{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

HUNDESKOVE :p {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg så før idag et opslag om en hund der var blevet overfaldet/bidt i en hundeskov fordi den løb hen til en anden hund der gik i snor i en hundeskov.

For det første : hvorfor gå med snor i en hundeskov med løse hunde? hunden føler sig truet fordi den er i snor? Og den bliver da også mega stresset, fordi den ikke må være med til at løbe og lege med de andre hunde??

Og for det andet: hvis ens hund ikke kan med andre hunde, hvorfor så overhoved gå ind i en hundeskov? hvorfor ikke bruge alt det fine skov, hvor der ikke lige kommer andre hunde fræsende rundt om hjørnet (der er i hvert fald ikke ligeså stor risiko for det, som der er i en hundeskov)

Jeg bruger hundeskove meget, og jeg har kun oplevet dårlige ting når folk kommer med en hund i snor (dog aldrig med min egen hund) han gør bare af den fordi de er i snor? og det forstår han ikke rigtig når alle de andre hunde jo er løse og kan lege smiley hehe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNDESKOVE :p
  • #1   15. aug 2012 Erhm en hundeskov er for alle hunde, og desuden må man kun have hunden løs hvis man har fuld kontrol over den.

Hvorfor har du ret til at færdes i en hundeskov og ikke mig????

• #2   15. aug 2012 er hundeskov = alle hunde skal lege med alle ?

• #4   15. aug 2012 Jeg siger ikke at jeg har mere ret til at være der end dig.
    Men hvis din hund ikke kan med andre hunde, hvorfor så gøre det mod din hund, og hvorfor ikke gå en tur i den del af skoven der ikke er hundeskov?

• #6   15. aug 2012 isabelle det er ment som ehh hmm en hundeskov er da for alle hunde

• #7   15. aug 2012 *F & Z * hvis ens hund ikke kan med andre hunde? hvorfor så gå derind? jeg har ikke sagt at alle skal lege med alle? og hvis nogle ikke vil lege, går jeg selv bare videre smiley men forsår ikke man går derind med en hund der ikke kan med andre? det er da syndt for hunden, at den skal gå og være bange for at en anden hund nærmer sig ?

• #8   15. aug 2012 de få gange jeg har været i en hundeskov har vi , hvis vi kunne nå det vel at mærke, fået hundene ind og spurgt - som jeg ville alle andre steder - om de skulle hilse smiley
    mener ikke at man er frataget den høflighed fordi man er i en hundeskov.

• #9   15. aug 2012 OBS : jeg har ikke sagt at JEG ikke har min hund under fuld kontrol. for det har jeg, og han får ikke lov at hilse på andre hunde, hvis det ikke er okay for ejerne!

• #10   15. aug 2012 Line P

Min hund kan fint med sin flok, men efter at være blevet angrebet 4 gange af løsgående hunde, er fremmede hunde ikke velkommen, og det skal accepteres.
    Jeg forstår ikke den mentalitet at alle hunde skal kunne med alle hunde?? hunde er rovdyr og flokdyr, det ligger ikke til de fleste hunde at acceptere fremmede.

• #11   15. aug 2012 Lille Solstråle! Nej, men hvorfor er det så at du går derind, det er bare det spørgsmål jeg vil have svar på? hvorfor ikke bruge resten af skoven?

• #13   15. aug 2012 jeg kan ikke svare på det da min hund kan med alt og alle - sådan ca i hvert fald smiley

men tænker at hvis folk gerne vil give deres hund lov til at løbe løs en gang om ugen , og de tænker - her kl bæ om aften er der ingen mennesker, jeg slipper min hund og tager den til mig hvis der kommer nogen... kan jeg egentlig godt forstå tanken i ...

• #14   15. aug 2012 isabelle

ja sorry, man tænker ikke lige over det hihi

• #15   15. aug 2012 sheila h. det siger jeg heller ikke din hund skal kunne? men hvis nu den bliver ophidset og "sur" når der kommer en hund i nærheden, hvorfor så ikke blive ude? der kommer jo ofte hunde derinde den kan møde?

• #16   15. aug 2012 Som udgangspunkt forstår jeg heller ikke at man lufter hunden i snor i en hundeskov.

