Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PARRING HJÆLP !!!
  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #1   6. sep 2012 Når hanhunden løsner sig fra tæven ,har din kammerat ikke læst lidt om opdræt inden han kastede sig ud i at lave hvalpe ?

• #2   6. sep 2012 Når hundene ikke hænger sammen mere smiley

• #3   6. sep 2012 C

Det tror jeg ikke du skal regne med. smiley

• #4   6. sep 2012 Jeg synes I skal læse en bog om opdræt, hvalpe, parringer og alt hvad der følger med + at jeres hunde skal gennemtjekkes ved dyrlægen (nej, at dyrlægen mærker på hunden og siger den er sund er IKKE nok.)

• #6   6. sep 2012 det er fordi hun hunden afbryder eller går lidt væk når de har været i gang i ca 10 sek

• #8   6. sep 2012 Minion sagde det.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#9   6. sep 2012 schou; så det nok fordi hun ikke ønsker at blive mor .

• #10   6. sep 2012 han ved det godt, det er fordi det er nu hun skal parres og han er ikke hjemme så han har spurgt om jeg gider ta over og sætte dem sammen så jeg skal vide hvornår de er færdige.

• #11   6. sep 2012 jeg vil skam heller ikke tvinge dem sammen men man kan se på hende at hun gerne vil

• #13   6. sep 2012 Sys det plat din kammart vil havde hvalpe og så sender han det videre til dig .. Men ville nok være enig med mange af de andre hund vil ikke .. Og så med holtevejen tag hannen væk se om der kommer hvalpe og så prøv sener igen der har din kammart også tid igen .. Ellers må han planlægge ! smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#14   6. sep 2012 Tæver gør sig til stort set hele løbetiden, så I kan ikke regne med "hun vil gerne" .

• #15   6. sep 2012 Schou
    Hvis pølsen ikke får lov til at komme ind, så er hun ikke klar, længere er den ikke.

Og husk nu ar hænger de sammen, så skal du holde hundene i ro, hvilket kan være svært med så store hunde, og det kan gå grueligt galt, hvis tæven trækker afsted med hannen.

• #16   6. sep 2012 ar = at

• #17   6. sep 2012 minion
    Tak for et godt morgen grin smiley

• #18   6. sep 2012 *Ruller med øjnene smiley* ...

• #19   6. sep 2012 nu har jeg heldigvis altid kendt begge hunde og ved de ikke ville flyve på hinnanden for de har altid været bedste venner..

• #20   6. sep 2012 Schou
    Har du nogensinde oplevet en parring?
    Du kan sku ikke stole på de er de bedste venner og alt går godt, beklager, men du bør lige få fat i en bog hurtigt eller ringe til en opdrætter, du mangler viden i det her..

• #23   6. sep 2012 Min kærestes tæve lægger med glæde op til hannen når hun er klar, men når han er færdig så skal man holde hende.
    Hun bliver hurtigt træt af det, og vil gerne hive afsted med hannen, bid tyr hun også gerne til, for at komme fri.

Det er normalt en rolig hund, der aldrig gør noget, men man ser en anden side af hende ved parring, og der er det ligemeget om han hunden er hendes "bedste ven" eller fremmed.

Det er en lille pomeranian på 20 cm. og hun kan være svær nok at holde, vær klar på at du kan komme ud for det samme, og så står du med 2 store hunde.

Ved du hvor galt det kan gå?
    Og hvad gør du hvis det går galt?

• #25   6. sep 2012 En hundeparring foregår på denne måde: når virkelig er klar og står stille længe nok til at hannen kan få "sjoveren" indenbords, så hæver den op og sidder fast, naturens måde at sikre at det der skal afleveres, bliver afleveret rigtigt.

Og den sidder GODT fast, de kan ikke hives fra hinanden uden at gøre ALVORLIG skade på begge parter. De kan ikke komme fra hinanden før hanhundens lem er svundet til normal størrelse igen, hvilket kan tage fra 5 min til 1 time!!

Som flere skriver er det bestemt ikke behageligt hverken for han eller tæve, og er det første gang kan de blive fuldstændig paniske af angst over hvad der sker og at de sidder fast. Af denne grund er det MEGET vigtigt at man er der til at holde hundene, så ingen kommer til skade.

Jeg plejer nok at kunne klare at holde to af mine corgier på en gang, men rottweilere ville jeg bestemt ikke binde an med alene!! Slet ikke rotter der går i panik og bare vil VÆK!!

Så er enig i at projektet med at stå med det alene uden egentlig at vide noget om hvad det hele går ud på, er en dårlig ide. Ikke nogen særlig god kammerat der sætter dig i den situation.....

• #26   6. sep 2012 <i>når han smider sig på ryggen i lænestolen med en smøg og en jumbo bog</i>

*GGGGGGGGGGGGGGGGGG*

• #29   6. sep 2012 Rotten er desværre den nye "muskelhunde"/"potensforlænger" det er ihvertfald mit udtryk, efter påbudslisten er lavet, har jeg aldrig før set så mange rottweilere i gadebilledet som nu.

Bare til vorbasse marked hvor folk slæber deres hund med, så jeg ikke mindre end 7 forskellige unge fyre/unge mennesker med rottweiler hvalpe/ung hunde.

