{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Kræsen vovse :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg døjer meget med at min cavlier på 8 måneder ikke rigtig gider at spise.
Hun har altid været sådan lidt on/off med maden. Det blev bedre efter jeg skiftede fra Arion til Hennes Pet Food. Så blev det slugt i løbet af nul sekunder.
Men nu er hun også kommet i tanke om at Hennes ikke er sagen - og vi er altså ikke færdige med den første sæk endnu! O_O Hun kan sagtens lade maden være i 2 dage (dertil skal siges at hun får 65gram både morgen og aften dvs 4+ måltider, som hun måske tager en bid eller to af maks). Ikke engang A38 ovenpå kan lokke hende til at spise, hvis først hun har sat i hovedet at hun ikke vil :-s
Hvad kan jeres kræsne hunde godt lide - og som de ikke mindst bliver ved med at spise?
Jeg leger meget med tanken om at få en tid ude ved det der Rigtig Hundemad, og høre hvad hun kan byde sådan en lille kræsenpind, uden at hun rømmer min spinkle bankkonto. Så må jeg evt bare overleve med den forfærdelige stank af kallun :-s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kræsen vovse :-(
  • #1   10. sep 2012 Det er ikke unormalt at cavalier er småt spisende, faktisk er de fleste det, min erfaring siger at Royal canin sensible er et hit hos langt de fleste cavaliere, min gamle kæmpede jeg med hele livet og først da jeg satte ham på RC sensible begyndte han at spise hver dag, min opdrætter bruger det også til alle sine cavalier

• #2   10. sep 2012 Royal Canin giver jeg bare ikke så meget for. Synes jeg har hørt mere negativt end positivt om det, men vil da lige se om jeg ikke kan nå indenom en dyrhandler i morgen og kigge på det.
    Men jeg har godt hørt flere gange at de kan være småtspisende efter jeg fik hende her. Min gamle cavalier var en ædedolk. Hun kunne sagtens spise aftensmad 3 gange, hvis hun fik lov.
    Jeg er bare ikke vild med at hun faster i mere end 2 døgn nogen gange. Der blev hun self meget slank at se på, men jeg er også bekymret for om hun bliver dækket ind med de vitamin olign som hun har brug for - især nu hvor hun vokser.

• #3   10. sep 2012 jeg er uddannet dyrepasser, og har arbejdet i dyrehandel i mange år. jeg har tit mødt "problem" hunde som din, og mit råd er at du skal "sulte" dín hund i hvertfald i en uge, før du begynder at skifte foder. du lader bare fodret stå fremme, og se hvad der sker. Hvis hun stadig nægter at spise efter en uge, så kan du begynde enten at røre lidt dåsemad i fodret. der er 80% vand i dåsemad, så det er bare "silk", så det er ikke fuldfoder. hvis du giver den nogen form for menneske mad, skal det også stoppes med det samme, for at få den til at spise igen. og så har dyr ikke godt af menneskemad, der der bla. er rigtig meget salt i vores mad, og det kan hundene ikke tåle. jeg kan som nadja anbefale royal canin, men du skal vælge exigen. hvis du ikke vil ha royal canin, så kan du altså godt køre videre på hennes, eller et andet mærke fra dyrehandleren, så længe du holder dig væk fra supermarkeds mad. håber jeg kunne hjælpe smiley

• #4   10. sep 2012 Jeg har haft en ekstremt småtspisende hund. Han kunne godt nøjes med at spise en gang om ugen - han var også meget slank, det er klart, så vi fodrede ham med halvt voksenfoder, halvt hvalpefoder.

Når han havde gået i lang tid uden at spise, begyndte hans mave at larme noget så forfærdeligt - og så lokkede vi mad i ham. Gav ham noget guf eller blandede noget lækkert i maden, det kunne lige åbne op for, at han også tog lidt mad.

Han fungerede fint - var slank, men energisk, glad og velfungerende. Det var os, der havde svært ved at acceptere, at hans mønster var sådan...

Hvis jeg havde vidst dengang, hvad jeg ved nu, så ville jeg have benyttet mig af byttedrift til at tænde sulten.

• #5   10. sep 2012 Jeg kender en del som med stor succses blander forskelligt foder. Både for at det ikke skal smage af det samme og for at dyrene er vand til at få noget forskelligt, sådan at det ikke er en katastrofe hvis man pludselig ikke kan få fat i sit normale foder.

