{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.136 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? Hund overfaldet af kat {{forumTopicSubject}}

Ja det lyder måske lidt plat at vores hund blev overfaldet af en kat, men det er altså tilfældet.

Igår da min kæreste var ude at gå med hund og barnevogn, kom en af naboernes kat løbende hen og overfaldt hunden, den rev ham i hovedet og var ½ cm fra at ramme øjet.

Vores hund havde intet gjort, de gik på det modsatte fortov, og han kiggede bare hen på katten, men sagde intet og gjorde intet, gik bare videre, men katten løb lige hen i flæsket på ham og han kunne jo intet gøre... Min kæreste sparkede katten, men da han jo gik bag ved barnevognen gik der jo noget tid inden han kom hen til katten så den nåede altså at få fat i vores hund.

Det er anden gang den overfalder ham bare fordi vi går forbi deres hus på det modsatte fortov...

Hvad ville I gøre og hvad har ejerne pligt til at gøre? Jeg vil selvfølgelig snakke stille og roligt med dem (da vi jo kender dem) og sige som det er, at deres kat overfalder og at de altså må holde den på egen grund, for det kan ikke være rigtigt at vores hund skal risikere at miste et øje pga den kat... Men hvad nu hvis ikke de holder den inde og den gør det igen, hvad siger loven så? Kan man kræve den aflivet? Den er jo rimelig meget til fare for andre dyr, og jeg tør da slet ikke tænke hvad den kan finde på overfor vores børn herude hvis de kommer for tæt på den...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? Hund overfaldet af kat
  • #1   25. aug 2012 Jeg ville være på forkant næste gang og give den sådan et los at det ku sende den halvvejs til månen, det er simpelthen ikk i orden og slet ikk når det ikke er første gang det sker.. Møgkat!

• #2   25. aug 2012 Det fik den jo også, men hvis ikke det virker? Den er jo total psyko den kat altså...

• #3   25. aug 2012 Hvis man sparker hårdt nok så virker det, tro mig... Husk sikkerhedssko smiley

Det ikk sikkert katten har det så godt bagefter, men så må den sq holde sig hjemme

• #4   25. aug 2012 Føler med jer smiley Jeg har prøvet det samme, og syntes bestemt ikke det hverken er plat eller pinligt, selvom det "bare" er en kat, kan den gøre MEGET skade.
    Der er én bestemt kat i mit område der overfalder store som små hunde, min nabo (ejer af en chi) er blevet revet i hovedet da hun forsvaret sin hund.
    For mindre end en måned siden gik den igen amok, jeg kom gående med min mor og to hunde og ud af det blå kom den springende ud af en busk og hoppet direkte på eigiel, jeg fik fat i Eigiel mens min mor sparkede katten væk, hvor efter jeg reagere på at kaste min sko efter den da den var på vej efter os igen og den stak fluks af,
    Eigiel slap med små skræmmer i bagdelen.
    Vi hundeejere der bor i området der er blevet overfaldet af katten har snakket med ejer om det var muligt de kunne holde katten inde, da det er en trist og meget dyr fornøjelse når deres kat fik fat i vores hunde, vi fik svaret "Vores kat lever med 2 hunde, og der er intet problem, så må være jeres hunde den er gal med" :S Jeg er SÅ rystet over den reaktion, så jeg er også interresseret i at vide hvad loven siger mmt. f.eks aflivning?

• #6   25. aug 2012 Hahah **Alfisten Natasja*
    Det var noget af et friskt forslag, kan jo være det virker smiley

• #8   25. aug 2012 Odense 79:
    Du har tydeligvis ikke oplevet den her kat.. Tro mig, du kan ikek bare tage den og løfte den væk, den går direkte til angreb og jo en kat er faktisk et ret farligt dyr... den kan virkelig lave meget store skader på såvel hunde som mennesker, hvis den er hidsig nok.. jeg turde ikke begynde at give mig i lag med den andet end at sparke hårdt til den...

Alfisten:
    Jamen vi vil også snakke stille go roligt med dem først, vi kender dem rimelig godt og vil ikke være uvenner med dem, men min hund kommer altså alligevel i første række så vil ikke bare finde mig i den kat bare fordi de er gode naboer...
    Kan man ikke kontakte politiet hvis den bliver ved? For en annonce eller sedler i byen synes jeg ikke er den rette løsning, da det er en lille by og vi som sagt ikke vil hænge dem ud eller være uvenner med dem..

• #9   25. aug 2012 hvis i virkelig er til en fredelig løsning kan i også forsøge at få katten til virkelig at forbinde jer med noget negativt.

gå forbi med kun hund og så fx en vandpistol, eller en af de der meget højlydte truthorn, og så hvæs højlydt af katten (kan godt være de andre forelsag er lidt voldsomme, men at hvæse eller lave de der pssst lyde har altid virket for mig når jeg har drevet katte væk fra haven) men det er klart i skal reagere før den gør, og virkelig drive den væk

• #10   25. aug 2012 Louise: Ja det var da en mulighed... Vi må have fat i en vandpistol, vi kan have fremme når vi går forbi derhenne...

• #11   25. aug 2012 Odense 79. Er helt enig med maria. Du har ALDRIG set en gal kat, for hvis du havde så var du stukket af.. har selv måtte søge tilflugt på det nærmeste værtshus med min ene Schæfer fordi en bestemt kat der boede i gaden bare ikke tålte synet af andre hunde end dem den var tvunget til at bo sammen med.

