{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Hvad forestiller man sig? {{forumTopicSubject}}

Skal et hundekørerkort afløse en evt. ophævelse af det nuværende listehunde-forbud, så må man nørvendigvis stille sig selv visse spørgsmål:

1) Hvem skal stå for dette kørerkort?

Skal DKK?
Skal DKK sammen med eksempelvis andre store foreninger så som DcH?
Skal specialraceforeningerne deltage?

2) Skal man kræve at alle nuværende hundeejere skal tage dette kørerkort?
Hvem skal tage dette kørerkort?
Skal alle uanset hvilken race de køber, have et kørerkort?

og så det store spg....

3) Hvad skal kørerkortet indeholde?
Teori - Praksis ?

og endnu et stort spg......

4) Hvad nu hvis man dumper til dette kørerkort?
Skal man have utallige forsøg eller får man kun X-antal forsøg på at erhverve sig dette kørerkort?
Hvad skal konsekvensen være, hvis man ikke består?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad forestiller man sig?
  • #1   9. aug 2012 Det kommer aldrig til at fungere i praksis..... Jeg har haft hund siden jeg var 20 år og ser det slet ikke som en nødvendighed, at jeg evt skulle tage sådan ét.

Hvad med fru Jensen på 80 år med sin lille puddel - Skal hun også tage sådan ét???

• #3   9. aug 2012 Tror ikke på kørekort.

• #4   9. aug 2012 Tror bestemt heller ik et kørekort vil hjælpe.. Tror virkelig vi har brug for et decideret tavlepåbud eller en hundeafgift ligsom i Tyskerland smiley

• #5   9. aug 2012 Hvad er tavlepåbud og hundeafgift?

• #6   9. aug 2012 5) skal alle have hundekørekort for at må holde i den anden ende af linen.
    børn i familien... skal der være alderskrav til forskellige racer... eller vægtkrav smiley
    bedsteforældre eller venner der er hundesitter.
    ven/veninde der lige holder hunden imens ejeren er inde at handle.

6) skal man starte forfra hvis man får ny hund / anden race.

7) kan man blive frakendt sit hundekørekort... og hvis ja, gælder det så kun en racegruppe eller må man så gå op til prøve for at erhverve til en mindre/nemmere hund.

• #7   9. aug 2012 Tavlepåbud = Hunden skal have stamtavle (feks DKK)

Hundeafgift = Et beløb der betales hvert kvartal/år hvor afgiften for de racer der er i "farezonen" er højere, så en evt steroide Brian ik har råd til en penisforlænger...

• #8   9. aug 2012 Jeg så rigtigt gerne at det kunne fungere med et kørekort. Jeg kan dog godt se udfordringerne...
    Én ting er sikker: man burde mentalteste menneskene, før disse kunne købe hund,

• #10   9. aug 2012 Nicolai & Malene

Ok - du er optimist *s*

Mener du seriøst, at man skal mentalteste alle kommende hundeejere?

• #12   9. aug 2012 Jeg er os FOR tavlepåbud.

• #13   9. aug 2012 Hahahahahaha lille solstråle... Tror der er mange der gerne vil være med til at mentalteste mennesker smiley

• #14   9. aug 2012 Nu som medløber

Ca. 80 % af alle hunde er under stambøger.

Forestiller du dig virkelig, at samtlige hunde fremover kun skal være stambogsførte?

• #15   9. aug 2012 Jeg forestiller mig at hvis de udskældte racer fortsat skal være i landet så er vejen frem for dem tavlepåbud.

• #18   9. aug 2012 Enig med Jannie....

• #20   9. aug 2012 For at svare på de spørgsmål TS stiller.

1 Kommunen skal stå for at udstede tilladelse. Evt. kurser kan laves af alle der opfylder de krav der stilles fra lovens side.

2. nej

3.Det behøver ikke indeholde det store. Lidt teori inden hunden kan anskaffes og et forudbetalt hvalpe kursus.

4. Det er vel som andre prøver. Man kan prøve igen, hvis det ikke lykkedes de første gange.

• #23   9. aug 2012 Tror ikke på ideen med kørekort.

Der findes intet endegyldigt facit til betegnelsen " godkendt hundeejer"

Et kørekort til bil er langt mere simpelt, der er en række færdselsregler, der skal overholdes og de står ikke til diskusion.

