{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk hvis det var min...
  • #1   7. aug 2012 Det er grimt smiley

    Hvilken race?


  • #2   7. aug 2012 Hov ligge i nødsporet, altså død? smiley

    Læste det som den rendte i nødsporet.


  • #3   7. aug 2012 Ja desværre død (eller måske heldigvis)
    Måske en lab. i gul.


  • #4   7. aug 2012 Okay smiley

  • #5   7. aug 2012 Ej det er bare så grimt =(


  • #6   7. aug 2012 Stoppede du og tilså den?


  • #8   7. aug 2012 Enig med MB.

  • #9   7. aug 2012 Nu tager jeg kørekort, og vi har fået at vide, at vi ALDRIG skal stoppe på motorvejen, medmindre der er problemer med bilen, og du ikke kan komme andre steder hen. Altså kun i akutte nødstilfælde.

    - Det er rimelig farligt at stå på en motorvej i nødsporet.


  • #10   7. aug 2012 Men ja, trist er det uden tvivl.. Bare ikke så meget at gøre ):

  • #11   7. aug 2012 Jeg havde stoppet, havde bare taget den næste frakørsel, og kørt den vej igen. Så er jeg såmænd ligeglad med hvor farligt det er, hunden kunne være i live og have brug for hjælp.

  • #12   7. aug 2012 Ja og det kunne du så os senere ved at stoppe så farligt et sted. Det er jo ikke kun dig selv du udsætter for stor fare.

  • #13   7. aug 2012 Om bilen går i stykker, og man holder i nødsporet, eller man holder i nødsporet for at tilse et dyr, kommer jo ud på et.

  • #14   8. aug 2012 Nej jeg stoppede ikke da jeg må indrømme at jeg sætter min egen sikkerhed højere end en død hund.
    Og så er det, som de andre skriver, ikke lovligt at stoppe på motorvejen.
    Det eneste jeg kunne gøre, var at ringe til nogen der kunne samle den op.


  • #15   8. aug 2012 Det er jo ikke altid man lige kan reagere på sådan noget, hvis man kører med 130 km/t - så når man nu aligevel et pænt stykke før man holder stille -

    Og man risikere at være til fare og ulempe ved sådan en manøvre, forskellen på at bilen går i stykker eller man skal tilse en død hund er man er ved sin bil og kan nemmere blive set, frem for man skal vade 500 m efter det - jeg havde ikke stoppe da jeg sætter mit eget liv højere også ...


  • #16   8. aug 2012 Hvis jeg havde set noget ligge i nødsporet på motorvejen, der lignede et dyr, ville jeg have sat farten lidt ned... og så tror jeg faktisk, jeg havde sat katastrofeblinket igang og var holdt ind til siden for at sikre, at hunden rent faktisk også VAR død, hvis jeg var det mindste i tvivl. Må indrømme, at jeg nok handler lidt spontant i sådan en situation uden særlig stor tanke for min egen sikkerhed...

  • #17   8. aug 2012 Er i klar over hvor livsfarligt sådanne manøvre er på motorvejen?

  • #19   8. aug 2012 Det er nok en af grundene til det er harmonikasammenstød i ny og næ -



  • #20   8. aug 2012 Vi er lige kommet hjem fra ferie.

    Da vi var på hjem hjemad og kørte på autobahnen, så jeg en mand, der kom løbende over marken og svingede en snor over hovedet. Så fik jeg øje på en slædehund, der løb et stykke foran med retning lige mod motorvejen smiley

    Jeg håber, han fik kaldt hunden til sig og den ikke kom noget til. Det er virkelig farligt bare at standse for at ville hjælpe - det turde jeg simpelthen ikke gøre. Vi kørte ca. 100 km/t inde blandt lastbiler, busser, biler med campingvogne etc.


  • #21   8. aug 2012 Man skal ringe til Falck -. de har uddannet personale der tager sig af den slags med sikkerheds udstyr godkendt til arbejde langs motorvejen -

  • #22   8. aug 2012 Majbritt og Citronmåne, det kan være rigtigt eller forkert (nok mest forkert), men hvis jeg skal være helt oprigtig, tror jeg faktisk ikke, jeg ville tænke på ret meget andet end dyret, hvis jeg så det ligge der, og der var nogen former for livstegn. Det er måske ikke den "korrekte" måde at reagere på, men nevertheless tror jeg - ud fra erfaring - at det er sådan, jeg ville reagere.

