Fantastiske piger - Cissie og Beckie - udstillingsresultater {{forumTopicSubject}}
Hver år tager vi til Tollarp i Sverige, hvor raceklubben for Dansk/svensk Gårdhunde i Sverige afholder udstilling. Fredag er der først avlsforum, hvor vi fra Damark nyder godt af at dele viden omkring vores race, og hvad vi kan gøre for at forbedre racen. Derefter er der agility konkurrencer.
I år var der 173 tilmeldt til selve udstillingen. Lørdag er det baby- og hvalpeklasserne samt 56 hanner der bedømmes, da det er samme dommer der dømmer alle hundene. Søndag er det så tæverne og de afsluttende konkurrencer. 87 tæver var tilmeldt.
Da Bianca skal føde i næste uge, var hun ude, men så er det godt jeg har datter Cissie i juniorklassen og halvsøster Beckie, som er Dansk Champion lige som søster Bianca.
Cissie deltog for første gang som junior 10½ måned gammel i en klasse med 22 deltagere. Her blev hun en flot nr. 4 med Excellent og CK. Hun var den yngste blandt de 4 placerede, og hun var 4 måneder end den næste yngste. Så stolt af min lille pige.
Beckie havde jeg fået tilmeldt i Åben klasse. Jeg havde rent faktisk ikke tænkt mig om, da jeg tilmeldte hende. Det er stadigvæk meget nyt for mig at hun er champion. Men jeg flyttede hende selvfølgelig til Champion klassen. I Åben klasse var der 29 deltagere, og champ. klassen 14 deltager, hvilket er store klasser for begges vedkommende.
4 hunde blev valgt ud, men ikke Beckie. Men da dommeren ville give flere hunde CK, blev Beckie og en mere taget ud. Så Beckies første debut i udlandet på den størtste udstilling vi deltager i, blev hun en flot nr. 5. Hun er bare 26½ måned, så jeg er meget stolt af hende.
I Bedste tæve, blev Beckie og Cissie ikke taget ud, men jeg var så stolt af dem begge to. Herligt at de kan tage over, når Bianca er "lovligt" undskyldt.
Det er 3 dejlige dage, hvor jeg møder mange opdrættere fra både Sverige og Norge, og også hilser på mange opdrættere jeg kun kender via diverse fora på Facebook.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Fantastiske piger - Cissie og Beckie - udstillingsresultater