1.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Sulten hund? Sulten hund?

Hvordan holder I øje med om jeres hun får nok foder?

Problemet her hjemme er at min hund tit går i madskålen for at se om der er noget.. Er det bare fordi der er lækkert, eller er hun sulten?

Hun holder vægten fint, er aktiv som hun plejer, men er blevet lidt mere "k'lling" over for spiselige ting når der er andre hunde i nærheden.. Jeg må gerne tage det fra hende, så hun er ikke aggressiv omkring det..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sulten hund?
  • #1   17. sep 2012 Vi mærker på hunden og vejer den.

• #2   17. sep 2012 Hun ser sund og rask ud og vejer hvad hun har gjort siden jeg fik hende for 2 mdr. siden..

Skal til dyrlægen med noget andet og spørger også lige til hendes vægt.. Synes bare det er underligt at hun flere gange om dagen går i en tom madskål.. Fjerner i den når der er spist op?

• #3   17. sep 2012 Vi fodrer ikke i skål. Vi fodrer på græs, i bolde mv., og de kan sagtens finde på at vende dem i løbet af dagen, eller slikke på gamle ben. Hunde er jo naturlige jægere. Når vi går tur, jager hundene. De spiser mus, bær, madrester mv. De villeikke dø i naturen i hvert fald smiley

• #4   17. sep 2012 Nej her står skålene fremme.

• #5   17. sep 2012 Jeg fjerner madskålene når der er spist så ved ikke om hundene ville tjekke dem smiley

Men jeg har da en som er konstant sulten og som kan sidde og studere madspanden meget længe... på grund af hende måtte jeg købe nye, da hun fandt ud af at åbne de gamle!

Ellers så mærker jeg også på hundene og de bliver vejet jævnligt og jeg justerer lidt på fodermængden efter det smiley

• #6   17. sep 2012 Hun bliver også jævnligt vejet og vejer 13 kg rent og har gjort det siden jeg fik hende..

Hun var ikke super madglad da jeg fik hende, så tænker det er måske fordi hun synes det er super lækkert det mad hun får nu?

• #7   17. sep 2012 kato gør det også, tror bare de har en lækker tand, skulle hans behøv for mad opfyldes ville han være nød til at blive spændt på et skateboard smiley

• #8   17. sep 2012 Ville bare ikke sulte hende, men hun ser heller ikke tynd ud.. Og hun er massere af energi og livsglæde smiley

• #9   17. sep 2012 Vores gamle tæve på 12 år, tjekker også skålen flere gange om dagen - det kunne jo være der faldt lidt mere af smiley
    Nogle hunde er vist bare altid sultne smiley

• #10   17. sep 2012 Synes bare det var underligt.. For hun har aldrig været særlig madglad og er faktisk en lille smule for lille, fordi hun ikke rigtig spiste dengang hun skulle vokse (fortalt af opdrætter).. Nu har jeg skiftet foder på hende og hun er i skålen flere gange om dagen..

• #11   17. sep 2012 Jeg kigger normalt ikke i køleskabet, men kunne forestille mig andre kunne finde på det smiley

• #12   17. sep 2012 Vi fjerner altid skålene, straks de (hundene), har slikket dem HELT RENE. De skal jo alligevel vaskes af inden de får næste måltid igen ;o)

• #13   17. sep 2012 Det kan være hun bedre kan lide det foder dun får nu.
    Begge vores spiser mere efter vi skiftede til Taste of the wilde.

Nala den gamle på 12, har faktisk aldrig været særlig begejstret for tørkost før vi skiftede til Totw, nu står hun og hopper og venter på det bliver hældt i skålen, og hun levner aldrig mere.

• #14   17. sep 2012 Tror også bestemt det her behager damen mere end det gamle foder smiley Hun levner lidt fra sin morgenmad, så hun har noget når hun kommer hjem fra turen vi går når jeg kommer hjem fra skole, men aftensmaden ryger med det samme smiley

• #15   17. sep 2012 Hvis hun er som hun skal være, har god energi og ikke har orm ville jeg ikke være bekymret smiley

• #16   17. sep 2012 Det har hun ikke.. Jeg har aldrig selv været til dyrlæge med hende, så når jeg alligevel skal afsted, så hører jeg lige hvad hun synes om hendes vægt.. Jeg synes den er ganske fin smiley

• #17   17. sep 2012 Har lige kigget i din profil, hun ser ihvertfald fin og dejlig ud smiley

Og ja ville da også spørge dyrlægen ved lejlighed.

• #18   17. sep 2012 Når nu jeg alligevel er der smiley Og når jeg ikke selv har været afsted med hende før.. Det er jo meget fint jeg synes hun ser fin ud (har heller aldrig hørt andet fra andre smiley ), men det ikke er tilfældet..

Regner bestemt ikke med at der er noget galt med hendes vægt.. Men det var jo også mere om hun var sulten jeg var bekymret overfor.. Hun har været en smule ukoncentreret til træning.. Jeg ville da også være ukoncentreret hvis jeg var sulten smiley Har nu lavet nogle ekstra lækre træningsgodbidder, så koncentrationen skulle meget gerne komme tilbage smiley

• #19   17. sep 2012 Jaa ved det faktisk ikke, har aldrig tænkt på det på den måde.

Nogle ting mætter jo heller ikke os ordentligt, selvom vi holder vægten smiley

Hmm nu fik du også mig til at tænke smiley

Vil du ikke melde tilbage når du har snakket med dyrlægen og fået en forklaring (hvis der er nogen) ?

• #20   17. sep 2012 Nemlig.. Hun kan jo godt holde vægten uden at få det optimale ud af foderet.. Og dermed være sulten..

Skal nok lige give en opdatering når vi kommer hjem i morgen smiley

• #22   17. sep 2012 Tak, er spændt på at høre hvad dyrlægen siger til det smiley

• #23   17. sep 2012 Min spand står inde i skabet, så den er lidt svær at komme til og hun kan ikke se den...

Ja, bliver spændende at se.. Er ikke så meget for at skifte for meget foder.. Har endelig fundet noget hun gider spise smiley

• #24   18. sep 2012 Så er vi hjemme fra dyrlægen.. Ingen øjenbetændelse, men der er ikke gennemløb mellem hendes højre øje og næsebor som der skal være.. Også derfor hun nyser en del smiley Det er ikke noget farligt...

Med hensyn til foder.. Hun var på vægten og vejer 14,4 kg.. Hun er PERFEKT, som dyrlægen sagde smiley Det ligger til de fleste hunde fra naturens side at de er sultne konstant og i naturen er det meget normalt at de ikke får mad hver dag.. Derfor kan nogle hunde finde på at gå i skålen flere gange om dagen.. De er bare konstant sulte.. Så længe hun spiser, holder vægten, er glad og tilfreds skal jeg ikke bekymre mig smiley

• #25   18. sep 2012 Kan du ikke stikke hende lidt godbider (IKKE mange), en gulerod eller andet i løbet af dagen smiley

• #26   18. sep 2012 Hun får også godbidder i løbet af dagen, men ikke ret mange nej.. Det var mere det med at hun gik i skålen (tom) flere gange dagligt.. Og når jeg nu alligevel var der for noget andet, kunne jeg lige så godt høre smiley

Jeg skulle bare fortsætte som nu og hun var rigtig fin smiley

• #27   18. sep 2012 Det er godt at høre smiley

Kommentér på:
Sulten hund?

Annonce