Vi har også en her hvor jeg bor nu, og jeg undgår den vej helt og holdent, for katten er kugleskør og utilregnelig og hundene er sk*de bange for den efter flere=læs mange angreb fra kattens side og mine hunde kigger aldrig på en kat når de går i snor så de ber ikke om at blive angrebet.

Er også helt enig med natasja. Sæt seddeler op og sæt en annonce i lokalavisen om at katten blir skudt hvis den fanges udenfor "dens egen grund" for DET er lovligt, havde jeg ikke andre muligheder så ville jeg gøre det.

Ikke om jeg vil gå rundt med betændte sår på begge ben pga.man skal forsvare sine hunde for de/et skøre/skørt rovdyr, for det får man af katterifter det har jeg lært på den hårde måde.

Skal hunde der angriber aflives så skal katte godt nok også.

• #12   25. aug 2012 Anita:
    Helt enig, katte der angriber burde virkelig aflives hvis ikke de kan holdes inde... Jeg vil altså heller ikke hverken selv komme til skade eller have min hund kommer mere til skade.. Og så er jeg jo frygtelig bange for hvad den kan finde på at gøre ved børnene herude...

Jeg er stadig ikke så meget for det med annoncer osv, da det jo er naboer jeg skal bo i nærheden af og omgås de næste mange år frem... Så vil ikke hænge dem ud overfor andre, men hvis katten bliver ved uden de gør noget ved det, vil jeg sige til dem at jeg vil prøve at få den aflivet, og så kan vi jo blive nok så meget uvenner... men så bliver de i det mindste ikke hængt ud over for andre herude...

• #13   25. aug 2012 Kathrine:
    Jeg har set de sår kattene kan forårsage på hinanden, så kan nemt forestille mig hvor slemt det kan blive med sådan nogle rifter eller bid fra katte...

Men må man godt tage katten og få den aflivet hvis ejerne trods advarsler ikke gør noget ved problemet? For vil ikke pludselig få problemer for at gøre noget jeg ikke må jo... Men vil bestemt heller ikke bare finde mig i at katten angriber gang på gang, for en dag går det altså virkelig galt...

• #14   25. aug 2012 Enig Kathrine. kan læse mig til at du også HAR oplevet en el.flere sindsyge katte for jeg tar også hellere ti vilde hunde end en kat der er skør i bolden.

• #15   25. aug 2012 Man skal offentliggøre advarslen om kattens eventuelle død først desværre. men ved ikke om man skal sige/skrive på advarslen hvem man er.

Og om den skydes eller aflives hos en dyrlæge må vel være hip som hap IMO, men det skal man nok lige gennemtjekke før man roder sig ud i det. smiley

Hov ang. de betændte sår så ved jeg ikke hvor slet det er på hundene, men vi mennesker vil få en slem omgang betændelse hvis en kat flår ens ben, har som sagt prøvet det og det gør SÅ ondt i flere mdr at det ikke er til at forstille sig, det "skal prøves" før man fatter det.

• #16   25. aug 2012 Anita:
    Det skal offentliggøres ligefrem? Det er jo åndssvagt, der er da ingen grund til at hænge folk ud offentligt jo...

Ja jeg har som sagt set betændte sår på katte efter katteslagsmål, så ved godt hvor slemt det kan blive... Og kan det det på katte og mennesker, kan det vel også på hunde... Men det er én ting, jeg er nu mere bange for hans øjne for den går lige efter hovedet hver gang...

• #17   25. aug 2012 Ja de går efter øjnene, men man får rifterne pga. man som menneske bruger benene til at holde satanen på afstand smiley selv hundene ved at de skal passe på deres øjne så de gør også alt for at dreje hovedet væk el. opaf så katten får sværre ved at få kløerne i deres øjne.

Men ja der skal laves en annonce så alle ved at ejeren er blevet advaret, men igen ved jeg ikke om man skal skrive hvem man er, da katten jo kan genere en masse folk, en advarsel i lokalavisen er jo heller ikke "slem" hvis de ikke vil gøre noget ved katten på anden vis, Altså mener at den ikke er slem hvis man ikke behøver at skrive hvem man er.

Måske jeg skal hoppe af og vente med at skrive mere, syntes ikke at jeg selv har tjek på det jeg mener.

Håber du får en skøn aften Maria og også alle i andre, jeg hopper af da min seng virker SÅ indbydende at tænke på lige nu. smiley nat nat HG smiley

• #18   25. aug 2012 Jo men ejerne ville jo vide at det var os der havde lavet annoncen hvis vi har advaret dem én gang...
    Men nu må vi se hvad der sker, jeg snakker lige med dem næste gang jeg ser dem (ellers hvis katten kommer igen), og så må vi jo se hvad de vil gøre...

Og sov godt smiley

• #19   25. aug 2012 I skal da bare låne Cody x3 Tro mig, første gang den kat vil komme hen til ham, får den fat på væk derfra x3 Cody bor selv sammen med tre katte, men alle andre katte end 'hans egne' - ja, de skal altså bare væk x3
    F.eks. har min mormor og morfar ingen katte i haven, efter Cody var nede og besøge dem x3
    Og ja, så når den heller ikke engang så langt, som at kigge på ham x3

• #20   25. aug 2012 Jamen katte bliver også jaget væk fra vores have af vores egen hund, men lige med den her kat har han ikke en chance da den kommer styrtende inde fra deres have og ud på vejen og over på fortovet til ham, vi når ikke engang at se den før den sidder i hovedet på ham jo... For ellers ville han også jagte den, ikke gøre den noget, han er jo vant til kat og ville nok bare lege men ville jagte den for at lege.. Men lige med den her kat tror jeg bare den ville være ligeglad og angribe ham uanset hvad han gjorde..

