{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

hvor langt/hvor længe går i? {{forumTopicSubject}}

Hej min kæreste og jeg har en dejlig hvalp på 9 uger i dag.
- han er ude og gå sådan mellem 8 og 12 gange om dagen og han tisser hver gang.
Men nogle gange når vi er ude at gå er han rigtig stædig og træls. så sidder han sig ned igen og igen og man skal kalde på ham 100 gange og nogle gange skal man hen og løfte ham lidt.
kan det være fordi han ikke gider gå mere? eller er han bare en hvalp?
på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor langt/hvor længe går i?
  • #1   18. jul 2012 En hvalp på 9 uger skal slet ikke gå decideret tur. Den skal bare ud på korte introture i nærheden af huset.

• #2   18. jul 2012 de fleste gange elsker han at gå tur smiley
    - han både tisser og laver større når vi er ude og gå langs å'stien i byen smiley

• #3   18. jul 2012 Han er en meget lille hvalp og skal egentligt ikke rigtigt gå ture men kun ud og kigge på omgivelserne.

• #4   18. jul 2012 Vega gad SLET ikke gå i starten, og hun var 11 uger da vi fik hende hjem. Hun satte sig ned, strittede imod og ville bare ikke røre sig ud af flækken.

Her hjalp det virkelig meget at bære hende det første stykke, så hun ikke selv gik i gården og på parkeringspladsen (vi bor i lejlighed), jeg tror hun forbandt det med hjem - altså at når man var der, så skulle man hjem, hvis du forstår?
    For hvis vi kørte i skoven eller lign., så var der intet. Det nød hun virkelig!

Men hun var faktisk ret gammel (6-7 mdr) før hun begyndte at nyde turene, og ikke trak helt sindssygt, så snart hun fangede vi var på vej hjem smiley

• #5   18. jul 2012 Og som svar på overskriften, så gik vi måske 5-10 minutter i starten - eller dvs. vi gik hen på en stor græsplæne og så kunne hun ellers få lov at rende rundt og snuse smiley

• #6   18. jul 2012 sådan er Julius slet ikke ...
    - Han elsker at gå tur og vi går da ca. 10 - 15 min. ad gangen . vi går så tit for at få ham rendelig, for når han ligger og sover på gulvet på sit tæppe og så vågner så skal han tisse, hvis man ikke lige er det med det samme tisser han lige inden vi når ud af døren :S så man skal være lidt hurtig når han vågner.
    - men i syntes at vi gr for langt eller hvad ?

• #7   18. jul 2012 Emma:
    Om i går for langt kommer an på flere ting.

Tommelfingerreglen siger ca. 5 minutter pr, måned = 10 minutter i jeres tilfælde!
    Hvis i går 10-15 minutter 8 gange om dagen synes jeg det er for meget! Hvis i gør det et par gange om dagen synes jeg det er ok... Men hvalpen skal have lov at går i sit eget tempo, når den er så und smiley

• #9   18. jul 2012 Kommer man ikke MEGET hurtigt op på 8-12 gange om dagen, hvis man skal ud hver gang hvalpen har sovet, spist, leget osv? Jeg synes ikke det lyder voldsomt. Hvis man ikke har have, er der jo ikke så meget andet at gøre end at få snoren på hver gang, der skal tisses.

10-15 minutter pr. Gang kan måske godt lyde af meget, men det synes jeg også kommer an på, hvordan man regner det ud. Inden man har fået sele på og er kommet ned og op igen, er der hurtigt gået små ti minutter bare med det. Da vi fik Disen, boede vi i lejlighed og måtte ned hele tiden. Det tog sjældent under et kvarter. På mange af turene gik vi måske max et par hundrede meter andre gange tussede vi lidt rundt i gården men der kan da også nemt gå tid med at snuse og vente på, de får tisset.

Hvis det derimod er 15 minutters march ud af landevejen med hunden halsede efter i snoren, ja så synes jeg også, det lyder voldsomt

• #10   18. jul 2012 Jammen vi går mellem 10 og 15 min ca. Altså der går han og snuser hopper rundt i græsset, tisser osv. Men så længe han er glad og har lyst til at gå og løber rundt og snuser osv. Så er der vel ingen alarm :)?

• #11   18. jul 2012 Jeg ville nu ikke lade det være op til hunden, hvornår det er nok. Da Disen var hvalp, vil jeg gætte på, hun havde kunnet løbe solen sort, men det fik hun ikke lov til :).

Hvis ikke jeres tur er at vade derudaf, ville jeg ikke være bekymret. Det lyder som m, I godt kan tilbringe 13 af de 15 minutter på det samme sted. Og så er der jo noget af en margen. Jeg synes også, der er en del forskel på om i går 12 ture på et kvarter eller 8 ture på ti minutter. Det første ville jeg synes var i overkanten smiley

• #12   18. jul 2012 Ja okay smiley

• #13   18. jul 2012 Kan godt være det er mig, der er for præget af det at have store hunde med hofteproblemer, men synes det lyder som ret lang tid og ret mange ture. Kan godt forstå at man hurtigt kan komme op på 10-12 ture, men synes ikke i burde gå så lang tid, i hvert fald ikke dem allle sammen. Det er nok bare min personlige mening smiley

• #14   18. jul 2012 Da vi fik enzo hjem havde vi ingen have. Vi gik med ham 1-2 gange om dagen. resten var kun lige ned på græsset så han kunne tisse og op med det samme igen.

• #16   18. jul 2012 A&d tissede han så ikke meget inde?

• #17   18. jul 2012 Wivkie tak for din kommentar det kunne jeg bruge til noget smiley
    - nogle fange for han også en tur på armen og det hjælper, men han kan godt lide at få sele og snor på det gør ham intet smiley

• #19   19. jul 2012 Emma: har du læst hvad jeg skriver. Du tror sikkert at vi kun var ude med ham 1-2 gange om dagen.

• #20   19. jul 2012 Nej men hvis vi bare vender liger rundt om huset tisser han også inden, han vil ud og gå smiley

Kommentér på:
hvor langt/hvor længe går i?

Annonce