{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Medlem af DKK ? {{forumTopicSubject}}

Ja varmen må have steget mig til hovedet, tænk sig at jeg overhovedet overvejer det her smiley

Nå men pga en anden tråd kom jeg ind på DKKs hjemmeside, og kiggede lige lidt rundt. Og nej hvor er der bare mega mange fede fordele ved at være medlem af DKK smiley

Så mit spørgsmål er egentlig. I der er medlem af DKK er i tilfredse?
Er bladet HUNDEN, værd at læse?
Bruger i alle jeres gode muligheder?

Og skal man egentlig have hund med DKK tavle for at være medlem?

Ingen af mine har jo tavle, men den næste jeg skal have har DKK tavle. Da jeg blev rådet til det af en opdretter herinde, godt nok er der mange år til den kommer. Men det er måske meget godt at blive medlem allerede nu?

Da den hund skal udstilles og sådan smiley

Håber i gider svare en meget varm spørgejørgen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medlem af DKK ?
  • #1   26. jul 2012 Alle kan blive medlem

Jeg læser ofte Hunden og synes det er ok

• #2   26. jul 2012 Jeg er ganske godt tilfreds med at være medlem....
    Bladet "Hunden" synes jeg er et godt blad som jeg læser med glæde:)
    Har fået en del rabatter på bl.a reg. af importede hunde, grundet mit medlemsskab...
    Gr på udstillinger og der er vist også rabat ved tilmelding nr man er medlem..

Nej, du behøver ikke eje en hund med dkk tavle for at være medlem..

Hvis du er på udkig efter en Dkk hund er hundeweb genialt - og dette har du adgang til som medlem smiley

• #3   26. jul 2012 Okay fedt nok, det er da værd at overveje. Syns det lyder meget godt at være medlem. Og så skal jeg jo alligevel være det når jeg skal have ny hund smiley

• #4   26. jul 2012 Lise ja der var jo endnu en god ting smiley

Har lovet at kontakte den avler jeg talte med herinde, når tiden er til ny hund. Så hun bliver den første jeg kontakter smiley men helt sikkert et kæmpe plus at man kan komme derind og kigge oss.

• #5   26. jul 2012 Jeg har lige meldt mig ud af DKK smiley Det eneste jeg fik ud af det var HUNDEN, fordi jeg hverken træner hos DKK eller går på udstilling. Så jeg synes ikke rigtig jeg ville give penge for det smiley

• #6   26. jul 2012 Emma det kan jeg så godt forstå smiley

• #7   26. jul 2012 Er ganske tilfreds med DKK men jeg både udstiller og træner under DKK.
    Jeg har faktisk slet ikke styr på hvilke muligheder de ellers har smiley

Du kan sagtens blive medlem uden en tavle hund. Og hvis du planlægger at købe hund, så er hundeweb guld værd!

• #8   26. jul 2012 Der er faktisk mange fordele også økonomiske. Rabat på forsikringer f.eks. som opdrætter får man også rabat på stambogsføring. Jeg har også deltaget i kurser/foredrag. Samtidig er det den eneste klub der har indflydelse på "hundeverdenen" herhjemme. Jeg læser bladet med stor interesse og har mulighed for at få vejledning fra konsulenterne og juristerne.

• #9   26. jul 2012 Nej alle kan være medlem

Jeg overvejer at melde mig ud igen, da der ikke er nogle træningssteder under DKK der ligger tæt på mig og udstilling fanger mig heller ikke smiley
    Så nu træner jeg lydighed og agility i Vedbæk hundeklub, da det ligger tæt på mig. Og der betaler jeg jo i forvejen klubkontigent og for at træne der.

Ville rigtig gerne støtte klubben, men jeg synes 450 kroner om året er mange penge, når man er på SU og kun får et hundeblad ud af det, som jeg personligt synes er nogenlunde, men ikke noget jeg kunne finde på at gå ned og købe i en kiosk smiley
    Men når jeg engang får flere penge mellem hænderne, skal jeg med garanti indmeldes igen, da jeg jo gerne vil støtte op om klubben og de gode ting de gør.

• #10   26. jul 2012 Super godt at i gider dele jeres erfaringer, mange tak smiley

• #11   26. jul 2012 Jeg er medlem for det <i>skal</i> jeg være for at deltage i FCI´s vm .. jeg er ikke glad for at skulle støtte den forening, og vil helt sikkert ikke forny mit medlemsskab igen .. med mindre det altså skulle ske, at jeg én gang mere bliver udtaget til vm smiley

Bladene er helt og aldeles ligegyldige imo - og som en skriver, man kan læse dem på biblioteket hvis man har lyst smiley

• #13   26. jul 2012 Og som regel kan man alliere sig med en opdrætter, der er nødt til at være medlem og tjekke hundeweb gennem vedkommende smiley

• #14   26. jul 2012 Hvorfor er man nødt til at være medlem som opdrætter?

• #15   26. jul 2012 Hvis man har kennelmærke i DKK skal man da vist være medlem også, eller tager jeg fejl ?

• #18   26. jul 2012 trine p -

Det mente jeg bestemt også. Andet ville da være en smule sært smiley

• #20   26. jul 2012 http://www.dkk.dk/Kennelmarke

• #25   26. jul 2012 Alle der parre en DKK godkendt tæve med ekskl godkendt han kan få bog på hvalpene.
    Det er kun hvis man af en eller anden grund er udlukket feks grundet salg af ikke stambogsførtehunde, brud påregler, aktivitet i modarbejdende klubber eller andet at man ikke kan få registreret sine hvalpe.