• #21   25. aug 2012 Altså, nu ville Cody ikke engang lade den nå så langt, som ud af deres have, inden han ville have jagtet den væk smiley

• #22   25. aug 2012 Synes ikke at man skal "snuppe" katten ved første lejlighed og aflive den hos nærmeste dyrelæge uden at ejerne ved noget, det er virkelig dårlig opførsel, især hvis ejerne intet ved derom. Der er jo altid mulighed for at videreformidle katten til et hjem hvor den ikke kan få kontakt med hunde. Den har jo muligvis også noget i bagagen som er årsag til at den gør som den nu gør. Men jo der skal bestemt gøres noget ved det, det kan jo gå grueligt galt, jeg synes som minimum at ejerne burde klippe de klør voldsomt ned og evt klokke på så den ikke kan liste sig ind på én.

Hvis ejerne ikke handler, eller inden de handler, så ville jeg også gøre som Louise P anbefaler. Et voldsomt hvæs og kraftige klap i hænderne kan skræmme enhver kat væk, ellers er den virkelig bimmelim i hovedet.

• #25   26. aug 2012 Ja som flere siger, tag en god vandkanon med, dem med en god tyk stråle, og giv den en omgang vand, hver gang den kommer løbende.

Men må godt nok sige den kat er modig og dumdristig. Mine to havde direkte slået den ihjel, hvis den kom løbende mod dem. Derfor en god ide, at snakke med naboerne. Det er jo ikke alle hunde, der vil finde sig i et overfald fra en kat, mine to fx. hader katte. Og rigtigt en kat kan være en bisse, og deres kløer er farlige for hundeøjne. Meeeeeen et bid fra de fleste hunde, og der er ikke mere kat tilbage. Så måske kattens ejer skal være en del mere påpasselig, vil de vil se deres kat blive gammel.

• #26   26. aug 2012 Enig med Palle.
    Hvis der ikke er faldet dom (præcedens )i en ligende sag så kan du risikerer at katte ejeren slæber dig i retten og det kan blive en dyr omgang.
    Tror også af man skal advare i den lokale avis, så ja du hænger dine naboer ud, hvis I bor i en lille by, tænk på hvordan jægeren i Balder sagen blev truet.
    Jeg vill snakke med ejer og købe min en sort kraftig vandpistol.

• #27   26. aug 2012 Ja Alfisten men man kan aldrig vide når man er gået over folks grænser og selvom du har en holdning så kan katte ejeren jo mene noget andet og er der ikke faldet dom så er der ingen retningslinier hvor hvordan loven skal tolkes, det er jo det man afgør i præcedens sager. Jeg mener stadigt at man kan tale med folk istedet for at dræbe deres husdyr.

• #28   26. aug 2012 Snak med ejerne som mange andre foreslår. Mon ikke det løser problemerne?

Hvis ikke så kan du jo bruge Alfistens forslag.

Herude hvor jeg bor kan man få kommunen til at afhente og aflive vildkatte. Man kan dermed indfange katten og få den aflivet. Dette hjælper selvf. kun hvis katten ikke er mærket med tatovering eller chip.

• #29   26. aug 2012 Alfisten, ja det er vi da enige om men sådan er verden desværre ikke skruet sammen.

• #30   26. aug 2012 Jeg vil under alle omstændigheder snakke med ejerne før jeg gør noget som helst.. jeg ville aldrig bare indfange katten og lade den aflive uden nogen advarsel til ejerne...

Men det er hvis ejerne ikke gør noget ved problemet at jeg godt vil vide hvor jeg står... Jeg vil ikke risikere at min hund mister et øje pga den kat, eller at et barn kommer lidt for tæt på og den så går efter øjnene på barnet...
    Derfor mener jeg at der skal gøres noget, og det er muligt at en vandpistol hjælper på vores problem, men hvad så med alle andre hunde/børn der kommer forbi?!

Men jeg vil som sagt klart tale med ejerne først og fremmest...

• #32   26. aug 2012 Hehe nårh ja det er da smart at bruge sådan en flaske til det...

Vi kender dem nu rimelig godt, så de burde være til at snakke med... Men man ved jo aldrig...

• #34   26. aug 2012 OK, kunne være vi skulle prøve at bruge den, når vores gør.. smiley

• #35   26. aug 2012 hehe palle, jeg kan lige se dig komme gående med de lyserøde opvaskimeddelsflasker og skyde hunde ned med vand smiley

men det er faktisk en skide god ide, der kan komme en pæn kraftig vandstråle fra sådan en så katten virkelig forbinder maria og balto med noget rigtig træls

• #36   26. aug 2012 Palle, nej jeg var enig i det du skrev og tillage det med retten smiley sorry det kunne misforstås

• #38   28. aug 2012 Jeg kom lige i tanke om en gammel tråd hvor naboens kat/katte var til STOR gene. Når jeg nævner hvad hun gjorde kan det være at hun selv kommer på banen og fortæller historien korrekt.
    MEN, hun havde talt med naboen og H*N påstod at katten/e ikke var var han/hendes, men nu Vidste denne Hgbruger at det var personens kat/te, og beviste det ved at købe en vandpistol opvaskeflaske kan sagtens bruges også, jeg havde dog købt en PumpGUN, men det er sagen uvedkommen smiley men hun kom en FLOT farve i vandet eller var det plastikmaling i neon ? Eii mener det bare fra alm.frugtfarve el.vandfarve men med det "skød hun katten/e med så ejeren ikke kunne sige sig fri for at det var han`s/hendes kræ. smiley

