10 ugers BT hvalp knapt så madglad? {{forumTopicSubject}}
Hej alle hjælpende HG'er
I fredags fik vi vores lille Boston Terrier hvalp hjem, og hvor er det dog fantastisk!
Hun stor trives, og alt er gået som smurt. Vi har kun haft ét mindre tisseuheld indendørs, hun har lært at sitte, og føler sig helt og adeles hjemme nu. Hun klarer alle nye oplevelser så sejt, og er nysgerrig overfor alle nye ting - en meget glad hundevaps.
Jeg er hele mit liv vokset op med hunde, men har dog aldrig oplevet en så nem hvalp (indtil videre Men .. Hun er bare ikke særlig madglad, hvilket er meget nyt for mig med en fortid med labrador blanding, ren lab, og schæfer ..
Hun får 120 g om dagen, fordelt over 3 gange tilsat lakseolie, og derudover guffer .. Men hun spiser bare ikke op, og gufferne er ikke lige så interessante som hendes legetøj (hvis vi fx. træner sit eller lign.) Hun drikker massere vand, og spiser lidt mere end halvdelen af sin mad når hun får den .. Der er fuld gang i hende, og hendes afføring giver ingen tegn til bekymring ..
Opdrætteren siger hun altid har slugt hendes mad i løbet af nul komma fem, men vi er blevet enige om det muligvis er fordi der ikke længere er 'konkurrenter', som gør hun skal hapse det hele i en ruf længere?
Jeg begynder at synes det er svært at skulle rose hende kun med ord når hun tisser, eller kommer når man kalder, for hun vil kun engang imellem have sin guf.
Hun var den mindste i kuldet, ren størrelses mæssigt (2 kg ved 8 uger, hvor de andre vejede 2,3 og 2,6), men har dog altid været den mere fremtrædende og modige i kuldet.
Er det normalt at hun ikke er så madglad?
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39
Jeg går i fuld krig med at koge lidt kylling, for at se om det skulle være lidt mere tiltrækkende som guf!
10 ugers BT hvalp knapt så madglad?