{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  field trail vs. cocker spaniel
  • #3   8. aug 2012 Jeg mener at med en FT'er skal du træne den hele året og ikke kun bruge den til jagt i ny og næ. Den kan efter min mening ikke være en spontan jagthund, men noget der konstant skal holdes igang. Jeg ville mene at du får 90 % jagthund og 10 % familiens krammedyr. De er helt klart fedest at komme på jagt med (nogle gange går det også lige lidt for stærkt og skytterne når jo ikke engang at skyde halvdelen af det den støver op) set iforhold til standard, men det kommer jo an på hvad du ellers vil med den

• #4   8. aug 2012 Hvad med en jagtcocker?
    http://www.gogetitjagtspaniels.dk/
    http://www.redgarlic.se/valpar.html
    de er skønne og nogle gode jagthunde (med den rigtige træning selvfølgelig ;))

• #5   8. aug 2012 Bumble bee - en jagtcocker er en FTer smiley

Ja, jeg er jo faldet totalt for FTeren!
    Jeg elsker dens drive, energi og arbejdsiver.
    For mig er der slet ingen tvivl.
    Men ja - FTeren skal bruges! Jeg går nu ikke på jagt og kan sagtens aktivere dem, men der skal altså bruges tid på dem, og de skal have lov at arbejde.
    Du skal være velkommen til at møde mine banditter hvis du en dag får lyst. smiley

• #6   8. aug 2012 Vi har en Cocker spaniel og vi kun ikke ha fået en bedre og han bli'r helt sikker en god jagt hund han viser allerede nu flot niveau. Han far er også en meget anerkendt jagt hund både i DK men også i bla. Frankrig...

• #7   8. aug 2012 Hvis interessen for jagt er stor uden tvivl en ft.

En cocker af udstillingslinier når den simpelthen ikke til sokkeholderne, jeg ved godt udstillingsfolket siger noget andet smiley

Kig evt. mod Sverige, der er SKK kenneler, der avler på rene jagtlinier og du kan uden problemer få stamtavlen overført til DKK, men skal ikke regne med at nå til tops i udstillingsringen, i Sverige har der ikke været udstillingskrav i årevis og der kan derfor uden problemer avles på ft hunde.

Jeg har mødt et par hunde herfra og de har været lækre arbejdshunde:

http://www.vagnmakarens.com/

• #8   9. aug 2012 Det er rigtig Black Beautys, men nu stod der i startindlægget ingenting om jagtcocker/FT. Men kun cocker, som jeg læser som "alm" cocker smiley og Field trial, som ligeså godt kunne være en FT spaniel smiley

• #9   9. aug 2012 med hensyn til aktivitets nivau... så husk lige jeg er vant til setter ikke just en hund der heller ikke skal aktiveres... det er ikke et krammedyr jeg skal have men den skal da kunne funger som familie hund også!

Jeg er meget klar over aktivitets nivauet er høj især hos FTér (der er tale om alm. FT ikke cockeren, hvis det bliver en cocker så bliver det en RIGTIG)

Kirsten H: Jeg har talt med nogle stykker og besøgt en del med ALM. Cocker med DKK tavle og fundet en kennel den skal komme fra hvis det er cockeren det bliver...

Jeg ville gerne høre hvordan en FTér fungere i familien (jeg har snakket med mange der har dem og min sviger far har en og den er udemærket familie hund) har bare hørt meget forskelligt om hvordan de "skal" holdes hvis i forstår... (nogle siger de KUN fungere med at gå i hundegård og andre at de sagtens kan fungere som familiehunde)

• #10   9. aug 2012 Kennel - Jeg har haft både FT cocker og springer, de fungerede fint som familiehunde.
    De første år havde jeg 2 stk. + en gravhund i en 2 værelses lejlighed og fik aldrig klager fra naboerne smiley
    Jeg brugte dog meget tid udendørs på aktivering.
    Udenfor jagtsæsonen dyrkede jeg lydighed og agility med dem og gik også en del spor.
    Jeg tror ikke springet fra gordon setter til FT er ret stort.

Jeg har et glimrende kendskab til Gordon setteren, var for mange år siden kennelpige hos Øens på Samsø.
    Er desuden vokset op med irsk og engelsk setter af jagtlinier.

• #11   9. aug 2012 okay... jeg trænger bare til at prøve noget nyt... og ved bare ikke om det skal være en FT springer eller en DKK Cocker (har valgt kennel begge ved begge racer alt efter hvilken race jeg ender med) og har detsvære ikke pengen til en af hver pt... og manden og jeg kan ikke blive helt enig om racen heller

• #12   9. aug 2012 Var det mig, ville jeg uden at blinke vælge ft. springeren, det er en pragtfuld race og den eneste grund til, at jeg ikke selv har racen er, at mit syn forhindrer mig i at gå på jagt og jeg vil ikke have en fuldblodsjagthund uden at bruge den.

Jeg ville ikke have energien til at arbejde med en DKK cocker, det er for meget op ad bakke.
    Jeg ved godt, der er hunde, der kan arbejde middelmådigt, men den kan slet ikke sammenlignes med en "rigtig" spaniel.

• #13   9. aug 2012 Helt klart FT..... Den er så lækker på jagt og en super fin familiehund...

Kommentér på:
field trail vs. cocker spaniel

Annonce