Løs hund der kommer hver dag {{forumTopicSubject}}
Vi har en sort labrador/mcstiff tror jeg det er, der kommer her næsten hver dag. Jeg har lige haft Laika i løbetid, og hun er blevet parret, så dukker ham her op ud af den blå luft. Godt jeg var ude jeg fik hurtig fat i laika og lukket hende ind.
Jedg fik fat ik den anden hun den havde halsbånd men ingen navneskilt. Naboerne har også set den flere gange, vi bor på landet så derfor har vi ikke mulighed for at se hvor den kommer fra.
Har lige besluttet at næste gang den kommer lukker jeg den ind i gangen og ringer efter politiet, så må de hente den og finde ud af hvor den hører hjemme.
Det koster omkring et par tusind for ejeren som så forhåbentlig tænker sig om for eftertiden.
Jeg har tit børn der render rundt alene ude, hvad nu hvis den lige pludselig bliver aggresiv.
Hvis Laika går ude og hun afviser ham ved jeg jo ikke hvordan han reagere.
Bare min mening, Pia
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
2. Hvis det ikke virker så brug alt fra politi til mulighed for at aflive hunden, alt efter hvor man bor. Hvis en ejer lader en hund strejfe, så bekymrer man sig ikke om den.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
maj 2012
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.626
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Pia: Håber i fanger den og den er ganske nem og fredelig
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Tonny og....:
Har du læst startindlægget... og hvorfor skulle de gøre alt for en aflivning? Mystisk holdning du har!
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.198
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Synes det er at sende ejer en meget klar melding om at man er træt af at have den rendende..
Jeg ser dog ingen grund til at gå så langt, som til at aflive hunden, altså medmindre den udviser aggressiv adfærd, og ejer vælger at forsætte med at have den rendende løs, efter den har været i politiets varetægt en gang..
Men spørgsmålet er om hunden er chippet, er den ikke det (hvilket jo desværre ikke alle gør, trods det er lovpligtigt) så bliver den fremlyst i tre dage, hvor efter den overdrages til et internat, som så kan vidreformidle hunden...
Om så ejer er så glad for sin hund, at denne overhovedet vælger at dukke op hos politiet ved fremlysningen, vel vidende at det kommer til at koste i omegnen af 5000kr i samlede omkostninger (bøde, transport med falck, samt indlogering på internat) er så en ganske anden side af sagen!!!
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 30
Nu har jeg selvfølgelig gået og tænkt over det med Laikas løbetid og hanhunden.
Laika er allerede blevet lidt tyk hen over bugen og hun blev parret d. 1-7 kan det passe allerede nu eller hva ( har han været der før jeg ????)
Jeg er godt nok meget i vildrede for vi har aldrig før haft en hund der skal ha hvalpe?????.
nogen ideer
ØV ØV ØV
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
Det kommer du nok til at gøre 1-2 uger endnu.
Sådan har det altid været for mig.
jan 2012
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/70860-4uger_og_nogle_banditter
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 380
Når min smarte maskine til at lave navneskilte kommer, så går jeg direkte ned og fortæller ham om loven
Hvis det er muligt at finde frem til ejeren synes jeg du skal bede personen om at holde styr på sin hund, og at du en anden gang lader politiet klare opg.
Hvis du ikke kan få fat i ejer, så ring til politiet med det samme
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 380
jan 2012
Løs hund der kommer hver dag