{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

det evige foder problem til meget mager hund {{forumTopicSubject}}

som jeg har skrevet om før - så vil mås ikke spise.

eller jo det vil han godt hvis der er tale om mad med meget høj status. = min mad.

jeg har prøvet stort set alt foder på det danske markedet. og endda også foder der kun fås i udlandet. jeg har barfet ham. osv osv.


der ingen tvivl om at en stor del er psykisk betinget. han er meget beskyttende over for sit foder - selvom han ikke vil æde det. men han viser det først interesse når de andre er færdige med deres og viser interesse for deres.

han har altid været småt spisende. lige siden han var helt lille hvalp. han var eneste hvalp i kuldet og havde derfor rigelig adgang.
han har derfor også altid været meget tynd fra jeg fik ham hjem. så tynd at det er blevet bemærket flere gange - men hvad fanden kan man gøre når kreget ikke vil æde.

han var her op til sommer så mager at jeg ikke længere ville udstille ham. og pt forsøger jeg med alle knep at få ham til at spise. alt oregår på hans primisser bare for at få ham til at æde.

pt består hans foder af.

½ hvalpefoder + ½ beriget foder til høj aktive hunde
rester fra vores mad eller tun eller torskerogn. alt hvad der kan give smag - duft og få det til at blive lækkert. han fodres i stuen ved siden af mig. hvor der er ro. det gider han så ikke og han ligger sig bare ved siden af skålen. når de andre er færdige og kommer ind går han til skålen som om han bare har ventet på dem og slikker lidt på maden.

efter lidt tid. opgiver jeg. og tager en teske. også stiller jeg skålen på bordet som om jeg vil spise af den. også er det spændende for ham....

herefter får han mad med en ske. ind i mellem giver jeg de andre en pille for der er lidt konkurrence og nogle dage spiser han halvdelen -. nogle dage det hele. spiser han kun det halve venter jeg nogle timer også starter vi forfra.


jeg har som sagt prøve alt efterhånden. når vi rejser spiser han stor set ikke for så er de andre der ikke til at piske en stemning op for ham.

guffere og godbidder gider han heller ikke rigtigt. kun lige den første bid.

han er før hen blevet fodret med de andre i deres foderfængsler - i køkkenet osv osv. med det resultat at han tabte sig helt vildt meget.


jeg ved godt det er adfærd det her handler om. men er der ikke nogen der ude der har en ide til hvad fanden jeg kan gøre. at sulte ham til han vil spise tør jeg ikke. og kan jeg ikke få mig selv til det. han er så tynd han virkelig ikke må tabe sig mere.

han er tjekket for alt. var i narkose for to mdr siden og fik tjekket tænder - alt er perfekt og fint.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det evige foder problem til meget mager hund
Kommentér på:
det evige foder problem til meget mager hund

Annonce