Det jeg er kommet frem til ang DENNE kat er, at den overfalder på offentlig vej, ergo kan man IKKE annoncerer og derefter skyde ELLER skade kræet, da det kræver at den er på privat grund self.ikke katten`s egen grund men alle andres smiley
    Jeg tror bare at hvis man gir den møgkat et par gode sprøjt med evt plasikmaling helst neon "det har stor preventiv betydning at det den sprøjtes med kan SES", FORHÅBENLIGT chokeres både kat og ejer UDEN at nogen skades og alle=LÆS ofrene, burde være istand til at grine godt af det hele bagefter. For jeg har på fornemmelsen at ejeren så fatter at katten ER til gene MEGET til gene, og er den efter alle,kan det jo være hvem som helst der har "hævnet sig " på "Møgkræet" ;-))

Vil tilføje at jeg elsker søde katte så det er ikke fordi jeg er kattehader at jeg tror denne ting vil virke, for jeg har jo ideen fra en som bare ikke ville ha at naboens katte rendte ind i sin have hver eneste gang at de sku besørge.

Ved godt at et angreb fra Katten ikke er det samme, men virkningen af at ens kat kommer hjem i en skrigende farve som bare MÅ og SKAL vaskes ud, tror jeg vil få ejeren til at overveje om katten måske skulle holdes inde, i snor eller i voliere.for jeg ville ikke selv skulle stå og vaske uskadelig plastikmailing ud af pelsen på en HYS kat..
    Apropos Hys kat, husk at gøre "skudhullet" lidt større så strålen bliver så tyk at malingen ses tydeligt på kræet og self så strålen RAMMER så Hårdt, at katten tænker at det ikke sådan en omgang værd = først "slaget" af malingen som den rammes af når hunden passere smiley Katte er kloge men IKKE SÅ kloge igen. smiley
    Er jeg FOR grov så kan man tilpasse planen efter ens hævnlyst og ønske om at skræmme katten til ALDRIG at gentage sådan et angreb på NOGEN som helst.

PLEASE..NÅR og self.hvis du afprøver ideen, så kom med en opdate smiley jeg vil SÅ gerne hører hvordan den satan tar imod et ukendt "forsvars-angreb" -)

• #39   28. aug 2012 Anita:
    Haha ja det kunne da ellers være sjovt... Jeg tænkte man også kunne bruge noget der lugtede af en art... Og blande det i vandet, så kan ejerne få en dejlig lugtende kat hjem og katten kan få lov at gå og lugte grimt indtil den har lært at holde sig fra min hund...

• #40   28. aug 2012 Da det skete for mig og Zantos ringede jeg til landbetjenten her i byen og forklarede ham situationen og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig.

Jeg skrev et brev til katteejeren hvor jeg beskrev situationen.
    jeg skrev hvad loven siger om at holde dyr inde på egen matrikel.
    Jeg skrev at sker det igen, så gør jeg hvad der er nødvendigt for at beskytte mit barn, min hund og mig selv.. Også selv om det måtte koste katten livet
    Og så skrev jeg at politiet er underrettet om episoden.

underskrevet med mit navn, adresse og tlf. nr.

jeg hørte ikke fra ejerne, men har heller ikke set kattene siden (der var 2 der angreb )

• #41   28. aug 2012 Ib:
    De har da forstået det så.. Altså ejerne, det er jo rigtig fint, det er jo sådan det helst bare gerne skulle gå...

• #42   29. aug 2012 Jamen ib,lige dette angreb skete på offentlig vej, "Så vidt jeg kan forstå" gælder den der regel ikke kun når katten sætter poterne ind på ens egen matrikkel ? Jeg skrev jo det samme som dig tidligere. Der for måtte jeg finde på en anden idè da jeg "fangede" at det jo skete ja på offentlig vej.Her må man da for pokker ikke skyde nogen selv om man har jagttegn, altså uden man er ansat til det. smiley

• #43   29. aug 2012 Jeg behøver ikke et skydevåben for at slå en kat, der angriber mit barn ihjel.

Min kammerat og hans hund er også blevet angrebet af disse katte og han kom hjem med blodet løbende ned af benene.

• #47   29. aug 2012 Puha sikke nogle historier I andre også kommer med...
    Ib, er hunden stadig bange når der sker noget på vejen?

Det er altså virkelig træls at man ikke kan gå en tur stille og roligt med sin hund uden at skulle være på vagt overfor sådan nogle sindssyge bæster... Vi har heldigvis ikke mødt katten efter den her hændelse, men det kommer jo nok... Og det lader ikke til der egentlig er så meget at gøre udover at tage snakken med ejerne og håbe på de så holder den inde, men altså, et eller andet sted tvivler jeg på at katteejere vil holde deres kat inde hvis den altid har været udekat... Og de vil sikkert heller ikke bygge en indhegning til den...
    Har selv udekat, og håber da virkelig ikke den angriber andre dyr, men fik jeg at vide den gjorde så tror jeg nok jeg ville sørge for at lave en indhegning til den af en art... Det er bare ikke i orden altså, ligesom jeg også altid har min hund i snor, ikke fordi han gør noget, men fordi det måske ikke lige er alle der bryder sig om en løs hund på gaden...

Men selvfølgelig kan naboerne jo ikke vide det er et problem med deres kat hvis ingen har fortalt dem det...