MEN det har dælme ikke noget at gøre med at alle andre hunde partout skal have lov at løbe hen i hovedet på forbipasserende -det er blot fordi man jo lige så godt kan gå et andet sted hvis man alligevel lufter i snor.

I hundeskoven gælder faktisk helt de samme regler som andre steder, borset fra at der er tale om skov, hvor hunde jo normalvis SKAL føres i snor.
    Hundeloven gælder altså osse i hundeskoven = hunde skal være under kontrol. Og kan man ikke holde sin hund under kontrol uden snor, ja så SKAL den faktisk være i snor (eller luftes et andet sted.

Så når ens hund render hen i hovedet på en fremmed hund, er man altså selv "medskyldig" hvis det går galt -man skulle jo have haft sin hund under kontrol.

Vi har en fantastisk hundeskov i nærheden af hvor jeg bor. Der er god plads, og modsat mange andre steder, er det et stykke af en alm skov der er hegnet ind, istedet for bare at være et stort åbent stykke med et par træer.
    MEN det er praktisk talt umuligt at benytte sig af den på almindelige lufte-tidspunkter, hvis man da har et ønske om at skåne ens hund for dårlige oplevelser, ikke ønsker vovse skal humpes, rendes ned, udsættes for diverse unghundes vilde opførsel som ejerne ikke ønsker at gribe ind overfor osv.

Det er super ærgerligt, for hundeskoven er faktisk ikke en hundelegeplads. Hundeskoven er et område hvor man lovligt må lufte sin hund uden snor, hvis den er under kontrol. Sulle man rende på nogen der osse ønsker hundeleg, jamen så er det self osse tilladt. men det er altså ikke et must at ønske hundeleg, blot fordi man er i en hundeskov.

Når jeg går i hundeskoven (på sære tidspunkter for at undgå andre ustyrlige hunde, selvom begge mine er ganske søde og rare), er det ikke for at mine hunde skal lege med alt og alle vi møder. Det er slet og ret for at kunne lufte dem lovligt uden snor.
    Reiki kan ikke gå uden snor steder hvor der er vildt, men da hundeskoven er indhegnet (og der derfor ingen vildt er) kan han det der. Netop derfor er det så ærgerligt at jeg faktisk ikke kan benytte den, blot fordi jeg "kun" vil gå en god tur, og ikke have 30 andre hunde på slæb mens jeg gør det.

Så overvej at der osse skal være plads til andre end jer med "hilsetosser" der får lov at lege (eller jage og tromle hinanden som er det jeg oftest ser sådanne steder).

Vi er mange der af folk som jer, der mener alle hunde SKAL ville hilse og deltage i legen, bliver udelukket fra at bruge hundeskoven, selvom det faktisk er os der har lvoen på vores side.

• #17   15. aug 2012 SÅ enig med Michelle . præcis min point !

• #19   15. aug 2012 Isabelle m : Nej men forstår bare ikke tanken bag det, med ham manden, hvor hunden røg i flæsket på den der kom rundt i svinget? så har han jo heller ikke hunden under kontrol når den bider? og det må da også være en dårlig oplevelse for hans hund, at den bider en anden hund (for den gør det vel fordi den er bange og føler sig trængt op i en krog) ikke mindst fordi den har snor på.

• #20   15. aug 2012 Og så lige en tanke -hvem siger hunden der bed, generelt ikke kan med andre? Det KAN være grænseoverskridende når en fremmed hund kommer stormende med 200km/t direkte imod en, og hunden kan derfor have bidt fordi den ganske enkelt blev bange/usikker.

jeg siger ikke det er det der skete, har ikke læst den anden tråd. Men det sker jævnligt at hunde bliver bidt i hundeskoven, og jeg kan ikke lade væe at tænke at det skyldes den måde man lader hundene mødes på sådan et sted (ren junglelov hvis man spørger mig)

• #21   15. aug 2012 Synes det er vildt træls at folk har den opfattelse at når de færdes i hundeskov, så må de slippe deres hunde fri uden kontrol overhovedet! og at deres hunde bare må fare hen i hovedet på alle hunde...
    Det er jo ikke alle hunde der nyder den slags kontakt, men som lige vil se det hele an først.. Uden de nærmest bliver overfaldet af fremmede hunde .
    Og så er det bare noget så irriterende at folk ikke har styr på deres hunde derinde...