    Når jeg havner i en eller anden form for nødssituation, så handler jeg først og overvejer bagefter... undtagen når vi taler om ulykker med mennesker, for det kan jeg ikke tåle, så der ville jeg sandsynligvis blot ringe efter hjælp og holde mig på afstand for ikke at skabe yderligere kaos ved at besvime midt i det hele.


  • #23   8. aug 2012 Da jeg snakkede med svigerfar (fra Falck) fik jeg at vide at jeg skulle ringe til vejdirektoratet da hunden så ud til at være død. (Hvis den er ramt med 130 km/t, er sandsynligheden for overlevelse i hvert fald utrolig lille)
    De ville straks sende nogen ud for at kigge på det.



  • #24   8. aug 2012 Motorvejen er en utrolig farlig arbejdsplads, og af hensyn til både bilistens og vores egen sikkerhed, skal der ofte sendes to til tre personer, to biler samt en tavlevogn ud for at rydde op.
    Sådan skriver vejdirektoratet på deres hjemmeside


  • #25   8. aug 2012 Jeg havde stoppet lige meget hvad. Jeg havde bare taget den næste afkørsel, kørt på motorvejen igen, og igen taget en afkørsel, og igen på motorvejen. Så kunne jeg stoppe ved hunden.

    Men fint der blev ringet til de rigtige.


  • #27   8. aug 2012 Jaja smiley

  • #28   8. aug 2012 Natascha - advar lige os andre inden du skal på motorvej næste gang smiley

  • #29   8. aug 2012 Citronmåne hvis jeg gør det, får jeg jo bare skæld ud over jeg laver en ligegyldig tråd smiley

  • #30   8. aug 2012 nej den er ikke ligegyldig, det er et spørgsmål om liv eller død smiley

  • #31   8. aug 2012 Du er sjov nu, eller noget smiley

  • #32   9. aug 2012 Jeg synes, det er MEGET skrapt at sige, at man skal have frataget sit kørekort, fordi man vælger at stoppe i nødsporet med katastrofeblink på sin bil, fordi man ser et dyr, som er påkørt, men ikke dødt (hvis hunden tydeligvis var død, ville jeg naturligvis ikke stoppe, men blot ringe til Falck).

    Hvad hvis man stopper i nødsporet med katastrofeblink, pga. bilen er gået i stykker?? Er det ikke lige så farligt?? Det er vel sådanne ting, nødsporet er til for?

    Og hvad hvis det var et menneske, der lå der? Ville I så også bare ringe 112 og fortsætte ufortrødent? Nej vel?

    Hvad giver det ene liv større værdi end det andet??


  • #34   9. aug 2012 Tænker som dig Maj-Britt, tænk hvis man kunne ende med at være skyld i at andre kører galt og måske mister livet. En mor med sine børn, et lille barn der mister sin mor osv.
    Hvis det er et menneske, har du pligt til at stoppe, men det her var "kun" en hund og vil aldrig sætte mit eller andres liv på spild for en død og fremmed hund.



  • #35   9. aug 2012 Majbritt, jeg tror blot, du og jeg har forskellig opfattelse af et dyrs livs værdi... Ikke, at jeg ikke kan forstå, du synes, dine børns liv er mere værd end et ukendt dyrs, for det kan jeg sådan set godt. Selv om jeg ikke lige har børn, så kommer mine dyr da også foran andres, hvis det endelig kommer dertil.

    Men jeg ser stadig ikke det uansvarlige i at sagtne farten for at undersøge, om dyret er dødt og - hvis man ser livstegn - sætte katastrofeblink på og køre ind i nødsporet.

    Du og dine børn skal vel ikke køre i nødsporet? Og der er også en overhalingsbane at gøre godt med, hvis man synes, billisten foran kører for langsomt - den har jeg såmænd selv gjort brug af tit og ofte, når jeg en sjælden gang kører på motorvej.

    Jeg kan ikke se, at det er mere farligt at køre ind i nødsporet for at tilse et påkørt - og vel at bemærke tilsyneladende LEVENDE - dyr, end at køre ind i nødsporet, fordi bilen begynder at sige mærkelige lyde, eller motoren er ved at sætte ud eller whatever. For mig er det nøjagtigt det samme.

