{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

hundesvømning i hold, nogen der mangler? {{forumTopicSubject}}

Sasha er begyndt at vise meget små tegn på at der er et problem med venstre bagben (eller også ser hendes ejer syner og er pylret)

men hun fik for 6 månerder sigden en undersøgelse hvor vi fik at vide at hun skåner venstre bagben, dog uden at der kunne påvises noget som helst andet, ingen smerte inegen forskel i bevægelighed mv - men nu har jeg to gange set hende løfte venstre ben lige efter hun har rejst sig, og så først efter en 10 sek kunnet støtte på det... men så er alt også normalt

vi lærte hende i april at svømme (ja lab der var ret usikker på vand) og kendte steder elsker hun nu at apportere i vand)

så, når det bliver vinter og for koldt vil jeg faktisk gerne i svømmehal med hende regelmæssigt, for at være på forkant med evt akavanker hun måske har

og HER kommer så spørgsmålet smiley
er der nogen som regelmæssigt (1 g ugentlig) er i svømmehal i tåstrup og som mangler en hund på holdet? eller er det flere som mig der gerne vil svømme til vinter (altså med opstart snart :))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundesvømning i hold, nogen der mangler?
  • #2   5. sep 2012 http://www.hundegalleri.dk/bruger/71481-maj_britt__dkk_snob_

Kontakt Maj-Britt. Ved hun kommer ugentligt i Tåstrup

• #3   7. sep 2012 belinda det kan være i kunne køre med hvis det liver til noget, men af hensyn til retningen ville det være nemmest hvis i kunne komme til sydhavnen st?

corgi tossen prøver lige majbrit

• #5   7. sep 2012 det lyder god nok som mange også smiley tror heller ikke det ville være rigtig for sasha med så mange på en gang - men tak for svar smiley

• #7   16. sep 2012 lyder super så er det allerede billigere at tage derud smiley jeg vil så småt begynde at kigge lidt på det mhb evt dag og tidspunkt - skal nemlig lige passe med jeg har en bil hjemme også..

• #9   16. sep 2012 ja læste jeg også lige.

den første gang sasha skal i skal det enten være alene eller med bare en anden hund der ikke er meget gøende - jeg tror nemlig hun kunne blive ret usikker første gang (hun er bange for mange trapper, og lærte først at svømme som 6,5 års)

hår i været der før?

• #11   16. sep 2012 så er det jo bare at finde en aften/sen eftermiddag? for så kunne vi evt tage en tilvænningstur sammen i 30 min for 50 kr pr hund så? så kan jeg ringe og høre om ledig tid hvis vi får et par muligheder på banen?

• #15   16. sep 2012 mig og gucci vil meget gerne være med vi bor i hedehusene

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #17   16. sep 2012 Vi simmade i tåstrup förra vintern och hoppas vi kommer iväg nu till vinter igen. Jag va inte på noget hold og når jag va där va det bara deres private hunde og dem kunde uppföra sig og gøede ikke hvertfald smiley Det är bara stort projekt att ta sig dit smiley

• #18   16. sep 2012 du/i siger bare til med tid osv. kan alle dage alle tidspunkter da jeg er hjemmegående men har dog en lillemand der skal hentes så inden vuggeren lukker ville være fedt for os

• #20   16. sep 2012 oke men en enkelt aften kan jeg nok godt smutte hjemmefra

• #21   16. sep 2012 smiley

• #22   16. sep 2012 Jeg kunne også godt tænke mig at starte med Bazil (cavalier) Han har aldrig prøvet det før og er ikke gøende smiley

• #24   16. sep 2012 ja helt sikkert jo flere jo hyggeligere

• #25   16. sep 2012 true angels er i herfra vestegen???

• #27   16. sep 2012 True det vil vi meget gerne, han har prøvet at svømme lidt i vores sø herude, men aldrig i en svømmehal, tænker bare det ville være super sundt for ham og godt til at bygge lidt flere muskler op på ham smiley

• #28   16. sep 2012 oke men har du bil og hviken svømmehal sku vi bruge????

• #29   16. sep 2012 Nadja :det er fantastisk motion for dem og super sundt

• #30   16. sep 2012 de overbelaster slet ikk deres krop på samme måde som når de løber og leger eller går tur

• #31   16. sep 2012 kender kun til den i tåstrup

• #33   16. sep 2012 Så snart Soffi bliver 6 - 8 mdr. Så skal hund igang med at svømme ude i Taastrup. Det er SÅ super godt for hunden smiley

• #34   16. sep 2012 oke jamen perfekt for os som sat vi er fra hedehusene

• #35   17. sep 2012 det med gøen var kun lige på de første ture sasha skal have i vandet, da jeg tror der kunne være ting nok derude hun lige skal finde ud af ikke er farlige smiley

jeg prøver at ringe til dem i dag eller i morgen for at høre hvordan og hvor ledes, og evt om der er så booket at der kun er få tider vi kan.

skriver videre i denne tråd så når jeg ved mere smiley

• #36   17. sep 2012 bæsternes.. hvor er der sådan en? skal jo helst være i køreafstand fra kbh..