• #22   15. aug 2012 Line P

Fordi det er super go træning, og min vovse elsker at komme i skoven. Og hvis folk overholdt loven ville der slet ikke være noget problem.

Så jeg forstår ikke det er mig og min hund der skal bøde for det når andre ikke overholder loven er det fair??????

• #23   15. aug 2012 Godt skrevet Michelle

Og TS - prøv at læs argumenterne på tråden om overfald i hundeskov; der er rigtig meget læring i svarene

• #24   15. aug 2012 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! : jeg forstår ikke lige? går dine hunde da i snor inde i skoven?

Fordi det var det tråden handlede om, det var ikke om jeg syntes at alle hunde skal hilse eller ej, jeg forsår bare ikke når man alligevel har snoren på, hvorfor så ikke gå ud på den anden side af hegnet??

• #25   15. aug 2012 TILBAGE TIL TRÅDEN, SOM HANDLEDE OM HUNDE I SNOR !
    ikke hunde der bare ikke vil hilse på andre hunde, fordi det respektere jeg da fuldt ud, og går videre med min hund. men NÅR DE ER I SNOR, hvorfor så gå derinde, og ikke udenfor?

• #26   15. aug 2012 Line P

Den hundeskov jeg færdes i er ikke in hegnet det er an ganske almindelig skov hvor det er tilladt at have hunden løs under kontrol

• #28   15. aug 2012 ja jeg kender flere hundeskove der ikke er indhegnede smiley

• #29   15. aug 2012 Lille Solstråle! hvad mener du?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #30   15. aug 2012 Nu har manden måske hunden i snor fordi at han ikke stoler på at andre har styr på deres hunde.Det have de så i det her tilfælde ikke.For mig er det klart at såfremt jeg møder en hund i snor i hundeskov så spørger man først før de får lov at hilse.Det bør man jo gøre under alle omstændigheder.

Manden kan jo også have haft sin hund løs uden problemer men taget snor på for at komme forbi andre hunde.Han har i mine øjne taget ansvar og kan ikke gøre mere.Kan ikke forstå at folk ikke kan se at der også skal være plads til brugere som ikke har lyst til at bruge stedet som legestue

• #32   15. aug 2012 Jeg får lyst til at vende spørgsmålet om - hvorfor dog ikke??

Hvis de løse hunde var under fuld kontrol så er det jo ligemeget om andre hunde er løse eller i snor

Min hund reagererer da ikke anderledes på andre hunde, om hun er løs eller i snor; hun reagererer kun på andres hunde, hvis de er meget anmassende eller hoppende (og hendes reaktion er utilpashed og ikke andet.

• #34   15. aug 2012 "For det første : hvorfor gå med snor i en hundeskov med løse hunde? hunden føler sig truet fordi den er i snor? Og den bliver da også mega stresset, fordi den ikke må være med til at løbe og lege med de andre hunde??"

Min hund føler sig ikke truet i snor - eller stresset !

• #35   15. aug 2012 Maiken T : altså hvis jeg havde en hund der ikke kunne med andre, ville jeg da ikke tage den ind i en hundeskov hvor der hele tiden gik hunde forbi (under kontrol) det er da tarveligt overfor hunden?

• #37   15. aug 2012 Lille Solstråle! & *F & Z *

HEY, jeg har ingen steder skrevet at jeg syntes man ikke må?
    men jeg har skrevet, hvad er ideén i at gå ind i en indhegnet hundeskov, når man alligevel har snor på?

• #38   15. aug 2012 HEY !

• #39   15. aug 2012 hele indlægget er ment som en spørgsmål til HVORFOR?

• #41   15. aug 2012 Lille Solstråle! det gør jeg da heller ikke? hvor har i fået den idé fra at jeg gør det?

• #43   15. aug 2012 Jo men hvorfor starte bilen og køre ud til en indhegnet hundeskov, for alligevel gå en tur med snor? det kunne man ligesågodt have gjort et andet sted?