• #24   9. aug 2012 looooool pjat Kirsten, vi får da bare samtlige hundeejere til at opdrage ens, og have de samme meninger om hunde smiley Piece of cake smiley

• #26   9. aug 2012 Nej, vi skal ikke have hundekørekort. De, som ville tage det, er alle dem, der er i forvejen overholder loven og er ansvarlige. Båtnakkerne tager det jo ikke, og så er vi såmænd lige vidt, ud over at der er blevet brugt en masse ressourcer.

Nu nævner Kirsten kørekort til bil, de, der overtræder færdselsloven (sprit), de gør det også gang på gang. Og her hjælper det såmænd ikke med hverken bøder, frakendelse eller fængselsdom (for de hardcore altså). Så at tro, at konsekvenserne hjælper på hundeområdet er utopi.

• #27   9. aug 2012 Lille Hvorfor?
    Hvad mener du?

• #28   9. aug 2012 så er det jo lige om det skal være et hundeejerbevis eller et hundeførerbevis.

og skal et sådan bevis udløbe på et tidspunkt.
    Tænkt eksempel....hvis nu fru hansen altid har haft dobberman, men egentlig aldrig gået til hundetræning, men har erfaring med racen igennem 30-50 år..... hvad så den dag fru hansen er 60 - 75 og måske ikke så stærk mere, men har bolig og areal til en sådan hund... vil hun så dumpe fordi hun ikke har kræfter til at gå med hunden når den er blevet voksen ... både fordi hunden er blevet stærkere og fordi hun er blevet dårlig gående..... skal hun så til ekstra prøve for at vise hun kan styre lige præsis hendes egen hund (selvom hun ikke ville kunne magte en anden hund af samme race) eller mister hun sit kort+ hund hvis helbredet svigter.

• #30   9. aug 2012 Vi har det altså ik nemt os hundeejere....

• #31   9. aug 2012 *Love is all around* K - For mig gerne, bare det bliver mine metoder og nomer, der bliver gældende smiley

• #33   9. aug 2012 Hahaha, jamen jeg er fleksibel smiley

• #34   9. aug 2012 Lille det kræver ikke det store at sammenkøre et register af folk med tilladelse til at have hund med DHR.
    Idioter der allerede har hun kan selvfølgelig få tilladelsen ganske som dig.
    Fidusen er, at hvis du, jeg eller idioten bryder hundeloven, ville man kunne inddrage vores tilladelse.

• #35   9. aug 2012 Jeg er for et kørekort men uden en øget kontrol er det intet værd, det er ingen lov forøvrigt, så et kørekort kræver et hundepoliti /dyrepoliti som kan tjekke kørekortene.
    Alle love kan overskrides og bliver det dagligt men det er ingen undskyldning for at lave en lov, flertallet overholder da heldigvis landets love.
    Jeg syntes den tyske model er god ( House havde glemt at rykke fra svar fra naboen men har gjort det nu)
    Jeg tror ikke på tavlepåbud, alene fordi det flytter ansvaret over på opdrætter når de vælger købere, hvis de får dette ansvar så skal de også kunne straffes ( konsekvens) hvis de sælger til en forkert og det ansvar vil vel ingen have. Desuden tror jeg ikke at tavle påbud går igennem i EU pga loven om det frie marked, sidst hvis vi har tavle påbud så skal vi stadig have større kontrol , for klaphatten kan jo tage til sverige og købe sin amstaff blanding. det gør ingen forskel på situationen vi har idag.
    Jeg tror at man tager fejl at klaphatten ikke har 10.000 til en tavle hund, det har han ellers skaffer han dem.

• #37   10. aug 2012 alfist Håndhævningen skal politiet stå for . Overholder folk ikke loven betaler de bøder, hvilket finansiere håndhævningen

• #39   10. aug 2012 Ja, de får travlt - de kommer jo ikke engang hver gang til et indbrud..

• #41   10. aug 2012 Kørekortet kommer ikke til at fungere men et tavlepåbud, en aldersgrænse, ren staffeattest, en afgift og 2 m snor og evt mundkurv... Problemet idag er jo at der er ingen der har tid til at håndhæve den hundelov. Så kan man komme med nok så mange gode ideer men der er ikke nogle der sørger for det bliver overholdt.

• #42   10. aug 2012 I de forkerte hænder er disse racer ligesom våben.

