{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

At bo i et land uden dyrevelfaerd! {{forumTopicSubject}}

Efter 1½ aar som fastboende Cyprioter, maa jeg nu ud med min frustrationer.
Jeg tager udgangs punkt i de sidste 3 dage og forsoeger at glemme resten af tiden mht dyrevelfaerd.

Det starter med at det lige i oejeblikket vaelter ned fra himmelen med killinger paa gaderne. Min venindes udlejer's kat har selvfoelgelig ogsaa faaet killinger, da at fixe dyr, er jo enormt besvaerligt.(ruller med oejnene)

Jeg aftaler med min veninde at hun siger til ham at jeg tager killingerne, (der nu er 12 uger og derfor for gamle til at nogen vil have dem) og finder nye hjem til dem.
Jeg havde i sinde at aflive dem, da det goer mindre ondt at sove ind, end at leve et horribelt liv med killinger konstant for hunnernes vedkommende.

Jeg moedes med min venindes udlejer, og siger at jeg tager de 3 killinger paa betingelsen af at han faar fixet baade sin han og hun kat. Han gaar med til dette, og paa talende fod, er jeg lige kommet hjem fra dyrlaegen efter at have afleveret begge katte.

Paa vej hjem, gaar jeg forbi et hus, hvor jeg ved der staar en stor flot Dogo Argentino i kaede ( som det aldrig kommer af) Dette goer ondt nok i seg selv. Men da jeg gaar forbi hoerer jeg hvalpe skrig. Jeg taenker ved mig selv, Aahh Gud lad dem ikke have faaet en ny hund (de har i forvejen 2 andre der loeber frit)

Jeg er paent bange for denne dogo, da jeg taenker laenket hele sit liv, den kan umuligt vaere venlig over for fremmede, saa jeg gaar et stykke ud fra huset og kan saa til min raedsel se at der ligger to ret unge hvalpe ( kan ikke gaa rigtigt endnu) og skriger. De er hvide, og helt klart Dogo'ens.

Disse to hvalpe ligger midt i solen ( kl. er 9 og temp'en er allerede nok 30 grader) Ingen i huset er hjemme, og der staar en af de andre hunde ude foran og vogter.

Jeg harhaft med hunde at goere i mange aar, Graekenlands gader med gadehunde osv og jeg toer simpelthen ikke gaa ind til de hvalpe.

Der er ingen jeg kan ringe til, ingen tager sig af det, de er ligeglade.

Og jeg kan stadig hoere de hvalpe skrig inde i mit hoved.

Hvorfor er det er taeven ikke reagere paa disse skrig? Der er et hus hun ville kunne baere dem ind i, og jeg ved at hendes laenke kan naa huset.

Jeg beklager hvis alt dette er rodet, men er lige nu meget meget frustreret!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At bo i et land uden dyrevelfaerd!
  • #1   17. sep 2012 Aahh tak *BATDOG* det traenger jeg ogsaa til.
    God arbejds lyst

• #2   17. sep 2012 Aahh hvor er i soede.. Jeg faar helt taarer i oejene.. Tak.
    Jeg har vaeret paa natte arbejde og har ikke sovet, saa har sikkert lidt nemmere til taarer i oejnene, men for H****** altsaa.. dumme mennesker her, naar det kommer til dyrene.

• #3   17. sep 2012 Har Cypern ikke en dyrevelfærdsorganisation?

• #4   17. sep 2012 Sender også et kram smiley

Og et spørgsmål, du nævner du havde med grækenlands gadehunde at gøre, hvordan havde du med dem at gøre ?

• #5   17. sep 2012 Malene, Tjo..i realiteten er der, men desvaerre ser det ud som om at det er meget begraenset hvad de goer. Har proevet at faa fat i dem nogle gange. Staten goer ikke noget. Men jeg har en bekendt, som er inde i alt det her, som jeg har skrevet til.

Hun er i samme by som mig, hvilket goer hjaelp mere sandsynligt. Kryds fingre.

Ryan F :Tak. Uhm.. Paa gadeplan til at starte med, neutralisering, fodre grupper osv, senere hen blev det et internat samt paa gadeplan

• #6   17. sep 2012 Øv sender et koldt kram, du har nok ikke brug for mere varme smiley
    Det er trist at mange lande har så dårlig dyrevelfærd, jeg bliver speciel harm fordi de er medlem af EU og vi har fælles regler for agurker, bratmarker, og 1000 andre ligegyldige ting men mangler stadigt en fælles dyreværnslov.
    Jeg har desværre kun et forslag skriv til Dan Jørgensen i EU han arbejder med dyrevelfærd i EU og ved måske hvor du kan få hjælp.
    Han findes på facebook. Held og lykke

• #7   17. sep 2012 Jordnoedden og jeg: det var maaske ikke helt tosset. Har en dyrehandel jeg holder oeje med (GRUFULDT) og skal have set om jeg kan faa taget billeder, men ejeren er ikke at spoege med tror jeg. Og saa har jeg lige den nye zoo jeg skal have undersoegt smiley ( Den gamle blev lukket ned af EU)

Marlene ioevrigt: de organisationer der faktisk goer noget, er saa over arbejdet. Jeg er helt sikker paa at dem som goer noget, goer deres bedste, men det aendre ikke paa at internaterne er fyldt, for man afliver ikke, Gaderne vrimler med katte (er heldigvis ikke saa slemt med hunde.. Endnu) Men jeg vil ikke sige at ingen goer noget her. ( mest udlaendinge)
    Og jeg vil staig vove den paastand at her er MEGET bedre end i GR!