• #44   15. aug 2012 Hvad er idéen i at gå derind med en hund i snor? i forhold til at gå en tur et andet sted?

• #45   15. aug 2012 Og her gik jeg og troede, at en hundeskov, var et indhegnet og mindre skovområde. Jeg har så heller aldrig set andre.
    I de hundeskove, som jeg besøgte for snart mange år siden, var der ingen hunde i snor,alle hunde rendte løs.
    Jeg kommer aldrig i sådanne hundeskove igen.Har oplevet alt for mange overfald.

• #47   15. aug 2012 Line P

Hvorfor går jeg i hundeskov..

1: Det er go træning, der kommer mange hunde.
    2: Min hund elsker at være i skoven, især om sommeren. Da det er køligere. Samt er der masser af dufte der skal undersøges nærmere.

• #48   15. aug 2012 Line -Nej mine er ikke snor. Hvis de luftes i snor, ville jeg gå et andet sted ja. Men her hvor jeg bor har vi osse skov i rigelige mængder, det er ikke altid tilfældet.
    Og reelt er det jo ligegyldigt, eftersom fremmede hunde ikke skal vade hen i hovedet på en forbipasserende uanset om hunden er i snor eller ej.

Nu ved jeg jo så at hundeskov = junglelov, så derfor holder jeg mig væk. Men hvis loven rent faktisk blev overholdt, ville det jo ikke være nødvendigt at debatere snor eller ikke snor.

Så uanset om hunden som bed var i snor, så er det jo stadig den anden hund der ikke var under kontrol

• #49   15. aug 2012 De hundeskove jeg kender, er forskellige områder i en hel alm stor skov.
    Nogle steder er der skiltet med, at hunde skal være i snor, og andre steder er der skiltet med, at de må gå løse.
    Områderne ligger lige op af, og i mellem hinanden, og de er ikke indhegnede.

Jeg går kun tur med Dina de steder, hvor hundene skal være i snor.
    Hun er meget usikker overfor andre hunde, og går helt i panik, hvis der kommer en hund busende hen til hende.
    Desværre, møder vi dagligt løse hunde, på de steder, hvor de skal være i snor, og folk kalder dem ikke til sig.
    Jeg træner og træner, at hun kun skal koncentrere sig om mig, og ignorere alle andre hunde, men hver gang der kommer en løs hund buldrende, så bliver vi sat tilbage i træningen, og kan starte forfra.

Jeg kunne godt ønske mig, at her var en indhegnet hundeskov, som var beregnet for dem, som ikke vil eller ikke kan kalde deres hunde til sig.
    Så kan de få lov til, at hygge sig derinde, og så kan jeg gå i fred de steder, hvor hunde skal være i snor.

Jeg synes også det er synd for de hundeejere, som har kontrol over deres hunde, ikke kan få lov til, at gå i fred med dem løse i de områder, hvor det er tilladt.
    Det kunne der måske blive plads til, hvis der blev lavet en indhegnet hundeskov for "løse - ikke indkaldssikre hunde"

• #50   15. aug 2012 Maiken T &
    sheila h Tak for svaret, det var bare en grund til at gøre det jeg ledte efter? og det har jeg fået nu..

• #51   15. aug 2012 Hanne

Hvorfor. Meget enkelt skal folk da bare tage sig sammen og overholde loven, kan de ikke det, må de jo lufte et andet sted.

• #52   15. aug 2012 Nu er det jo ikke sikkert den er i snor hele tiden, det kan jo tænkes at den er løs indtil ejer får øje på en anden hund og dermed tager den i snor.

Jeg synes det er rigtig træls at den eneste skov hvor man må gå løs med sin hund er okkuperet at hundeejere der i den grad er bedøvende ligeglade med reglerne.

Jeg har en hund der ikke kan med andre hunde, men derfor er det altså ikke et frådende uhyre der overfalder alt og alle, og bare venter på en chance til at bide.

Men jeg er frataget retten til at gå løs med min hund, det er nemlig ikke nok at jeg kan kalde den til mig og sætte en snor i den,

Næ - jeg har ikke noget at gøre i hundeskoven, det er nemlig kun alle dem med hunde som aldrig har gjort noget før..... og så slipper man bare bæsterne løs!

