige, men har hørt uheldige historier om syge hunde..
    held og lykke med det! det er en dejlig race :o)


  • #3   24. jul 2006 stamtavle er ikke ensbetydning med at hunden kan blive syg eller få andre race relaterede sygdomme. men det er rigtigt at det kan være en hjælp. dog tror jeg også at opdrætter der operere uden er seriøse, at man er opdrætter er ikke altid en garanti. men selvfølgelig vil jeg ikke købe en hund uden at få den dyrelæge tjekket, og det er også et must for mig at kunne besøge hvalpen der hvor den kommer fra, for at kunne se ved selvsyn hvilket forhold den lever under.
    men mange tak for jeres respons, det er utrolig dejlig med en side som denne når man overvejer at købe hund for føste gang, da dette kan være en vanskelig beslutning.
    mvh Karina


  • #4   24. jul 2006 vi fandt vores vaps i den blå uden stamtavle, ta ud og se hvordan hundene lever og gå efter hvad dit hjerte og egen fornemmelse siger dig, vi købte vores af en sød rar ældre dame på en gård, så ingen skumle ideer om hundehandel der.

    held og lykke


  • #5   24. jul 2006 Jeg ville nu stærkt anbefale dig at købe en hund med DKK stambog :o)
    Jeg ville persoligt gerne betale nogle tusind kr ekstra og få en hund med stamtavle.


  • #6   24. jul 2006 stamtavle er ikke ensbetydende med den ikke kan blive syg, nej, men det er den eneste garanti på at det ikke er indavl og at du kan undersøge hvadfor gode og svage sider der er på dyret... plus ville jeg have mere tidlid til en opdrættere der er inde i avl og opdræt end end der bare har et hyggekuld...... og det er en kunst at sortere i opdrættere, men der er heldigvis flere gode end dårlige.

  • #7   24. jul 2006 tak for svarene. og de gode råd.
    jeg ville også gerne have fra en opdrætter med stamtavle, men jeg syntes nu alligevel et er lidt dyrt, 12000 for en hvalp. især nu hvor jeg gerne bare vil have en hygge/selskabs hund. jeg har taget kontakt til et par opdrætter, som har forsynet mig med gode råd når jeg skal ud og finde mig en hvalp. og jeg sætter pris på alt hvad i har at byde ind med. også hvis nogle ejere af fransk bulldog skulle have nogle gode råd inden jeg skal ud og have hvalp. det er selvfølgelig for og imod det uden stamtavle, men jeg håber at jeg kan finde en hvalp som er sund og rask. hvis nogle kender steder evt hvor i har fået jeres bulldog, ville jeg sætte pris på hjælpen. det vigtigste er dog stadig at jeg får en sund og rask hvalp..
    mvh Karina


  • #8   24. jul 2006 Iben, du er godt klar over at alle franske ikke lyder som lige præcis de to du mødte??

  • #9   24. jul 2006 Iben N
    ja det lyder da godt nok ikke så fedt. jeg har som sagt snakket med en opdrætter af racen, og jeg spurgte hende netop om det samme. og hun forsikrede mig om at hvis de gjorde det var luftvejene for smalle om man skulle holde fingrene fra det. men eller ville det ikke være et problem hos en sund og rask bulldog. hun sagde at de kun skulle puste og stønne, således som du beskriver det, hvis de har været på en llaaannnggg tur eller hvis det er meget meget varmt.
    men det er da helt sikker noget jeg skal være opmærksom på, når jeg skal til at se mig om.
    tak for rådet.
    mvh Karina


  • #10   24. jul 2006 Karina H.. jeg har søgt om venskab.. du kan acceptere hvis du har lyst....

  • #11   24. jul 2006 solva L
    jeg er lidt imod denne påstand om at hunden kun kommer et ordenligt sted fra hvis den er med stamtavle, og et køkkenopdræt kan også sagtens være seriøst. i min barndom har vi haft flere hunde uden stamtavle, og også en enkel krydsning, dette gjorde ikke hunden dårligere på nogen måde.
    når man tager ud og snakker der hvor hvalpen er så mener jeg man kan fornemme hvad det er for et sted, og hvor meget de egentlig ved om det de har med at gøre.
    selvfølgelig ville jeg også gerne kunne købe en hund hos en opdrætter, men jeg skal jo også have råd til at fodre den bagefter.


  • #12   24. jul 2006 Mandau Olsenbanden
    jeg tror jeg har accepteret, er ny på siden...
    dejlig hund du har, lige sådan en jeg ønsker mig...
    mvh karina


  • #13   24. jul 2006 Karina... Griner... du har skal accepteret.. og nu er der også post til dig i privaten.....

    Takker Vuck er også en dejlig lille dreng


  • #14   25. jul 2006 Karina H
    Tænk dig om en ekstra gang, og vent med at købe til du har råd til at købe hos en seriøs opdrætter. Der er alt for mange faldgrupper, og opdrætterne gør et meget stort arbejde ud af at matche forældredyrene. 2 hunde med korte kroppe bliver ikke parret, da der kan blive problemer med at der er plads til de indre organer. En fransf bulldog er en menneskeskabt hund, som er avlet nedad fra den engelske. problemet er bare, at organerne ikke også er blevet mindre. Når man humoristisk siger, at det er en stor hund i en lille krop, er det blodig alvor. Man avler heller ikke på 2 hunde der har smalle næsebor. Flere og flere franske føder selv deres hvalpe i dag, hvor de tidligere måtte have kejsersnit. Alt dette går i denne rigtige retning, fordi opdrætterne gør et meget stort arbejde ud af at fremme sundheden.
    Den franske bulldog bliver sjældent ret gammel, og det er på grund af ovennævnte.
    Du skal også være klar over, at de ikke vil være i stand til at vurdere hvordan hundens vejrtrækning bliver som udvokset hund, mens den er 8 uger. Uanset om du har en sund hund med god vejrtrækning, kan den ikke gå lange ture i sommervarmen. Det kan den franske ikke tåle.
    Jeg har selv 2 franske, og kunne slet ikke tænke mig en anden race. En gang fransk bulldog altid......., De er helt unikke med en meget stor personlighed, men jeg er ikke blind for de skavanker mange franske har.


  • #15   25. jul 2006 Hanne E
    tak for dit svar, det er rart at høre fra en der selv ejer franske. har du noget imod at fortælle mig hvad du har givet for dine hunde? og eventuel navnet på opdrætteren?
    jeg har snakket med fire forskellige opdrætter, og har hørt at det bliver svært at få en bulldog med tavle for under 10000.
    mvh Karina


  • #16   25. jul 2006 Karina H
    Hvis du ser på bulldogklubbens hjemmeside, er hvalpelisten lige opdateret d. 24/7, og der er rigtig mange der er parret. Bliv evt. skrevet op hos en af disse.
    Mine franske er 3 og 4 år, og jeg Gav dengang 8000 for Gordon, og noget mindre for Dafne, fordi hun var 2 år og steriliseret da vi overtog hende. Prøv at se Mias (her på galleriet) side. Det er hende med Victor.


  • #17   25. jul 2006 Karina jeg har søgt om venskab, for så kan jeg fortælle dig lidt mere i et lukket rum.

Kommentér på:
Fransk bulldog

Annonce