• #48   29. aug 2012 Zantos er heldigvis kommet sig og er ikke længere skræmt.. Han har dog en naturlig respekt for katte og holder godt øje med hvor de er

• #49   29. aug 2012 Tak,ib, en interessandt læsning, men sikke noget S*it med din unghund, prøvede det samme med min ene Schæfer han var vist omk 9mdr da vi blev angrebet og måtte søge tilflugt på et værtshus..
    Mit problem med de aggresive katte vi har her i området er at alle bor i store etage ejendomme, så jeg ANER efter utallige år ikke hvem der ejer dem, nu har mine hunde ikke taget varig skade af angrebene, da jeg ligesom med hunde går imellem og tar skaderne men for fan*en hvor mine ben og fødder så ud i mange mdr.efter den der sprang i hovedet på min schæfer..
    Undskylder for at jeg hopper lidt i teksten, men de hunde jeg har nu er KUN bange for de få lede katte, dem der bare går og passer sig selv ignorere de, men begynder en at løbe så ter de sig som andre hunde, og løber efter dem, selv om de IKKE er mynder smiley
    Jeg ville så heller ALDRIG prøve at "gi igen" ved at pudse en /fler hunde på katten, for mine hunde ku stadig miste synet under en kamp, og jeg mener ikke det er måden. syntes at kunne læse at du ib har det på nogenlunde samme måde. jeg har for længest valgt en rute hvor vi ikke kommer forbi de lede kræ, da vi jo bor midt i Kbh med store ejendomme og ingen vil vedkende sig et ejerskab det er jeg 100% sikker på, enten pga. de millioner af bøder og folk der kræver dem aflivet. Ved bare ikke hvad men stiller op, men jeg ved at en kat der har killinger i nærheden, den skal man gå mere end langt uden om,. Men de kræ der angriber for "sjovt" = dvs.ser en hund på den anden side af vejen også er angrebet igang, jeg tror ikke på at det er hævn for et evt.tidligere hundeoverfald da de jo netop også går på mennsker. Har haft med vildkatte at gøre fra jeg var 2år og ved at det er meget unormalt, så på en måde er jeg på herrens mark, for her er jo mange som har kender en el.flere af de "lede" og jeg kan ikke regne ud hvorfra adfærden kommer,.Hold op altså. tænk hvis kattene havde været sådan i 60-70erne så havde der ingen hunde været i DK, da enhver ejendom med respekt for sig selv havde vel 50-200 katte boende i skure kældre osv. og de var ikke så`n, kun som sagt hvis en havde killinger, men det varede jo ikke ved.
    Hmm..tror jeg er ved at ryge OT, så back igen;-) Har man den slags kat som "nabo" så må det være op til den enkelte at finde en løsning, for jeg tror ike på at det blir forbudt at have udegående kat/te og der vil altid være nogen som ikke holde dem på egen grund, så jeg kan virkeligt ikke se at der er andet at gøre, at vil hver især nå gøre noget ved vores "EGEN/EGNE" kræ. Og så må folk selv bestemme hvordan vil de skyde, så skyd, altså dise katter MÅ være syge i nødden. Og så er det vel humant at aflive på en el.anden måde HVIS man ikke kan stoppe dem på anden vis.
    Sorry to say so. At jeg så ikke gør det er pga. kattene ikke bor så tæt på os at jeg ikke kan lufte uden at støde på dem,
    men vil gi et evt.råd sæt en/flere fælde/r op indfang kræene og aflever dem på et internat som hittedyrm så bliver de tjekket, for jeg tvivler på at de har chip el. tatto, og har de så er det ejeren som må betale ellers bliver dyret IKKE udleveret,
    Dette er for at finde ud af om de er sindsyge og bør aflives,Ved godt det er et stort job, men vil i hellere være bange resten af hundens levetid ?

• #50   29. aug 2012 Undskylder for romanen, er selv chokeret over længden.men synte s hvert ord er relevant ppå en måde derfor sletter jeg intet med mindre i ber mig om det.. smiley

• #51   29. aug 2012 Anita.. Selvfølgelig skal du da ikke slette noget af det.

• #52   29. aug 2012 Ib kommentaren blev så lang, men alligevel så kunne jeg ikke finde ud af hvilket afsnit der sagtens kunne slettes, for jeg prøvede jo at skimme den igennem for at forkorte den;-) men syntes at der er få ting hist og her som bare ikke kan siges uden ALT det andet. jeg skriver lange indlæg efter mine blodpropper,da jeg har svært ved at formulere mig og jeg vil jo gerne ha at folk kan forstå hvad jeg mener, men dette slog vist rekord. smiley

• #54   30. aug 2012 Hihihihi.. Palle.. jeg skrive blindskrift da mine bogstaver på tastaturet er slidt væk smiley + nogle af dem sidder "lidt" fast så man skal hamre på dem for at få dem frem, og når man..øhh jeg ;-)så er optaget af et emne så glemmer jeg at tribbel-tjekke el også orker jeg ikke rette det hele og tænker OK folk fatter nok meningen anyway smiley men har self.også opdaget at jeg rammer 2-3 taster med 1 tryk, så Jeps det ligner noget som en førstegangs taster eller et barn der ikke kan stave har skrevet.. smiley Fniss.. Burde vel rødme af flovhed, smiley

PS. Håber den "Bimshed" var brugbar" ;-)))) smiley

• #55   30. aug 2012 Kunne godt bruge bare en smule respond på min Roman, hihihi, smiley I sku vide hvor lang tid jeg brugte på at finde en løsning på TS`s og i andres Katte problem, for jeg kunne jo bare være ligeglad da jeg bare går en anden vej. ?
    Men vil altså Så gerne hjælpe jer.