• #26   26. jul 2012 Jeg er medlem af Dkk, men overvejer at melde mig ud. Er godt og grundig træt af, at de ikke lytter til specialklubberne.............Bla. Schæferhundeklubben.
    Dkk har for nylig trådt noget så grundigt i spinaten, mht avlsrekstriktioner.
    Bladet er mig så evig ligegyldigt, da historierne er sådan nogle pussenussehistorier og ellers er det mest artikler om dogdansing, agllerity og udstillinger. Når det gælder brugshundekonkurrencer (sph 1 & 2, Ipo dm ol) kommer der et par enklete linjer, om det

• #27   26. jul 2012 Lea
    Er der vedtaget noget i fremtiden med f.eks . schæferen ? er der slækket på restriktioner? jeg har ikke fulgt så meget med

• #28   26. jul 2012 Jeg er medlem af DKK, Bassetklubben samt Broholmerselskabet (specialklubber under DKK)

Alle mine hunde har DKK-tavle, og jeg udstiller den ene. Jeg går til ringtræning i DKK, men til lydighed hos en privat hundetræner.

Bruger hundeweb dagligt i mit arbejde i avlsudvalget i Broholmerselskabet, har været til et par foredrag arrangeret af DKK, og skal snart i gang med et par moduler af opdrætteruddannelsen.

Jeg er ikke enig i alle DKK's dispositioner, men jeg bakker op om det store arbejde, der trods alt laves for vores hunde.

• #30   26. jul 2012 Det Grå Lyn:
    Det er da vel en joke??

• #31   26. jul 2012 Jeg overvejer mit medlemskab meget seriøst efter DKK's udtalelser om hundeloven... Jeg synes det er dybt grotesk at vores klub i den grad er villige til at sælge nogle af de racer den repræsentere for at få lidt politisk indflydelse - FØJ!

Også er jeg samtidig dybt skuffet over deres valg i forhold til avlsrestriktionerne...

Men jeg ka ikke undvære adgangen til Hundeweb smiley Det er et genialt værktøj - intet mindre end genialt!

• #32   26. jul 2012 Jeg er godt tilfreds med mit medlemskab - har lige betalt mit 3. år smiley
    Er glad for bladet hunden og det giver mig følelsen af at få noget for mine penge, selvom jeg ikke er den store læser.

Jeg har endnu ikke benyttet mig ikke rigtig af nogen af deres muligheder og tilbud andet end udstilling og hundeweb.

• #33   26. jul 2012 Om man skal være medlem af DKK eller ej, handler vel egentlig om man vil bruge de tilbud man får.
    Hvis man ikke bruger dem, så skal man kun gøre det for at støtte dem.
    Jeg bruger ikke deres tilbud, og der er for mange ting jeg er uenig med dem i, og dårlige oplevelser med adminstrationen gør, at jeg ikke ønsker at støtte dem.
    Tror mange er medlem pga af hunde web, samt det at FCI kun anderkender 1 klub i hvert land (DKK i Danmark).
    Mange er medlem fordi der ikke er mange alternativer.
    DKK har mange gode tilbud, men der er ting de godt kunne stramme op på, feks med avlskrav osv, Og at de burde tale alle deres medlemmer/racers sag.
    DKK behøver ikke forbedre sig, fordi de ikke får meget konkurrence, samt at de nærmest har monopol pga. FCI.

• #35   26. jul 2012 Det grå lyn:
    suk,forfærdeligt,mine forældre havde en gang en schæfer med rigtig dårlige hofter,kan godt huske problematikken fra den gang.DKK er også i gang med at pille ved avlsrestriktionerne ved min race,rigtig for dårligt.

• #36   26. jul 2012 Det grå Lyn:
    Trist - virkelig en skam for racen, selvom man jo kan give dem ret i at selvom hundene har været fotograferet har det ikke hjulpet - men det her gør det sku ikke bedere, blot værrer - for der er nogle som kan finde på at avle på dårlige hofter- der er hundeweb uundværligt, og så er det en skam at det kun er medlemmer der har adgang, for folk gider ikke blive medlem kun for det.

Og et sted som hundegalleri er kun en lille procentdel af danmarks hundeejer, de går ikke herind og læser før de handler hund, de plejer at komme herind når hunden er købt og kommet hjem -

• #38   27. jul 2012 Når man siger at en schæfer må have d eller e hofter skal man da også huske at sige at der står "undtagelsesvits, hvis opdrætter vurderer at hundens samlede bidrag vil være positivt" samt at partneren så skal have a eller b hofter.... Det er da en væsentælig detalje som jeg synes shæferfolk i deres fortørnelse ofte glemmer at fortælle!
    Jeg er dog enig i at det er forkert og at det ikke burde være muligt :O))

• #40   27. jul 2012 Hov jeg får forresten også 10% rabat på forsikring! Og har brugt deres hjælp en enkelt gang!

Jeg er også medlem af sheltie klubben under DKK

Jeg har intet godt at sige om deres slækkede krav! Her er jeg dybt skuffet!

Kommentér på:
Medlem af DKK ?

Annonce