vi har da ikke ulve i Danmark vel ? {{forumTopicSubject}}
jeg havde en meget mærkelig oplevelse her til eftermiddag, selvom at jeg nok godt ved at det ikke er helt sandt det min hjerne prøvede at bilde mig ind jeg så kan jeg aligevel ikke lade være med at tænke på det, og nu bliver jeg nødt til at få det afkraftet.
Jeg var nemlig lige ude og kigge på opstaldning til mine heste i området, omkring Roskilde, jeg gør det lidt atypisk, da jeg egentligt kører rundt og stemmer dørklokker hos steder jeg kan se de har andre heste, fik også flere forskellige tilbud, som jeg lige skal have tænkt over herhjemme, men mens jeg cyklede forbi en stor ejendom der lå lidt gemt imellem en masser træer, hørte jeg en virkelig mærkelig uuuuuuhhhhh lyd, sådan en hvor jeg ligede drejede hovedet da det ikke var noget jeg er vant til at hører og lyden var så høj så jeg kunne hører den igennem mine høretelefoner med musik.
Lige da jeg kigger ind i mellem træerne får jeg øjenkontakt, med forhåbenligt en hund, men den var virkelig kæmpe stor og lignede ikke en hund jeg havde set før hverken af de der slædehunde typer eller store pelsbamser, jeg får øje på at der står en til lige bag den bare lidt mørkere i farven end den første.
Selvom jeg godt ved at det er højst usandsynligt at det er to ulve jeg har set, synes jeg nu aligevel at oplevelsen hænger lidt fast, og jeg vil da gerne indrømme at jeg cyklede lidt hurtigere forbi ejendommen på min vej tilbage, bare lige for at være lidt sikker.
Men altså nu kan jeg ikke få de to væsner ud af hovedet, min hjerne siger mig at jeg har mødt to ulve for det lignede det, men jeg er ret sikker på at det ikke er tilfælde.
Men jeg kunne godt tænke mig at hører om der måske findes en hunderace der minder så meget om ulven at ens hjerte faktisk banker lidt hårdere hvis man er uviden som jeg er, den kan heller ikke være så udbredt i Danmark for synes jeg har set mange forskellige hunde, men aldrig en ligne dem jeg så i dag.
Min hurtige beskrivelse af dem vil være at de havde rundt hoved, spidse ører, et brunt vildt mønster, lange ben, kroppen var ret muskeløs og en tyk hale som ikke lå over ryggen men bare hang ned af.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jul 2008
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
jul 2008
Det lyder usansyneligt at der skulle komme ulve så langt ned i sverige og til danmark, også helt til roskilde uset -
Men vil da ikke 100 % udelukke det
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 87
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
jan 2008
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
I tilfældet at der rent faktisk skulle flytte en lille flok til Danmark (hvilket er højest usandsynligt da vores land er tæt nok befolket til at ulve vil føle sig utrygge især fordi størstedelen af vores land er opdyrkning til landbrug)
Hvilket område var det du var ude i?
Jeg ved der er et sted på Sjælland hvor et par har 2 Tamaskan Dogs, men hvis du mener de var bredere end en Tjekkislovakisk Ulvehund så er det usandsynligt det var dem..
Det har nok nærmere været Malamute /blandinger.. Malamute'r hyler mere end de gøer..
http://www.youtube.com/watch?v=D07rb5KsiSE - her kan du f.eks. høre en malamute hyle
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.811
Om der er vilde ulve er svært at vide, der er jo fundet ulve i det nordlige tyskland
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.811
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 59 Svar: 350
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.764
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
men ser du endelig en vild ulv, så er det et fantastisk øjeblik
det samme med en elg.. smukt smukt smukt
hopper på husky vognen og stemmer for 2 huskyer ude på eventyr
mar 2009
jan 2008
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Men ja på et tidsunkt kunne man opleve Uni deres ene ulv træne i PH regi, den var også med på PH opvisninger..
feb 2008
Den var dog ikke til bidearbejdet, og når den blev sendt i felt efter genstand så var den i lang line, og ikke fri som de andre..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.134
feb 2008
De havde selvfølgeligt aftalt det med stedet, det var vist lidt et forsøg på at se hvor lange en ulv kunne komme i træning..
-men som sagt kom den aldrig af snor når de var afsted..
jan 2008
Der er ikke tale om nogen renracet hunde, men derimod nogle blandinger som han har fået fra Rusland af, det er åbenbart nogle velkendte hunde i Rusland som man bruger på gårdene til at holde bjørne og vildehunde væk fra gården af.
Han mente at der var sankt bernards, husky, schæfer men uden at vide, han var også ret sikker på at der var lidt ulv i den ene (jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for han havde mange gode røver historier)
Men det forklarer meget godt at jeg egentligt ikke kendte til dem.
Jeg mødte alle hundene faktisk havde han tre, alle sammen nogle skønne meget menneskeglad hunde, men nøj hvor er det bare store og har en kæmpe pels.
Han forklarede endviddere at det er nogle gode familie hunde, men de hyler meget så man skal enten have nogle meget tålmoddige naboer eller bo langt ude til landet, de er heller ikke så glade for at komme ud fra deres vante matrikel, og som han sagde forfærdelige jagthunde da de larmer meget og ikke rigtig kan finde ud af det der med at hente ting tilbage i stedet for jage det langt væk.
Manden kom oprindeligt selv fra Rusland af, men flyttede til Danmark for mange år men har valgt at holde ved de her hunde, da han er meget glad for "racen"
Men jeg fik mødt Souu, Mischa og Zandre og fik stillet min nysgerrighed
mar 2009
jun 2008
aug 2008
jan 2008
aug 2008
jan 2008
jun 2008
lige så snart iphonen er landet så er det ud og drikke kaffe og tage billeder!!! *GG*
synes så også du er modig, jeg er totalt bange for alt teknologi der starter med i
jan 2008
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.134
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Håber at i talte så godt sammen at du holder kontakten med ham, han kan sikkert fortælle en masse andre spændende ting.