• #6   10. sep 2012 Charlotte man faster bare ikke en cavalier på 8 mdr i en uge, det er bare et no go smiley

Og nej skal de køre RC så er det sensible og ikke exigent man skal bruge, nu har jeg haft cavalier i over 10 år, og det er altså ikke hvad som helst man propper i en cavalier, alle jeg kender der har prøvet exigent har haft hunde med racer maver i løbet af et døgn, hvor jeg endnu ikke har mødt en cavalier der ikke fungere på sensible og de elsker det

• #7   10. sep 2012 Jeg havde en ekstrem kræsen hund, schæferhund.

Jeg prøvede nærmest alle fodermærker, uden held. Fra hun var hvalp og til hun blev omkring 2 år var hun meget slank, virkelig. Selv mine forældre udtrykte bekymring for hende. Dyrlægen tog det dog roligt. Var jeg heldig spiste hun 1 gang i døgnet og kun omkring halv potion. Mange godbider gad hun ikke. Heller ikke ben.

Jeg prøvede både at lade hende have maden fremme i begrænset tid og at lade hende have maden hele døgnet. Det fungere bedst med hun havde det fremme hele døgnet, men ikke smart i forhold til motion.

Så for 2-3 år siden hørte jeg om Wolfsblut foderet... Jeg startede med at købe foderet i 2 kgs sække og 2-3 forskellige smagsvarianter for at hun ikke skulle køre død i det.. Hun startede med at spise 1 gang i døgnet hver dag og hele portionen...

NU har jeg en hund der hopper og danser for sin mad, hun hyler og piver hvis jeg er for længe om at hælde hendes mad op... Hun spiser nu fast to gange i døgnet og spiser gerne godbider udover. Jeg er nu gået over til 15 kg sække og hun spiser stadig op. Foderet var simpelthen redningen her smiley Hun får så os lakseolie på som hun elsker.

Hun vejer nu et par kg for meget, ikke noget vildt, 3-4 kg. Dyrlægen er helt rolig og hun skal bare fortsætte på foderet, heller at hun spiser sin mad end at skifte hende til slankefoder. Jeg har så bare skåret dosis lidt ned.

Mine hunde er forøvrig begyndt at få en del råt her det sidste år, det har os hjulpet på hendes appetit.

• #8   10. sep 2012 Jeg har en småtspisende whippet, eller rettere havde, i dag æder hun som et tærskeværk, når bare hun er kørt godt og grundigt op i byttedrift først.

Undlader jeg dette spiser hun intet, om det så er oksefilet jeg præsenterer hende for.

Hun stoppede med at spise i 8 måneders alderen og jeg prøvede stort set alt, skiftede foder, blandede lækkerier i maden, fjernede maden efter kort tid osv., intet hjalp.

Ghini tabte sig og vejede på et tidspunkt 7 kg, hvor hun burde veje 10 (hun vejer 11,5 i dag som fuldvoksen)

Eneste tidspunkt, hvor jeg kunne lokke lidt mad i hende var når vi var ude og havde bevæget os lidt mod det område, hvor hun normalt løber frit, så jeg slæbte hendes foder med på tur.

Jeg funderede og undredes, men en tanke slog mig. Ghini er en letantændelig hund, når vi taler byttedrift så jeg legede med hende, fik hende til at jagte haren (en klud), legede ruskeleg og miraklet skete, da vi var færdige med legen spiste hun rub og stub det foder jeg havde medbragt

I virkeligheden er hun temmelig hensigtsmæssigt skruet sammen, hun har ingen sultfornemmelse, på andre tidspunkter, end der hvor det naturligt er hensigtsmæssigt, nemlig efter en jagt og "nedlæggelse" af et bytte.

At hun har spist fint indtil 8-måneders alderen, er også naturligt, det er i den periode hun ville få byttet bragt af sine forældre.
    Efter de 8 måneder er tiden inde til selv at deltage i jagten.

Jeg har oplevet den store glæde, at flere andre hunde med "spisevægring" pludselig spiser igen, når bare de bliver kørt op i byttedrift inden maden serveres.

Har din hund bare den mindste smule byttedrift ville jeg tage hende med udendørs og lege, løbe efter bold , klud eller lignende så hendes drift tændes og så servere maden.

• Carla
    Carla Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #9   11. sep 2012 Har hørt at mange kræsne hunde elsker markus muehle, kan vist få en prøve pakke hos nogle forhandler.
    Bare husk at du skal bruge mineral tilskud nu da det er en hvalp.