    Og man må såmænd gerne kalde mig mærkelig, uansvarlig og hvad man nu ellers kan finde på, men i min verden er et levende væsen et levende væsen, og jeg kan ikke se, det er mere berettiget, at et dyr skal lide, end at et menneske skal.

    Det er jo ikke sådan, at jeg "taber hovedet" og bare pludselig klodser bremsen eller vrider bilen ind til siden osv. Så hvis andre billister på motorvejen ellers overholder fartgrænserne og holder den påbudte afstand, så kan jeg ikke se, hvad der skulle være så dødsensfarligt ved at holde ind i et nødspor.


  • #36   9. aug 2012 Enig Louise H

  • #37   9. aug 2012 Enig med jer der siger man IKKE skal stoppe! Det er sku at køre med hovedet under armen at gøre sådan noget.

  • #38   9. aug 2012 Tænk at have en potentiel hel families død/evt. ens egne børn på samvittigheden pga. man ville ind til en hund....
    Så er man ski livsfarlig for ens omgivelser.


  • #39   9. aug 2012 Altså, nu har jeg hørt flere af jer (næsten jer alle sammen) fortælle, hvor uansvarligt og farligt det er at stoppe, hvis man ser en hund ligge i nødsporet og har kraftig mistanke om, at hunden stadig er i live + ønsker at hjælpe det arme dyr. Fair nok, det er jeres holdning.

    Men der er stadig INGEN af jer, der har uddybet, hvorfor I mener, det er så farligt, at man langsomt sætter farten ned, sætter katastrofeblink til og kører ind og parkerer i nødsporet på samme måde, som hvis ens bil var gået i stykker??

    Hvorfor er det så farligt, hvis de øvrige bilister på motorvejen overholder færdselsreglerne; dvs. hastighedsbegrænsningen, den påbudte afstand osv.? Og ellers holder bare LIDT øje med, hvor de kører henne??

    Det er jo ikke meningen, man skal sidde og sove i sin bil på motorvejen, mig bekendt.


  • #40   9. aug 2012 Louise, hvis du nogen sinde skulle køre ind i nødsporet pga. haveri, så skal du jo netop heller ikke blive i bilen. Du skal gå ud af bilen og stille dig bag autoværnet.

    Jeg kører på motorvejene hver dag, og det gennem mange år - og med den kørsel jeg ser der, og de snart mange uheld, jeg har passeret, så ville jeg ALDRIG opholde mig i en bil der holder i nødsporet.

    Har du først en gang set en lastbil, der er pløjet op i en personbil, der netop holdt med katastrofeblink på, så ville du heller ikke.......



  • #42   9. aug 2012 Det er farligt fordi du ville skulle gå et pænt stykke tilbage igen, med mindre du selfølgeligt blokker bremsen med katastrofe blinket tændt, så er du kun farlig for dig selv og alle dem der ligger lige i røven på dig.
    Nu skriver TS jo så er hun var ret sikker på at hunden var død.....


  • #43   10. aug 2012 Man stopper ikke i nødsporet for at glo på en død hund nej.
    Jeg hjælper alle de dyr jeg ser på min vej, men jeg sætter IKKE min egen og resten af DK´s befolkning´s sikkerhed på spil på en motorvej for der køres 130 km i timen.


  • #44   10. aug 2012 Udover at der kan ske uheld der hvor man planter sin bil, så sker der ret ofte også "glo-ulykker" i modsatte spor når folk render rundt ved motorvejen.

    Vil slet ikke tænke på hvor mange forældre, børn og andre hunde der kan miste livet pga at jeg ville "lege helt" for en død hund.
    Puha...


  • #45   10. aug 2012 Kunne nu bare være ret rart at få en tilbagemelding fra vejdirektoratet...

  • #46   10. aug 2012 Man får desværre ikke en tilbage melding smiley Da jeg fandt en død labrador, var jeg så heldig at være på stedet da den blev hentet. Den blev scannet for chip, men havde ingen, havde ikke halsbånd på, og ingen havde efterlyst den.

    Jeg spurgte falck manden hvad der så ville ske? Han sagde den blev destrueret, og at ejer nok aldirg ville blive fundet. Øv øv, men jeg havde da gjort mit bedste.