• #38   20. sep 2012 så har sasha været ude og svømme første gang i aften, og hun klarede det faktisk meget godt, hun turde gåned af rampen, men turde ikke helt springe ud i det, kun med lidt pres, men hun fik 5-6 svømmeture, nogle dobbelte, og de sidste to, sprang hun lidt bedre til da jeg forhindrede hende i at bakke.

så en gang til tror jeg inden hun så er klar til et hold

MEN hvis vi er et hold på 5 eller seks så er der faktisk så god plads at man kan skiftes lidt hvis der er flere hunde der ikke er helt så trygge ved det endnu?

desuden lyder det ikke til at der er mere booket end vi kan prøve at komme med nogle foreslag til hvornår vi kan, fx en 2-3 tidspunkter og så finde ud af om det er hver uge eller hver 2.??

så folkens hvornår kan i?
    torsdage efter kl 16
    mandag-onsdag og fredag kl 18 eller senere
    og weekend lørdag hele dagen

• #40   20. sep 2012 tak info majbrit, må indrømme jeg var så fokuseret at jeg ikke lige fik thek på hvilke kar der var uden strømning smiley

majbrit hvordan styrer i/du betaling? tænker især hvis man er så mange

• #41   20. sep 2012 Louise : Er jeres hold fyldt eller er der plads til en mere? Phyt og jeg er meget interesseret i at komme med hvis det er muligt og i vælger en hverdag smiley

• #43   20. sep 2012 Jeg kan ikke i weekenderne, der er jeg tit væk på udstilling, tirsdag kan jeg heller ikke, men ellers kan jeg hver dag efter kl.16

• #44   20. sep 2012 super nadja

nå alle lige har meldt tilbage får jeg lige regnet lidt på hvornår det så kan lade sig gøre smiley

• #45   20. sep 2012 Her er mine tøser i Tåstrup.......*GG*

http://www.hundegalleri.dk/video/traening/36385-lotus_og_kaido_til_hundesvoemning__larm_

• #47   20. sep 2012 Ja, vi havde en igår som desværre blev forhindret i sidste øjeblik. Hun har selvfølgelig tilbudt at betale sin del alligevel :-). Så ja, det er vigtigt med folk man kan stole på ellers kan det hurtigt blive dyrt smiley

• #50   20. sep 2012 maj-britt er der plads til gucci på jeres hold????

• #51   20. sep 2012 ja, så ville det jo være fint med nogle venner i kbh med hund, men jeg er pt eneste dyrlægestuderende i min omgangskreds med hund :S

men tænker at det kan blive noget med "første gang" er med bare en anden så man deler en halv time, og så kan man evt bygge ovenpå der, men ja 300 kr er lidt dyrt for en hel hal alene smiley

hehe mette de elsker da bare lige at svømme hva, ser næsten helt panikslagen ud for at få så meget ud af det som muligt smiley

• #53   21. sep 2012 ok så har jeg talt lidt sammen og jer der har sagt i gerne vil deltage er:

mig og sasha
    True angels....
    Bæsternes ejer
    Guccimama
    Nadja
    Hundens ven

og det er kun nadja jeg har fået tilbagemelding fra ang tid og dag så mulighederne er nu:

Mandag efter 18
    Onsdag efter 18
    Torsdag efter 16
    fredag efter 18

Belinda B hvis du vil deltage skal du kunne komme til sydhavnen st og kan så køre med os..

giv lyd allesammen smiley

og så håber jeg alle har netbank, for inden den første svømmegang når vi engang får styr på hvornår folk kan og får bestilt hallen, så foreslår jeg at alle der har meldt sig til betaler beløbet (ret lille jo) ind på min konto så har jeg den første gang en garranti, og så ved jeg folk er villige til en smule besvær, så kan vi altid ordne pengene anderledes sidenhen

• #54   21. sep 2012 vil lige pippe om at det er en rigtig gode ide at lave enten en gruppe her på HG eller en på FB til medlemmerne ( en lukket en ) - så kan i skrive tider, aflysninger, tlf numre, kontonumre osv ind der uden at alle andre ser det smiley

• #55   21. sep 2012 god ide F & Z har også tænkt det, men skal lige være sikker på at vi er folk nok, og at de ikke lige springer fra smiley

• #56   21. sep 2012 Vi har netbank og kan mandag, onsdag og torsdag, men først efter 17 om torsdagen smiley

• #59   21. sep 2012 Louise - har I plads til en mere??

