1.183 visninger
|
Oprettet:
Hvalp og trapper {{forumTopicSubject}}
Har lige et spørgsmål - er det ikke korrekt, at hvalpe (især stor race) ikke har godt af at gå på trapper ? Mener helt bestemt jeg har fået det af vide ved en dyrlæge engang.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
At de går op ad en trappe en enkelt gang imellem er ikke det der udløser problemer, men det skal ikke være regelmæssigt. Og det gælder selvfølgelig også mht at hoppe op og ned af ting (bilen, sofaen etc) selvom det kan være en udfordring at begrænse det.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 392
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg vil ikke anbefale små hvalpe at sjoske op og ned af trapper i opgange, men at den - når den er stor nok til selv at gøre det - bevæger sig op og ned af et begrænset antal trappetrin om dagen, det skal nok gå.
Jeg bliver aldrig den, der anbefaler nogen at bære deres 30 kilo tunge unghund op af trapperne til deres hjem. Det er at køre en problematik ALT for langt ud.
Det kan og skal en hund kunne tåle, ellers er der dælme noget galt.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
HD kommer delvist pga arv, foder og miljø. Lidt trapperne i sig selv giver ikke HD.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Hvis jeg køber en hvalp fra anden kennel, som har kennelanlæg og fødekasser, så kan jeg helt klart se og mærke forskel på hvad de kan i forhold til mine egne, som har fået udviklet muskler og led fra day one. Så der må jeg være meget mere opmærksom på at de ikke kan det samme fysisk som jeg er vandt til.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Hun vil også selv hoppe ned af sofaen, og prøver ihærdigt selv at hoppe op igen, men når man er en lille prut på lidt over 1800g, så kan man altså ikke hoppe så højt endnu.. Og det er noget hun altså har meget svært ved at forstå..
Kato var 6-8mdr gammel før han turde at gå op og ned af trapperne i opgangen..
Mine får lov til og har fået lov til at tage det i deres eget tempo, jeg vil hverken tvinge dem til det eller noget..
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 446
Han går på de trapper vi møder ude i samfundet, men der er spærret af til første sal med et baby gitter, han får heller ikke lov at hoppe ind og ud af bilen selv.
Hysterisk, måske, men når man har prøvet at aflive en 8 mnd. hvalp med HD så bliver man hysterisk, og hunden tager ikke skade af lidt hysteri på det område!
Gaston er en hurtigt voksende hund på 4 mnd og 22 kg
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 392
Jeg ville bare høre jeres mening, og mange tak for jeres svar
Hvalp og trapper