  • #47   10. aug 2012 Som sagt; hvis jeg - som det var tilfældet i det indlæg, denne her tråd startede med - var 110% sikker på, at dyret var dødt, så ville jeg end ikke overveje at stoppe, men køre videre og ringe til vejdirektoratet.

    Men jeg står fast på, at viste dyret nogen former for livstegn, så ville jeg sørge for hurtigst muligt at komme ind i nødsporet med katastrofeblink på + advarselstrekant og gå tilbage (inderst inde i nødsporet, selvfølgelig) til dyret for at tilse det. Min samvittighed ville simpelthen ikke kunne klare andet!! Og så må folk sådan set synes, jeg er aldrig så farlig; det er jeg ærligt talt ret kold overfor... for hverken lastbiler eller andre bilister har noget at gøre ude i nødsporet, medmindre de selv er kørt i stykker, blevet dårlige eller whatever. Og de har SLET ikke noget at gøre i nødsporet med fuld fart på!


  • #49   10. aug 2012 Men det er jo lidt en drømmeverden at regne med at alle der kører på motorvejen kører eksemplarisk og ikke kører i nødsporet med masser af fart på.
    Det er uhyggeligt at du "er kold over for det".. Fuck at andre mennesker kører galt - jeg skal ind til denne muligvis levende hund.


  • #50   10. aug 2012 Præcis. Uhyggeligt!!!!!!

  • #51   11. aug 2012 Louise, desværre eller nok heldigvis har alle ikke din faste tro på nødsporet usårlighed!

    Jeg vil tro, jeg mindst 3-4 gange om ugen ser bilister køre i nødsporet uden grund. Derudover ser jeg lastbiler slingre så meget indimellem, at de kommer pænt ud i nødsporet, forestil dig, at de lige rammer din bilside. Ved ikke om det skyldes træthed eller uagtsomhed, de sidder jo sågar og læser aviser på rattet, så .....

    Nu kører jeg strækningen Slagelse - Kbh, så der er stor trafiktæthed. Derudover har jeg adskellige gange set biler køre i nødsporet, ja og også mod færdselsretningen om natten, tror desværre det er nogle unge fyres opfattelse af mod og en form for mandomsprøve, de prøver at aflægge., men det er da heldigvis yderst sjældent.....

    Og om de har ret til at være der - hvad betyder det, hvis man ligger svært kvæstet eller i værste fald død som følge af deres vanvidskørsel....


  • #52   13. aug 2012 Thilde, undskyld mig, men hvis folk ligger og kører for fuld fart ude i nødsporet og kører galt og kommer til skade, fordi jeg er ifærd med at tilse en påkørt og tilskadekommet hund, så er de sgu selv ude om det!! Hvis det ikke er en nødssituation, så har de INTET i det nødspor at gøre!!

    Jeg fastholder, at jeg ikke mener, jeg er til fare for andre end måske mig selv, hvis jeg vælger at holde ind i nødsporet med katastrofblink og advarselstrekant og går tilbage for at tilse dyret. Men da vi tilsyneladende ikke bliver enige om dette her, så vil jeg vælge at stoppe debatten for mit vedkommende her med den erkendelse, at vi er uenige og sandsynligvis ikke vil kunne formå at blive enige på dette punkt!!


  • #53   13. aug 2012 1. Det har du heller ikke. En hund du tror er død er IKKE en nødsituation. Måske i din verden, men ikke i resten..

    2. Så må vi da håbe at du hverken har egen hund eller evt familie/venner med i den bil, hvis en bil brager ind i din bil. Ja jeg er nemlig ikke kold i røven på samme led..

    3. Aldrig nogensinde har jeg sagt at de har noget at gøre ude i det spord med fuld fart på, men man er da naiv hvis man tror at alle kører eksemplarisk.

    Så kom du af med din bøvs og en masse udråbstegn.


  • #54   13. aug 2012 Man stopper IKKE for en død hund!!!!! Man ringer til nogen der har med det at gøre og så tager de sig af det!

  • #55   13. aug 2012 Der er en grund til at det er absolut 100% ulovligt at stoppe på motorvejen.

    Kan det ikke undgåes fordi bilen bryder sammen skal man efter at have smidt advarselstrekant op med det samme forlade motorvejen hvis muligt (om bag autoværnet).