• #56   30. aug 2012 Jamen du skriver at man kan indfange den og afleverer på et internat eller aflive den på den ene eller anden måde.... For det første: Jeg tør overhovedet ikke fange den kat, den kradser mig jo sikkert halvt ihjel... Ej ved jeg ikke, men tør næsten ikke forsøge...
    For det andet så det der med at skyde katten eller noget i den stil, synes jeg bestemt ikke om, men jeg synes godt man lige kan lufte ideen om e aflivning overfor ejerne måske, men selvfølgelig kun hvis de ikke vil holde den på egen grund...

Men det er jo et rigtig svært dilemma, for hvis ikke de ved at den angriber... Jeg ville da blive rigtig ked af det hvis nogen bare indfangede min kat og afl den på et internat eller til aflivning, uden at have snakket med mig om det....

Så tror at første skridt er bestemt at snakke med ejerne og så må vi jo se hvad de siger til det... Jeg har bare ikke lige været i kontakt med dem endnu, men går så heller ikke rigtig den vej mere når jeg går med hunden for tør jeg jo ikke..

• #57   30. aug 2012 Det er helt klart første skridt at tale med ejerne eller skrive et brev.
    Jeg foretrækker et brev, fordi så har man mulighed for at tænke grundigt over hvad man vil sige og ikke mindst hvordan.
    Man kan skrive brevet - lægge det væk og tage det frem og læse igennem igen inden man afleverer det.

Jeg synes ikke man skal gøre noget for at skade eller dræbe katten, men omvendt vil jeg ikke gå af vejen for at bruge den magt / vold der er nødvendigt for at få katten til at holde op med at angribe... Og det vil jeg også gøre klart i brevet til ejeren.
    Noget i stil med:
    Jeg har gentagende gange oplevet sådan og sådan med din kat, og jeg synes det er problematisk de har den adfærd.
    Jeg håber du efter at jeg har gjort dig opmærksom på problemet, vil træffe de nødvendige foranstaltninger, så lignende episoder kan forhindres.
    Jeg ønsker ikke din kat død, men du skal være klar over at hvis jeg, min hund eller mit barn igen bliver angrebet af din kat, så vil jeg forsvare os med de midler, der er nødvendige.. Også selv om det betyder at din kat bliver skadet eller dræbt.

• #58   30. aug 2012 Jeg troede at vi havde været den del igennem med at man naturligvis starter med at tale med ejeren. indlægget var skrevet med den tanke i hovedet, = Nu har "jeg" talt med ejer=resultat,de er som regel ligeglade og hjælper ikke. osv.når alle hensyn og "venlige/humane måder er udtømte" og intet er forandret, hvad gør man så ?
    Og Maria, jeg skrev også at man ku bruge bur /bure til indfangningen, for vi taler jo om et rovdyr der angriber umotiveret,jeg sku ikke prøve fange en af de katte uden at været iført en dragt i stil med en Bomberyder. smiley men det er ikke muligt,.

• #59   30. aug 2012 Ib: Ja så har man da i hvert fald gjort sit til at advare dem...

Anita: Nej nej men det lød bare lidt som om de der psyko katte bare skulle have med det samme... smiley
    Men ja et bur er selvfølgelig en mulighed, men jeg vil da heller ikke bruge penge på et bur for at fange en anden mands kat... Men ved heller ikke om man kan låne sådan nogle bure et sted... Ellers mener jeg man burde kunne få nogle ud og fange katten?

• #60   30. aug 2012 Jamen, det er så dit valg..det var også en af de ting jeg nævnte = det måtte være op til hver enkelt hvad og hvor lagt i/de vil gå.

Jeg mener bare at jeg ville ikke kunne leve som fange i mit eget hjem pga. naboens kat risikerede at flå mine hunde el.mig hvis vi ville ud, hvilket man jo må, uanset hvor man bor.Så en eller anden løning ville jeg finde. for ikke om jeg ville leve med den angst for hundenes helbred resten af deres el.kattens liv.

Maria. Måske er jeg bare "overfølsom" igen idag, men jeg syntes bare at du svare som om du slet ikke har læst det jeg skrev, til trods for at det jo helt fra start af har været for at hjælpe dig. jeg har overvejet/omtalt alt fra opvaskeflasken med frugtfarve el.plastikmaling til indfangning og alt muligt andet ml.de 2 ting.

Men jeg fornemmer at alt bare misforståes uanset hvordan jeg skriver tingene,

Så efter en lang tråd, så håber jeg at du og i andre der har problemer med de katte, finder en løsning.
    også daffer jeg af tråden for good. Held og Lykke alle.:-)

• #61   30. aug 2012 Jo jeg har læst dine indlæg, men må indrømme jeg er temmelig forvirret, for du skriver rigtig mange ting, i rigtig lange indlæg uden afsnit og jeg bliver ligesom Palle en smule bims og forvirret af at læse det... Jeg er glad for du vil hjælpe, men jeg synes dine råd er lidt.. rodet måske..

Men vi er da helt klart enige om at disse ting er nogle gode ting der kan prøves, men jeg må jo lige se om katten overhovedet vil angribe igen, og hvad ejerne siger til det... Jeg går ikke den vej medmindre jeg er alene med hunden, altså uden barnevogn for så har jeg mulighed for at sparke katten væk, men jeg har endnu ikke været vidne til nogle af dens angreb så ved jo i princippet ikke helt hvad der sker når den angriber...

