5.435 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Dyrekassen vs. Agria Dyrekassen vs. Agria

Hej Folkens smiley

Jeg, skal have forsikret vores nye hund Freja som er af race Schæferhund og jeg har kigget på Dyrekassen og Agria men er lidt i tvivl ( hælder dog mest til Dyrekassen )

Der står på Dyrekassens hjemmeside at hunden først kan forsikres når den har fået den første vaccination og revaccinen men Freja har ikke fået dem endnu, jeg spurgte opdrætter og det skal hun når hun er 12 og 16 uger gammel, jeg har så tænkt mig at få hende vaccineret på Mandag, istedet for at vente 4 uger.

Men jeg tænker så kan hun ikke forsikres før om 4 uger eller hvordan :s ?

Ved Dyrekassen står der selvrisiko per dianogse hvorimod jeg kan se at ved Agria er der en fast + 20 % variabel selvrisiko er dette forstået rigtigt smiley ?

Jeg vil forsikre Freja med udvidet ansvar og sygeforsikring men det bekymre mig at hun først kan forsikres om 4 uger sådan som jeg forstår det :s

Hvis i kan og vil hjælpe vil jeg blive rigtig glad smiley

Mvh.

Henrik

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrekassen vs. Agria
  • #1   16. sep 2012 Vi har selv agria og ja det er 3 eller 4måneder hvor alt er dækket ligemget hvad selvfølgelig med de 20% + selvrisiko.. Men jeg ville vælge den fulde forsikring hvis det er, da der er karantæne tid hvis man skal bruge sin forsikring og gerne vil udvide den.. Vi havde ikke valgt medicin tillæg, og nu er vi i 6 måneders karantæne før den træder i kaft.. Selvfølgelig dækker alt andet som normalt smiley

• #2   16. sep 2012 har også lige meldt mig ind i agria

• #3   16. sep 2012 Vil anbefale Dyrekassen DK.

• #4   16. sep 2012 Fast + 20%, ja. Vi har agria og er ganske tilfredse smiley

• #5   16. sep 2012 Så alt i alt så er Agria's 20 % variabel selvrisiko det samme som når Dyrekassen skriver at de dækker 80 % smiley ?

Hvad var grunden eller grundene til at i valgte Agria fremfor et andet selsskab smiley ?

• #6   16. sep 2012 Jeg kan bedre svare omvendt. smiley

Jeg valgte dyrekassen frem for Agria fordi jeg dyrekassen er billigere med det jeg gerne vil have min hund forsikret med, hvor jeg lidt synes at man hurtigt kom i klemme hos Agria. Man kan få det og det og det og pludselig løber det op i en ret høj pris, og kunne ikke lige hitte ud af om hvis man valgte det ene fra så dækkede det måske ikke der hvor en alm. sygeforsikring ellers ville dække.

Og da mange sgade god for dyrekassen faldt valget på den smiley

• #7   16. sep 2012 KD:

Er enig i at det er lidt forvirrende, men tænker lidt at hvis jeg først kan få Freja forsikret om flere uger og der så sker hende noget inden så er man jo på den :s

• #8   16. sep 2012 Yep.. Vi valgte agria fordi deres behandlingsperiode er 125 dage, hvilket jeg synes er en stor fordel. Fordi man kan betale pr. måned - og fordi man kan vælge medicinforsikring oveni.

• #9   16. sep 2012 Du kan vel blive forsikret hos dyrekassen lige så hurtigt som hos Agria?

• #10   16. sep 2012 KD:

Ja men der står hunden skal være vaccineret men kan se at man kan skrive hvilken dato hunden skal vaccineres og hvilken dato den skal revaccineres smiley så det må kunne lade sig gøre at tegne forsikringen når jeg har bestilt tid ved dyrlægen smiley

Danielle:

Ja 125 dage i forhold til 60 dage er jo en god grund smiley

• #11   16. sep 2012 Ja smiley

Sådan gjorde vi

• #12   16. sep 2012 Der er dælme også en pæn stor prisforskel på de to selskaber smiley og kan læse mig frem til at der kun dækkes medicin for 800,- per sygdomsperiode.