• #10   11. sep 2012 Min mosters Cavalier er på samme måde. Hun nægtede alt mad efter få dage, RC, Pedigree, Arion osv. Hun blev samtidig fyldt op af godbidder uden min moster tænkte over det og hunden nægtede jo derfor at spise tørkost.

Vi fik hende skiftet over på Acana som hun spiser med velbehag hver dag på 4. Måned nu og godbidderne er skåret kraftigt ned på.

• #11   11. sep 2012 Nu skriver Charlotte jo sulte i " " og beskriver, at maden skal stå fremme hele tiden (som jeg læser det), så fald liiige lidt ned allesammen smiley ingen hund med adgang til mad dør af sult!

Jeg er så ikke enig. Min erfaring er, at hunde der har mad stående netop bliver småt spisende fordi de aldrig rigtig bliver sultne.

Mit forslag ville være, at du i første omgang skar ned og fodrede én gang om dagen, så hunden er mere sulten ved måltiderne.

Du kan godt skifte foder, men så kommet du nok til, at gøre det tit. Mine cavaliere, der har været småt spisende har som regel spist, når jeg har skiftet, men et stoppet igen efter lidt tid.

Det er endnu ikke lykkedes mig, at finde et foder de vil æde, men til gengæld kan jeg trøste med, at appetitten som regel kommer med alderen smiley

Angående BARF, kan du da godt prøve, men vær opmærksom på, at de jo her SKAL spise lidt af alt, så det nytter ikke med en hund, der f.eks. kun vil spise kylling.

Men men men... Hvis det din hund spiser, primært er et foder af god kvalitet og du ikke spæder til med for mange frolic og leverpostejsmadder, får den det, den skal bruge smiley den er måske ikke så pæn, men det er ingen sundhedsmæssig risiko, hvis ellers hunden er frisk og glad.

• #12   11. sep 2012 Blis spiste fint sit eukanuba hvalpefoder da hun var lille, så var vi et smut på Sjælland hos mine forældre hvor der kom pate i hendes mad pga. de andre hunde også fik det, det fik hun smag for og ville ikke spise da vi kom hjem igen, så vi begyndte at købe pate for at blande lidt i hendes tørfoder, det var ikke så smart...

Fornylig hen over 14 dage i forbindelse med foderskifte til Regal tog vi "en kold tyrker", stillede lidt mad frem i 20 min om morgnen og fjernede det igen efter 20 min, det samme igen sent på eftermiddagen, Tobi spiste, Blis er stædig, så hun kunne godt gå en 2 døgn hvor hun ikke spiste, de fik ellers hudpinde - halv gulerod osv. som de plejer i løbet af dagen....

Som en rar mand fortalte os ;o) lige inden vi startede på den "kolde tyrker" havde han engang fået at vide af en dyrlæge, at en hund ikke sulter sig selv, så hun skulle nok spise når hun var sulten, og det gør hun også :o) det går meget bedre nu selvom hun godt kan springe en gang over.

Tilføjer: Blis er blanding af Shih Tzu og 1/4 Cavalier, Tobi er ren Shih Tzu.

• #14   11. sep 2012 Jeg har også opgivet. Mine hunde får altid lidt dåsemad eller kød på maden. Nej, man skal ikke stå på hovedet for sin hund og nej, den sulter ikke, men skal man udstille, går det bare ikke med åleslanke hunde og så måtte principperne vige her hjemme hos mig smiley

• #16   11. sep 2012 Jeg har haft samme problem som dig TS og har prøvet 10-15 slags hundemad, han spiste dem i 1 -2 dage og så gad han ikke, nogen mener at jeg forkælede ham men min dyrlæge fortalte mig at ja man kan lade hunde sulte i et par dage, men nogle hunde hjælp det ikke på og så var det ikke sundt for hunden at fortsætte med at sulte den. Jeg blander fodret og nogle gange lidt frikadelle eller andet i , der er altid Ziwipeak i hans foder uanset hvad jeg ellers blander det med, ( royal canin, WB ) og pga dette så er foder skift let hos os , aldrig dårlig mave da han er vant til meget forskellligt foder.
    Jeg har det som Maj.Britt jeg spiser ikke ting jeg ikke kan lide, det skal min hund heller ikke og han kan eks ikke lide lam ( det kan jeg heller ikke) så han behøver ikke spise lam.
    TS jeg prøvede mange forskellige fodertyper og smagsvarianter, pludselig finder du en som han kan lide og et andet godt råd, smid fodret ud i haven, gem det i en sok m.m så du gør det interssant for ham at spise, held og lykke

• #17   11. sep 2012 vi har en arbejdende bordercollie der også er småt spisende. for at sikre mig han får det han skal bruge blander jeg hans mad med evt tun eller dåsemad. dampet fisk er han glad for så det moser jeg og blander i.. ellers får han råt kød feks lam ko kylling og fjerkræ.