Men jeg ser skam ikke bare bort fra dine eller andres råd herinde, jeg har dem alle i baghovedet så jeg kan overveje hvad jeg vil gøre når/hvis det sker igen....

• #62   30. aug 2012 Jamen. Jeg har helt misforstået din tråd, læste det lige igennem igen, og den har jo kun overfaldet din mand 2 gange.
    Og af en eller ande grund har jeg malet fanden på væggen, da jeg troede det var værre..måske pga. de katte jeg selv har oplevet..aner ikke, og jeg orker ikke at gennemlæse alle indlæg for at se om der står noget som har gjort jeg skrev så meget mere.

• #63   30. aug 2012 Nej det er også en lang tråd så kan godt forstå du ikke gider læse den helt igennem...
    Altså den har "kun" overfaldet 2 gange, men det er også meget synes jeg, den går jo efter øjnene hver gang, så det er nok bare et spørgsmål om tid hvornår den rammer... Men jeg har ikke set den i noget tid nu så ved slet ikke om den stadig er der... Man kan da håbe den er forsvundet hehe..

• #65   1. sep 2012 Maria. Jeg burde nok ha skrevet at det skulle taget lidt ironisk ment, da du da har nævt at den gik efter alle andre også.
    men nok om det, godt at den ikke er set et stk.tid, du kan jo håbe at den er væk for evigt smiley

Palle. Vær du glad for det, de psyko katte ER virkeligt Psykoer, da det jo IKKE "bare" er hunner som forsvare deres unger.:-)
    De er så Psyko så jeg ikke kan sammenligne dem med noget andet,da ingen normale dyr angriber uden grund, + man skal ha prøvet at blive angrebet af en el.flere for at forstå HVORDAN disse "små missekatte" kan omtales som vi gør, + at når der kommer en kommentar hvor der skrives, "Jamen var det mig så gav jeg den en pedal, el kastede den tilbage hvor den kom fra" så ved man bare at denne person bestemt Heller ikke har mødt en af disse "missekatte" da de ikke bare er til at ta op og kaste væk, og heller ikke til at sparke væk trods stålsnuden på ens fortøj. smiley
    Det har nemlig intet med ens hund`s opførsel at gøre, der behøver slet ikke at være en hund, nu er emnet bare hund angrebet af kat, så logiskt nok taler man om DE angreb. ;-))

beklager igen, hvis det står lidt rodet. Jeg håber det er til at forstå alligevel. smiley

• #67   2. sep 2012 Vi snakkede med ejerne igår, og de vidste godt det var et problem, dog ikke at den gik efter så store hunde.. Den kom engang hjem med et stort bidsår i nakken, som de mener er fra en hund, for den har overfaldt hunde lige siden...

De kunne ikke holde den inde, men det var helt ok at vi sparkede den når den angreb, for de vidste godt det var den eneste måde at få den væk på...

Der er ingen problemer med den og børn, men HVIS den en dag skulle blive så psyko at den ser ud til at ville gå efter børn også, så bliver den aflivet på stedet....

Så nu må vi se hvordan det går, vi må jo bare holde øje med den når vi går forbi deromme og hvis den kommer mod os må vi sparke ud efter den eller som I siger have en flaske vand med, men det er ikke altid jeg ved på forhånd hvilken vej vi går tur med hunden, så er jo ikke lige altid man har sådan en flaske med.... Men så får den bare sparket hvis ikke den holder sig væk altså...

• #68   2. sep 2012 "§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.

Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser."

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=8560

Katten er et husdyr, så §1 i Lov om Mark og Vejfred siger altså at den skal holdes på egen matrikel.

Mere om de kattespecifikke dele af loven her:
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=47

• #69   2. sep 2012 Jeg forstå ikke at man ikke lige "smækker" et langt voliere sammen så katten kan nyde udendørs livet uden at den risiker at blive påkørt eller.at flippe skråt ud på forbipasserende.
    Den med at det er ok at sparke til ens kat er IMO bare den nemmeste løsning man kan komme med, uden at gøre en pind ved problemet og self.uden at naboerne blir sure over deres "ligegyldighed".
    Jeg begynder godt nok at få sympati for DENNE "psyko" kat,

Kan se jeg igen havde glemt at opdaterer siden. Men BATDOG du sagde det jeg ikke kunne, også med ganske få ord. smiley Thumps Up.

• #70   2. sep 2012 jamen jeg giver jer helt ret, jeg ville også til enhver tid have lavet en indhegning til min kat, fremfor at sige folk bare kunne sparke den, men det er jo deres valg.. De kan ikke holde den indenfor, da den altid har været udekat, så det ville den blive bims af, men ja de burde jo så bare bygge en indhegning til den, men det er jo deres valg, nu har vi advaret dem og sagt at vi altså er nødt til at forsvare vores hund, og det ved de jo godt, så et eller andet sted er det da kun godt at de ikke bliver tosset over at vi gør det...

• #71   2. sep 2012 Maria. Det er jo heller ikke dig vi/jeg blir sur på, men naboen som vælger sådan en ting som at sige Så spark kræet.. Det er da noget man kun siger hvis man er ligeglad med katten, og/eller ikke gider gøre noget ved klagerne, men heller ikke vil være uvenner med naboerne= jer og dem de evt.må ha på de andre sider af huset.

Jeg kender mange som har lavet et voliere der flugtede meget af havens længde så kattene både kunne løbe efter mus hvis de gad, og klatre op efter fuglene som de så bare ikke kunne nå pga. buret, men det gir endnu en fordel, for så kan man ha/man får som regel småfugle i haven når kattene er væk, "de er jo ved at uddø pga.mange katte bare slår dem ihjel pga.deres instinkter, ikke pga.sult for de æder jo ikke fuglene.

