Hvalpe udstilling {{forumTopicSubject}}
Chloe når lige at blive gammel nok, til at kunne deltage på næste udstilling, så afsted det skal vi
Lige nu øver vi meget "vise tænder", hun har det med at blive en lille hidsig prop, hvis hun ikke lige har lyst, men det er blevet bedre, og fortsætter selvfølgelig med det
Jeg har købt en lille udstillingsline, noget godt shampoo, balsam og en god børste.
Har haft hende på hunde salon en gang, for at få vist hvordan man gør hende klar, det skal så øves, så jeg selv kan gøre hende i stand, bruger selvfølgelig også en fin "manual" som jeg er blevet henvist til.
Hendes 12 ugers vaccine, når hun lige at få 2 dage inden udstillingen.
Øver også lidt med at få hende til at gå i udstillings linen, og til at stå stille og flot på et bord, det synes jeg dog er svært med en lille aktiv og nysgerrig hvalp.
Jeg ved man kan få noget der fjerner trælse "rander" under øjnene, men kan ikke huske hvad det hedder, det ses tydeligt i hendes hvide pels, og det vil jeg selvfølgelig gerne have væk, nogen der ved hvad det hedder?
Nogen gode råd, og er der noget jeg ikke har tænkt over?
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 446
Held og lykke med udstillingen
sep 2011
En grå schæfer: Jeg vil undersøge om vi har noget omkring grenaa
Keld R
Hvis jeg rykker vaccinen et par dage frem så må jeg ikke komme med, hun skal have sin 12 ugers vaccine inden udstillingen, og d. 28/9 er det lige nøjagtig 4 uger siden sidste vaccine, så tror heller ikke jeg kan tage den et par dage før desværre, men håber ikke hun bliver skidt mas af den
feb 2012
Men der er nok også forskel på hund og dosis, min vejede omkring 15 kilo som 12 ugers, så han fik en solid ladning indenbords
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.272
Hvad tårestriber angår, så lad være med at købe det fra KW, det har en meget kraftig lugt, og jeg har ikke oplevet en eneste hund, der synes det er rart.
Rens øjne og øjenomgivelser med saltvand (enten de små ampuller fra apoteket eller hjemmelavet kogt afkølet vand med lidt groft salt i - ca. 1 teskefuld til en kop, smag på det, det skal smage som dine egne tårer). Saltvand er noget af det eneste jeg ville bruge i selve øjet. Dette må gerne gøres flere gange om dagen.
Desuden skal du sørge for at holde området under øjnene tørt.
Det er selvfølgelig altid en god ide, at lade dyrlægen kigge på øjnene, for at sikre, at der er hul igennem tårekanalen, at der ikke er øjenbetændelse, at der ikke er hår der gror ind mod øjnene osv.
Hvis dyrlægen ikke finder noget, så hold øjne og øjenomgivelser så rene og tørre som muligt, og sats på, at din hvalp hører til det store flertal, hvor det går over, når hvalpen har skiftet tænder:-) Hos nogle sker der dog først en ændring i et års alderen.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Jeg ville sørge for hun har noget trygt hun kan hvile sig i:)
Og så er det en super god ide når du træner at få nogle andre til at agere dommer, røre ved hende og kigge tænder, specielt hvis hun er en lille hidsigprop:)
sep 2011
Udstillingen er d. 30/9 og hun blev født d. 4/7, så hvis vi skal gå op i dage, så er det kun et par dage fra, jeg håber og tror på at vi får lov til at komme afsted, men ringer da lige i morgen og sikrer mig det
Alle der kommer som vi ved har styr på hunde, får lov til at kigge på hendes tænder, så hun vænner sig til det, samtidig med at jeg selv gør det flere gange om dagen
Rabies vaccine har jeg ikke lige planer om lige nu, har snakket med dyrlægen om det, som sagde hun selvfølgelig skal have den hvis jeg skal til udlandet med hende, men nu er den ikke nødvendig da jeg ikke har planer om at rejse, så den kan godt vente, så vi kan komme på udstilling
apr 2010
De giver ikke undtagelser. Jeg har tjekket det med dem før! Og du har vel betalt?
sep 2011
Men jeg bliver altså nødt til at spørge om hvor der står at det er præcis 3 mdr. og hvalpe et par dage under ikke kan deltage, da jeg ikke kan finde det nogen steder.
Der er ikke noget negativt i at jeg spørger, og det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, men vil bare gerne se hvor det står.
sep 2011
feb 2012
http://www.dkk.dk/For-du-tilmelder-2. Se nederst under Veterinærbestemmelser
Kender ikke reglerne hos de andre klubber
sep 2011
Vil helt klart ringe til klubben i morgen og spørge, da det er om søndagen der er udstilling og hun fylder præcis 3 mdr. om torsdagen.
men nu må vi se hvad de siger når jeg ringer til dem, det værste jeg kan få er et nej hvilket jeg ikke dør af, hvis ikke hun må deltage så er der jo ikke noget at gøre ved det, men vil ikke udelukke det før jeg har fået af vide af klubben at hun ikke må.
sep 2011
feb 2012
DKK hjemmeside under udstillinger og derefter under punktet før du tilmelder
okt 2009
sep 2011
Synes også det er lidt underligt at det tætteste jeg kan komme på svaret er at hun skal have 12 ugers vaccinen, men ringer til dem i dag og hører dem, ellers er der heldigvis en udstilling igen d. 20/10
okt 2009
pøj pøj om ikke andet....
apr 2010
Held og lykke
Hvalpe udstilling