• #43   10. aug 2012 alfist vi har alle et personnummer, Det er da ikke svært at se om vi har tilladelse til at holde hund.
    Hvor er problemet i det?
    Det kræver da ikke uddannelse at checke data i et register,
    Som sagt før så kan bødernes indtægter balancere med indsatsen.

• #45   10. aug 2012 Nej Maibrit hundene må være forældrenes ansvar indtil barnet er myndigt.

• #47   10. aug 2012 Selvfølgelig må du ikke det, Maj-Britt - man må ikke føre hund uden gyldigt kørekort..

• #49   10. aug 2012 Alfist mit forslag går på et kort kursus på en eller to aftener. Det kræver ikke det store og vil ikke være særligt dyrt for kommende hundeejere. F.eks. AOF, DKK eller DCH kunne nemt afholde dem..
    selvfølgelig ville kommende hundeejere selv skulle betale for dette kursus.

• #50   10. aug 2012 Alfist jeg bliver tit anklaget herinde for at gentage mig selv.
    Og det gør jeg så igen: "Fidusen er, at hvis du, jeg eller idioten bryder hundeloven, ville man kunne inddrage vores tilladelse."

• #52   10. aug 2012 Jamen Alfist med din logik så er der jo ingen grund til at have love. Så hvorfor ikke hæve raceforbudene som det første.

Og skal jeg virkelig gentage mig selv igen?
    "Fidusen er, at hvis du, jeg eller idioten bryder hundeloven, ville man kunne inddrage vores tilladelse."

• #54   10. aug 2012 Alfist i mit forslag er kursuset mest symbolsk, men kunne forestille mig at man samtidigt betalte for et hvalpekursus. Om den nye ejer vælger at bruge det er så op til ham/hende
    Og jeg gentager mig selv. Ideen er at man ville kunne fratage tilladelsen fra folk der ikke overholder loven.

• #56   10. aug 2012 I forvejen har politiet ikke tid til, at håndhæve den nuværende lov, jeg har endnu til gode at møde en listehund med mundkurv.
    Har flere gange bevæget mig ned af strøget i Århus og set politibetjente og listehunde passere hinanden uden, at betjentene har løftet så meget som et øjenbryn.
    Jeg mener det er temmelig optimistisk, at tro der vil blive bevilget midler til at håndhæve tjek af kørekort, brugerfinansieret eller ej.

• #59   10. aug 2012 Hvis vi bare kigger på hvor mange der kører uden kørekort...

Politiet kan nu efter x antal gange inddrage bilen, det holder ikke folk tilbage, så har mere end svært ved at se, hvad et hundekørekort skulle hjælpe.

En ting jeg tidlgere har nævnt, var at det kun var x-antal godkendte kenneler der måtte sælge disse hunde,men skulle det have en effekt , så skulle hundene jo være neutraliseret ved salg, og foreslaget er jo heller ikke holdtbart i længden, da der så igen ville komme flere hunde i gadebilledet og politiet skulle så tjekke, hvem der havde købt en "lovlig" hund og hvem der ikke havde.

Så længe folk "skider" højt og flot på nuværende lovgivning, tror jeg ikke på en ændring.

Skal man have politikere osv. i tale, så starter man med at overholde loven og så tager man debatten

• #60   10. aug 2012 Jeg kan følge House langt hen ad vejen, men må nok erkende at et kørekort ikke kan lade sig gøre ( selvom jeg ville ønske det) uden en stor styrke dyrepoliti og det koster. Klaphatten vil forøvrigt nok bare få en anden listehund fra eks Sverige så dyrepolitiet kan hente en hund hos ham hver måned, bøderne dem enten betaler han eller blæser på. Selvfølgelig skal man ikke undlade at lave love fordi ikke alle følger dem så undskyldningen med at nogle kører bil uden kort eller har skydevåben er ikke god nok smiley Men en lov skal kunne kontrolleres ( det er fejlen med den nuværende , ingen resurser) og en kontrol skal have effekt det tror jeg ikke et hundekørekort kan få desværre.
    Stamtavle påbud tror jeg heller ikke på, hunden kan stadig hentes i udlandet, det kræver stadig kontrol for at den ikke ender som dagens lov og jeg tvivler på at pådrættere vil påtage sig ansvaret hvis de sælger til en klaphat, Hvad skal konsekvensen forøvrigt være hvis de gør det ?

Kommentér på:
Hvad forestiller man sig?

Annonce