{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.271 visninger | Oprettet:

Grand danois - bedste fodrings produkt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en grand danois på 6 måneder. Han får på nuværende tidspunkt Royal canins Giant puppy tørfoder plus han engang i mellem får hjemmelavet mad i form af kylling, fisk, ris, æg og sådanne ting. Vi Er ikke så hooked på tørfoder, da vi gerne vil vide præcist hvad det er vores hund har i munden, men samtidigt vil vi ikke lege med hans opvækst og kun give ham hjemmelavet da vi ikke har viden nok til at kunne give ham alle de vitaminer og mineraler han har brug for.

Jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der er bedst at fodre denne store race med?

Om det er tørfoder, barf, hjemmelavet eller noget helt fjerde og hvilke produkter i bruger og hvorfor?

Med venlig hilsen
Mia og zeebo smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand danois - bedste fodrings produkt
  • #1   4. aug 2012 barf eller kombi ville jeg bruge.. de store racer har brug for næring til deres led og sener når de vokser..
    og med barf er du jo helt sikker på hvad han spiser smiley ..

• #2   4. aug 2012 Man skal bare sådan passe på med barf til hvalpe, da de er noget svære af fodre så de får hvad de skal bruge. Man skal virkelig vide hvad man laver når man fodre hvalpe på den måde.

Syns du skal høre en god opdrætter af GD, hvilket foder personen vil anbefale til din race.

• #3   4. aug 2012 Tak for jeres svar smiley det vil jeg gøre smiley

• #5   20. jan 2013 Nu ved jeg ikke om du har fået løst dit problem, men der findes en mand som selv var grand danois ejer, som er begyndt at producere tørfoder lavet specifikt til grand danois. Han har teamet up med videnskabs mænd og forskere inden for foder og sammen har de fundet frem til de bedste billigste alternativer af gode råvarer og der er ikke så meget pis. Der står på pakningen hvad der er i. Ikke noget med dækord.
    Hvis du er på Facebook så meld dig ind i gruppen der hedder 'Grand danois Elskere - og her er ordet frit' og find en mand der hedder Harry Larsen. Ansøg ham om venskab og han vil tilføje dig til hans gruppe kaldet ULTIMATE. Der kan du selv læse om både opdrættere og private personers erfaringer med foderet - som indtil videre KUN har været positivt.

• #6   19. mar 2013 Tusind tak for svarene smiley

• kit j
    kit j Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 5
    #7   28. aug 2013 Har haft GD siden 1992 og har pt. en han på 10½ år og en tæve på 3½ år.
    Har igennem disse år gradvist udarbejdet følgende "foderplan", som jeg har rigtig gode erfaringer med.
    Siden vi er begyndt at fodre på denne måde, er det "værste" sygdomstilfælde en betændt analkirtel hos den gamle hanhund for et par år siden.
    Opskrifterne er med ca. mål og omregnet til en hund på et år og derover (når vi har en hvalp, får den ½ kg rå kallun hver morgen). Angivelse af dage kan naturligvis varieres efter eget ønske, her skriver jeg blot, hvordan vi gør smiley
    Morgen - alle dage:
    Hver aften tilsættes to "vital animin piller"
    4 store krus tørkost af god kvalitet + et stykke rugbrød med margarine og leverpostej.
    Aften:
    Mandag:
    1 kop ris, ca. 250 g. svinelever, 1 æg, en smule salt, to gulerødder eller tilsvarende mængde squash, ca. 2 spsk rapsolie.
    Ris, lever og lidt salt bringes i kog med rigeligt vand og koges ca. 15 min, derefter slukkes for varmen og et æg tilsættes. Efter yderligere 15 min. hældes risen i skålen og afkøles. Når afkølet tilsættes lever i tern, ægget og groftrevet gulerod/squash samt olie og vitalanimin.
    Serveres lunt.
    Tirsdag:
    ca. 250 g. fuldkornspasta, ½ dåse pedigree pal, grønt, olie samt vital animin.
    Pastaen tilberedes som risen og resten tilsættes.
    Onsdag:
    Ris (som mandag), 1 svinehjerte samt resten som mandag.
    Torsdag:
    Pasta og grønt som tirsdag, 1 laksekotelet koges med og 1 æg tilsættes + 1 dåse tun i olie.
    Fredag:
    ca. 300-400 g. kylling koges i ca. 45 min., derefter koges pasta i suppen + grønt mv.
    Lørdag: En lille svineskank, et par grisefødder, noget grisehoved el.- lign. koges i 2-3 timer, dernæst ris, grønt osv. (resten af svinet gemmes/nedfryses til næste dag)
    Søndag:
    Resten af kød/suppe fra lørdag + pasta mv. + et marvben.

Godbidder i løbet af ugen:
    Marvben, som efter at være givet friske, rengøres/koges og "hullet" fyldes med leverpostej, fars, frikadelle el. lign. samt fryses. Sådan en "is" vil mine hunde sælge deres sjæl for smiley

Ovenstående lyder måske besværligt (og dyrt!), men det behøver det faktisk ikke at være.
    Vi køber billig rugbrød, kylling, tun, laks og leverpostej i discountbutikkerne, resten af kødet købes hos en flink slagter - indmad er ikke ret dyrt, især ikke når det ikke behøver at være renset efter alle kunstens regler. Grisetæer, hoved osv. kan desuden sagtens bruges - det er de om muligt endnu mere vilde med - men det kræver selvfølgelig lidt mere tid.
    Håber ovenstående har bragt lidt inspiration - her er hver dag en glæde, når hundene piver af forventning mens deres aftensmad står til afkøling (og de er bestemt ikke underernærede).

Kommentér på:
Grand danois - bedste fodrings produkt

Annonce