Omplacering af "jagt"hund. {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Hej.
Jeg kender til en 7 mdr. gammel labrador/setter hunhund som søger nyt hjem. Hun er iflg. ejeren meget arbejdsvillig, viser gode tendenser til at blive en god jagthund (støver, tror jeg nok han sagde), kommer fra jagtforældre. Hun er 100% renlig men han ved ikke om hun kan være alene da han stort set har hende med overalt.
Ejeren har anerkendt at han ikke har fysisken til at kunne give hende det hun har brug for, ( han er omkring de 60 og har gigt) hun skal bruges enten som jagthund eller som mindst til agillity eller lign. Hun egner sig IKKE til udelukkende at være familiehund.
Han giver hende væk gratis til den rigtige ejer/familie, men vil hellere beholde hende selv og lede videre end bare aflevere hende til første og bedste.
Jeg skriver herinde i forum i stedet for salgsannonce da han ikke er interesseret i at alle og enhver skriver for at få en gratis hund..
.. og fordi jeg tænkte i garanteret kender til jagtklubber osv. hvor han kan forhøre sig ude.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Men hvorfor ind i helvede har han anskaffet sig en hund, som han vidste han ikke kunne magte?!
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Og desværre er der mange af den slags derude
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.722
selvom den kommer i marked er det jo ikke ensbetydende med alle og enhver kan tage den, det er vel ham som ejer der skal sortere i henvendelserne
underligt argument for at tage den i forum
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Kan kun tilslutte mig at det måske ikke var velovervalgt fra ejer at anskaffe sig hunden og ved at markedet (som altid) flyder med unghunde..
- Den diskution vil jeg slet ikke ud i for vi er bund og grund alle ret enige.
Linda : tråden er oprettet mere med henblik på at få links, tlf. osv. til evt. jagtklubber osv hvor de viderformidler hunde i jagtracerne, som jeg kan give videre til ejer. Tænkte jo at der måske nok måtte være sådan nogle steder?... ligesom der er specialklubber til mange andre racer osv.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
Omplacering af "jagt"hund.