Udstilling i Århus idag {{forumTopicSubject}}
Vi har idag været ude for at kigge på udstillingen. Vi havde som sædvanligt taget hunden med, da det er en super træning for ham at komme med.
Vi var dog noget skuffet da vi kom derud. Vi havde kørt et godt stykke vej for at se udstillingen og forventningerne var høje. De faldt dog til jorden kort efter vi ankom og blev meddelt at det meste var rykket indenfor. Ærgerligt at der var "oversvømmelse" udenfor, og at man derfor måtte rykke indenfor istedet.
Vi blev meddelt at hunden ikke måtte medbringes indenfor, hvilket selvfølgelig er super ærgerligt. Vi så folk der fik at vide, at de ikke måtte tage deres bure med indenfor fordi der ikke var plads derinde.
Alt i alt synes vi det var ret kaotisk og vi ærgrede os også over at der ingen stande var og at agility var aflyst.
Det er klart at dette var plan b pga regnen, men er det ikke kaotisk at stå der og skal udstille sin hund og så blive meddelt at alt er ændret?
Var der andre som var derude, og hvordan oplevede i det hele?
Vi så dog stadig en masse lækre hunde
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Var lige stresset til start fordi man skal finde ud af hvordan det nu lige er når det er lavet om.
Men der er ændringer en gang imellem, men lære at tackle det:-)
Der var stande, jeg var da i 4, det fortalte de også over højtalerne flere gange og der var sat et skilt op der til.
Jeg kan godt forstå agility var aflyst, jeg ville nødig løbe rundt på de baner, ville komme galt afsted.
Fik mudder op af bene bare af at se standene.
Men jeg er glad lige meget hvad for jeg fik en BIM med hjem som også i dag er blevet Dansk Champ:-)
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
Tillykke med det Karen, super flot!!
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Når vejret er så voldsomt, så er det svært at være dem der skal stå for arrangementet, så jeg synes det lyder til, at de har tacklet det hel OK. Jeg har hørt fra flere udstillere, at de har været godt tilfredse med nødløsningen.
Jeg synes det er OK at gæstehunde i sådanne tilfælde ikke kan komem med ind og at folk må undvære alle deres bure - det er ærgeligt at det er sådan, men hvad skulle de ellers have gjort?
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Håber vi hører hvordan det er gået nogen af de andre herinde fra..
feb 2007
Jeg er meget glad for vi var inde, for det havde ikke været godt ude.
Og mange tak:-)
Vi pakkede vores ting og tog hjem da vi var færdige og havde set stande, så der var plads når de næste skulle ind og til storring.
Jeg var ikke mere mast end jeg har været på flere andre udstillinger inde.
Vi delte vores bord med nogle andre for ikke at have 2 borde der fyldte til 3 hunde:-)
feb 2007
Alle deres dommer telte var styrtet sammen, de har jo stået ude i nat.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg synes de gjorde det hammer godt og var god til at informere på trods. Vi var mange som måtte sidde i kantinen som stadig var proppet, og de kom sgu ud og kaldte på folk der skulle i ringen osv. Og alle rykkede lidt tættere sammen og tog lidt mere hensyn. Det var faktisk dejligt at opleve.
Jeg kan godt forstå at man som gæst har fået en øv oplevelse. Men som nødløsning så var det den eneste mulighed for at vi udstillere og vores hunde fik en ok dag.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Folkens jeg skriver altså ikke nogen steder at de ikke gjorde hvad de kunne.
Ginne- Ingen tvivl om at det skal være udstillerne der skal være fokus på. Var bare nysgerrig efter at høre hvordan de/i oplevede det hele
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Var der i går og udstille... Ringene hang ganske rigtigt sammen og så var der telte på alle siderne så udstillere uden telte samt publikum intet kunne se! Forstår ikke at man ikke forbyder telte direkte op ad ringsiderne da det absolut er en gene.. Ganske dårligt lavet!!
aug 2006
Lise- Det var det uden tvivl
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Det var ski da ærgeligt med deres telte, det kan da helt sikkert ik være billigt hvis de er helt smadret.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Jeg skulle i dag også udstille og ja der var da lidt kaos, men syntes de var rigtig hyggeligt og vi havde en god dag =)
Men kan godt forstå dig, når man bare kommer for at kigge
aug 2006
Jeg synes det var imponerende at både hunde og ejere tog det så flot som de gjorde
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
jeg vovede mig ed på pladsen hvor den skulle have været afholdt. og jeg må sige at de var et frygteligt smadder. græsset ville have været fuldstændig ødelagt hvis de havde fortsat der nede. og eneste alternativ til at rykke sammen var at aflyse.
