advarsel chrisco gnawler hundeben {{forumTopicSubject}}
min hund fik en akut betændelse efter at have spist et stykke af sådan et gnawler hundeben fra crisco.
jeg kom hjem 5 timer senere lå den og dirrede indsmurt i sit eget bræk, den dirrede og var temmelig sløj, så det endne med et besøg hos dyrlægen som sagde den havde fået en akut betændelse pga det ben den havde spist.
HAN VAR IKKE I TVIVL om det var benet der var årsagen.(københavns dyrehospital)
den blev behandlet med pencillin, smertestillende, det tog et døgn før den fik det bedre og brækkede sig en gang i timen hele natten.
jeg kontaktede fakta hvor jeg havde købt benet som bestemt mente de havde en forsikring der dækkede dette, de sendte mig dog videre til chrisco som ikke mente det var deres ben der havde udløst sygdommen og ikke ville dække noget som helst, de meldte ikke ud før 2½ måned senere end anmeldelsen trods jeg kontaktede dem mange gange.
så køb ikke chrisco produkter, de tager ikke ansvar....hvis din hund bliver syg af produktet.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
Nu spørger jeg ret dumt, men det er min egen uvidenhed, men hvordan fastslår at hunden er blevet syg af ligepræcis det produkt ? og hvis der ikke er andre hunde der bliver syge af det hvordan hæfter producentet juridisk for det ?
Men virkelig træls situation og dårlig kundepleje chrisco har udvist
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Det er sådan en her
http://dentalcare.chrisco.dk/produktinformation/gnawler-beef-flavour-large
Vi har prøvet den uden problemer med hunden, men den smuldrer meget på gulvet
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Er det en allergi reaktion eller lignende??
Jeg har prøvet, at hunden har fået dårlig mave af nyt foder/godbid, jeg har aldrig set/hørt om så voldsom en reaktion på et tyggeben.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
men må nok indrømme at vi stopper ikke med at købe dem til nala engang imellem, for vi har aldrig haft problemer med dem, og hun synes de er fantastiske at ligge og raspe i.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Hvor sad den betændelse?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
SIkke noget at komme hjem til dog - det lyder virkelig ubehageligt !
Godt din vuf har det bedre !
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
At Chrisco skal dække dine dyrlæge regninger kan jeg ikke få til at hænge sammen.
Selvfølgelig kan man kontakte firmaet og advare dem om din hunds reaktion og høre om de har haft lignende tilfælde, men synes det er at gå lidt over grænsen at sige at man skal holde sig fra deres produkter (som jeg i øvrigt aldrig kunne drømme om at købe).
Og selvfølgelig skulle de have svaret dig hurtigere end 2½ måned, det er ikke ok at der går så lang tid.
Jeg har selv lige været den samme tur igennem med akut tid hos dyrlægen på grund af mave problemer hos Effie.
Hun havde spist noget foder hos min veninde som hendes mave reagerede voldsomt på, men jeg kunne da ikke drømme om at Kontakte Wolfsblut og give dem skylden og forlange penge til dyrlæge regninger.
Det kunne lige så vel have været et ganske almindeligt oksehudsben din hund havde reageret på, det er risikoen ved at give forskellige tyggeting, godbidder, ben fra slagteren eller hvad man skulle føle for.
Når det så er sagt, så håber jeg din hund er kommet oven på, det er en hård ting at skulle igennem for både dig og den.
Man kan hverken gøre fra eller til som ejer andet end at være hos dem og håbe det smertestillende virker hurtigt
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Har du på skrift fra dyrlægen, at det var lige det ben der havde forsaget den akutte betændelse ?
For uden håndgribelige beviser, har du ingen sag.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
Jeg kan ikke se hvordan en stor hundekiks kan give betændelse?
Mon ikke sin hund i stedet har spist noget giftigt og fået en reaktion derpå?
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Mon ikke hunden har fået fat i noget på gåturen? Eller evt har en sart mave?
God bedring til hunden under alle omstændigheder
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Har lidt svært ved at se hvorfor lige denne hændelse her skulle få mig til at lade være med at købe chrisco produkter...
jul 2008
Det kan være noget i benet den ikke kan tåle - det kan næppe være producentens fejl.
vil gerne høre om der er flere grunde til at du og dyrlæge mistænker at det er producentens skyld ?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Ofte var det jo noget der kom over længere tid, så lidt af et puslespil at stykke sammen, hvad der udløste dette.
Kan slet slet ikke se hvorfor producenten skal hænges ud her og man mener de skal stilles til ansvar for dette her !
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 44
jeg syntes det var en meget ringe oplevelse af chrisco, og køber aldrig nogle af deres produkter mere. om i vil gøre det er op til jer, nu har jeg fortalt min historie.havde dyrlægen ikke direkte sagt det var benet der var årsagen ville jeg aldrig have gået videre med det selvfølgelig.
dyrlægen var IKKE i tvivl, jeg spurgte flere gange for at være sikker inden jeg gjorde noget.
ja det er det chrisco gnawler dental care ben der er tale om , min hund har spist tilsvarende produkter fra anden leverandør helt uden problemer mange gange før.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og jeg kan altså godt forstå, de ikke vil erkende et ansvar.
Hvis stumpen bliver analyseret og det viser sig den er fyldt med noget patogent, jamen så kan man jo snakke om det.
Indtil da ville jeg selv betragte det som et sammentræf af tilfældigheder.
Jeg spørger lige igen hvor den betændelse var henne?
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
jul 2008
Helt enig med CH - bliver benet undersøgt nærmere og har producenten puttet noget skadeligt i , så er det en anden sag
TIlføjelse : min pølse har forresten fået en del af netop Chrisco´s grawlers og de blev nydt i stor stil, dem vil hun fortsat få engang imellem
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
advarsel chrisco gnawler hundeben