{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Kennelbesøg - spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg skal om noget tid på kennelbesøg, hos forhåbentligt den rigtige kennel - og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Der går nogle år før vi skal have den evt hvalp, men det gør jo ikke noget at være i god tid smiley

Nå, kære kloge HG. Jeg har forberedt lidt spørgsmål til hende, men jeg kunne godt tænke mig hvad i synes der er vigtigt eller relevant at spørge om?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelbesøg - spørgsmål?
  • #1   12. sep 2012 I skal se de forhold hundene lever under, se forældredyrene og høre hvor hvalpene skal bo henne. Jeg synes det er vigtigt at høre opdrætters mening om hvordan man holder den type hund, høre deres forventninger til køber osv. På den måde finder I ud af om kemien er rigtig mellem jer, samt om hvalpene vil vokse op på den måde i finder bedst.

• #2   12. sep 2012 Kemien er vigtig.

Du kan finde nogle gode ideer på denne hjemmeside:

www.tjekhvalpen.dk

Den er et samarbejde mellem flere organisationer om at hjælpe hvalpekøbere.

• #3   12. sep 2012 Jeg har allerede valgt en kennel fra, pga kemien. Der var bare noget som ikke var helt rigtigt, ikke at hun ikke har et godt opdræt og nogle gode hunde, for det har hun sikkert, men det føltes bare ikke rigtigt at vælge derfra og når jeg har så har godt tid, kan man jo ligeså godt finde den kennel der føles helt rigtig.

Indtil videre har jeg skrevet ned omkring med sygdomme, hvilke der testes for og hvilke sygdommer er der evt i de linier som hun har/bruger. Hvad hun kigger efter i en hanhund, hvilke styrker/svagheder hendes tæve har, hvad hun gør for at præge hvalpene bedst muligt og hvad hun kigger efter når hun skal vælge en hanhund til hendes tæve.

Så jeg er med på det helt basale og er sikker på at jeg nok skal finde ud af om hende vi skal besøge, nu også er den rigtige.

Jeg blev bare nysgerrig på om der var noget jeg ikke har skrevet ned, som ville være rigtig godt at spørge om?

• #6   12. sep 2012 Maj-Britt
    Der er efter min mening 2 forskellige situationer.
    Hvis du vil have en hvalp til fremtidig avl og udstilling, så går man efter hvalpen. Og har formentlig en del erfaring i forvejen til at vælge en hvalp.

Men de fleste hvalpe bliver familiehunde, og her er det andre ting, der tæller. Een af disse er kemi mellem køber og sælger. Køber skal kunne få hjælp og gerne "fungere" med opdrætteren.
    At en familiehund så også gerne må ligne racen og være pæn er også korrekt.

• #8   12. sep 2012 Det vil primært være en familie hund, men jeg har henblik på at bruge den til udstilling og jeg har i et par år gået og kigget på en bestemt linie og det er også derfor at jeg virkelig håber at hende vi skal besøge nu er den rigtige.
    Og selvfølgelig vil der være en hvalp der passer bedre til os end andre, men vi har ikke travlt og i forvejen har et par år inden vi skal have hund, men er alt klar og opdrætter har et kuld men der af den ene eller den anden grund ikke er en hvalp der passer 100% til os, så er vi parate til at vente til den rigtige kommer, selvom det kan være svært smiley

Undskyld evt manglende afsnit, sidder på mobilen så det e kan være svært at se det hele smiley

Kommentér på:
Kennelbesøg - spørgsmål?

Annonce