• #21   11. sep 2012 pia , enig og gå ikke ud fra at den mængde der står på posen stemmer, se på din hund.

• #22   11. sep 2012 Det værste man kan gøre er at tilbyde hunden andre ting. Mange hunde undlader at spise tørfoderet fordi de ved at der så tilbydes andre ting.
    Taste of the Wild gør noget specielt med deres kød under bearbejdningsprocessen, så mange kræsne hunde elsker deres foder.

• #24   11. sep 2012 Jeg er nu ikke i tvivl om, at spisevægring findes hos hunde. Ikke af de samme årsager som mennesker - men ikke desto mindre.

Og for mig handler det bare om at løse problemet med hvad, der nu kan løse det. Ingen grund til at pine og plage sig selv eller hunden fordi man stædigt holder på, at hunden styrer mad-ræset.
    Jeg ville gøre det, der virker.

For mig var det så at lokke maden i hunden en gang i mellem.

• #25   11. sep 2012 Enig med CH.

Jeg brugte os den med at håndfodre min kræsne hund, hun fik vådfoder engang imellem selvom jeg er modstander af det, det var dog god kvalitet, men alligevel.

Mine hunde skal ikke spise noget de ik vil.

• #26   11. sep 2012 Her i huset har vi også en "kræsen" hund hihi.. Vores løsning er at give forskellig kost. Den ene dag en slags tørkost den næste en anden og den tredie en tredie eller hvad der nu passer. Vi bruger også vådkost og råt osv. (hver dag forsk. men altså ikke alt sammen i en stor sammenblandet skål) Det mest vigtige for at det fungerer for vores vaps, er bare det faktum at det er forskelligt.

Vi har stået på hovedet for at finde ud af at lokke hende til maden og det gider vi ikke at bruge så meget engergi på. Bekymringerne har været enorme fordi vi jo "ved at hunden skal spise sin mad" punktum basta og det gør hun altså bare ikke hvis vi tilbyder den samme tørkost. Vi har prøvet at sætte maden/tage den væk/undlade maden/skifte mærke (117 gange). Vi har givet mad 1-2-3-4 gange i forsøget på at finde ud af hvad hun ville. Ændret tidspunktet/ fastholdt rutine/lokket og hoppet og... ja alt hvad vi kunne finde på, og vi var rigtig frustrerede.

For os har vi konstateret at det fungerer med at skifte så det eneste jeg spekulerer på nu er hvad fik hun i går, når jeg laver mad til hende i dag. Nu spiser hun 1-1½ måltid pr. dag. Forstået på den måde at vi lader resten af tørt stå og hun spiser resten hvis hun er sulten. Hun trives rigtig godt på denne metode og mine bekymringer er forsvundet som dug bag solen.

Jeg tror på at det er bedre at gøre som der passer i ens eget mønster end at lade sig forlede af at noget "bør" være på en bestemt måde. Både vores hund og vi er ihvertfald meget mere glade efter jeg gav slip på ideen om at det "skal være som hjemme hos alle andre". smiley

• #28   11. sep 2012 Er glad for at der er nogen som kan forstå hvad jeg skriver, nu der er andre der ikke kan smiley mine råd kommer igennem uddannelse og erfaring, og som sagt, er det ikke at sulte hunden, når fodret står fremme, men blot at "lære" hunden at spise hvad der bliver serveret. Så husk lige at læse hvad der står, inden du sviner andre!!! Desuden er hunden jo kommet i "teenager" alderen ved 8 måneders alderen, og det sker for mange at de ikke gider spise der. Gjorde min hund også, og har en kræsen hund selv, så ved hvordan det er smiley

• #29   11. sep 2012 Og desuden må man godt skifte over til adult foder, når man har en lille race, selvom de er 8 måneder. Selv er det bedst at blive på hvalpefodret. Store racer skal helst blive på hvalpefodret, til de er 12 måneder, og rigtig store racer til de 18 måneder. Og mår man skifter foder på en hund, kan man altså godt forvente lidt racermave, spicelt hvis man ikke skifter forsigtigt over, og blander det nye og det gamle foder sammen, over et par dage. Min mor har i mange år opdrættet stor pudler, og vi fodret med baff som vi var glade for. Vi blandet det for det meste i tørfoderets. Forøvrigt må man ikke bare skifte foder hele tiden, da man smadre maven på hunden.