Men 125 dage er en god ting men kan se at forsikringen er omkring 1000,- dyre end Dyrekassens smiley

• #13   16. sep 2012 KD:

Okay, tror det bliver Dyrekassen må lige kigge nærmere på det når jeg har fået sovet smiley

Tak for hjælpen smiley

• #14   16. sep 2012 Det jeg syntes var den væsentsligeste forskel er at Agria bliver ved med at dække uanset hvor tit hunden er syg, hvor man hos dyrekassen kan få brugt sin "kvote". Altså de dækker kun til og med et hvis beløb. Kan ikke huske hvordan det præcist hænger sammen, men det er noget i den dur.

• #15   16. sep 2012 KD:

Mener det er omkring 25.000,- årligt at Dyrekassen dækker smiley

• #16   16. sep 2012 Agria har da også et fast årligt dækningsneløb, som ovenikøbet nedskrives jo ældre hunden bliver, det gør dyrekassen ikke...

Jeg havde selv agria til Floyd første år , men de havde glemt at oplyse min om at min velkomst rabat kun gjaldt det første år og så steg min forsikring men over 400, så rykkere Floyd til dyrekassen , hvor fie også var

• #17   16. sep 2012 Som udgangspunkt må man gå udfra at man har gjort et godt benarbejde og valgt en hund med gode gener og er sund og rask hele vejen rundt og ikke en ''mandagshund''.

Med det udgangspunkt kan du afsætte et månedligt beløb (hunde opsparing) i stedet for at tegne en forsikring foruden den lovpligtige da forsikringen langt fra dækker alle dyrlæge udgifter eksempelvis selve konsultationen dækkes ikke og at der er et årligt loft og at dækningsløbet nogle steder bliver nedskrevet jo ældre hunden bliver da forsikringsudbyderen udmærket ved at det oftest er der at hunden kan løbe ind i sygdom og at det vil være en dårlig forretning for dem.

Min holdning er at når der er en forsikring på marked som dækker alt og jeg mener alt mht dyrlæge udgifter så tegner jeg den gerne og ikke før.

Vores elskede Kiki var et forholdsvis langt sygdomsforløb igennem (kan evt. læses mere om Kiki på http://www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf side 2 ) og min erfaring har gjort at jeg vil sige et sidste farvel tidligere.

• #18   16. sep 2012 Jeg oprettede denne tråd, da min forsikring steg
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/519290-forsikring_stiger_med_440

Læs betingelser godt igennem og spørg hvor længe evt. rabat holder, for det blev ikke oplyst til mig at det kun var første år

• #19   16. sep 2012 Det ved jeg ikke, blev meget overrasket da jeg modtog ny police et år efter.

Da jeg snakkede med ombudet, bad jeg om at få alt at vide og vi snakkede næsten 3 kvarter, men lige det med rabatten glemte man at fortælle mig, for havde jeg vidst det, var den aldrig blevet tegnet.

Så læs det med småt i din police og tjek samtidig om og hvor meget årlig dækning bliver nedskrevet , når hunden bliver ældre

• #20   16. sep 2012 Jeg mener at de fleste forsikringer først forsikre når hvalpen er 4 mdr.

Har også dyrekassen og er meget godt tilfreds. Der har aldrig været bøvl med at få pengene og det sker endda meget hurtigt.

• #21   16. sep 2012 Både dyrekassen og agria dækker fra 8 uger, begge mine har været forsikret da de kom indenfor døren.

Mange har karenstid på forsikringer, dog er hvalpe under en vis alder, ofte undtaget

• #22   16. sep 2012 Christina...det var da ikke meget smiley det er jo når hunden bliver ældre at skavankerne kommer ..eller der KAN komme flere skavanker.

• #23   16. sep 2012 Okay rene...syntes bare der stod 4 mdr dengang Emma skulle forsikres, men det er jo også over 9 år siden smiley
    Mener der stod man kunne tegne den fra 4 mdr - 4 år og var hunden ældre end 4 år skulle man komme med en "heldredsattest" smiley

• #24   16. sep 2012 11.000 er ingenting, Fie´s ene albue løb op i små 14 eller 15.000 ( fra hun startede med at trække den) før de fandt ud af hvad der var galt

• #25   16. sep 2012 Helbredsattest selvfølgelig smiley

• #26   16. sep 2012 Ja nogen kræver fra 4 år andre fra 6 år , så vidt jeg husker

• #27   16. sep 2012 Vi har valgt Agria til vores hvalp med alt, sygeforsikring, medicin, genoptræning og speciel med trykhed ( hvis den skal ha trukket tænder ud ) vi kiggede meget på hvad de forskellige forsikringsselvskaber tilbyder agria tilbyder du selv kan vælge hvor højt et sygeforsikringsbeløb man vil ha og jo højere jo bedere smiley

• #28   16. sep 2012 + agria giver gratis ansvar det første år smiley

• #29   16. sep 2012 Vi har Agria. Vi får både DKK rabat, hvalperabat og opdrætterrabat. Forholdene bliver hverken bedre eller billigere andre steder.

