Husk dog jeres hundeposer! {{forumTopicSubject}}
Ihh.. Må lige komme ud med min frustration, for er efterhånden irriteret..
Jeg har ALTID hundeposer med til min hunds hømhøm og kan virkelig blive arrig på folk, som IKKE fjerner deres hunds hømhøm på stien/privat grund/legepladsen og andet.. På store grønne områder med højt græs er jeg ligeglad hvad folk gør og ikke gør
Jeg har nu fået 3 henvendelser fra ældre mennesker, som spørger om det er min hund som har lavet en hømhøm i deres bed/indkørsel eller andet, og HVER gang må jeg vise dem mine poser og sige, at jeg altid tager mit med, og at jeg syntes alt andet er svineri..
Jeg mener at det er en del af det ansvar man har som hundeejer, at huske sine hundeposer for der er da intet værre end en hundelort på fortovet eller på ens nyslåede plæne...
Jeg kan forstå, at man kan glemme den en enkelt gang, men altså hvor svært kan det være.. hmm
Husker i jeres poser?
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 787
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 13
Og det har da også glippet for mig 1 enkelt gang eller 2, at jeg har glemt posen, men så har jeg skubbet den ind til siden, hvis hun lavede den på stien.
Jeg sys bare det træls når hunde laver hømhøm på ens grund.
Vi har nogle meter græs udenfor vores havelåge og dér ligger bare MANGE hundelorte, og det sys jeg altså er noget svineri. Har overvejet at få sådan et skilt med en hund som laver høm og der står NO på.. har faktisk set flere og flere have dem i deres have. Tror os folk er blevet mere strikse med det
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Og ja, jeg slæber så også posen med rundt. Har haft en med på en tur på over 6 km, før jeg fandt en offentlig skraldespand
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Jeg samler ALTID op efter min hund og synes det er noget af det klammeste at nogle ikke gør det, specielt fordi folk herude IKKE skal betale poser selv (ved godt det ikke er det dyreste i verden
Forleden kom en mand flyvende ud af sin lejlighed for at høre om det var min hund der havde lagt efterladenskaber foran hans vindue og jeg på pænt fortælle ham at det i hvert fald ikke var min hunds...
I dag har jeg så lånt vores festlokale og LIGE FORAN DØREN ligger der en helt ny og stadig glinsende lort.. For fanden da.. 3 skridt væk hænger både poser og skraldespand... Så må jeg samle den op, da jeg ikke ønsker mine gæster skal træde i den i morgen..... ARGH!!!!
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Det eneste sted, jeg ikke samler hømmer op i poser, er i hundeskoven, men det bunder også i, at jeg ikke altid kan se, hvis Basil sætter sig og laver en høm.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
Selvom den skider i et buskads... så kommer der altså andre hunde derind... og vader i lorten... og slæber det med hjem.
Hvorfor er det så svært at samle den lort op ??.....og tage posen med hjem i skraldespanden.
Det er kun dumme undskyldninger for at man ikke gider og er ligeglad.
Og så er der lige dem , der har posen hængende på snoren... ( SE MIG...SE MIG ... jeg har poser med )....... så skider hunden... ejeren kikker sig omkring.... der kommer ikke nogen..... og så går h*n videre uden lorten.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
aug 2010
Jeg har altså mine poser hængende på min snor, og jeg fjerner dem altså, så er altså ikke enig i alt det du skriver! Jeg er da også vildt træt af folk som ikke fjerner lorten efter deres hund.. det da netop dérfor jeg opretter tråden, fordi jeg er frustreret over at folk ikke gør det, og dérfor tager folk fat i mit, fordi andre IKKE kan finde ud af at tage ansvar for deres hund...
aug 2010
Smart! Det bare ynkeligt at nogle folk ikke kan finde ud af at fjerne dem på trods af at de hænger over det hele..
Der er også standere rundt om i vores by, hvor man kan tage gratis poser, men tror bestemt ikke folk bruger dem, for der ligger tit en hundelort på fortovet, og det er simpelthen SÅ irriterende
aug 2010
Og selvom jeg så viser dem poserne på snoren og siger jeg altid fjerner efter mig, kan man jo se i øjnene på dem, at de ikke tror på en.. æv
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.120
Hvor ser du . jeg skriver , at du ikke fjerner lorten ?
Jeg skrev....
Og så er der lige dem , der har posen hængende på snoren... ( SE MIG...SE MIG ... jeg har poser med )....... så skider hunden... ejeren kikker sig omkring.... der kommer ikke nogen..... og så går h*n videre uden lorten.
Dem er jeg da stødt på masser af gange....:)
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Og så i dag da jeg skulle samle en lort op fordi mine festgæster ikke skulle træde i den.. Hvis jeg skal samle en mere op foran lokalet bliver jeg GAL.... Så falder hammeren....
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Sabrina er SÅ enig i, at det er vildt ulækkert at skulle gøre rent efter en ANDEN`s hund så ens gæster ikke risikere at stifte nærmere bekendtskab med den kage hunden har efterladt.