Nu venter jeg svar fra min bekendte.

Ryan F: jeg har et fotoalbum herinde fra GR.

• #8   17. sep 2012 Var bare nysgerrig ang. om hjælpen var der hvor problemet er eller om det er dem der mener at flytte problemet er en hjælp smiley

• #9   17. sep 2012 Hvor på Cypern bor du?

Måske du kan kontakte en af nedenstående organisationer, om ikke andet så kan de evt. hjælpe med at skaffe kontakt til nogle som kan hjælpe:

(link fjernet)
    http://pawsdogshelter.com/

• #10   17. sep 2012 Jeg er i Limassol..
    Disse er begge i en anden by. Jeg kender godt af dem.
    Min bekendt har lige svaret at man kan anmelde det til staten. Jeg ved saa ikke om det hjaelper, eller om det bare skaber problemer i nabolaget. Er egentlig lidt skuffet over det svar, det var meget standardiseret.

Jeg er nemlig ikke hjemme hos mig selv disse dage, og vil ikke skabe problemer for min veninde.

Men jeg gaar ned og tjekker hvalpene nu og ser om der ikke er nogen hjemme saa jeg kan tage en snak med dem.

Men tak M.I det var soedt af dig.

• #11   17. sep 2012 Ryan F: Jeg er en af dem der mener at for at hjaelpe et problem kraever det oplysning oplysning oplysning (dem jeg arbejdede for paa internatet gjorde meget ud af at tage paa skoler og tale med boernene osv)
    derudover at faa neutraliseret saa mange som overhovedet muligt for at stoppe den videre avl. Problemet opstaar naar folk anskaffer sig hvalpe og smider dem paa gaden naar de er koensmodne - det er skruen uden ende.

Jeg er en af dem der mener at saette en hund i bur fordi kvantitet af liv er vigtigere end kvalitet, er fuldstaendig haabloest. Men da det er ulovligt i GR at aflive over 8 uger, er det hvad der sker.
    Og til sidst er jeg en af dem at naar man har set nok mishandling hver dag og ikke kan goere ret meget, og man bare har loest til at give op og lukke oejnene, er det fantastisk at se en enkelt komme afsted til et bedre liv i et andet land. Min egen hund er en af disse meget heldige faa.

Men det ovenstaaende er for GR. CY er helt anderledes.

• #12   17. sep 2012 Det var så lidt. Jeg krydser fingre for at de er hjemme og de er åbne overfor at høre hvad du har at sige. Det er mit indtryk at der er ved at ske en mentalitetsændring dernede og at meget af det man ser simpelthen skyldes uvidenhed.

• #13   17. sep 2012 Naa - Ingen hjemme, men hvalpe oppe i kassen og taeven hos dem, Grunden har vaeret i skygge det meste af dagen er mit gaet. Taenker stadigvaek at jeg vil tale med ejeren paa et tidspunkt.

M.I: Sjovt, det er lige det modsatte indtryk jeg har. Jeg synes det bliver vaerrer og vaerrer her og selv min yngre venner mener ikke at hunde skal leve indenfor.
    Der selvfoelgelig undtagelser. men det brede billede er ikke saa godt. Der er sket en markant forvaerring siden sidste aar i min mening.

Det er englaenderne der arbejder for dyrene her. Laenkehunde er meget alm. Overfor hvor jeg lige er flyttet fra, bor en mand med 3 huskies. De lever paa en meget lille grund rundt om huset. De har lae, men intet andet. De faar aldrig fjernet pelsen om sommeren eller noget i den dur. Gaature er slet ikke i tankerne hos de fleste.

• #14   17. sep 2012 Ja okay, det er jo ikke så godt. Det kan være at det så kun er min omgangskreds der er ved at blive mere oplyst. smiley

• #15   17. sep 2012 Det er meget muligt eller bare nogle af de faa der faktisk taenker paa dyr paa den maade som du har vaeret heldige at stifte bekendtskaber med.
    . Er de Cypriotere?

• #16   17. sep 2012 Ja, de er. smiley

Der er stadig et stykke vej igen ved nogle af dem, men det er helt klart gået i den rigtige retning og jeg ved at den måde jeg holder hund og kat på har givet et positivt indtryk hos mange.

• #17   17. sep 2012 Aah hvor skoent at hoere.. Bor de her og vis ja hvor henne? saa maa man haabe at de "spreder" ordet. Der er heldigvis undtagelser.. Min ex's mor har hundene inde i halvdelen af huset, dog kommer de ikke uf af at gaa. Men hun er ogsaa gift med a
    en
    syd-africaner

• #18   17. sep 2012 Skriver lige en PB smiley

Kommentér på:
At bo i et land uden dyrevelfaerd!

Annonce