Hvorfor tager du en Uvaccineret hund hjem? Det turde jeg ikke.
    Nye undersøgelser har vist, at hvalpes dækning med mors antistoffer ophører omkring syvende leveuge, og derfor skal hvalpen vaccineres før den flytter. Revaccination ved 12. uge.

• #30   16. sep 2012 Jeg har haft Dyrekassen i en årrække og har fået rigtig god service! Skiftede og til Agria, da de havde bedre vilkår for en som mig, der opdrætter og har flere hunde ) både billigere og bedre dækning).

Begge selskaber ved, hvad de laver! Ring til dem hver især og spørg, hvad de kan tilbyde dig og til hvilken pris.

• #32   16. sep 2012 Malene:

Jeg, ved at opdrætter gør der forskelligt ang. at vaccinere sine hvalpe nogle bliver når de er ved dyrlægen og blive chippet og subdhedschecket andre først som beskrevet her i tråden og går ud fra af en anerkendt brugshunde kennel ved hvad de har med at gøre.

Men jeg vil ikke vente til Freja er 12 og 16 uger gammel da det jo også gør ens træningsmuligheder mindre i klubberne rundt omkring smiley

• #33   16. sep 2012 Jeg er helt med på at opdrætter gør det forskelligt. Nogle følger jo heller ikke med i udviklingen, og tror derfor stadig at hvalpene er dækket at mors antistoffer efter de flytter.
    Man risikerer en smadder syg hvalp, hvis den løber ind i noget og er uvaccineret. Den risiko vil jeg ikke løbe.

• #36   16. sep 2012 Isabelle m:

Som skrevet før tyder det på at kennelen har styr på tingene især når kennelen er anerkendt indenfor brugshundesporten og dem jeg har snakket med indenfor området har kun haft gode ting og sige om kennelen men det vigtigste er at Freja bliver vaccineret så vi kan komme til træning og det bliver hun i starten af den kommende ude smiley

• #37   16. sep 2012 11000 kr om året for en gammel hund, det er hurtigt brugt.

Jeg har Dyrekassen og der bliver jeg. Der falder summen ikke hvert år (fra hundens fyldte 8. år) og den er vist på ca 23000 nu.

• #38   16. sep 2012 Malene

Jeg vil gerne se den undersøgelse.
    Vi har med en hel del dyrlæger brugt 12 og 16 uger.
    Og alle siger at 16 uger er den vigtigste, da man så er sikker på at vaccinen slår igennem.

Ved de sidste kuld har vi givet Puppyvaccine - en lettere udgave af vacc. - ved 8 uger. Mest af hensyn til træning.
    Derefter 12 og 16 uger.

I de første mange år fik de først ved 12 uger.

• #39   16. sep 2012 Det er svært at sammenligne forsikringerne.
    Agria har 2 dækninger ( ca 20.000 og 35.000) - det betaler man selvfølgelig for.
    Hos Agria er hundene inddelt i 9 grupper efter risiko, og det betyder så en del, alt efter hvor ens race er placeret.
    Selvrisiko (Agria: kan vælges 900 eller 1.900), betales hos Agria kun een gang inden for 4 måneder, selvom der kommer flere skader.
    Medicintillægget synes jeg er fint, da det dækker alt udleveret medicin samt medicin på recept. Og i de fleste tilfælde er selvrisikoen brugt allerede, så her dækkes det hele (80 % reglen).

Så det er lidt af et regnestykke, hvad der er bedst.

Som opdrætter får man flere fordele med en ekstra avlsforsikring for tæve og hvalpe hos Agria.
    Og hvis hvalpen forsikres inden 3 mdr, så er ansvar hos Agria gratis hele livet (jeg har spurgt til dette 2 gange).
    Vi forsikrede en hvalp vi beholdt i første omgang, og da den blev solgt, så fulgte den gratis ansvar med til ny ejer.

