{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Bellas ører..? hjælp tak.. {{forumTopicSubject}}

Har lige kigget på Bellas ører og der sidder noget mørkt/sort over næsten hele øret (indersiden).. Det sidder både på selve øret og kan også fornemme at der sidder noget inde i øret.? Når jeg kører fingrene henover smuldrer det af, men hun har ikke været i nærdheden af mudder elle rlign i går, så hvad kan det være?
For lidt over en uge siden var vi hos dyrlægen som sagde at hendes ører var perfekte..?
Hvad kan det være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bellas ører..? hjælp tak..
  • #1   21. jul 2006 Tror du ikke bare det er snavs????

• #2   21. jul 2006 hmm Sofus behøves IKKE være i nærheden af mudder... bare jord fra haven også lidt af hans eget savl kan gøre det.... Kunne det være en mulighed?!

• #3   21. jul 2006 Det sidder langt ned i ørerne kan jeg se nu.. Det ser meget mærkeligt ud og er i begge ører..?
    Det kunne godt ligne noget størknet blod.. Men er ikke sikker.. Har aldrig set lign før.. Synes bare det føles lidt for snasket til at være alm snavs...?

• #4   21. jul 2006 Snavs og fedt..
    Du tager lidt vat på fingeren og fjerner det lige så forsigtigt, evt noget ørerens... Ikke noget m vatpinde!

• #5   21. jul 2006 Det lyder meget som en gang øregangsbetændelse, og det kan sagtens opstå på ganske kort tid, så det er langt fra sikkert at hund havde det da du var ved dyrlægen.

Det er meget ofte en infektion med enten staphylokokker (bakterie) eller malazessia (svamp).

Du kan forsøge at fjerne det med en tot fugtig vat, men som oftest vil det kræve behandling. Men forsøg med at rense ørerne forsigtigt et par gange om dagen og så til dyrlægen hvis det ikke er væk i løbet af et par dage.

• #6   21. jul 2006 Har lige snakket med dyrlægen og han sagde at det lød som øregangsbetændelse (som du også sagde Juelsgaard).. Er det noget der kan blive overført fra en anden hund, eller kan det bare komme pludseligt?

• #7   21. jul 2006 Ja, så fik vi en tid til kl. kvart over 3.. Det er sgu dyrt at have dyr..Mon det er derfor man kalder dem dyr? heh..

• #8   21. jul 2006 Dina det kan komme helt af sig selv, jeg har prøvet det med Gizmo hvor han en aften begynde at klø sig i øret og jeg endte med at sidde oppe med ham hele natten fordi han kløede det til blods.. Og så til dyrlægen kl.8 næste morgen og det var en infektion i øregangen.. Han fik dråber i øret 2 gange om dagen i 10 dage og så var det væk..

• #9   21. jul 2006 Nadja: Ok.. Tak.. Lyder ubehageligt med at han kløede det til blods..

Anne K: Har fundet ud af hvad det er.. men tak *S*
    Troede også at det var pga. den anden hun til at starte med, men hun sagde at det ikke smittede.. Og synes umiddelbart ikke jeg kan se noget i han ører - den hund vi passer (han er ikke så meget for at man røre ved hans ører.. Han kører dem tilbage så man ikke kan se noget)..

Kommentér på:
Bellas ører..? hjælp tak..

Annonce