{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Christian T
Christian T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min hund spiser næsten intet {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mine forældre og jeg har lige købt os en lille guldklump af en Schæferhunde hvalp.
vi fik ham da han var 8 uger gammel, og har nu haft ham siden sidste mandag.
men når han får morgenmad så spiser han kun meget lidt.
Om aftenen må vi smide morgenmaden ud for at aftensmaden kan være der.
på hunde fodret står der at han skal have 90g 4 gange dagligt.
men hende vi købte hvalpen af gav ham dobbelt og så kun 2 gange dagligt så det blev vi ved med, men han spiser ikke engang det halve. nogle der har et tip hvad man kan gøre for at han spiser bare lidt mere. eller skal vi ikke være bekymret?
det er nemlig første gang vi har hund, og vi vil gøre alt for ham:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund spiser næsten intet
  • #1   11. sep 2012 Kogt kylling, kogt ris, lidt kogte grøntsager ville måske være en ide' at putte sammen med. Er det tør foder han får ?

Vi fodre også 2 gange om dagen og hvis hun ik vil spise det hele op om morgenen, så gemmer vi det til om aftenen eller senere på dagen (hun får tør kost).

• #2   11. sep 2012 Lader i maden stå fremme, eller fjerner i det han ikke spiser op?

Hvis i lader det stå, vil jeg anbefale jer kun at lade maden stå fremme i 20 min., og derefter fjerne det han ikke spiser.
    Jeg ville tilbyde ham maden 3 gange dagligt her i starten...

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    sep 2012

#3   11. sep 2012 Det er tør foder:D

Vi lader maden stå fremme til ham.

• #4   11. sep 2012 Altså hvis han skal have 360 g. om dagen ville jeg tilbyde ham 120 g. 3 gange dagligt.
    Det han ikke spiser bliver hældt tilbage i posen, og han tilbydes 120 g. igen næste gang det er "mad-tid".

• #5   11. sep 2012 Prøv i 1 uge til 14 dage at fjerne maden HVER gang han ikke spiser op.

• #6   11. sep 2012 Hvis hunden er frisk, legesyg, ser fin ud, opfører sig som en hvalp skal, så ville jeg ikke bekymre mig om, hvad der stod af gram på posen.

Jeg vil i øvrigt anbefale dig, at lade hunden søge sit foder fremfor at få det foræret i en skål smiley

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    sep 2012

#7   11. sep 2012 Tak for rådet. det vil vi da prøve:D

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    sep 2012

#8   11. sep 2012 Han er super frisk og vil lege hele tiden,
    vi bor ved siden af en stor skov og går lange ture med ham hver dag, så vi ville tro der skulle noget føde til de ture, og han er stadig frisk til at lege efter det:D

• #9   11. sep 2012 Man kan nemt øge værdien af foderet for hunden ved at lade den løse opgaver for at få det. Og så har du en lille sidegevinst der, for en schæferhund vil meget gerne trænes og samarbejde, det giver en rigtig god kontakt.

Det er selvfølgelig vigtigt, at du holder øje med at hunden ikke bliver alt for tynd - men de fleste holder deres schæferhvalpe lidt for tykke - og nogle siger så selv tydeligt, når de ikke er sultne.
    Det kan være, det bare er det, der sker - og så er det jo om som udgangspunkt at "lytte" til hunden smiley

• #10   11. sep 2012 Husk i øvrigt på, at lange ture kan være meget slidsomt for fysikken for en lille schæferhvalp - de må hellere være indholdsrige end lange.

En hvalp på ni uger har ikke brug for at gå mere end ti minutter.

• #11   11. sep 2012 Vil slutte mig til koret der siger at I ikke skal lade foderet stå fremme mellem måltiderne...

Men derudover hæfter jeg mig ved de lange gåture... tænker at det er vel ikke fordi han er for træt til at spise...

Finger reglen mht til gåture siger at turen må være lige så lang i minutter som hunden er i uger, altså nogle små ture af 10 minutters varighed til en 10 uger gammel hvalp... med tiden når man kender hvalpen øger man, men store hunde tager lang tid om at vokse og man skal passe på deres led og knogler i den tid, de gør det nemlig ikke selv.....
    Men ture af ½ times ligger henne omkring når hunden er 5-6 måneder mindst...

• #12   11. sep 2012 Jeg syntes ikke I skal smide tørfodret ud, hvis han ikke spiser det.. Det er lidt spild smiley

Og I har jo lige fået ham, så måske han bare skal falde lidt til...? smiley
    For måske er han bare "mættet" af indtryk pga. de lange ture, og alt det nye der sker rundt omkring ham smiley

Jeg gætter kun smiley - Er selv lige blevet førstegangs-hundeejer for 3-4 måneders tid siden...

• #13   11. sep 2012 Hvis han kun er 8-9 uger gætter jeg på han får for meget mad..

• #14   11. sep 2012 Kan være at han bare ikke kan lide foderet. Det var i hvert fald det der nagede vores hund.

• #15   11. sep 2012 Christian T

Det er typisk schæfer af hvad jeg har erfaret. måden at få lidt mere foder i hunden er ved træning og søge øvelser, nu da vovse ikke er så gammel endnu, vil jeg anbefale at træne 10 min af gangen nogle gange om dagen, hvis ikke han gidder i 10 min, så kort det af til 5 min af gangen.

• #16   11. sep 2012 Ved så ung en hvalp mener jeg at 10 minutter er ALT for lang tid at stile efter. Koncentreret i 3-5 minutter, så er der max indlæring.

Kommentér på:
Min hund spiser næsten intet

Annonce