702 visninger
|
Oprettet:
Kennelbesøg - spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Kæresten og jeg skal om noget tid på kennelbesøg, hos forhåbentligt den rigtige kennel - og jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Der går nogle år før vi skal have den evt hvalp, men det gør jo ikke noget at være i god tid
Nå, kære kloge HG. Jeg har forberedt lidt spørgsmål til hende, men jeg kunne godt tænke mig hvad i synes der er vigtigt eller relevant at spørge om?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.471
Du kan finde nogle gode ideer på denne hjemmeside:
www.tjekhvalpen.dk
Den er et samarbejde mellem flere organisationer om at hjælpe hvalpekøbere.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Indtil videre har jeg skrevet ned omkring med sygdomme, hvilke der testes for og hvilke sygdommer er der evt i de linier som hun har/bruger. Hvad hun kigger efter i en hanhund, hvilke styrker/svagheder hendes tæve har, hvad hun gør for at præge hvalpene bedst muligt og hvad hun kigger efter når hun skal vælge en hanhund til hendes tæve.
Så jeg er med på det helt basale og er sikker på at jeg nok skal finde ud af om hende vi skal besøge, nu også er den rigtige.
Jeg blev bare nysgerrig på om der var noget jeg ikke har skrevet ned, som ville være rigtig godt at spørge om?
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.471
Der er efter min mening 2 forskellige situationer.
Hvis du vil have en hvalp til fremtidig avl og udstilling, så går man efter hvalpen. Og har formentlig en del erfaring i forvejen til at vælge en hvalp.
Men de fleste hvalpe bliver familiehunde, og her er det andre ting, der tæller. Een af disse er kemi mellem køber og sælger. Køber skal kunne få hjælp og gerne "fungere" med opdrætteren.
At en familiehund så også gerne må ligne racen og være pæn er også korrekt.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Og selvfølgelig vil der være en hvalp der passer bedre til os end andre, men vi har ikke travlt og i forvejen har et par år inden vi skal have hund, men er alt klar og opdrætter har et kuld men der af den ene eller den anden grund ikke er en hvalp der passer 100% til os, så er vi parate til at vente til den rigtige kommer, selvom det kan være svært
Undskyld evt manglende afsnit, sidder på mobilen så det e kan være svært at se det hele
Kennelbesøg - spørgsmål?