{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Hvalpe udstilling {{forumTopicSubject}}

Chloe når lige at blive gammel nok, til at kunne deltage på næste udstilling, så afsted det skal vi smiley

Lige nu øver vi meget "vise tænder", hun har det med at blive en lille hidsig prop, hvis hun ikke lige har lyst, men det er blevet bedre, og fortsætter selvfølgelig med det smiley

Jeg har købt en lille udstillingsline, noget godt shampoo, balsam og en god børste.

Har haft hende på hunde salon en gang, for at få vist hvordan man gør hende klar, det skal så øves, så jeg selv kan gøre hende i stand, bruger selvfølgelig også en fin "manual" som jeg er blevet henvist til.

Hendes 12 ugers vaccine, når hun lige at få 2 dage inden udstillingen.

Øver også lidt med at få hende til at gå i udstillings linen, og til at stå stille og flot på et bord, det synes jeg dog er svært med en lille aktiv og nysgerrig hvalp.

Jeg ved man kan få noget der fjerner trælse "rander" under øjnene, men kan ikke huske hvad det hedder, det ses tydeligt i hendes hvide pels, og det vil jeg selvfølgelig gerne have væk, nogen der ved hvad det hedder?

Nogen gode råd, og er der noget jeg ikke har tænkt over?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe udstilling
  • #1   5. sep 2012 Nåja, ansvars forsikringen er selvfølgelig også i orden smiley

• #6   5. sep 2012 Min hvalp blev småskidt og ugidelig i et par dage efter 12 ugers vaccinen, ved ikke hvordan din reagerer, men måske værd at overveje at rykke det et par dage frem.
    Held og lykke med udstillingen

• #7   5. sep 2012 Tak for links, det var lige det jeg manglede smiley

En grå schæfer: Jeg vil undersøge om vi har noget omkring grenaa smiley

Keld R
    Hvis jeg rykker vaccinen et par dage frem så må jeg ikke komme med, hun skal have sin 12 ugers vaccine inden udstillingen, og d. 28/9 er det lige nøjagtig 4 uger siden sidste vaccine, så tror heller ikke jeg kan tage den et par dage før desværre, men håber ikke hun bliver skidt mas af den smiley

• #8   5. sep 2012 jeg tror ikke det er en katastrofe hvis der går 3 uger og 6 dage i mellem, men den ekstra dag kan påvirke kampformen væsentligt i positiv retning.
    Men der er nok også forskel på hund og dosis, min vejede omkring 15 kilo som 12 ugers, så han fik en solid ladning indenbords smiley

• #9   5. sep 2012 Nu ved jeg ikke om hun skal have 12-ugersvaccinen når hun er præcis 12 uger, men du skal være opmærksom på at aldersgrænsen for at må udstille hende er 3 mdr og ikke 12 uger. 12 uger kommer som regel inden de bliver 3 mdr. Bare noget at være obs på

• #10   5. sep 2012 Du skal også være obs på, at hvis Chloe skal rabiesvaccineres, så er det også 3 måneder og ikke 12 uger der gælder.

Hvad tårestriber angår, så lad være med at købe det fra KW, det har en meget kraftig lugt, og jeg har ikke oplevet en eneste hund, der synes det er rart.
    Rens øjne og øjenomgivelser med saltvand (enten de små ampuller fra apoteket eller hjemmelavet kogt afkølet vand med lidt groft salt i - ca. 1 teskefuld til en kop, smag på det, det skal smage som dine egne tårer). Saltvand er noget af det eneste jeg ville bruge i selve øjet. Dette må gerne gøres flere gange om dagen.
    Desuden skal du sørge for at holde området under øjnene tørt.

Det er selvfølgelig altid en god ide, at lade dyrlægen kigge på øjnene, for at sikre, at der er hul igennem tårekanalen, at der ikke er øjenbetændelse, at der ikke er hår der gror ind mod øjnene osv.

Hvis dyrlægen ikke finder noget, så hold øjne og øjenomgivelser så rene og tørre som muligt, og sats på, at din hvalp hører til det store flertal, hvor det går over, når hvalpen har skiftet tænder:-) Hos nogle sker der dog først en ændring i et års alderen.

