plads, højre/venstre øvelse {{forumTopicSubject}}
Halløjsa.
Jeg er igang med at lære Fuji dette: http://www.youtube.com/watch?v=elKsANmYVTI
Ligesom i videoen bruger jeg en bog, som Fuji drejer rundt om i takt med at jeg selv gør det. Når jeg står stille på bogen og hun er i "plads" position, kan jeg se at hun ikke står helt lige ved mit ben. Hun står lidt skævt, så hendes hoved ikke vender helt lige ud. Når jeg så drejer, drejer hun derfor heller ikke helt perfekt, da hun fra starten af, ikke er i en perfekt plads position.
Mit spørgsmål er egentlig om jeg skal gå meget op i at hun er i en helt lige plads position i starten så hun står "klistret" perfekt ind på kroppen af mig, eller om det er mere vigtigt, at hun forstår at hun skal følge mig, når jeg drejer - og jeg så senere finpusser det, så hun står i en perfekt plads position.
Jeg håber i forstår hvad jeg mener. Jeg er blevet lidt rundtosset af at dreje rundt om en bog i en halv time.
Hilsen Stig.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 276
Jeg har ingen idé om, over hvor lang tid træningen skal planlægges - jeg vil bare gerne lære hende det. Jeg vil sørge for hun er i perfekt position fra starten af så.
Hvis du har tid/lyst, må du gerne gennemgå metoden, jeg har denne video indtil videre som jeg har gået ud fra.
maj 2007
Bruges denne øvelse kun når hunden er i plads position? Dvs.. når jeg øver plads med Fuji, og hun er klistret op af min krop, så ved hun, at når jeg drejer i en retning, så skal hun lave denne øvelse?
maj 2007
plads, højre/venstre øvelse