7.410 visninger
|
Oprettet:
field trail vs. cocker spaniel {{forumTopicSubject}}
hvad ville i vælge hvis den skal bruges både til jagt og familie hund (jeg er intr. i begge) eneste minus der er for mig ved field trailen er at den ikke er DKK registreret og ikke kan udstilles men det er ikke en nødvendighed for mig...
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.098
http://www.gogetitjagtspaniels.dk/
http://www.redgarlic.se/valpar.html
de er skønne og nogle gode jagthunde (med den rigtige træning selvfølgelig ;))
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Ja, jeg er jo faldet totalt for FTeren!
Jeg elsker dens drive, energi og arbejdsiver.
For mig er der slet ingen tvivl.
Men ja - FTeren skal bruges! Jeg går nu ikke på jagt og kan sagtens aktivere dem, men der skal altså bruges tid på dem, og de skal have lov at arbejde.
Du skal være velkommen til at møde mine banditter hvis du en dag får lyst.
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.922
En cocker af udstillingslinier når den simpelthen ikke til sokkeholderne, jeg ved godt udstillingsfolket siger noget andet
Kig evt. mod Sverige, der er SKK kenneler, der avler på rene jagtlinier og du kan uden problemer få stamtavlen overført til DKK, men skal ikke regne med at nå til tops i udstillingsringen, i Sverige har der ikke været udstillingskrav i årevis og der kan derfor uden problemer avles på ft hunde.
Jeg har mødt et par hunde herfra og de har været lækre arbejdshunde:
http://www.vagnmakarens.com/
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.098
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.018
Jeg er meget klar over aktivitets nivauet er høj især hos FTér (der er tale om alm. FT ikke cockeren, hvis det bliver en cocker så bliver det en RIGTIG)
Kirsten H: Jeg har talt med nogle stykker og besøgt en del med ALM. Cocker med DKK tavle og fundet en kennel den skal komme fra hvis det er cockeren det bliver...
Jeg ville gerne høre hvordan en FTér fungere i familien (jeg har snakket med mange der har dem og min sviger far har en og den er udemærket familie hund) har bare hørt meget forskelligt om hvordan de "skal" holdes hvis i forstår... (nogle siger de KUN fungere med at gå i hundegård og andre at de sagtens kan fungere som familiehunde)
okt 2010
De første år havde jeg 2 stk. + en gravhund i en 2 værelses lejlighed og fik aldrig klager fra naboerne
Jeg brugte dog meget tid udendørs på aktivering.
Udenfor jagtsæsonen dyrkede jeg lydighed og agility med dem og gik også en del spor.
Jeg tror ikke springet fra gordon setter til FT er ret stort.
Jeg har et glimrende kendskab til Gordon setteren, var for mange år siden kennelpige hos Øens på Samsø.
Er desuden vokset op med irsk og engelsk setter af jagtlinier.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.018
okt 2010
Jeg ville ikke have energien til at arbejde med en DKK cocker, det er for meget op ad bakke.
Jeg ved godt, der er hunde, der kan arbejde middelmådigt, men den kan slet ikke sammenlignes med en "rigtig" spaniel.
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
field trail vs. cocker spaniel