{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.858 visninger | Oprettet:

En måge fløj ned og bed!! {{forumTopicSubject}}

Vil på forhånd undskylde mit sprog men jeg er fuldstændig forarget!

Jeg var nede og gå med Munthe og den sidste af hendes hvalpe (Boris) i morges.. Mågerne fløj rundt og irriterede dem.. Sådan har jeg aldrig set mågerne være, men det var rimelig harmløst... Lidt efter flyver der en måge hen over Boris (vel 40 cm fra jorden) og skider ham lige i hovedet... og 2 min efter flyver den ned igen og napper i ham!!!!!
Jeg fløj hen og baskede med alt hvad der kunne baske og Munthe løb efter den og gøede.. Stakkels lille Boris... Han blev mega bange..

Hvad fanden sker der for at måger er begyndt at flyve ned og nappe efter hvalpe...

Har i nogensinde oplevet noget lignende!!!?!?!?!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En måge fløj ned og bed!!
  • #1   20. jul 2012 Føj da, stakkels hund! Har ikke oplevet noget lignende, men har hørt om flere hundehvalpe af meget små racer, som er blevet taget af måger smiley altså mågerne er fløjet ned og fløjet med dem som bytte..

• #2   20. jul 2012 Jeg har haft en kat der blev hakket i a en sol sort.. det resulterede i at der voksede noget der lignede et lille træ eller nej sådan en klump der var grå lige ved hø øje. Det faldt a og kom så igen og igen og igen. Fraktal kan man se det ved dyrlægerne i Hadsund i Nordjylland der er det udstillet...

• #3   20. jul 2012 Kristina - EJ!!! Hvor klamt....

Godt lille Boris slap uden sår!

Vidste slet ikke at måger var så sindsyge!! smiley

• #4   20. jul 2012 Det har jeg da aldrig hørt før, stakkel vaps og dumme måger, jeg hader dem.
    R jeg har aldrig hørt om en måge der har taget en lille hund men derimod om en rovfugl , musvåge, og de lidt større rovfugle.
    Jeg ved ikke hvor meget en måge kan løfte i sit næb, måske skal man til at være bange for din hund på 4,5 kg ?

• #5   20. jul 2012 Stakkels lille hvalp smiley

• #6   20. jul 2012 Min bedsteforældres nabo gik tur med en chi hvalp på stranden, så kom der en kæmpe måge og tog den med fødderne/kløerne og fløj ud over havet med den, hvor de desværre så, at mågen tabte hvalpen over havet smiley det gør ondt bare at skrive om det smiley
    Noget ala det samme skete for min venindes søsters chi, den var dog voksen smiley

• #7   20. jul 2012 I har været for for tæt på "deres". Ligesom hundene gør når nogen trænger ind på deres territorium, så forsøger de at jage jer væk. Det har I ikke respekteret, og så får I lige en hilsen I måske kan forstå.

Jeg er selv som barn blevet jagtet af måger, fordi jeg nærmede mig deres hjem, og jeg fattede budskabet og smuttede, så jeg slap for korporlig afstraffelse smiley

• #8   20. jul 2012 Guud hvor forfærdeligt. Jeg får helt ondt i maven .Chier vejer jo heller ikke så meget.

• #9   20. jul 2012 De bliver temmeligt aggressive i ynglesæsonen (slutter vist her om snart)

Artikel om måger der angriber folk, fra sidste år:
    http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-39968377:skrigende-m%C3%A5ger-angriber-bydanskere.html

De har et lignende problem med krager ved en golfbane i sverige i år.
    http://m.jyllands-posten.dk/international/article4744564.ece

• #10   20. jul 2012 Hvorfor mon de trækker ind til byerne, vi har dem også i massevis i haven og vi bor 5 km fra havet og jeg kan ikke lide dem, de skider overalt og laver en masse larm, vi har snart flere mågelorte ( som er større en min hunds bæer) liggende for de samler ikke op.

• #11   20. jul 2012 Mamma, fordi det er mere sikker.

