616 visninger
|
Oprettet:
Hvor meget skal man vide om sin hunds race? {{forumTopicSubject}}
Hey HG
Nu kommer jeg lige med et teoretisk spørgsmål, leder ikke selv efter ny hund.
Mange steder har jeg læst (oftest ved brugshunde) at avler skriver at nye ejere skal vide noget om racen og kende til behov. Men hvornår ved man nok om racen? De fleste kan man jo slå op på nettet og læse om hvad racen bruges til, hvad den kan og ikke kan, hvilke sygdomme der oftes kommer hos racen osv.
Hvornår mener I at man ved nok om en hunderace til at man kan anskaffe sig en?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.393
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Det er muligt at skaffe oplysninger om en race både gennem læsning og ved personlig kontakt... Man kan ikke vide alt men k´man kan gøre et stykke arbejde for at vide det basale + en del mere.
Hvis jeg blevkontaktet af mulige interesserede i min race ville jeg da nok være afvisende hvis man kom med en forventning om at nå til tops indenfor lydighedstræning... eller tror man kan bruge hunden som løbepartner flere gange om ugen. jeg vil også forvente at man har fundet ud af at det (til tider) er en gøende race... :O))
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.746
Men når det er sagt så kan man læse op og ned på nettet og i bøger, men det der giver mest, er altså at møde flere forskellige hunde af racen personligt
Det er en god idé at tage på en udstilling at kigge, da man kan se mange "forskellige" hunde af samme race og få en sludder med både hunde og mennesker - og evt møde forskellige opdrættere
Hvor meget skal man vide om sin hunds race?