• #11   5. sep 2012 Ja det er vigtigt at hun er 3 mdr. Og ikke tolv uger, hun må ikke udstilles en dag før.
    Jeg ville sørge for hun har noget trygt hun kan hvile sig i:)
    Og så er det en super god ide når du træner at få nogle andre til at agere dommer, røre ved hende og kigge tænder, specielt hvis hun er en lille hidsigprop:)

• #12   5. sep 2012 KW shampoo slår jeg voldsomt ud af, så deres produkter er helt udelukket smiley

Udstillingen er d. 30/9 og hun blev født d. 4/7, så hvis vi skal gå op i dage, så er det kun et par dage fra, jeg håber og tror på at vi får lov til at komme afsted, men ringer da lige i morgen og sikrer mig det smiley

Alle der kommer som vi ved har styr på hunde, får lov til at kigge på hendes tænder, så hun vænner sig til det, samtidig med at jeg selv gør det flere gange om dagen smiley

Rabies vaccine har jeg ikke lige planer om lige nu, har snakket med dyrlægen om det, som sagde hun selvfølgelig skal have den hvis jeg skal til udlandet med hende, men nu er den ikke nødvendig da jeg ikke har planer om at rejse, så den kan godt vente, så vi kan komme på udstilling smiley

• #13   5. sep 2012 Der må jeg så desværre skuffe dig smiley
    De giver ikke undtagelser. Jeg har tjekket det med dem før! Og du har vel betalt?

• #14   5. sep 2012 Jeg prøver stadig at undersøge det, da jeg fik af vide af en der har været på rigtig mange udstillinger, at hun ikke mente det var et problem når det kun var et par dage vi taler om.

Men jeg bliver altså nødt til at spørge om hvor der står at det er præcis 3 mdr. og hvalpe et par dage under ikke kan deltage, da jeg ikke kan finde det nogen steder.
    Der er ikke noget negativt i at jeg spørger, og det er ikke fordi jeg ikke tror på dig, men vil bare gerne se hvor det står.

• #15   5. sep 2012 Og nej, jeg ville gå op i banken og betale i morgen efter job smiley

• #16   5. sep 2012 Nu ved jeg ikke hvem der arrangerer udstillingen men hos DKK må hvalpe under 3 måneder ikke en gang komme med som tilskuer
    http://www.dkk.dk/For-du-tilmelder-2. Se nederst under Veterinærbestemmelser

Kender ikke reglerne hos de andre klubber

• #17   5. sep 2012 Chloe har tavle i DRU, der har jeg kun kunnet læse mig til at hvalpe der skal udstilles skal have fået deres 12 ugers vaccine, altså intet om at de skal være præcis 3 mdr.
    Vil helt klart ringe til klubben i morgen og spørge, da det er om søndagen der er udstilling og hun fylder præcis 3 mdr. om torsdagen.

men nu må vi se hvad de siger når jeg ringer til dem, det værste jeg kan få er et nej hvilket jeg ikke dør af, hvis ikke hun må deltage så er der jo ikke noget at gøre ved det, men vil ikke udelukke det før jeg har fået af vide af klubben at hun ikke må.

• #18   5. sep 2012 jeg kan ikke læse noget på linket, der hvor jeg formoder at der skulle stå noget er det helt blankt.

• #19   5. sep 2012 Det er vist en HG ting
    DKK hjemmeside under udstillinger og derefter under punktet før du tilmelder

• #20   6. sep 2012 Ok - kunne ikke læse mig til hvilken tavle Chloe havde, så kan kun svare for DKK, og der er mindstegrænsen 3 mdr på dato. Om DRU har andre regler kan jeg ikke sige.

• #21   6. sep 2012 Corgitossen
    Synes også det er lidt underligt at det tætteste jeg kan komme på svaret er at hun skal have 12 ugers vaccinen, men ringer til dem i dag og hører dem, ellers er der heldigvis en udstilling igen d. 20/10 smiley

• #22   6. sep 2012 smiley

pøj pøj om ikke andet....

• #23   6. sep 2012 Hov. Ja så kan det godt være i kan. Jeg tænkte DKK.!
    Held og lykke smiley

Kommentér på:
Hvalpe udstilling

Annonce