• #13   20. jul 2012 Kender det godt Mamma, her har vi så både ænder, måger, fiskehejre og andet godtfolk, det er rigtig hyggeligt at ha min farfars formel 1'er på besøg. *GG*

• #14   20. jul 2012 Moster sikkert ??? hvad truer dem ved havet, der må da være bedre føde ?

• #15   20. jul 2012 Hvordan kan du være forarget over at mågerne forsvarer deres territorium ?
    Det er ikke mågerne der gør noget galt, men dig.

I vores gamle hus havde solsortene reder, og dem skulle vi heller ikke i nærheden af i ynglesæsonen, det respekterede vi så vi slap for deres hakken og skræppen

• #16   20. jul 2012 He he Isabelle m, vi må hellere lige få mågen herind så den kan forsvare sig smiley *GG*

• #17   20. jul 2012 Isabelle, hvem er forarget ???

• #18   20. jul 2012 Mamma :Læs ts første linie

• #19   20. jul 2012 Stakkels chi... smiley Chok man. Ej må have været frygteligt. smiley

• #21   20. jul 2012 Jeg ved altså ikke helt om jeg er enig Laila!
    Det er det samme sted vi altid lufter hunde.. Alle i hele ejendommen.. En græsplæne der ligger lige ved siden af lejlighederne..
    Der er faktisk aldrig måger der fordi der er så mange hunde altid...
    Hvis de synes det er deres territorium så er det da noget helt nyt... Og nu har jeg boet der i 3 år og der har da aldrig været noget med de måger lige der..

Tror måske nærmere det kan være noget med ynglesæsonen...

Og jeg tror måske også i ville være en smule forarget hvis i lige pludselig så en stor fugl flyve ned og nappe jeres lille hvalp...

• #22   20. jul 2012 Ja det er sgu forargende, når naturen er irriterende for os. Lad os udrydde alt, der ikke lige opfører sig efter vores civiliserede kodeks.

• #23   20. jul 2012 Det er yngletiden, som især gør dem aggressive. Og når så ikke det har været havvejr i et stykke tid, er der jo ingen fisk på havnen, søger de længere ind i byen i søgen efter mad. Vi bor i en havneby, og har en f.....s døje med måger:(

• #24   20. jul 2012 Mamma, det ved jeg ikke, men det står i artiklen.

• #25   20. jul 2012 Nææh jeg var sgu ikke blevet forarget, men havde respekteret det og vendt om

• #26   20. jul 2012 Jeg kunne ALDRIG blive forarget over et vildt dyrs gøren og laden. Jeg forstår faktisk slet ikke hvordan man kan bliver forarget over hvad et dyr måtte gøre. De handler udfra deres naturlige instinkt, ikke for at genere nogen.

• #27   20. jul 2012 enig moster

• #28   20. jul 2012 Jeg forbinder nu heller ikke forargelse med dyr da det er noget der hænger sammen med moral og overskridelse af normer og man kan vel næppe forvente, en måge har belg samme moralkodeks som os smiley

Når det så er sagt, er det da en ubehagelig oplevelse og jeg kan ikke lige se, nogen har gjort noget galt, hverken måge, hund eller TS. Man kan jo ikke vide, at mågen pludselig synes, den ejer det område. På den anden side kan man vist heller ikke klandre mågen. Den gør jo bare, hvad den skal

• #29   20. jul 2012 Nej men så tager jeg forarget i mig og erstatter det med forskrækket... OMG!

• #34   20. jul 2012 Som skrevet tidligere bliver de temmelig agggressive i ynglesæsonen.. Min stedfar som engang var vægter måtte opgive at patruljere et bestemt område fordi der var omkring 50-60 måger der hele tiden gik til angreb på ham.. smiley

• #35   20. jul 2012 Laila, sorry det overså jeg smiley
    Jeg bliver nu heller ikke forarget men lidt små irreteret da jeg i forvejen kun kan lide fugle der flyver højt oppe,deroppe er de smukke, har en fobi for alt der basker med vinger og er specielt ikke glad for måger og duer. Vi har også en fugle rede tæt ved vores hoveddør, nu venter vi bare på at ungerne er fløjet fra reden så bliver den pillet ned og hullet lukket så må de bo et andet sted næste år.