Jeanette, ser vi er meget ens ang. at "lufte poser"
Men jeg genkende da også Christinas indlæg med at man ikke liiiige har husket at tjekke om der nu er poser nok i rullen "mine poser er i sådan et lille plastik-kødben som hænger i mine buksestropper ALTID, men det sker desv. at der kun er 2 poser i selv om jeg kunne ha sværget på at jeg lige havde skiftet rullen, men er igen enig med flere i at man så "bare" kan bruge blade/kvitteringer el.lign. hvis man er så heldig at der en af tingene til rådighed. har stået i den sitiuation hvor jeg løb tør og der var bare som BLÆST for alt "skidt og møg" da gårdmanden lige havde Støvsuget hele området og ja han støvsuger
Men alt i alt kan kun være HELT ENIG i TS´s oplæg, for det ER totalt ulækkert at man enten selv el.ens hund har jokket i en l*rt, faktisk værst når det ER hunden, da man ikke bare kan rengøre den med en pind el.lignende mens man er ude.
Unskylder min "roman"
dec 2007
Er dog træt af at folk samler lorten op men efterlader posen, det er er da det dummeste jeg længe har set, så er det da bedre at lade den ligge, hos nogle er det bare ikke studenterhuen der trykker"..
Tvivler på at disse HAR en studenterhue "at all" ;-))
dec 2007
Jeg har heller ikke en studenterhue el. lang og dyr uddannelse, og kan godt se at det måske er for "svinskt" et job at samle op, for visse personer som til dagligt har mange arbejdende "under sig"
Alt i alt er det bare for dårligt at nogen, uanset køn og uddannelse lader l*rten ligge, det kan vi vist hurtigt blive enige om.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Nej selvfølgelig var det ikke for at skrive at folk med huer er klogere end folk uden det er et gammelt udtryk som Anita skriver og sorry hvis jeg har trådt på nogen det var ikke meningen
Det sidste nye i skoven hvor vi går er at hænge poserne med lorten i træerne, så tænker de da på at vi andre ikke træder i dem, men helt ærligt hvor kønt er det så istedet for at bruge tid på at finde passende træ SÅ TAG DOG DEN POSE MED HJEM. det er helt utroligt hvor opfindsomme folk er for at slippe for at bære den med til nærmeste skraldespan eller med hjem.
dec 2007
Kom lige i tanke om engang jeg kom til at jokke på en efterladt L*rtepose og Halløjsa hvor jeg kunne danse, jeg er heldig at jeg ikke endte med en brækket ryg for det er virkeligt værre at træde på sadan en, end at gå på en skøjtebane.
Isabelle. jeg har altid bare alm. en indkøbspose med når vi er på længere ture hvor jeg ved at alle 3 el.4 besørger mere en 1 gang. den kan krølles sammen og fylder intet før den er i brug self.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 51 Hunde: 9 Emner: 44 Svar: 1.071
Ude hos os hænger de overalt og de er ganske gratis, når en er brugt bliver en ny sat på snoren med det samme
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Uanset hvor det er, om det er lyst eller mørkt (Har lygte med)
I min verden er der ikke megen forskel på at efterlade lorten på fortovet og i busken eller for den sags skyld i skoven.
Den skal samles op. Punktum.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Men er det midt på stien, eller på fortovet på vej derop bliver det fjernet
Eller self hvis jeg går i byen, og de får ikke lov til at sætte sig på andres plæner, og i bede.
Der er en hund her i Fårvang der må have det STØRSTE røvhul, for den laver lorte så store at jeg bliver halt bange for dem. Og de ligger OVERALT! Det er simpelthen klamt.
dec 2007
Men i selv samme "hundeskov" hænger der faktisk også poser i alverdens farver i træer og højt oppe på buskenes grene. har bare ikke været derude et stk tid pga.hospitals indlæggelse, men så da forskellen forleden dag..
Ikke et kønt syn for at være ærlig, men hellere det end at måtte ta en "dans" "på alt andet end roser"..
Natascha. Kender sådan en hund, det er utroligt for når man ser hunden så er den ikke ret stor i forhold til det den efterlader.
Har det også som dig ang.poser tror der hænger "plasikbeholdere på alt mit tøj + jeg har løst poser alle vegne, for man skifter ind imellem pga.en våd hund el.lignende og så MÅ man bare ikke glemme at få poserne med fra det ene par til de nye, så det er meget lettere at ha i/på alt sit tøj.
Skal ikke forstås som om jeg er fanatiker, syntes bare det er alm.høflighed og omtanke for ens medmennesker OG hunde, for HADER når en af hundene får l*rt på poten/poterne og der ike er vand i miles omkreds før man når hjem. ADR BWADR. ;-).
dec 2007
Det var ekstremt hvor stor en forskel det gjorde.
Men er ikke helt med.. I hvilken sammehæng gir du mig kommentaren.. Jeg kan ikke pt.lige finde ud af hvor jeg har skrevet noget der kunne udløse den kommentar, men er også helt forvirret efter at ha været "involveret" i en anden tråd som fik hele min opmærksomhed.
Århh.måske i mit svar til den anden Natascha. isåfald så er jeg "med igen"
Husk dog jeres hundeposer!