• #60   21. sep 2012 God plan med gruppen, jeg har netbank, så skal nok overføre når det hele er på plads smiley

• #61   22. sep 2012 michelle jep, det har vi

kan du alle de tider herunder?:
    mandag efter 18
    onsdag efter 18
    torsdag efter 17

mandag g onsdag kan evt godt være tidligere da jeg kan køre kæreste på arbejde og således have bil før.

tak for at du deler erfaringer med os majbrit smiley

sasha og jeg tager ud og svømmer en gang mere regner vi med inden, og så prøver jeg at finde ud af hvornår der er en ledig tid ud af de muligheder vi har, men tror måske nok der kan være noget om at vi skal være flere end 8 i tilfælde af sygdom mm

• #63   22. sep 2012 Nu vil jeg lige spørge.. er hunden blevet tjekket hos en hunde kiropraktor?
    De kan faktisk mærke ting som dyrlæger ikke kan se på evt røntgen.. hvis der er skævheder så kan det rettes hvis ikke det er blevet kronisk..

Jeg ville nok ikke svømme med en hund jeg ikke var sikker på var helt ok.. og det der beskrives i første indlæg kunne tyde på at hoften var skæv.. så måske skulle der lige findes en hunde kiropraktor og så kan man svømme og der bygge muskler op.. for hvis der fortsat kompenseres også når hunden svømmer så hjælper det ikke på hundens egentlige problem.. jeg bruger selv denne www.thetouch.dk

• #64   22. sep 2012 nu spørger jeg måske dumt, men er svømning netop ikke en af de ( eller... den eneste ) motion der er så skånlig at det er godt ligemeget hvad ? smiley
    og det er bare et nysgerrigt spørgsmål smiley

• #65   22. sep 2012 jeanette

det var en dyrlæge med en fysioterapi og kiropraktiksk overuddannelse der undersøgte hende. Der var intet at mærke, ingen begrænsning af bevægelighed, ingen forskel på muskelfylde, ingen smertereaktion overhovedet selv i yderpositioner, og selv hofterne kunne ekstenderes helt bagud - altså fuld bevægelighed uden smertereaktion. hele ryggen blev gennemgået, igen uden nogen bemærkninger og ingen smerte

det eneste der var at bemærke var at hun tager lidt for korte skridt med bagbenene især venstre og at hun på et balancebræt var lidt mere understillet med venstre bagben end højre.

det kunne muligvis skyldes en gammel forstuvning (som vi ikke kender til da vi overtog hende for 1 år siden) og vi belv anbefalet træning der styrker muskulatur og koordination, fx balance over træstammer, trav over ujævnt underlag, fx grene mv. det eneste vi blev frarådet var intens agility træning med almindelige forhindringer

sasha viser stadig ingen tegn på smerte på noget tidspunkt. JEg er selv snart dyrlæge og derofr meget opmæksom på ændringer i hendes tilstand smiley

• #66   22. sep 2012 Louise - Onsdag har jeg desværre ingen bil hjemme, men mandag og torsdag ka vi smiley

Jeppe K - hvorfor venter I med at starte til svømning? Vi har svømmet med Asti fra hun var omkring 3 måneder - der gik ik længe før hun selv hoppede i vandet og kunne svømme uden vest.. Idag blir hun helt vild når hun ser vand smiley

• #67   22. sep 2012 michelle og i andre så er vi nede på to dage

mandag efter kl 18 og torsdag efter kl 17 så jeg ringer snart derud og forhører mig
    hvis der er flere der vil med er det altså de to dage indtil videre

jeg har sendt invitationer til alle der har sagt de vil med, til en gruppe jeg har oprettet herinde, jeg ved bare ikke om det virker? men det må i lige melde tilbage på....

• #68   22. sep 2012 gruppen er nu blevet åben da det ikke lader til i kan se mine invitationer, så hundesvømning tåstrup hedder den, og hvis i ansøger skal jeg melde jer ind smiley

• #70   22. sep 2012 Jeg har ansøgt og kan som sagt begge dage.

• #71   22. sep 2012 true angels

jeg ved faktisk ikke om de har søndagsåbent, men jeg kan jo prøve at ringe smiley

hvis de har ledig tid torsdag tænker jeg vi lige må smide tidspunktet ud på en tråd og høre om der er flere der er med, hjælper jo gerne med noget konkret at "tilbyde" folk

men kan lige høre dem i morgen om om man kan bestille enkeltdage eller man som hold skal have en fast ugedag i minimum x antal uger eller noget - for skal man det, så skal vi nok være lidt flere end 5 inden vi starter holdet op

• #73   23. sep 2012 jo det er også planen, men tænker mere hvis vi kun er 5 at så er det voldsomt at ligge os fast på en fast dag og reservere den flere uger ud i fremtiden hvis det er bindende, derfor jeg lige vil sprøge dem

er det ikke bindende som sådan så kan vi jo godt starte ud med at være 5, og behøver ikke være flere for en sikkerhedsskyld smiley