• #36   20. jul 2012 Hehe...

Han har godt nok haft lidt modvind i hans ellers korte liv... Er virkelig glad for at der ikke skete mere....
    Heldigvis mødte vi postbudet på vej op i elevatoren og så fik han lige en kæmpe godbid... Så sad han der med fugleklat i hele hovedet og med en kæmpe godbid i munden... Han er sgu dejlig smiley

• #37   20. jul 2012 Nu bor jeg i en havneby og gud nåde og trøste mig hvis nogen kommer for tæt på mågerne i yngle tiden. De angriber gerne, hvis de føler sig truet. Det kan være at ungerne lige var hoppet ud af reden og var tæt på dine hunde.

Måger er jo normalt et ganske fredeligt dyr - dog har det et irreterende fugleskrig, men de rydder op på havnen efter os andre.

• #38   20. jul 2012 Rikke, så er jeres måger bedre opdraget end vores, de rydder ikke op tvætimod, de hjælper deres venner kragerne med at tømme skraldeposerne og skider overalt uden at samle op. Hvordan har I opdraget jeres måger, med godbidder eller skæld smiley

• #39   20. jul 2012 Det er nok bare fordi sådan en Københavner som mig ikke rigtig er vant til at tage stilling til måger i yngletiden... hehe...
    Men nu ved jeg det da i hvert fald...

• #41   20. jul 2012 I Australien har de en fugl som ligner en hus skade, den hedder Magpie. Den har den mest fantastiske lyd. smiley
    Men inden i storbyerne hvor de holder til er der sat advarselsskilte op, fordi de angriber mennesker uden at tøve, og de er virkelig grove! Altså det er ikke for sjov de der skilte er sat op.

• #42   20. jul 2012 Ja jeg ville DØ lige på stedet, hvis det skete for mig smiley

Bor også i en havneby og der er 1929847635263748569708798 millioner måger men de har dog aldrig gået til angreb på mig og hvis de skulle begynde, så må jeg jo bare holde op med at gå ud.
    Har fuglefobi og det ved fuglene, så de plejer at opsøge mig..........arrrrrrrrrrrrrh....tør jeg gå til vandet idag med emma ?...måske bevæbnet med en stor paraply og en hårlak smiley

• #43   20. jul 2012 http://www.youtube.com/watch?v=oYEYc8Ge3nw&feature=related

En Magpie er en smuk fugl, med en særpræget sang... men ja, der lægges ikke noget imellem, hvis man kommer for tæt på dem i yngletiden!!

Mht en måge... så kan en måge IKKE gribe noget med sine klør, den har slet ikke anatomien til det, den har svømmefødder, ikke rovfugle klør...

• #44   20. jul 2012 The one, no det ved jeg, men hvor meget kan den løfte i sit næb, jeg tænker på den der snuppede den lille chi der står om længere oppe i tråden. Jeg har googlet med kan ikke finde noget om det.

• #45   20. jul 2012 Nu har jeg ikke læst svarene men det kan jo være at din hund har været for tæt på en unge på jorden.

Funky har engang kommet med en hel mågeflok i røven fordi hun havde snuppet sådan en unge og hentet den til mig. Heldigvis er hun så blød i munden at ungen blot var våd og kunne sættes fri med det samme (og far og mor tog imod den med det samme), men ikke destro mindre var de altså også MEGET nærgående på hende den dag, hvilket man jo godt kan forstå.

• #46   20. jul 2012 Jeg var der ikke, da chi'en blev snuppet, jeg ved kun, hvad jeg fik fortalt af dem.

• #47   20. jul 2012 måger er gennerelt et ekstremt agressivt dyr overfor andre dyrearter end dem selv, i min gamle lejlighed havde vi nogle måger der holdte til på taget, og de slog altså duerne ihjel der landede på taget.
    Måger bruger især det med at klatte på ofret eller den uindbudte som en afskrækkelse.
    Mågen havde nok enten en redde i nærheden eller tiltænkt en plads i nærheden til redeplads

• #50   20. jul 2012 Ajjjj..... hold nu op...... en måge kan sgu da ikke snuppe en hund i " kløerne ".... og flyve med den................ En måge har Svømmefødder ....Ha ha ha

Flere fugle kan godt " overfalde " hunde og katte......... men ligefrem flyve afsted med en hund på flere kilo....... naaahhh........... jow måske Ørne..... men dem findes der ikke så mange af i lille Danmark....