• #30   6. sep 2012 Isabelle
    Eller værre endnu, måske kammeraten ikke selv har lyst til at stå i den situation, som han bringer sin kammerat i

• #31   6. sep 2012 Schou - du skal kunne hjælpe hundene, og støtte dem, så ingen af dem kommer til skade. Så I skal være 2.
    De kan komme meget alvorligt til skade, hvis den ene af dem vil væk, når de parrer sig. De kan hænge sammen i meget lang tid (helt op til 45 min), og der skal man støtte dem.

Jeg syntes faktisk din kammerat, ikke burde have hvalpe, når han ikke engang gider være seriøs omkring det. Man sender da ikke bare en ven "over for at lukke dem sammen" og da slet ikke én, der ikke ved hvad det går ud på .....

• #32   6. sep 2012 har forstået jeres budskab og fint nok jeg venter bare til han kommer hjem, nej han er ikke 19. han er 42 og er en normal familie far..

• #33   6. sep 2012 Jeg forstår ikke han sætter dig til det, men det er et klogt valg at vente på han kommer hjem, både for hundene men også for din egen skyld smiley

• #35   6. sep 2012 Man skal være to ved en parring! Tæven kan blive skræmt og utryg, når de hænger sammen og så skal der være en til at holde både tæve og hanhund, så ingen kommer til skade!

• #37   6. sep 2012 og det er desværre de færreste normale familie-fædre der ved noget som helst om parring.

vis ham tråden, og gerne den del med sundheds resultater !!! den er vigtig !

• #38   6. sep 2012 Jeg synes ærlig talt I er noget hårde ved TS. Hundene er ikke hans og dermed ikke hans ansvar. Hvis I ikke vil hjælpe ham, så spring da tråden over.
    Jeg synes I skulle gå ind og læse om TS hunde, så virker han bestemt ikke uansvarlig.
    Schou - synes du skal vente til der er 1 person mere tilstede, det er meget vanskeligt at håndtere 2 så store hunde.

• #39   6. sep 2012 Britta P
    Hvor er det du synes vi er hårde ved TS?

Skulle vi klappe ham på skulderen, og støtte ham i det han var blevet sat til?
    Er det ikke bedre at han får af vide det ikke er så smart igen, og at det kan gå grueligt galt?

• #40   6. sep 2012 Har din kamerat prøvet dette før?

• #41   6. sep 2012 Fornuftigt at vente til din kammerat kommer hjem. I skal være mindst 2 personer til at holde dem bagefter så de ikke gør skade på hinanden.

• #42   6. sep 2012 Britta - måske du skulle læse indlæggene en gang til, så vil du se, at vi faktisk skriver til TS, at han ikke skal kaste sig ud i det, når han ikke har erfaring med parringer. Ingen hakker på HAM, men over at ejeren af hundene tager noget let på det, at 2 hunde skal parres.

• #43   6. sep 2012 Hvorfor skal de hunde absolut parres? Er de tjekket for de arvelige lidelser der ligger til rotten og er de metalbeskrevet? Der mangler ikke flere rotter af tvivlsom herkomst i DK.

• #44   6. sep 2012 Anne Julie F - nu er det jo ikke ejer der har oprettet tråden, så det skal TS ikke stilles til ansvar for.
    Men ellers har du ret. Og jeg vil da tror, uden at jeg overhovedet har noget at have det i, at de hunde ikke er checket for noget som helst. Den holdning baserer jeg alene på, at ejer ringer til en ung uerfaren gut, og beder ham om "lige at lukke hundene sammen". Enhver der tager avl en smule seriøst, ville selv være til stede ved en parring - og om nødvendigt tage fri fra job.

• #45   6. sep 2012 Smydi: Du har ret, men det kunne jo være at TS ville begynde at tænke over sagerne, og evt. vise ejer tråden.

• #46   6. sep 2012 Jo jo, men det er jo ikke hans ansvar, kan man sige. Men han er i alt fald modtagelig for fornuft, idet han jo fulgte vores råd smiley Man kan så håbe på, som du skriver, at han viser ejer tråden her ....

• #47   7. sep 2012 "tonen" i flere af svarene er nok. Der bliver omgående stillet spørgsmålstegn ved om ejer af rotterne "også" kun er 19 år, er hundene tjekket for????. Dette er ikke TS ansvar og han er da fornuftig nok til at søge råd og heldigvis også klog nok til at følge rådet om at vente til de er 2.
    Det er jo nødvendigvis ikke alle der laver et kuld hvalpe der ikke har fået tjekket deres hunde for hvad der nu er nødvendig for racen.

• #49   7. sep 2012 Jeg synes helt klart parring skal foregå mens ejer er tilstede.
    Hvordan kan han ellers vide det hele er foregået som det skal. Der kan opstå problmer - hvis tæven er i det humør kan hun angribe hannen eller omvendt. Det ansvar bør man ikke stå med alene.
    Plus lyt til tæven - hvis hun ikke vil hannen, er der måske en god genetisk grund til det! Er dette overvejet?

Kommentér på:
PARRING HJÆLP !!!

Annonce