• #75   23. sep 2012 Man kan altså sagtens være mange. Bare alle er klar over deres egne og hundenes grænser i forhold til andre. Vi ved hvem der kan med hvem og det er vigtigt. Så kører det altså ganske gnidningsløst at have op til 10-15 hunde med på en time smiley

• #76   23. sep 2012 også selvom Juice meget gerne vil smage lidt på pølsen ........... smiley

• #77   23. sep 2012 Juice vil meget gerne smage på alt hvad der er mindre end hende selv.........*GG* Men det er jo det vi ved, så vi tager hensyn til det smiley

• #78   23. sep 2012 nemmerlig, så er der ingen med små pølser der behøver være bange smiley

• #79   23. sep 2012 så venter jeg med at ringe til i morgen smiley

som sagt tror bliver det jo også nemmere at søge efter flere til holdet når man har et specifikt tidspunkt, for så kan folk eller også kan de ikke

• #80   23. sep 2012 Louise P; Godt men jeg ved så at der er dyrlæger med den overbygning der ikke opdager det hele..(det kræver jo ret meget erfaring også på det område selvom man er dyrlæge så kan man ikke rumme alt) så jeg ville da nok opsøge en nr to.. det skader jo ikke og så ville jeg nok vælge en specifik hunde kiropraktor med mange års erfaring i feltet.. og hvis hunden tager små skridt så er der jo en årsag til det.. den skal så bare findes;-)
    Er hunden røntgen undersøgt i hele skelettet?
    Det kan jo fortælle om der kunne være noget der..

Og jeg har lært af bitter erfaring at det er sundt at være kritisk og opsøge flere meninger hvis en hund bliver ved med at have et problem.. og gamle skader kan jo desværre ende med noget kronisk og det er ikke så nemt at følge op på når man har overtaget hunden det ved jeg godt. Men tror bestemt jeg ville forfølge årsagen.

Håber du finder det og hunde er jo gode til ikke at vise smerter.. nogen af dem kan man slet ikke se det på før efter lang tid..

• #81   23. sep 2012 jeanette

jeg håber at have job fra 1. januar og da sasha ingen smerter viser, og ikke holder sig tilbage for noget, har jeg det indtil videre ok med at udskyde en udredning. men planen er at hun skal røntgenundersøges, bl.a. for at kende hoftestatus så jeg evt kan tage hensyn til det. vi flytter til jylland og jeg vil gerne vente med et udredningsforløb til da, især da hun på fredag skal have fjernet epulis (forvokset tandkød) og vi som sagt snart står for boligsalg og flytning.

men der er selvfølgelig ingen tvivl om at et dyrlægebesøg mhb på lemmer og holdnong bliver fremskyndet hvis jeg ser ændringer i hendes adførd

• #82   23. sep 2012 kan tilføje jeg har stor tiltro til dyrlægen, det var på nuversitetshospitalet, og hun står til dagligt og lærer fra sig til os kommende dyrlæger, så hun bør om nogen have styr på sine ting

• #83   23. sep 2012 Jeg vil rigtig gerne, jeg har desværre bare ikke selv bil smiley

Og det ser ikke ud til at, der kommer nogen fra min retning (Herfølge ved Køge).

• #84   23. sep 2012 For at lette din administration af dette, så synes jeg det er en god ide at der tilmeldes for en periode ad gangen - så du ikke risikere at stå med håret i postkassen, og nogle uger mangle et helt eller et halvt hold smiley

• #85   23. sep 2012 det lyder som en udemærket ide michelle - gruppen er åbnet nu så du kan melde dig ind smiley hundesvømning i tåstrup

• #86   23. sep 2012 jeanette og luna det var ærgeligt, det er vist desværre lidt af en omvej for mig. det er ikke sådan at der er en s-tog station i nærheden? for så var der jo måske mulighed for at blive samlet op

• #88   23. sep 2012 Ikke ved svømmehallen nej. Men det er okay, Luna er ikke SÅ glad for Tåstrup svømmehallen smiley

Det runger derude, når hundene gøer og ja, så er hun bange for at hunde hopper over i hendes kar, så hun ligger forkert i vandet smiley

Men det lyder også til, at I har fået samlet et hold smiley

Tror jeg vil prøve at se den anden vej, der er bla en i Næstved (dog skal man så med bus fra stationen, men så må jeg have dækken med til vinter)

• #89   23. sep 2012 Jeg kan komme til stationer langs Næstved-Roskilde strækningen (regionaltog) og ellers s-toglinjen fra Køge til København.

Men det går nok, jeg har ikke råd til hverken det ene eller det andet i øjeblikket. Luna skal have fjernet en tand om små 2 uger, det river lige en stor del ud af budgettet

Kommentér på:
hundesvømning i hold, nogen der mangler?

Annonce