ved det er lidt sært... MEN {{forumTopicSubject}}
jeg har en Fransk Bulldog og er nødt til at spørge noget til råds nu inden jeg dør af alt hendes prutten!
hun LUGTER simpelthen som død og ødelæggelse ud af bagenden!!
jeg ved godt at en Fransk prutter og det er også helt iorden, at man slipper en vind en gang imellem men det her er virkelig vanvittigt!
hun har i noget tid nu haft blød afføring og er tit nødt til at tørre hendes numse fordi det safter helt vildt og hun prutter hver sekund og hun er næsten ikke til at holde ud og sidde ved siden af (ved godt det er lidt ulækker) men det er tilfældet her. bliver lidt trist for det er synd hvis hun har det dårligt. hun får zoolac lige nu og det har hun nu fået i nogen dage, men det er som om det ikke hjælper.
det skal lige siges hun har lige været igennem en patella operation (knæ operation) så hun får smertestillende og penicilin, men hun har været opereret MANGE gange og synes aldrig det har været så slemt som nu...
hjælp inden jeg drunker i prutte lugt hehe.. ej, hvis nogen har en idé til hvad jeg kan prøve, så skriv det endelig.
og fortsat god dag... beklager det lidt uhumske indlæg
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
minion; altså tænker du at hendes analkirtler trænger til at blive tømt??
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Du skriver, at hun har været opereret mange gange, lyder ikke godt med så ung en hund. Du skal i den forbindelse huske på, at en operation altid stresser hundens system og dermed også hendes mave. Det kunne være en af grundene til hendes generelle lidt dårlige mavebalance.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Prøv evt. at købe noget Pro-kolin istedet for Zoolac, så kan det være at tarmens bakterieflora ordner sig og du kan trække vejret igen.
De 2 produkter "Zoolac og Pro-kolin" er nogenlunde de samme produkter, men dog med lidt forskel, og måske er det lige den forskel din hund har brug for.
dec 2007
mar 2011
minion: synes det lyder meget fornuftigt. når hun skal have taget sine sting, så vil jeg lige høre om han ikke kan tjekke de analkirtler også vidste godt nogen hund fik dem tømt, men havde ikke lige tænkt den tanke i Mishas tilfælde
Anita: okay, det kunne også være jeg skulle prøve det. det skader ikke siger min dyrlæge..
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
mar 2011
sidst hun fik ribben, slugte hun det hurtigere end man kan sige ribben! og det endte med en operation og min mors hund har været ved at blive kvalt i noget brusk fra et eller ret stort ben.. så vi giver ikke andet end bløde ting som er lette at sluge fordi vores hunde åbenbart ikke kan styre det!
Jane; tror ikke det er penicilinen der gør det da hun også lugtede frygteligt før, men måske en skånekost kunne hjælpe alligevel.
mar 2011
Susanne; min hund æder ALT, så mon ikke hun vil have youghurt også
det med forebyggende penicillinbehandling kunne være fordi der nemmere kommer skidt, end hos mennesker. hun ligger jo ude i græsset osv. det ved jeg jo at jeg ikke skal hvis jeg har et sår, men det er svært at forklare en hund. måske er det derfor
dec 2007
Men self.er der hunde som er forslugne og dem kan man så gi et oksebens-hovede, de er så store at ingen hund kan kløjes i det.
Hvis du gir hunden Zoolac så skal du ikke gi A-38 eller andre mælkeprodukter, da det så ødelægger den helende virkning i tarmens flora fra Zoolac`en.
1 ting af gangen. Ellers slår de virksomme "stoffer" hinanden ud.
mar 2011
Misha sluger det hvis hun får et ribben, så tør simpelthen ikke
dec 2007
Du kan se på mit profil billed at mine 2 tøser ligger og gnaver okseben på hvert sit "hoved" eller i hver sin ende.
mar 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 22
mar 2011
håber da at noget af det i har sagt hjælper. i hvert fald skal i have tak for nogen gode svar
dec 2007
Men nu skrev jeg jo ikke for at overbevise dig om at kødben er godt for hunde, det virker bare som om at du tar alt for mange forholdsregler ang. hunde og ben.
Tænk lidt over at de faktisk har godt af at gnave i ben af flere grunde, bl.a.renser de tænderne og får styreret deres trang til at gnave + de får kalk og mineraler som hjælper med at gi deres mad en konsistens så de bl.a.selv kan tømme analkirtlerne.
Ps. Mange gange når hunde ikke kan "tåle" noget, er det pga.de ikke er vokset op med at æde det som hunde bør æde. Sorry for lidt OT.
mar 2011
jeg synes ikke jeg tager for mange forholdregler. jeg ville ønske min hund kunne ligge og hygge med tyggeben og hvad ved jeg, for jeg ved det er godt for dem, men hun sluger alt hvad hun kan komme i nærheden af og jeg er ikke villig til at miste min hund pga. et ben.. har som sagt meget dårlig erfaring med det, derfor tager jeg mine forholdsregler.. hvad mener du med ikke ''tåle noget? fordi de ikke er vokset op med at æde det som hunde bør æde?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
mar 2011
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
mar 2011
mar 2011
jeg nævnte alt det i har sagt med analkirtler osv. og han sagde at det kunne skyldes hun var så stresset.. hun er jo en hund der har haft mange problemer i hendes korte liv.. operationer, og mange ture til dyrlægen pga. selvforskyldte skader (fordi hun er sådan en vildbasse)
så jeg prøver lige de to ting.. skal til dyrlægen med hende på mandag og købe det der andet noget til hendes mave og så kan han samtidig kigge hendes opereret ben om det er okay og ellers tjekke hende
Susanne J: Franske prutter meget! jeg TROR vidst nok det er noget med den måde de trækker vejret.. har fået det forklaret, men kan ikke huske det helt rigtigt. det vidste jeg godt i forvejen, men det er bare blevet næsten uudholdeligt og det synes jeg er lidt for meget.. derfor tænkte jeg der var noget galt
igen tak for svar alle sammen.
ved det er lidt sært... MEN