{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.647 visninger | Oprettet:

Chihuahua og tænder {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Vil høre om der er nogen der har erfaring med chihuahua og deres tænder som ikke falder ud. Min lille tæve har to hjørnetænder - mælketænder som ikke er faldet ud. de sidder pænt langs de andre , men dyrlægen sagde de skulle væk. og ja, men er bange for narkosen med så lille en hund og vil høre hvad folk har af erfaring med operation af sådan en lille hund. 1700 gram. Han sagde at deres kæber er så små efterhånden er risikoen for at kæben knække er der...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua og tænder
  • #1   29. jul 2012 jeg har 5 chièr og de 4 har fået rykket tænder ud, uden problemer, har dog en enkelt der ikke kan tåle narkose, så det har han aldrig været i, det er muligt at teste for dette inden, hvis du er bange for din evt ikke kan tåle det. men det er ikke så tit det sker, altså at hunde ikke kan tåle nakose smiley

  • #2   29. jul 2012 Fie havde også dobbelt tænder, men dem sørgede jeg selv for at hun slap af med.. Ikke at jeg bare tog fat og flåede dem ud, men tog fat i dem og rykkede/gnubbede dem lidt hver dag så de stille løsnede sig og faldt ud.

    Men hun er jo så godt nok ikke en chi..


  • #3   29. jul 2012 Hold da op. Kæben knækker?
    Tror jeg ville løbe skrigende væk og finde en tandlæge i stedet for. Den dyrlæge skulle sku ikke røre min hunds tænder


  • #4   29. jul 2012 Nej han snakkede bare om at de er ved at være så små de hunde at kæberne er mindre og mindre så dyrlægen har svært ved at arbejde med det. Er jo også løbet skrigende bort, for er jo bange for der sker den lille skid noget. Det er min datters et og alt. og det med narkosen er jeg jo bange for hun ikke vågne af ...

  • #5   29. jul 2012 Jeg har en som fik fjernet fem mælketænder da hun var syv måneder, der var hendes ændre tænder nemt kunne blive påvirket, har ingen problemer nu. Hun tog det rigtig pænt og vågnede selv. Jeg gav 1600 kr inkl blodprøve for se om hun kunne tåle bedøvelse og så et sundhedstjek. Så tænderne i sig selv var 650 kr

  • #6   29. jul 2012 jeg ville først få undersøgt om hunden har de blivende tænder (røntgen) hvis ikke lad dem sidde

  • #7   29. jul 2012 Blodprøven var for tjekke om hun kunne tåle narkosen og det kostede 100 kr

  • #8   29. jul 2012 De blivende tænder sidder ved siden af. altså hun har 4 hjørnetænder i overmunde. men alle tænder sidder på række som hvis nu det var normalt. problemet er bare at man kán se at mælketænderne er begyndt at blive gulige og sådan

  • #9   29. jul 2012 Min måtte også have fjernet sine to mælketænder, og vi nåede det lige inden de nye tænder blev for store til at kunne rettes på plads smiley der var absolut ingen problemer, men han vejede vist også omkring 2,5 kg på daværende tidspunkt

  • #10   29. jul 2012 Limo fik nok 7 mælketænder fjernet, det klarede han fint og min søsters hund fik også 3 eller 4 fjernet uden poblemer...Limo, Lilly & Luna har fået narkose før og det hele gik godt, men du kunne også vente lidt længere, nogen gange falder de alligvel ud efter et stykke tid, selvom man tror, at de nok skal blive fjernet

Kommentér på:
Chihuahua og tænder

Annonce