• #30   11. sep 2012 Charlotte, hvad er det for en uddannelse du har?

• #31   11. sep 2012 Jeg er uddannet dyrepasser, samt en masse års erfaring fra arbejde i dyrehandel, og en masse kursuser fra de forskellige foderfirmaer.

• #33   11. sep 2012 Fordi jeg ikke syntes hunde skal leve af vådfoder...

• #34   11. sep 2012 Ej jeg mener ikke vådfoder er slik.

• #36   11. sep 2012 Jamen jeg ved det faktisk ikke smiley Tror måske at det er fordi jeg mener hunde skal bruge deres tænder, altså tørfoder/kød/ben. Og ikke vådfoder. Førhen sagde man jo os at hunde fik dårlige tænder af det.

Men jeg købte nu god kvalitet til hende, ikke noget supermarkeds noget.

• #41   11. sep 2012 Charlotte B - Prøv at læs mit indlæg, det har ikke altid noget med kræsenhed og teenage-unoder, at en hund ikke gider spise.

Mine skifter også foder konstant og bliver i det hele taget præsenteret for lidt af hvert, bare det er spiseligt og rimelig sundt.

Ingen af de 3 jeg har nu har nogensinde haft dårlig mave og foderskift foregår fra dag til dag, minus Alfa, hun holder kun vægt på RC4800 + lidt lækkerier.

• #44   12. sep 2012 Så kommer jeg lige med min lille roman smiley

Charlotte B: Der er ingen mening i at lade det samme foder stå i en uge. Det er testet i tre dage og hun kiggede på det i 5 sek på dag 1 og så var det luft for hende. Hun får intet menneskemad ud over leverpostej i den mindste Kong der er lavet (og det er kun en gang eller to om måneden). A38 får hun kun fordi hun havde tynd mave for nogle uger siden, og hun sidenhen har nægtet at spise hvis det ikke var på. Hun får budt grønt, når jeg laver til mig selv eller marsvinene, men det gider hun som regel ikke. Det er ikke en ny ide hun har fået, men endnu et foder hun har afvist. Har allerede fra dag 1 haft problemer med at få hende til at spise (dengang Arion). De første 3 uger håndfodrede jeg hende sågar, bare får at få hende til at spise bare en smule. Der er ingen mening i at forsætte på Hennes, for det gider hun tydeligvis ikke længere.

Nu som medløber: Wolfsblut har jeg godt hørt om før. Hvor kan man købe det henne? Jeg har prøvet både at lade det stå fremme (hvor hun nogen gange har spist efter nogle timer) eller fjerne det efter 15 min. Det har egentlig ikke givet nogen forskel.

Kirsten H: Byttedrift kan man vist godt sige at hun har smiley som enhver anden hundehvalp vil hun jo meget gerne hive om kamp med en bamse eller noget. Vi har en fast rytme med en gårtur på 20 min om morgenen, så hjem og efter en halv times tid får hun så morgenmad og så går vi igen. På turen får hun rigtig løbet rundt og finder selv en masse ting at bide i, så vil da mene hun er aktiveret så, men det kan da være jeg skal prøve at lege med hende lige inden, og se hvad der sker. Hun må helst ikke være for meget oppe og køre eller der sker for meget om hende, for så kan hun slet ikke koncentrere sig om at spise. Jeg kan nærmest ikke gå ud af køkkenet, før hun mister koncentrationen og hellere vil med og se hvad jeg laver.

Kennel Dion: Må indrømme at jeg ikke bruger penge på en dyrlæge i sådan en situation. Saphira er sund og rask – bare meget kræsen. Det bedste råd dyrlægen kan give er at skifte foder, og så kan jeg ellers bruge alle mine penge på at teste samtlige fodertyper på markedet. Derfor spørger jeg herinde, for jeg er næppe den eneste med en kræsen hund smiley

Carla: Det har jeg aldrig hørt om før. Hvor bliver det solgt henne? Indeholder den ikke alt det den skal siden jeg skal supplere ved siden af, eller har de bare ikke en hvalpeudgave?

Ginger: Acana… bum bum… er det ikke en af de knap så gode mærker? Synes ikke jeg rigtig har hørt om det før. Saphira får ikke vanvittig mange godbidder. Hun får et tyggeben et par gange om ugen, og så nogle stykke Arion som godbid når vi kommer hjem fra en gåtur, og så en lidt større kiks nogle gange om dagen. Synes ikke det er så meget at hun skulle være mæt.

Maj-Britt H: Jeg tænker heller ikke der sker det store ved det, hvis hun så altså bare var voksen, men hun er jo kun 8 måneder og vokser jo endnu. Er hunderæd for at hun skal få problemer senere, fordi hun måske ikke får dækket sine behov lige nu. Hun får 65gram af gangen og der virker hun godt mæt bagefter. Hun vil da aldrig kunne tygge siden igennem de 130gram på en gang. Så ender hun jo stadig med ikke at spise det hun skal… :-s

Jordnødden og jeg: Jeg har desværre ingen have :-(ellers havde hun skam fået det smidt i græsset, så hun kunne more sig. Jeg har prøvet at smide det når vi går tur, men hun er jo en glad lille hund (host*dampbarn*host) der har gang i 117 ting på en gang, så hun kan slet ikke koncentrere sig om at lede efter maden smiley Har en godbidsbold, men hun lider af typisk hund/bold syge og opdager ikke at der falder godbidder ud af den – den skal bare dø *gg*. Hun er dog ved at finde ud af at en Kong med lidt leverpostej rent faktisk indeholder noget lækkert, og ikke kun skal dø.

Alfisten: Jeg har hende faktisk mistænkt for at være lidt smådårlig på dag 3. Der begynder hendes mave også at lyde som en damptromler, og det synes hun absolut ikke er sjovt. Samtidig kommer der jo naturligvis nærmest ingen afføringen, og det der kommer er hårdt og ubehageligt for hende.

All over til alle jer der nævner at i blander alt muligt i eller kører med flere mærker på en gang: Det lyder da til at være den rigtig dyre løsning at supplere med alt muligt underligt;-) Så er prisen helt den samme som at skifte til BARF hvor hun ikke får alle mulige skidte tilsætningsstoffer, salt, fedt osv.

Vådfoder er nok det eneste jeg ikke vil foder hende med. Hun skal bruge bisserne, så de bliver holdt pæne og sunde. Samtidig, som flere siger, så indeholder det meget vand, og Saphira er en værre lille vandpjasker i perioder, og får til tider mere vand end hun egentlig burde drikke i forhold til sin størrelse. Så jeg ser ingen grund til at give hende et vandbaseret foder.

Jeg var en tur forbi hende der har RigtigHundeMad her i Esbjerg og fik en rigtig god snak og fik købt noget lever pate og oksekødsgodbidder med hjem. Det var da i hvert fald en succes hos Saphira (som tilbragte 20min med at danse rundt på bagbenene ude i køkkenet for at se om der faldt flere oksekødsstykker af til hende - det har hun aldrig gjort før). Så jeg er næsten 100 på at jeg kører forbi hende igen i morgen og får kallun med hjem så jeg kan få hende startet på det. Skal lige regne lidt på hvad det kommer til at koste mig i måneden, men er meget hooked på det smiley

• #45   12. sep 2012 Sappie: Der er ikke nogen mængde en hund skal have - der er en vejledende mængde, der oftest er sat betydeligt over det reelle behov. Ingen af mine hunde spiser det de skal ifølge pakken og de mangler ikke noget.

En cavalier på 8 mdr. er stort set færdigudviklet. Der kommer mere bredde med tiden, men størrelsen (højde og længde) ændrer sig ikke herfra, så du skal ikke være nervøs for udviklingen. Hvis bare det hun får er et godt foder, får hun det hun skal bruge :o) (så længe hun som sagt har energi til at løbe og lege).

• #48   13. sep 2012 Wolfsblut kan købes her i DK eller i udlandet. De har vist 10 forskellige varianter. smiley

• #50   14. sep 2012 Nej jeg har nærmest aldrig små rester. Handler meget målrettet og smider sjældent mad ud smiley men hun fik sin første portion kallun i hår og skålen blev slikket helt rent - det har jeg aldrig set hende gøre før smiley

• #51   14. sep 2012 karin: du ved vist åbenlyst ikke en skid om, hvad man kan vælge af tilvalgs fag på den uddannelse. og jeg har som sagt fåen et masse erfaring med årene, igennem mit arbejde. så lad vær med at nedgøre andre!

Kommentér på:
Kræsen vovse :-(

Annonce