Ville nok tro at det er den/de store hunderacer som lever mod øst lidt oppe nordpå der er i dem og ikke Skt.Bernhard, det ville forklare deres hylen og det der med at de holder bjørnene og ulvene væk fra de meget ensomt beliggende ejendomme=skure hvor folk bor med deres får or whatever "kan nemlig heller ikke huske lige nu hvilke dyreflokke hundene beskytter" men der er ingen tvivl om at de vapser er store ikke mindst pga. den store pels de har for at undgå en bjørns laaange kløer når ind i kødet på hundene.
Eii..Det er da vild interessandt..IMO.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Han så den en dag han var ude og spadsere i skoven hvor han først ser en flok rådyr på marken, men opdager så en "ulv" der står på lur og holder øje med rådyrene.
Flere gange har mig og min bror fundet rester af rådyr, et hoved eller et ben ligge og flyde ude på markerne i det område min far mener at ha' set "ulven".
Jeg ved ikke om jeg skal tro på at der skulle være en ulv, men mindre bange for mørke er jeg i hvert fald ikke blevet!
Den sidste ulv der er blevet skudt i danmark skulle være denne:
http://www.fugleognatur.dk/forum/images/17juli_0022z.jpg
.... Og den er altså ikke ligefrem lille eller spinkel når man først ser den i virkeligheden!
dec 2007
Self. kan de bide ligesom hunde og alle andre dyr hvis de trænges op i et hjørne eller hvis den er syg "rabies" som jo findes i Tyskland, men jeg ville være mere bange for at blive ramt af en bil som ikke ser en i mørket chancen er også meget større for at det sker end at man møder en Ulv udenfor div.ulveparker i DK.
Uni den tamme ulv er jo død, for mange år siden, ellers er den blevet klonet, for jeg kendte den og ejeren da jeg var "maget yngre"
Jeg ser dog gerne at de genindføres, men med vores små få skove er det vist en utopisk tanke.
mar 2009
http://www.fugleognatur.dk/forum/images/17juli_0022z.jpg
Enten er det ikke en ren ulv eller også er det en ret dårlig opsats..
den ligner ikke en ulv synderligt meget hvis man er bekendt med hvordan en ulv fænotypisk ser ud..
nogle eksempler på det er at ørerne er for spidse og man kan se huden inde i dem (det kan man ikke på 100% ulve), dens stop er alt for brat og snuden er alt for kort og firkantet.. og så er dens brystkasse alt for bred.. ulve har ret smalle brystkasser..
til sammenligning prøv at kigge denneher
http://www.firstpeople.us/wolf-photographs/pt/104-Wolfgang-Sitting-on-the-Island.jpg
aug 2008
dec 2007
Men et raskt dyr gør det ikke, i såfald ville der være det ene blodbad efter det andet de steder hvor alle de "farlige" dyr lever..YES ?
Sunde dyr jager kun deres normale føde og er ellers sky overfor mennesker, om det er Ulve, Jaguarer eller alm.små vildkatte vi taler om..
jul 2011
Hvor mange tager på museum for at se "danmarks sidste ulv"....
Hvis det er fake?... Der er ikke ret meget andet end den ulv der hvor den er opbevaret, den bliver tilmed lånt ud til andre museumer...
Jeg har set tilsvarende udstoppede eksemplarer, så jeg er rimelig sikker....
dec 2007
i Wolfcubs indlæg, jeg kan godt se at nr.1 ER en dårligt udstoppet ulv, men Dog en Ulv.
Jeg kan heller ikke se nr.2 link selv om jeg sidder ved en fastnet forbindelse.
mar 2009
Jeg påstår ikke at jeg er ekspert, men jeg vil mene jeg er forholdsvist velvidende i fænotypingen af Ulve (samt ulvehunde når de når en hvis grad) som følge af at bevæge mig i forums og lign. hvor jeg lærer af folk der lever med dem, har rescue's for dem og opdrætter dem samt at have venner der lever med dem og opdrætter dem (i udlandet).. Det hører lidt med territoriet når man går op i den race jeg har..
Men jeg skrev også: "eller også er det en ret dårlig opsats.." hvilket KAN få udseenet til at se anderledes ud end den rent faktisk skulle have set ud..
her er et par andre eksempler på udstoppet ulve
http://www.peterpalms.com/bearrugs/graphicsremoved/ArcticTimberWolf5800.jpg
http://whitetailtaxidermy.ca/wp-content/blogs.dir/25/files/large-lifesize-mammals/timber-wolf-2009.jpg
prøv evt. at sammenligne med rigtige ulve - ja eller bare ulvehunde
her er en high content wolfdog - med malamute i den - http://www.ohmidog.com/wp-content/uploads/2012/06/wolf.jpg
her er en anden high congent http://www.wolfpark.org/Images/wolfdogs/figure025-sm.JPG
det her er to mid content wolfdogs
http://www.wolfpark.org/Images/wolfdogs/figure015-sm.JPG
http://www.wolfpark.org/Images/wolfdogs/figure016-sm.JPG
her er et par rigtige ulve..
http://howlingforjustice.files.wordpress.com/2010/06/wolves.jpg
bare prøv at sammenligne selv..
(og jeg beklager til jer der måske ikke kan se links - jeg kan stadig se dem her hos mig på trods af at sidde på en anden netforbindelse og computer)
jul 2011
Jeg ved ikke hvor gode de var til at udstoppe dyr i 1830, men det er da muligt at det er en dårlig opsats
vi har da ikke ulve i Danmark vel ?