• #40   16. sep 2012 Jeg skal ud og bruge minimum 3000 kr på Luna nu her om 14 dage, så er der ikke langt til 11.000 kr. Hvis forsikringen overhovedet vil dække. Det må jeg se på bagefter

Men ja det kan du jo håbe på :o)

• #41   16. sep 2012 Christina, din forsikring stiger os, for det er kun første år rabatten gælder som René skriver.

• #42   16. sep 2012 Den de køre med til hvalpe det første år

• #43   16. sep 2012 Så vidt jeg kan læse, er det ikke kun det første år. Se følgende fra Agria's hjemmeside:

"Hvalperabat

Tegner du sygeforsikring på din hvalp inden den fylder 4 måneder, får du den lovpligtige ansvarsforsikring med i købet gratis, så længe hunden er sygeforsikret hos Agria"

Så det kan være hele livet - altså en værdi på en del tusind kroner.

• #44   16. sep 2012 De har kørt med forskellige tilbud, det skal man lige have i baghovedet.

• #45   16. sep 2012 Jeg fik flere rabatter , det blev også kaldt hvalperabat , men det var ikke ansvar, derimod x antal %

Min steg efterflg. med de 441 som skrevet i anden tråd

• #46   16. sep 2012 Hvis det er gratis ansvar, så tror jeg ikke på den stiger.

Har ikke læst policen rigtigt igennem, skiftede bare til dyrekassen smiley

• #47   16. sep 2012 Nu blev jeg nysgerrig og rodede gamle papirer igennem, jeg kan ikke umiddelbart se nogen steder at rabatten skulle frafalde.

Har fået 10% gennem kennelklubben
    10% hvalperabat
    10% kampagnerabat
    ---------

Men nu er han i dyrekassen, de behandlede mig super godt gennem hele forløbet med Fie, så ingen problemer der

• #48   16. sep 2012 Rene - har du den hund total ? Jeg har overvejer flytte alba derover men kan ikke rigtig finde nogen pris smiley

• #49   16. sep 2012 Har ikke hund totalt, men du kan se priser her her
    https://www.dyrekassen.dk/DK/Hund/Priser.aspx

De giver også 10% rabat til dkk medlemmer

• #50   16. sep 2012 Mange tak smiley

• #51   16. sep 2012 vi har flyttet vores fra Dyrekassen til Agria, efter vi havde hvalpe, der var simpelthen for meget dyrekassen ikke dækker mht drægtighed osv..
    Så hvis man har planer om avl på tæve vil jeg, helt klart anbefale Agria, der er man meget bedre dækket...

• #52   16. sep 2012 Bliver du ikke skuffet over Kathrine smiley

• #53   17. sep 2012 Jeg har ikke læst alle indlæg, så det kan være jeg kommer til at gentage nogle smiley Jeg forsikrede min hvalp Nana for en måneds tid siden, da hun var ca. 9 uger og det var intet problem. Jeg oplyste dato for første vaccination samt hvornår hun skulle igen. Jeg valgte deres "kombipakke" der hedder HundTotal og så er jeg fuldstændig dækket ind.

https://www.dyrekassen.dk/DK/Hund/Forsikringer/HundTotal%20Forsikring.aspx

Grunden til at jeg valgte Dyrekassen er, at de er klart dem der forsikrer for det højeste beløb pr. år (kr. 25.787,-) mod kr. 20.380,- hos Agria. Dyrekassen har fast selvrisiko på kr. 620,- og dækker derefter 80%. Det samme gælder for Agria, der dog har en selvrisiko på kr. 917,-

Erstatningsmaks. nedskrives ikke hos Dyrekassen det gør det til gengæld hos Agria hvor det nedskrives med 3.000,- pr. år fra hundens 8. år.

Derudover er Dyrekassen billigere end Agria smiley

• #54   17. sep 2012 Agria er billigere ved blandinger , samt racer uden for mange sygdomme ,deres selvrisiko er højere, men ved ny skade indenfor 120 dage betaler man ikke selvrisiko igen.

Så der er fordele og ulemper begge steder

Kommentér på:
Dyrekassen vs. Agria

Annonce