Så mon ikke det er vandrehistorier ???? .... *GG*

• #52   20. jul 2012
    Isabelle m

Weee...... TAK...... Kunne hun godt huske mig ??....... ( håber det var for det gode så )...... smiley

• #53   20. jul 2012 Jeg gentager mig selv; jeg var der ikke, men fik det fortalt af dem, som selv har oplevet og set det smiley det kan være de ikke kan kende forskel på fuglearter, who knows, men væk var hunden hvert fald.. En chi hvalp vejer heller ikke flere kilo smiley

• #54   20. jul 2012 Uanset hvad så end hvalpen har vejet, så kan en måge ikke bære den, en måge har svømmefødder...

• #57   20. jul 2012 Var i San Diego sea World og sad og spiste ved et bassin.
    Jeg er ikk særlig glad for måger, og de her var jo så vant til mennesker så de gjorde præcis hvad der passede dem. De blev ved med at rende og baske ind i mine ben, de stjal vores mad hvis vi ikke holdt på det. En måge plyndrede min kærestes talerken fordi han havde rejst sig fra bordet 2 sek. Jeg sad stadig lige overfor, blev totalt forskrækket. Og de skal bare ikke røre mig de kræ for er få bange for bevingede dyr, jeg skulle virkelig ligge bånd på mig selv.!

• #59   20. jul 2012 Mågerne der bor på tagene på mit arbejde angriber også - mest med at flyve meget tæt på og skide på en. Man vænner sig til det og husker at tage en hat på smiley
    Det er deres natur, når der er unger - det kan vi ikke gøre så meget ved.

• #60   20. jul 2012 I Torquay - syd England - er mågerne også ekstremt nærgående!
    Det var så slemt, at da vi var derovre, dykkede de ned og tog maden fra hænderne af os, når man gik rundt med en sandwich! En af mine veninder slog sig faktisk lidt, da hun lige fik sådan en måge "i hovedet".
    Og det har ikke noget med yngletider at gøre, de er bare vandt til mennesker smiley

• #61   20. jul 2012 har ikk prøvet det med måger, men Silla min chi på 2.4 kg blev 'angrebet' af skader, der kommer nogengange en hel flok på måske 10-15 stk, og en dag hun skulle ud og tisse, begyndte de at kredse om hende og skrappe op, og nogle af dem dykkede ned efter hende, jeg skyndte mig ud efter hende (hun havde trykket sig HELT ned i græsset) og selvom jeg var der ude blev de ved.. men jeg fik hende ind, og flere uger efter var hun stadig bange, for hvilken som helst fugl, så det var lidt svært når hun skulle ud.. nu er hun ved at være okay igen, og er ikk bange for alle fugle, men hvis en skade skrappe bliver hun helt 'flad'.. det er ca 3 mdr siden det skete, så jeg tror hun kommer sig stille og roligt, men hold nu op et chok jeg os fik..

• #62   20. jul 2012 Utroligt hvad man få folk til at tro på.

• #63   20. jul 2012 Ej tror ikke på at en chi bliver taget af nogen fugl i DK. Det er simpelthen en and, det viser sig altid at dem der fortæller historien kender en nabo eller en kammerater søster. Der er godt nok mange små chihuahuas der enten er blevet taget af en fugl eller ædt af en kat, hvis man skulle tro på alle dem der kan fortælle historien.

• #65   20. jul 2012 Jeg har haft en måge der havde valgt min cykelkurv, som sit nye bedste tilholdssted, og der må jeg sige natur eller ej, så er cyklen min og mig der bestemmer hvad jeg vil cykle rundt med i Københavns gader, så den blev jaget væk hver gang jeg så den nærme sig min cykel:)

Kommentér på:
En måge fløj ned og bed!!

Annonce