{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal man vide om sin hunds race? {{forumTopicSubject}}

Hey HG
Nu kommer jeg lige med et teoretisk spørgsmål, leder ikke selv efter ny hund.
Mange steder har jeg læst (oftest ved brugshunde) at avler skriver at nye ejere skal vide noget om racen og kende til behov. Men hvornår ved man nok om racen? De fleste kan man jo slå op på nettet og læse om hvad racen bruges til, hvad den kan og ikke kan, hvilke sygdomme der oftes kommer hos racen osv.

Hvornår mener I at man ved nok om en hunderace til at man kan anskaffe sig en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget skal man vide om sin hunds race?
  • #1   15. jul 2012 Efter min mening er det når folk gider sætte sig ind i tingene, man kan jo ikke få erfaring uden at have en hund.. Problemet er at de fleste folk bare tænker det er en fin hund, men ikke gider læse om den hvis man ikke kender den af erfaring self smiley

• #2   15. jul 2012 Man skal vide så meget som muligt!
    Det er muligt at skaffe oplysninger om en race både gennem læsning og ved personlig kontakt... Man kan ikke vide alt men k´man kan gøre et stykke arbejde for at vide det basale + en del mere.
    Hvis jeg blevkontaktet af mulige interesserede i min race ville jeg da nok være afvisende hvis man kom med en forventning om at nå til tops indenfor lydighedstræning... eller tror man kan bruge hunden som løbepartner flere gange om ugen. jeg vil også forvente at man har fundet ud af at det (til tider) er en gøende race... :O))

• #3   15. jul 2012 Mød dem! Man kan ikke læse sig til alt...

• #4   15. jul 2012 Efter min mening skal man vide tæt på ALT for at undgå hunden ender som en omplacerings hund efter kort tid...
    Men når det er sagt så kan man læse op og ned på nettet og i bøger, men det der giver mest, er altså at møde flere forskellige hunde af racen personligt smiley
    Det er en god idé at tage på en udstilling at kigge, da man kan se mange "forskellige" hunde af samme race og få en sludder med både hunde og mennesker - og evt møde forskellige opdrættere smiley

Kommentér på:
Hvor meget skal man vide om sin hunds race?

Annonce