Men igen, så har mange mennesker udekatte, uden at de tænker på hvor meget de kan ødelægge og forskubbe naturens balance, fuglene har rigeligt i deres naturlige fjender, de har ikke brug for tamkattene også. Så I et voliere med dem, så blir de som nævt tidligere heller ikke kørt ned. smiley

Ved godt at det er en ønsketanke som ikke har en chance.. smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #72   2. sep 2012 Jeg stemmer også på vand, det er mest humant. Men glem vandpistol, hav en balje eller stor skål i kurven under barnevognen, så den bliver helt gennemblødt. Et pletskud og den nærmer sig aldrig jer igen.

• #73   2. sep 2012 Kan godt følge jer i det er mest humant med vand, men man kan jo ikke tænker på hver eneste gang man lige skal ud for en dør med hunden, at have vand med på den ene eller anden måde.... katten kan jo ligeså godt komme op i vores indkørsel og angribe hunden bare den skal ind i bilen, skal vi så have vand med hver gang hunden skal uden for døren? Det går jo ikke altså.. Og hvis vi nu beslutter os for at gå en anden rute end der hvor katten bor, den kan jo sagtens gå hen hvor vi går...

Jeg vil også mene det bedste for katten var at holde den på egen grund, men når ikke det er en mulighed ja så må man jo risikere at folk vælger at sparke til den, man kan jo ikke forvente at alle hundeejere har vand med i lommen i tilfælde af de nu skulle møde en psyko kat....

Og en balje med vand under barnevognen, den vil være tom før vi overhovedet kommer ud af indkørslen.. Lige pt har vi bare grus i indkørslen, men skal have granitskærver, og vi går meget på stier med grus eller små sten, så det vand vil meget hurtigt skvulpe udover kanten...

• #74   3. sep 2012 Det dur tilfældigvis ikke at råbe meget højt af sådan en kat, vel?

• #77   3. sep 2012 hahahaha..Søster..YES ..Det var en ide`jeg tror kunne fungere.. Hihihi smiley

• #78   3. sep 2012 isabelle. ville et voliere virkeligt være så slemt, jeg siger jo ikke at det skal være på størrelse med et fuglebur, tvært imod.
    Ligesom at hunde kan vænne sig til en hundegård, så ved jeg at visse katte også kan vænne sig til et voliere, hvis bare det er indrettet spændende nok, hvilket ikke kræver den store fantasi. Men self.er der undtagelser.
    Men, nu lyder det heldigvis ikke til at komme på tale med din mis. smiley

• #79   3. sep 2012 Haha søster, det er sgu da det jeg skal have fat i...

• #81   3. sep 2012 Hvis jeg havde udekat ( har ingen kat) så ville jeg heller ikke lave volier til den, jeg overvejer dog at foreslå naboerne buer til deres unger smiley for de render overalt med deres legetøj, samler dagligt noget op i min have ( vi må ikke indhegne ) men nu er det slut i fremtiden får Peanut det og lege med smiley

• #82   3. sep 2012 Hahaha.. Mamma Jordnød. Forstår godt og kender også godt det med naboens ungers legetøj smiley

Men nu det med voliere er så også for kattens egen sikkerheds skyld og dem jeg kender elsker at kunne være ude frem for at være "indekatte" de er så vokset op med det liv så derfor går det jo fint.
    Men kan da godt se at det må være svært for katte som er vant til dagligt at tjekke deres territorie på 1½ x 1½ km2 af, også pludseligt kun ha 20 m2 at færdes på.
    Det er som at smide dem i fængsel, men er de til gene, så må man sg* overveje hvad der er bedst..
    Jeg ville ikke kunne sige til folk at de "bare" måtte sparke min kat hvis jeg fik at vide at den var en satan når den ikke var hjemme.Det føler jeg som ejer, at Jeg bare måtte gøre noget ved, ansvaret vile jo være mit..
    Håber/tror i forstår hvad jeg mener..For jeg elsker dyr, "alle dyr" og har haft en masse katte/gårdkatte, og har sørme også mistet nogle stykker til "dumme" bilister der kørte alt for stærkt også bare efterlod dem halvdøde på kørebanen.
    Så jeg kan vist godt sætte mig i de flestes situation, nu startede det hele jo "bare " med at finde en løsning på et problem med en Hys.kat, tråden har så "som de tit gør" udviklet sig til en masse andre ting. Og jeg ved godt at jeg selv er nærmest proff. i at få en tråd til at skifte emne.

Men igen så var Søsters ide da en go` ide. ;-)) Vist bare ikke SÅ let at bruge, og nok heller ike let af finde en rustning som passer lige Din vaps. FNIS..
    Men elsker sg* indlægget´s humor.

Øv altså..Hader så lige mine lange romaner, og undskylder at de opstår så tit for tiden..Skal nok prøve at begrænse dem. smiley

• #84   3. sep 2012 Jeg nåede at fange "jeg elsker søsters idé", så fik den en tommel op.

Yay!

EDIT: Okay.. Det var ikke præcist det du skrev.. Men hvad folk skriver, og hvad andre læser er ikke altid det samme.

• #85   4. sep 2012 Øhh..Undskyyyld altsååå. smiley Ska nok forbedre mig og/el.slette hvis jeg ikke kan undgå at et svar blir til en roman. smiley

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? Hund overfaldet af kat

Annonce