• #53   15. aug 2012 Line P: Det lyder som om, at en hundeskov for dig også er et indhegnet område med låge-gennemgang og så kan jeg godt forstå din undren. Direkte farligt at have sin hund i snor sådanne steder og synd for hunden i snor, for her render alle andre hunde løse i en stor forvirring.

• #54   15. aug 2012 Hanne: super godt skrevet.
    Jeg kommer i hundeskoven, fordi jeg nyder at få lov at gå i skov med min hund - og er der ikke for mange der, tager jeg snoren af min hund, og træner at han kommer. Han kommer altid, men jeg stoler ikke på ham.... Derfor kan jeg godt lide den "sikkerhed", at kunne tage snoren på ham igen, hvis/når, der kommer nogen.

Min hund elsker at være løs, men er da så sandelig ligeglad med at være i snor. Han bliver ikke stresset eller andet. Men hvorfor skal jeg fratages denne ret, at komme i dette stykke indhegnede skov, bare fordi jeg er mere tryg ved at have ham i snor?
    Jeg kommer her jo netop for at tjekke ud, om jeg lige i dag kan have ham løs.

Og i øvrigt vil han helst være andre fremmede hunde foruden. Han hilser gerne - hvis han er i snor! Ellers gør han sandelig ikke.
    Frit land - fri hundeskov til alle smiley
    ( godt jeg bor i Vestjylland, hvor der ofte er "ledigt" i hundeskoven).

• #55   15. aug 2012 *Dogs 4 life* : Lige præcis smiley

• #56   15. aug 2012 Hvorfor gå med snor i en hundeskov med løse hunde?
    Ja det har jeg ikke rigtig forstået.

Jeg var i hunde skov for ledden dag, og der var vi ca 5 hunde da vi kom, 5min efter kom der en dreng med sin lille svensk gård hund, og stod udenfor lågen, jeg kunne ikke forstå han ikke gik ind, så jeg gik hen for at spøger om han ikke ville ind, han sagde det var første gang han havde sin hund med i hundeskov, og viste ikke hvordan hans hund ville tage det.

Han spurgte om han ikke bare kunne holde hans hund in snor når han kom ind, men sagde til ham, at når han kom ind ville de andre hunde komme og hilse på med det samme, og hans hund, så ikke havde mulighed for at løbe væk, hvis det var.

I denne hundeskov jeg går i, er der en lille indhegning for hvalpe op til et halvt år.

Jeg sagde til ham at inde i hvalpe gården kunne han slippe hans hund fri først, og så ville jeg kommer ind med min hund Tipo, og se hvordan det gik.
    Det gik rigtig godt de løb og legede sammen i ca 15 min.

Da de 15 min var gået, gik jeg ud i den store indhegning for og få en lidt større hund med ind til hans hund og min hund og det gik også rigtig godt.
    Til sidst var vi 4 hunde der inde sammen med hans hund.
    Efter det blev vi enig om at gå ud i det store.

• #57   15. aug 2012 Lise c: Det var dog en rigtig god idé, med et indhegnet område, kun for hvalpe smiley

• #58   15. aug 2012 Line P

Du skriver:
    <b> OBS : jeg har ikke sagt at JEG ikke har min hund under fuld kontrol. for det har jeg, og han får ikke lov at hilse på andre hunde, hvis det ikke er okay for ejerne! </b>

Og samtidig skriver du:
    <b> og jeg har kun oplevet dårlige ting når folk kommer med en hund i snor (dog aldrig med min egen hund) han gør bare af den ...</b>

Så du lader din hund, - som du har fuld kontrol over - løbe hen og stå og gø af andre hunde, hvis der kommer en gående med en hund i snor!

Enten passer det ikke, at du har kontrol over din hund, - eller også er du da ualmindelig hensynsløs smiley
    .....hvilket ikke kan undre.....

• #59   15. aug 2012 Line P

<b> hvis ens hund ikke kan med andre hunde? hvorfor så gå derind? </b>

Ærgerligt, at du har så ringe en forestillingsevne.....

