443 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvilken race? Hvilken race?

Jeg går med tanken om at købe min første hund. Jeg er 18 år gammel og jeg regner ikke med at det skal være nu og her, måske om et halvt, et helt eller to års tid. Jeg ved at det kræver rigtig megen overvejelse at købe sin første hund, og ikke mindst kræver det en del at finde den helt rigtige race. Jeg har en del hundebøger stående som jeg bladrer i engang imellem og har da også et par idéer til forskellige racer jeg tror der ville passe godt til mig men jeg håber at der er nogen herinde der har nogle gode raceidéer smiley Jeg har i sinde at finde en ordentlig opdrætter og har umiddelbart ikke nogen prisbegrænsninger da jeg ved at det er vigtigt at købe den rigtige hund fra det rigtige sted.

Om mig: 18 år gammel, skal i 3.g efter sommerferien, har katte+kaniner og bor hjemme men skal flytte indenfor det næste år. Har aldrig haft hund før, mine forældre har heller ikke, men jeg har altid været rigtig glad for dyr, ikke mindst hunde smiley derfor har jeg også været kvarterets hundepasser. Bor i Århus C i byhus. Jeg har tid og tålmodighed til at opdrage en hund ordentligt. Agter at gå til hundetræning.

Race"krav": Lille (ikke alt for lille) eller mellemstor race. Skal kunne med katte og andre hunde, og skal være forholdsvis nem at opdrage på. Racen skal være villig til at lære og må gerne være glade for gåture men også en hyggedag i sofaen så det vil være at foretrække hvis det ikke er en race der kræver 10 km lange løbeture hver dag smiley Lidt pelspleje kan jeg godt klare men ikke alt for meget. Gerne en race uden alt for mange arvelige skavanker.

Det var lige umiddelbart det jeg kunne komme i tanke om, hvis der er mere må i jo spørge smiley håber der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe mig med at finde den helt rigtige race.

Hilsen Line

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   29. jul 2012 Jeg vil lade de andre komme med kvalificerede bud på racer, da min race jo ikke lige passer på din beskrivelse smiley

Men jeg vil lige komme med et godt råd alligevel: Vent for guds skyld med at få en hund til EFTER du har fundet et sted at bo, hvor man må have hund smiley
    Snakker af erfaringer...

Men held og lykke med det og nu ikke forhaste noget smiley
    Det er dejligt at læse, at du går meget op i forarbejdet...

• #2   29. jul 2012 Jeg har brugt denne test til at finde den perfekte hund til mit første køb.

http://pedigree.dk/whatdog

HUSK at denne test kun er vejledende og du kan ikke stole blindt på den, den deler nogle racer op efter dine kriterier, men det kræver stadig at du undersøger noget om de racer testen foreslår.. Den kan jo tage fejl smiley

• #3   29. jul 2012 Det lyder som min franske buller smiley
    Men der skal du bare være meget obs på arvelige sygdomme, dog har min ikke fejlet en bjælle, udover tynd mave smiley

Og dog, stædigheden kræver tid at opdrage på, og den forsvinder ikke helt smiley

• #4   29. jul 2012 Prøv at læs om Euraiseren....hvilket er mit bedste bud

• #5   29. jul 2012 Bortset fra det med de arvelige sygdomme, lyder det som om, en fransk bulldog ville passe perfekt smiley

• #6   29. jul 2012 Jeg syntes du skulle tage på nogle udstillinger og møde hundene "live".
    Der kan du langt bedre danne dig et indtryk af mange forskellige racer og temperament - ud fra det kan du så undersøge hvad de forskellige du skulle være interesseret i har af skavanker.

Held og lykke smiley

• malene
    malene Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #7   29. jul 2012 Altså nu står jeg selv og skal have en cavalier King Charles hvalp i den kommende uge - og det lyder til at være en race for dig smiley så den vil jeg klart anbefale smil
    Men jeg synes ligesom Fætter Karin at du skal tage ud på udstillinger og møde nogle forskellige racer så du finder den der passer dig smiley

• #8   29. jul 2012 jeg vil som Rikke siger også råde til at vente til du ved om du må have hund, der hvor du flytter hen.

min race, den japanske spids passer på din beskrivelse.
    Hvis du ikke kender den, må du gerne besøge mig, jeg bor 5 km udenfor Odder, så der er til at komme med bus for dig.

de der test giver jeg ikke meget for, jeg ender altid op med nogle mærkelige racer, som overhovedet ikke siger mig noget

• #9   29. jul 2012 Først og fremmest skal du flytte, og finde dig et sted hvor hund er tilladt. Jeg bor selv i Århus C og måtte leve som hjemløs i to måneder, da det ikke lykkedes mig at finde et sted at bo med husdyr tilladt. Jeg har så været så heldig, at mine forældre har købt en lejlighed til mig, men det er langt fra alle der er lige så heldige! Men når du finder et sted at bo, skal du ha etableret dig en hverdag, og først DEREFTER vil jeg anbefale dig at kigge efter hund smiley Umiddelbart tænker jeg en golden retriever ville være et godt valg, den er mellemstor og god til at tilpasse sig dagligdagen. Men der er et hav af racer derude, så du har jo god tid til at finde en smiley tag til nogle udstillinger og se, hvad der er at vælge imellem i dag smiley

• #10   29. jul 2012
    jeg tænker også fransk bulldog, eller måske dansk svensk gårdhund smiley

• #12   29. jul 2012 Tænker fransk bulldog. smiley

• #13   29. jul 2012 Tak for de mange gode bud smiley Den franske bulldog er også en af de racer jeg har haft kig på, men jeg synes bestemt også at flere af de andre racer lyder rigtig spændende og lovende.

Ang. bolig, jeg har bestemt ingen planer om at anskaffe hund før jeg har en fast bopæl, jeg har jo i forvejen kat og kaniner som jeg meget gerne vil have med så det i sig selv bliver vanskeligt nok smiley Kunne aldrig drømme om at købe en hund som ville risikere at blive kastebold, det er efter min mening dybt uansvarligt og jeg forstår vitterligt ikke at folk kan finde på det smiley

• #14   29. jul 2012 Langt de fleste racer, er disponeret for en eller flere arvelige sygdomme, men gør man sit research godt, skulle det ikke være et problem.
    Man kan sige at dit research er jo allerede startet godt, ved at du allerede nu prøver at finde ud af, hvilken race der vil passe til dine krav.
    Jeg mener dog, at en Golden Retriever hører til kategorien stor hund, og at den race ikke hører hjemme i en lejlighed smiley

Jeg syntes, som flere af de andre, at når du har fundet frem til én eller flere racer, der kunne passe til dig, sal du gå på nogle udstillinger, og se hvor forskellige individerne kan være inden for hver enkelt race + vigtigst af alt, snak med folk der ejer hundene. Tal med så mange som muligt - både inkarnerede udstillere, opdrætere og mennekser der bare har dem som familiehunde.
    Gå gerne på flere udstillinger - så du får talt med så mange forskellige som muligt - du vil opdage, at folk kan "tale solen sort" om deres hunde smiley

Nå du så endelig har bestemt dig for race, og har fået god kendskab, så har du måske fået dit eget sted, og kan så få din egen hund.

God jagt

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce