Øv for en oplevelse:( {{forumTopicSubject}}
Har i dag oplevet noget rigtigt ubehageligt og er nødt til at få lidt luft, ved at dele denne historie med alle jer søde HG'er
Situationen er den, at Kayser og jeg(mest mig:)) vælger at gå en god lang tur lige efter vi er nået frem til vores sommerhus, vi går en god tur på stranden og kayser går så fint(vi har for nyligt intensiveret, gå pænt træning hvilket gå så godt:))
Da vi mangler 300meter hjem kommer der en løs hund, uden ejer og angriber kayser, som selvfølgelig er i snor, vi prøver at komme væk, men hunden følger efter, forbigående forsøger at skræmme hunden, men forgæves:(
Det ender med at den anden hund, som ikke gå, på trods af kayser knurre, angribe og bider kayser:( helved er løs og de toppes, hunden bliver skilt, men stadig ingen ejer:( tilbage står jeg med en blødende hånd, og heldigvis en uskadt hun, hold da op en forskrækkelse:(
Je er nu syet med to sting i en finger, da jeg havde fået en 2,5 cm flænge, som ikke ville stoppe med at bløde, samt er på pincilinkur de næste 10 dage, øv altså!! Sikke en måde at starte ferien på:(
Og det hele kunne have været undgået, hvis den anden hund havde været holdt i snor, eller i en lukket have..
Ved egentligt ikke hvad ud vil med indlægget, trængte bare til at få det ud.
aug 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 124
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 171
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 38
Er din hund okay?
hvad skete der med den løse hund?
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 38
aug 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 124
Jeg har godt tænkt at melde det til politiet, men er kommet fra det igen. Er ikke sikker på hvordan det lige fungerer/hvad man gør siger.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.216
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.844
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Jeg tror ejer får en bøde for løs hund uden kontrol.
God bedring.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Det er vigtigt at få gjort, da forsikringen kræver det som "bevis" for at din skade er forårsaget af et hundeoverfald. Så, for at få dækket skader, eller evt fremtidige komplikationer, kræves at overfaldet er dokumenteret (politi)
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Øv for en oplevelse, altså - håber ikke at Kayser eller dig bliver utrygge ved mødet med andre hunde fremover.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Men det er også temmelig vigtigt at du får meldt hændelsen til dit forsikringsselskab, selvom man ikke forventer det bliver et problem kan en lille flænge i enkelte tilfælde give store problemer, og så er det meget vigtigt at du kan få hjælp af din forsikring. Også selvom det formentlig aldrig kommer på tale.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Næste gang er det måske mig med min lille 4kgs Calle som kommer forbi. Han vil næppe overleve. Hvis jeg så efter han er død får den sædvanlige "hunden har overfaldet andre" vil jeg da godt nok blive muggen over den ikke er blevet anmeldt INDEN min hund måtte lade livet.
Derfor: Selvom din hund ikke er blevet skadet og det "kun" er din finger (er næsten altid kun når det er en selv som andre også har sagt) Så bør du afgjort anmeld.
Desuden kan der komme komplikationer på et sådan bid. Hvis du en dag står med en stiv finger vil du nok ærgre dig over du ikke anmeldte overfaldet.
Øv for en oplevelse:(