    Jeg er såå ligeglad med om man er en egoistisk idiot der bliver smadret fordi man skider på loven (som er lavet for at beskytte flest mulige mennesker) men at bringe andre i fare bevidst fordi man er egoist og urealist er ikke i orden.
    Det er ikke kun een selv man kan skade. Det er ens egen familie som skal undvære een, det er den børnefamilie som kører galt som skal live med død og lidelser samt de evt. mange mange mennesker der ender med at brage op i dem pga. hastighederne som gør at alt der rammes flyver mange mange mange meter rundt og kan ramme i begge vejbaner. Folk farer ud på vejen pga. chok, for at hjælpe, for at glo ...

    Og så er der alle de professionelle som også berøres af den form for egoisme og resultatet i form af tab af liv.

    Det burde give fratagelse af retten til at køre samt ekstrem bøde bevidst at sætte andres liv i fare på den måde.


  • #56   13. aug 2012 For en god ordens skyld. Loven i denne forbindelse:

    Ulovlig kørsel i nødsporet

    Du får et klip, hvis du kører eller standser ulovligt i nødsporet. Derudover får du en bøde på 2000 kr.
    Det er ulovligt at køre eller standse i nødsporet, medmindre din bil er i stykker og ikke kan køre videre.
    Ulovlige biler i nødsporet kan forhindre redningskøretøjer i at komme frem til en ulykke eller være til fare for redningspersonalet, som arbejder i nødsporet.

    Gode råd
    ¦Brug rastepladsen til at holde pause. Rastepladserne findes med ca. 15 minutters mellemrum langs motorvejene.
    ¦Er din bil gået i stå, så parker bilen så langt væk fra kørebanen som muligt, så redningskøretøjer kan komme frem i nødsporet. Advarselstrekanten skal anbringes mindst 100 m væk. Hold dig så langt væk fra bilen som muligt, og bevæg dig ikke ud på motorvejen.


  • #57   13. aug 2012 Hold da op, jeg er rystet over, at man overhovedet kan overveje at lege sådan med eget og andres liv på den måde.

    Jeg har prøvet at køre i stykker på motorvejen, og Falck-manden sagde indtrængende til mig mindst 3 gange, at jeg skulle love at gå langt væk fra bilen - ind i grøften og op af bakken og blive dér (der var ingen autoværn). Det er nok ikke for sjov, at en professionel gentager det så mange gange!


  • #58   14. aug 2012 Lidt live billeder af hvordan det ser ud når man står og fjoller i nødsporet på en motorvej hvor alle reaktioner på det man ser til hvordan man handler på det skal ske på sekunder pga. den fart man kører med ...

    Denne siger vel det hele?:
    Politimand forklarer hvorfor man IKKE fjoller rundt i en vejkant hvor der er hurtig og tæt trafik vej, og slet ikke i nærheden af sin bil. Få sekunder senere får man så syn for sagen og politimanden har hermed reddet livet på den der fjollede rundt mens andres liv er i fare pga. den egoist der fjollede rundt:
    http://www.youtube.com/watch?v=i5sX-h0vduU&feature=endscreen

    Politimænd rammes af bil
    http://www.youtube.com/watch?v=9SexsvIO4vE&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=3wrJ8p7OLq4

    Årsagen til at det er politifolk i videoerne er fordi de automatisk jo optager hvad der sker foran bilen.

    Årsagen til at mange af dem overlever? Fordi de er TRÆNEDE i at opholde sig så farligt et sted.

    Derfor kontakter man dem der er trænede !!





  • #59   14. aug 2012 For satan ham i den sidste video er heldig!

    Helt enig Kathrine!!


  • #60   14. aug 2012 Ja ham i den sidste kunne snildt være blevet kørt over i den anden vognbane 2-3 gange!
    Jeg bliver helt bange for at bevæge mig ud i trafikken hvis ikke DETTE kan skræmme folk fra at holde sig væk fra nødsporet i utide.


  • #61   14. aug 2012 Der er videoer hvor det er gået værre men tror at de ovenstående er nok til at få det til at fise ind .. hos alle?

    Ellers gå ind og se videoerne bl.a. hvor en politimand bliver så skadet af at være blevet pløjet ned, at det eneste han kan sige, fuldstændig magtesløs er: HEEELP!?!



Kommentér på:
Tænk hvis det var min...

Annonce