- måske for at lufte sin hund, - det er jo ikke sikkert, at snoren er på hele tiden
    - måske fordi vedkommende kan
    - måske fordi vedkommende bor tæt ved dette grønne område og kan li´at gå der
    - måske fordi vedkommende vil træne sin hund i at ignorere andre hunde

......hvorfor i det hele taget spørge?

Bare dét at spørge viser jo din holdning - at du mener, at hundeskove kun er for VISSE typer af hund og mennesker.

Hundeskove er for ALLE!

At du og andre er med til at opretholde en kultur, som er fuldstændig hensynsløs ift. andre hundeejere er mildest talt ucharmerende.

• #60   16. aug 2012 Jeg går nogen gange tur i hundeskov med min hund i snor. men grundet hun er meget usikker, kan hun godt li at tryne mindre usikker hunde. Men synes hun for mere ud af at være i snor i en hundeskov, end bare normale lufteture.

• #61   16. aug 2012 Lise -det er faktisk lige netop DIN holdning jeg har så meget imod.

I den lokale hundeskov er der osse en flok der har for vane at mødes sådan som i gør det.
    Hundeskoven ligger sådan at man kan gå gennem den, og så komme ud til en skøn sø hvor hundene kan bade (søen er ikke en del af hundeskoven).
    Jeg har stået udenfor hundeskoven, sådan som knægten du beskriver, og endda bedt disse folk kalde deres hunde til sig.

For selvom ingen af mine hunde er agressive, så er det altså temmeligt overvældende at blive mødt lige i indgangen (hvor de jo hverken kan komme frem eller tilbage) af x antal hilseglade fremmede hunde.

Det er faktisk dig (og vennerne) der er galt på dem her. Både set med lovens øjne (i må ikke slippe hundene hvis i ikke kan kalde dem hjem mens knægten kommer ind og passerer) og hvis ser det fra den "nye" hunds vinkel -at skulle "overfaldes" af 5 hunde, som måske nok er søde og rare, men altså kommer løbende lige hen i hovedet på den "nye" hund, lige i indgangen, og uden mulighed for at vovsen lige kan komme ind før hilsehelvedet begynder.

Havde det nu været kendte hunde. var skaden måske ikke så stor, men når en flok fremmede hunde mødes, så er der en række ritualer der skal overståes og det er bare ikke optimalt lige midt i porten.
    Her er der så ovenikøbet tale om 5 hunde som allerede har hilst og kender hinanden i et eller andet omfang, og så en enkelt udefrakommende.

Den slags er årsagen til at jeg holder mig væk i tidsrummet mellem 12 og 18 (20 om sommeren), for man kan ikke engang få lov at komme ind uden at skulle overfaldes.

• #62   16. aug 2012 Kan ikke se problemet i at folk har deres hunde i snor? det er og bliver kun et problem hvis DU ikke kan styrer din løse hund, Jeg tager personligt altid kato i snor hvis vi møder nye hunde alene af den oversag af at ikke alle hunde ønsker at lege eller er der for legens skyld jeg er tit selv i hundeskoven for at træne og ønsker på disse tidspunkter ikke kato i selskab med andre hunde .. Kato selv er en hund der bliver overvældet ved synet af andre hunde og derfor kommer han i snor og så kan han slippes hvis der er tale om leg

• #63   16. aug 2012 desuden vil jeg godt pointere at alle hundeskove ikke er indhegnet ..

• #64   16. aug 2012 Michelle: Kunne ikke være mere enig. Det er PRÆCIS sådan jeg har det med min lille hund.
    Som skrevet i mit indlæg tidligere i debatten her, kan det nok være, at man mener at kunne styre sin hund. Men det skal jo afprøves - og gerne uden at hund og ejer er overfaldet af løse hunde, inden man overhovedet er kommet indenfor lågen.

• #65   16. aug 2012 Lise L : Du har misforstået noget, jeg lader ham ikke gå en og gø af en anden hund, når jeg ser en anden kalder jeg ham til mig. men selv om han sidder på plads ved siden af mig gør han da også.. så stopper jeg ham med en godbid?
    har igen steder skrevet at han får lov til at gø, fuldstændig uhæmmet af andre hunde?

Kommentér på:
HUNDESKOVE :p

Annonce