men jeg syntes folk tog det med godt humør og jeg fik da snakket med nogle jeg normalt aldrig havde snakket med fordi vi stod som sild.
ja også blev den hund jeg handlede der inde dkch i dag. så en rigtig god dag
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
aug 2006
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
Ja der er ikke noget som en masse regn, der ødelægger de langhårede hunde! Snakkede med en dommer igår som sagde, at han nærmest ikke kunne bedømme pelsen på de langhårede, hvis det skulle fortsætte med at regne sådan, hvis de stadig skulle bedømmes udenfor. Så han har nok været godt tilfreds med, at det blev indenfor i dag
Camilla og bettefisen
Et simpelt spørgsmål? Du skriver en lang smørre om, at det var skuffende, kaotisk, forventningerne faldt helt til bund osv., og det forventer du folk bare ignorerer? Dette er et forum, kan du ikke klare folks meninger, så lad være med at poste noget, eller blot stil spørgsmål istedet for en lang brokke-smørre.. Jeg spørger jo bare igen til dit indlæg, da jeg ikke helt forstår, hvordan du kan være så træls over udstillingen. Men fint, jeg svarer gerne på dine spørgsmål, spørgsmål 1: nej jeg udstillede igår. Spørgsmål 2: Jeg var ikke derude i dag, jeg var der igår. Og der regnede det også en del, og jeg ville da klart foretrække, at de tog det indenfor, hvis det havde regnet så meget, som det har i dag!
maj 2007
aug 2006
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
Men jeg synes nu arrangørerne havde gjort et ok stykke arbejde, når nu de skulle til at få alt til at passe sammen på meget lidt plads og meget lidt tid!
Selvfølgelig var det kaotisk, men heldigvis er vi Lapphundefolk et meget socialt folkefærd, så vi fik skubbet os sammen på meeeeget lidt plads :o))
Vi fik to Excellenter med hjem, trods det at Ollie gled flere gange på gulvet, og Qira ikke rigtig har noget pels tilbage(Og at det er hendes første officielle Excellent gør bare det hele meget bedre!) så vi er helt tilfredse med dagens resultat!
maj 2007
I MIN verden burde det ikke gøre det store forskel. Men selvfølgelig viser en langpelset hund sig bedre i fuld pels end at den ligner en druknet mus. Men nu er der jo andet end pelsen at bedømme, så det BURDE ikke være et problem.
Men klart at det er fedest, både som dommer og som udstiller (der måske har brugt hele natten på at gøre pelsen klar) at få lov at stille i tørvejr
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Du kan stadig vurdere alle andre parametere - og disse måske endnu bedre end i opdullet tør pels.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Skulle have været afsted i dag og havde glædet mig rigtig meget, men der kom noget i vejen så jeg ikke kunne komme afsted
aug 2006
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.936
Der var simpelthen så vådt og mudret, at græsbanen ville have været totalt ødelagt, hvis udstillingen var blevet afholdt udendørs.
Var det sket, tror jeg ikke DKK ville få tilladelse til at afholde udstilling på arealet en anden gang.
Da jeg kom kl. 7.30 i morges, var der blankt vand på græsarealet
Jeg var der både med salgsstand og som udstiller, og midt i frustrationen over, at det hele blev flyttet indendørs og at der dermed stort set ingen mennesker kom ned til standene, kunne jeg da glæde mig over, at mit standtelt havde holdt alt vand ude, der var ikke en regndråbe at se indvendigt
Samtidig har jeg jo hørt at mudderbad gør en så smuk og passer det har jeg uden tvivl fået ufattelig smukke fødder, de har været smurt ind i mudder i 12 timer
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Tror det er godt vi ikke var tilmeldt (dog var min gruppe på igår men alligevel), for så havde jeg stået og tørret hunde endnu hehe....
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 472
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
feb 2012
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.360
mine egne to og min mors lagotto
alle 3 havde mulighed for at blive dansk champion på dagen
først var lagottoen i ringen, hun gik med CAC og BIR, jubiiiii nu blev hun DKCH
så var det mines tur, og dælme og min tæve ikk tog BIR og min han BIM så de nappede da også lige et CAC hver
så vi tog hjem med 3 x DKCH!!!!!
behøver jeg sige hvor glade vi var?
feb 2012
Er endnu ikke så erfaren i udstillings verdenen, men er godt klar over at det er ret godt gået
Stort tillykke..
feb 2007
Kennel Diamond Ones C, hvor fedt tillykke
Jeg kan godt forstille mig hvordan du har det
Udstilling i Århus idag