1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Aaaalt for meget afføring:/ Aaaalt for meget afføring:/

Hvor langtid går der før et nyt foder er ordenlig "inde" i hunden?

Vi har altid fodret med RC golden retriever, men har for 14 dage siden skifter til kingsmore pure, jeg lyver ikke når jeg siger at han i nat har skidt 3 gange i haven, og en gang på vores morgen gåtur, før lavede han ALDRIG noget i haven og havde afføring 2-3 gange dagligt, damen jeg talte med da jeg kontaktede kingsmore sagde at det var fordi jeg gav ham for meget og deres foder var meget anderledes end andre, der var meget mere fiber i! Men helt ærligt, han har afføring 4-6 gange dagligt efter vi skiftede? Er det normalt i opstartsperioden?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aaaalt for meget afføring:/
  • #1   18. sep 2012 Han er så godt nok på predinsinol siden lørdags men har det noget at sige?

• #2   18. sep 2012 mine de laver gerne en gang om dagen, men det er så også på andet foder så det kan nok ikke sammenlignes, men kunne det ikke være fordi han har en form for tynd mave nu hvor du har skiftet mærke

• #3   18. sep 2012 Min laver i gennemsnit to gange om dagen og hun er på RC... Tror da sagtens at den nye medicin kan spille en rolle! Prøv at hører din dyrlæge ad smiley

• #4   18. sep 2012 Han har ikke tynd mave, det er ganske almindelig afføring, men damen jeg snakkede med ved kingsmore sagde at hans mave var igang med at blive udrenset? Nu tror jeg vi lader ham spise resten af de 12 kg og hvis det ikke bliver bedre skifter vi tilbage igen, for han optager det jo tydeligvis ikke:( men tænkte bare om det er fordi det kun er i 14 dage han har fået det?

• #5   18. sep 2012 14 dage burde da være nok.. Min hund har afføring én gang i døgnet og allerhøjst to (to gange er meget sjældent). Jeg fodrer med RC, og det udnytter hun åbenbart fuldt ud.

• #6   18. sep 2012 Altså da Sofus fik kun RC havde han afføring 2-3 gange dagligt, men han får også rester:) så hvis ikke det her stopper må vi skifte tilbage igen , for det er jo ikke optimalt:/

• #7   18. sep 2012 Nej, det lyder bestemt ikke optimalt smiley

• #8   18. sep 2012 jeg har fået at vide af min dylæge at skider de mere end 2 gange dagligt er det fordi det bare går lige igennem den og ikke giver hunden nærring.. den får simpelthen intet ud af fodret.. og så fordi der måske er det de siger mange fibre i, så sætter det gang i maven for det skal fibre gøre... smiley det omsætter hurtigere det vi har i maven end mange andre ting gør..

• #9   18. sep 2012 Min brors og svigerindes bomuldshund er på predinsiol, og synes den skider meget. I forhold til mig, de få så ikke samme foder. Men synes ikke nyt foder skal kunne suse sådan igennem kroppen uden det er tyndt.. Har skiftet meget foder pga min ikke kunne tåle noget. Men da jeg fandt foderet. Sked som jeg husker inden hun blev syg.

Hvad er årsagen til du skiftede hvis man må spørger og årsagen til predinsiol?

• #10   18. sep 2012 du kan ikke regne med det, når den får prednison. Vent med at bedømme til den er ude af medicin behandling. Prednison er et hormon præparat, er ikke sundt for kroppen. men af og til uunværligt.
    predinsinol, regner med at det er stavefejl. hvorfor får den det?

• #11   18. sep 2012 Han skal have mindre Kingsmore i forhold til RC,har du husket det? Men det tager tid at vende dem til nyt fode.r

• #12   18. sep 2012 kingsmore kan have den effekt på nogle hunde, så må man gøre op med sig selv om man syntes det er retfærdigt hvis det er tilfældet, det kan nmaturligvis også blot være fordi din hund er ved at skifte foder, som hovedregl er der tale om en måned før hunden har tilvænnet sig produktet, mine kunne ikke holde til det og sked 9 gange dagligt det ville jeg ikke byde dem .. smiley
    Mvh Marina (arbejder med salg af netop dette foder og mange andre)

• #13   18. sep 2012 Han har fået et hotspot og får det derfor i 6dage:) janni, han har jo foder stående 24/7 og det vil jeg simpelthen ikke gå på kompromis med at han ikke skal:) hvis ikke det ændre sig går vi tilbage til RC:)

Grunden til vi skiftede var at jeg synes det lød som et godt foder:) men ikke hvis det hele bare kommer ud igen:)

• #14   18. sep 2012 Okay men spiser han mere nu her?

• #15   18. sep 2012 Jaa men ikke meget:)

• #16   18. sep 2012 Min hund gjorde det samme da han fik kingsmore pure. Jeg valgte efter at have tømt en halv pose, at skifte tilbage til det vi fodrede med før. Gider simpelthen ikke en hund der skider så meget, når det normalt er 1-2 gange om dagen.
    Hvis producenten siger at det er fordi der er mere fiber i deres foder, så må det jo bare betyde, at ikke alle hunde fungerer på det. Forstår ikke lige hvorfor hundens mave skulle udrenses, og efter 14 dage ville jeg da umiddelbart mene at det er sket.

• #17   21. okt 2012 Har lige set denne tråd ved søgning. Ved det er nogen tid siden, at I har haft den oppe, men for mig er den aktuel.
    Jeg fik for lidt over 2 mdr siden en dejlig "genbrugshund" på 4 år; Australsk shepherd. Hun har nu i 2 mdr været på Kingsmore Pure - og ja, hun s..... Nu 4-5 x dgl kontra de kun maks 2 gange før. Så der må jo være noget om det smiley
    Havde ikke tillagt ændringen dette ellers gode foder, før jeg så denne tråd. Mon det vil være godt at skifte foder, eller....?

• #18   21. okt 2012 tror næsten du vil få flere svar ved at oprette en ny og frisk tråd, jeg selv ville nok skifte når den skider så meget

• #19   21. okt 2012 Altså vores hund Bertil har fået prednisolon i mange år og han har altid skidt 2 gange om dagen uanset om han er på orednisolon det ændre intet pp afføringen. Men tilgengæld øger det hundens tørst og den drikker mere og tisser derfor også mere.. Men dyrlægen siger at prednisolon kan øge appetitten så måske det er fordi den spiser mere end den plejer?? Hvor der er indtægter er der jo også udgifter smiley

Kommentér på:
Aaaalt for meget afføring:/

Annonce